Haal het doek maar, van Appelscha tot Zierikzee
change_status
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3045
Geregistreerd  2006-06-05

De Graaf & Cornelissen Entertainment doet een mysterieuze mededeling op Facebook:

🎉BEKENDMAKING CAST HAAL HET DOEK MAAR OP! 🎉

Vandaag wordt de gehele cast van de nieuwe musical HAAL HET DOEK MAAR OP bekendgemaakt in het DeLaMar Theater! In het bijzijn van de pers zal Hans Cornelissen de cast presenteren en zullen zij een voorproefje geven!

❗️Wil jij als eerste weten wie er te zien zijn in deze gloednieuwe musical? Volg ons dan vandaag op Facebook en Instagram!

[ Gewijzigd: 19 June 2019 05:10 AM by Jeroen ]
  [ # 1 ] 25 March 2019 11:29 AM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2217
Geregistreerd  2003-05-23

IngeG - 25 March 2019 11:11 AM

De Graaf & Cornelissen Entertainment doet een mysterieuze mededeling op Facebook:

🎉BEKENDMAKING CAST HAAL HET DOEK MAAR OP! 🎉

Vandaag wordt de gehele cast van de nieuwe musical HAAL HET DOEK MAAR OP bekendgemaakt in het DeLaMar Theater! In het bijzijn van de pers zal Hans Cornelissen de cast presenteren en zullen zij een voorproefje geven!

❗️Wil jij als eerste weten wie er te zien zijn in deze gloednieuwe musical? Volg ons dan vandaag op Facebook en Instagram!

Zo mysterieus is ie niet, toch 😉 Vrij duidelijk wat er gaat gebeuren.
Ben benieuwd wie er nog meer in zit naast Jordy van Loon.

  [ # 2 ] 25 March 2019 02:01 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2217
Geregistreerd  2003-05-23

Dit is de cast geworden:
Mariska van Kolck
Tony Neef
Dook van Dijck
Julia Berendse
Jordy van Loon
Willemijn van Holt

  [ # 3 ] 25 March 2019 03:08 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1161
Geregistreerd  2010-03-23

Jordy van Loon? Alright…. Gaan we dan “Verliefdheid is een Toverbal” in een musicalarrangement horen? Deze musical gaat toch over schnabbelartiesten? :lol: Ok even serieus:  op zich vind ik het uitgangspunt van deze musical wel leuk, maar ik vind het in het algemeen wel jammer dat nieuwe Nederlandse producties bijna altijd teren op bestaand muzikaal repertoire.

  [ # 4 ] 26 March 2019 06:20 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1415
Geregistreerd  2004-09-12

Ook al duurt het nog maanden voor de première, toch werd Musicalworld nu al uitgenodigd voor een presentatie van Haal het doek maar op - Van Appelscha tot Zierikzee.
Gesprekken met Mariska van Kolck, Tony Neef en Jordy van Loon.

Kijk voor de videoreportage onder Artikelen
of op Musicalworld.TV’s eigen plek.

  [ # 5 ] 19 June 2019 05:09 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Exclusief vooroptreden van Haal het doek maar op, van Appelscha tot Zierikzee

Mariska van Kolck en Jordy van Loon trappen Senior Pride Amsterdam af
Vanaf januari brengt De Graaf & Cornelissen Entertainment het door Dick van den Heuvel geschreven ‘Haal het doek maar op, van Appelscha tot Zierikzee’ in de theaters. Maar al op 1 augustus geven Mariska van Kolck en Jordy van Loon een klein voorproefje van deze nieuwe musical vol Nederlandse hits. In het Amsterdamse Restaurant-Café in de Waag op de Nieuwmarkt zingen Mariska en Jordy, ter gelegenheid van de Senior Pride, voor het eerst publiekelijk enkele liedjes uit deze voorstelling voorbijkomen.

