7 of 27 | ‹ First  < 5 6 7 8 9 >  Last ›
Theater en Coronavirus
  [ # 91 ] 02 April 2020 05:05 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Piaf (de tweede versie) en Ramses staan er al op.

  [ # 92 ] 02 April 2020 05:49 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1161
Geregistreerd  2010-03-23

In dit artikel wordt vermeld dat er ook concerten/interviews met musicalartiesten op het platform zullen verschijnen.

  [ # 93 ] 02 April 2020 07:37 PM
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4893
Geregistreerd  2004-05-12

Ze hebben ook veel van hun ‘backstage (now)’ youtube kanaal erop gezet.

Ik ben erg benieuwd naar wat er nog meer zal verschijnen. Theater op video komt toch niet altijd goed over en ik kan me er nog niet toe zetten om een hele voorstelling te kijken.

Jullie wel?

  [ # 94 ] 02 April 2020 10:41 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2217
Geregistreerd  2003-05-23

Andrew Lloyd Webber is met iets soortgelijks bezig voor zijn shows
https://www.dailymail.co.uk/femail/article-8181193/Andrew-Lloyd-Webber-72-makes-hit-musicals-including-Joseph-available-FREE.html

In elk geval Joseph (2000, Donny Osmond) en Jesus Christ (2012, Tim Minchin) komen er op te staan.
https://www.youtube.com/theshowsmustgoon

  [ # 95 ] 03 April 2020 03:44 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1024
Geregistreerd  2013-05-26

In In het Hart van Nederland praat Albert Verlinde (vanaf 31:30) over de gevolgen van de coronacrisis voor de theaterproducenten (en dan met name de kleinere).

Hij geeft ook aan dat Lazarus in het nieuwe seizoen waarschijnlijk toch nog terugkeert.

Ik ben trouwens wel benieuwd wat Stage gaat doen met Anastasia en Aladdin. Ik had toch het idee dat ze die laatste eigenlijk vanaf september wilden laten spelen. Maar ik vraag me toch af of dit het juiste moment is om een dergelijke grote show in de verkoop te laten gaan en uitgebreid te promoten. Het zou best zo kunnen zijn dat ze Anastasia voorlopig nog even laten staan (wel met wat castwijzigingen). Desnoods tegen dumpprijzen.

  [ # 96 ] 03 April 2020 07:58 AM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  740
Geregistreerd  2015-09-27

Ik ben sowieso erg benieuwd wat deze hele situatie met het komend theaterseizoen gaat doen. Want het is nog niet zeker of we vanaf 1 juni weer “gewoon” naar het theater kunnen. Stel dat het weer allemaal wordt opgeschoven gaan producties die in september al starten in de knel komen met repeteren en andere voorbereidingen.

En ik vraag me ook af of theaters later gaan beginnen met de verkoop van het nieuwe seizoen. Normaliter starten de meesten tussen half april en half mei, maar ze zijn nog allemaal bezig de vervallen voorstelling te verplaatsen en bezoekers te informeren.

  [ # 97 ] 03 April 2020 08:01 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Ook Troje, winnaar AMA voor beste nieuwe musical, is online te bewonderen https://www.youtube.com/watch?v=Hg3gr-sFHfI
Zelf live gezien. Hoewel ik die prijs niet begreep, want het script sleept nogal en stelt zelfs de meest irrelevante karakters voor, is het wel een mooie uitvoering.

  [ # 98 ] 03 April 2020 12:51 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  661
Geregistreerd  2005-05-05

Hairspray in Londen is verplaatst naar september ivm corona crisis.

   Handtekening   

MarcelHensema*TimTeunissen*JobGreuter*Kooten,Spaaij,Bosch*Roosendaal, Boer*Michelle van de Ven*Luuk Ransijn*Marijn Brouwers*Marjolijn Touw*Renee van Wegberg*Rundfunk*Cinderella*The Visit

  [ # 99 ] 03 April 2020 01:26 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1161
Geregistreerd  2010-03-23

Magic - 03 April 2020 03:44 AM

Ik ben trouwens wel benieuwd wat Stage gaat doen met Anastasia en Aladdin. Ik had toch het idee dat ze die laatste eigenlijk vanaf september wilden laten spelen. Maar ik vraag me toch af of dit het juiste moment is om een dergelijke grote show in de verkoop te laten gaan en uitgebreid te promoten. Het zou best zo kunnen zijn dat ze Anastasia voorlopig nog even laten staan (wel met wat castwijzigingen). Desnoods tegen dumpprijzen.

Er is een week of 3 geleden al wel een officieel Instagram-account aangemaakt voor Aladdin: https://www.instagram.com/aladdindemusicalnl/. Ik vind het verder wel logisch klinken wat je zegt, maar ik vraag me af of Anastasia (wat volgens mij al niet heel goed liep) na zo’n lange break nog publiek kan trekken. Misschien dat mensen na deze periode juist iets nieuws (maar tegelijkertijd ook bekends) willen zien?

  [ # 100 ] 03 April 2020 02:39 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Of mensen willen juist wel komen omdat ze twee, drie maanden niks hebben kunnen doen en het geld uit hun zakken springt. Dat is bij mij in ieder geval zo. ?