De Senior Pride hoort bij Pride Amsterdam, dat op 27 juli begint met een Pride Walk & Pride at the Park. De dagen daarna staat Amsterdam geheel in het teken van diverse feesten met op 3 augustus de botenparade om een dag later het evenement af te sluiten met een groot feest op de Dam. De Senior Pride is in het leven geroepen voor roze senioren die overal en altijd zichzelf willen zijn.

Haal het doek maar op is een musical over artiesten op schnabbeltour. Wanneer hitzangers Rolf (Tony Neef) en Lonneke (Mariska van Kolck) elkaar op een begrafenis van een geliefde collega ontmoeten, gaan ze terug in de tijd.  Een meeslepend, hilarisch en romantisch verhaal over dromen die bedrog zijn, stiekeme verhoudingen, ruzies in de kleedkamers, eindeloze busritten en top of flop. Met klassiekers als Spiegelbeeld, Heel Even, Ritme van de Regen, Ik ben gelukkig zonder jou, Telkens Weer, Sammy, Sophietje, Geweldig, Brandend zand en vele andere onverwoestbare klassiekers. Tevens zijn er hoofdrollen voor Tony Neef, Dook van Dijck, Julia Berendse en Willemijn van Holt.

De première van Haal het doek maar, van Appelscha tot Zierikzee vindt plaats op 23 januari 2020 in het DeLaMar Theater Amsterdam.

  [ # 6 ] 24 January 2020 09:01 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1415
Geregistreerd  2004-09-12

Op 23 januari ging Haal het doek maar op - Van Appelscha tot Zierikzee in première. Bekijk ons videoverslag van de première met gesprekken met Mariska van Kolck, Tony Neef, Julia Berendse en Jordy van Loon.

De video is te zien onder Artikelen
en op Musicalworld.TV’s eigen plek.

  [ # 7 ] 26 January 2020 05:04 PM
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4893
Geregistreerd  2004-05-12

Mijn recensie is inmiddels toegevoegd aan het artikel:
http://www.musicalworld.nl/artikel/premiere_haal_het_doek_maar_op

  [ # 8 ] 27 January 2020 10:53 AM
Avatar
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  72
Geregistreerd  2014-12-15

Luuk - 26 January 2020 05:04 PM

Mijn recensie is inmiddels toegevoegd aan het artikel:
http://www.musicalworld.nl/artikel/premiere_haal_het_doek_maar_op

Prima recensie, ik zou de recensie qua spelling en grammatica echter nog wel een keer goed nakijken.

[ Gewijzigd: 27 January 2020 10:36 PM by tberends ]
   Handtekening   

Musicalliefhebber/bezoeker, verzamelaar musicalbrochures, voormalig lid nominatiecommissie musical-awards, voormalig presentator theaterprogramma op de radio. Bijnaam: lopende musical encyclopedie

  [ # 9 ] 02 February 2020 10:07 AM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  135
Geregistreerd  2009-07-06

Ik heb een tryout van deze voorstelling gezien en dat viel me nogal tegen. Het verhaal was erg dun. Wat me vooral stoorde is dat er geen live orkest is en dat de arrangementen die werden gebruikt erg matig waren. In december heb ik van dezelfde producent de voorstelling gezien van Renee van Wegberg. Daar waren een aantal prima muzikanten die ook mooie arrangementen hadden gemaakt. Als dat concept in deze voorstelling was doorgevoerd was het een stuk beter geweest. Aan de zang/cast lag het zeker niet. De Graaf en Cornelissen hebben de laatste jaren een aantal goede voorstellingen gebracht maar daar is deze er wat mij betreft niet 1 van.

  [ # 10 ] 02 February 2020 04:51 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Heel spijtig dat er gebruik wordt gemaakt van een orkestband. Dan wordt dit weer een voorstelling waar ik best in geïnteresseerd ben maar niet ga zien omdat de muziek niet live is. En geen livemuziek is geen musical!

  [ # 11 ] 27 February 2020 11:49 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  344
Geregistreerd  2004-01-17

Net thuis van een avondje (helaas voor 3/4 gevulde) Lampegiet in Veenendaal.

Vooraf waren mijn verwachtingen voor deze show niet hoog. Maar zoals vaker wanneer je er niet veel van verwacht, heb ik een best enorm genoten.
Oke, het is geen Aida, geen Mamma Mia, geen Phantom. Er was geen orkest en ook geen spectaculair decor. Maar de herkenbare liedjes, het tijdsbeeld van de jaren 50/60 (lesje geschiedenis), een functioneel decor en vooral een ijzersterke cast.
Tony en Mariska als de rotten in het vak prima op plek. En dan vier talentvolle jongeren. Julia Berendse heeft een fenomenale stem (loepzuiver, warm). Ze deed me erg denken aan de talentvolle Renee van Wegberg. Willemijn van Holt: ook al erg sterke zang en spel. Dook van Dijck was de minst sterke zanger, maar erg mooie monoloog (en als enige van de vier jongeren een uitgewerkte verhaallijn) en goed spel. En Jordy van Loon was voor mij de verrassing van de avond. Wat zingt die jongen prettig. Ik hoop nog meer van hem te gaan horen en zien.

Ik snap ook dat deze musical voor een bepaalde doelgroep zal zijn (met name de ouderen), maar dat is natuurlijk met iedere show. Een Lazarus trekt heel ander publiek.

Complimenten aan cast en crew van deze show. Ik heb een leuke avond gehad.

  [ # 12 ] 24 March 2020 03:09 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Helaas: De rest van de tournee is afgelast (en er komen dus geen vervangende datums.

  [ # 13 ] 10 August 2020 01:04 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Of toch een soort van wel….

Musical Haal Het Doek Maar Op in een nieuw jasje

De musical Haal Het Doek Maar Op ging afgelopen januari in première in DeLaMar Theater in Amsterdam. De venijnige schets over Hollandse artiesten uit de jaren zestig, zeventig en tachtig op schnabbeltour en in de vroege televisieshows werd door publiek en pers lovend ontvangen. De evergreens van iconen als Willeke Alberti, Rob de Nijs, Ronnie Tober, Ria Valk, Johnny Lion, Ben Cramer, Shirley Zwerus, Boudewijn de Groot en vele anderen bleken onverwoestbaar en zorgde voor een vliegende start met volle zalen. Op 13 maart jl. werd de laatste voorstelling gespeeld voor de landelijke lockdown. Door deze maatregelen waren producenten Hans Cornelissen en Ruud de Graaf genoodzaakt de musical te annuleren. Door de versoepelde maatregelen i.v.m. het coronavirus zal Haal Het Doek Maar Op vanaf september 2020 weer in de theaters te zien zijn.

Vanaf september zijn er meer dan negentig voorstellingen geboekt van deze vernieuwde versie van Haal Het Doek Maar Op. Weer met Mariska van Kolck, Tony Neef, Julia Berendse, Jordy van Loon en Willemijn van Holt. Nieuw in de cast is David van den Tempel. David van den Tempel was voor De Graaf & Cornelissen Entertainment eerder te zien in de producties Het meisje met het rode haar, De Grote Drie en Evita. Hans Cornelissen: “We zijn blij David aan de cast te kunnen toevoegen. Toen Dook van Dijk niet geheel beschikbaar bleek, dachten we als eerst aan hem. David past naadloos in deze productie. In eerste instantie zou hij in de vernieuwde versie van De Grote Drie te zien zijn. Ook deze productie, met o.a. Ellen Pieters als Adele Bloemendaal, zal vanaf september terugkeren. Maar deze versie concentreert zich nog meer op de drie theater-diva’s. David past daarom nu veel beter in Haal het doek maar op. Ook qua repertoire zijn er enkele aanpassingen doorgevoerd. Zo zal Tony Neef ook een aantal grote Wim Sonneveld-successen zingen”.

Haal Het Doek Maar Op is vanaf 11 september 2020 weer in de theaters te zien. Kijk voor meer info. en tickets op: http://www.degraafencornelissen.nl.