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 101 ] 04 April 2020 07:40 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Plzier Entertainment komt met #ElleboogVoorHaar challenge

Theaters op slot, veel (amateur)musicals geannuleerd en/of afgelast en
repetitieprocessen staan stil. Bijna alle musicalliefhebbers hebben hier
mee te maken. In tijden van de coronacrisis heeft Plzier Entertainment
besloten om, naast alle vervelende gebeurtenissen omtrent corona, juist
een vrolijk en eigentijds nummer te gaan schrijven. Afgelopen maandag
kwam het nummer “Elleboog voor haar” uit; waarin vooral positiviteit en
optimisme centraal staan.

Guido Dijkstra-Homan en Nick Homan-Dijkstra, initiatiefnemers en
eigenaren van Plzier Entertainment, hebben een duidelijk doel met dit
nummer: “Wij dagen alle musical- en theaterliefhebbers uit om mee te
doen aan de #ElleboogVoorHaar challenge. Het is hierbij de bedoeling dat
mensen al zingend en dansend een videoclip maken bij dit lied. Van alle
inzendingen maken wij een leuke compilatievideo. Op deze manier hopen
wij voor wat positiviteit en saamhorigheid te zorgen tijdens deze zware
(theater) tijden”.

Wil je meedoen aan de #ElleboogVoorHaar challenge?! Maak dan een filmpje
waarin je “Elleboog voor haar” meezingt en meedanst. Stuur jouw video op
naar .(JavaScript must be enabled to view this email address). Insturen kan t/m vrijdag 17 april.

“Elleboog voor haar” - Ingezongen versie: https://youtu.be/0iuzEW9tlqA
“Elleboog voor haar” - Instrumentale versie:
https://youtu.be/vLR8tglf_M8

  [ # 102 ] 04 April 2020 07:41 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Els de Schepper bestrijdt het virus met een nieuwe oorwurm: ‘Blijf in uw kot’.

Ook creatieve duizendpoot Els de Schepper blijft netjes in haar kot, respecteert ze de veiligheids- en afstandsregels rond het coronavirus wanneer ze gaat wandelen en weet ze zich als single meer dan bezig te houden. “Het klinkt misschien gek, maar eigenlijk heb ik het momenteel superdruk met filmpjes maken, monteren, teksten schrijven, vergaderen, brainstormen via het internet en de contacten met mijn volgers onderhouden via de sociale media. Nog meer dan ooit gaat er voor mij een nieuwe digitale wereld open.  Ik heb bijvoorbeeld op een paar dagen tijd een video leren monteren. Vorige week kreeg ik een mailtje waarin een fan mij vroeg of om een nieuwe versie te maken van mijn meezinger ‘Kom uit de kast’. Ik was er stiekem al mee bezig (lacht). ‘Blijf in uw kot’ is inderdaad een enorme oorwurm. Een ludieke meezinger, maar wel eentje met dé duidelijke boodschap, om de maatregelen te respecteren die nodig zijn als we met z’n allen dat coronavirus willen verdrijven. Hou het gezond maar ook -zo veel als mogelijk- luchtig is mijn leuze.”

Creatief
Hoe creatief Els de Schepper is, blijkt op de manier waarop ze omgaat met haar pijnlijke nek en schouders. “In coronatijden is het niet mogelijk om even langs te gaan bij de osteopaat. Ik woon alleen en het is nu ook geen optie om anderen in te schakelen en probeer u zelf maar eens in te smeren op zo’n lastige plekjes. Niet evident, maar met een lepel, een spatel en een doekje heb ik zelf een oplossing bedacht die werkt. Ik heb het gefilmd en net als al mijn andere filmpjes, ging het viraal en werd het druk bekeken en gedeeld. Ik heb inderdaad de smaak te pakken en blijf ook de komende tijd mijn volgers op de social media trakteren op toffe filmpjes en verhalen. Reken maar!”

Figuranten
Wil je zelf meespelen in de 2de versie van de ‘Blijf in uw kot’-videoclip die Els de Schepper gaat maken, dan kan je jouw leukste filmpje vanuit jouw kot doorsturen naar Els. Mail jouw beelden of Wetransfer-link naar .(JavaScript must be enabled to view this email address). De leukste video’s worden weerhouden en meegenomen in een aparte versie van de clip.

‘Blijf in uw kot’ van Els de Schepper is vanaf vrijdag 3 april digitaal beschikbaar. Het nummer verschijnt op het Buzzard-label.

https://www.youtube.com/watch?v=j28iE1oggyg

  [ # 103 ] 04 April 2020 08:09 AM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2217
Geregistreerd  2003-05-23

Onder de Corona-patienten zijn ook Broadway acteurs
Aaron Tveit (Next to Normal, de verfilming van Les Miserables) ,
Laura Bell Bundy (Legally Blonde, Hairspray) ,
Brian Stokes Mitchell (Kiss me Kate)
Nick Codero (Bullets over Broadway, Toxic Avenger).

En in ander nieuws is het cast album van The Prince of Egypt online gezet:
http://ghostlightrecords.lnk.to/princeofegypt

[ Gewijzigd: 04 April 2020 08:23 AM by Klaske ]
  [ # 104 ] 06 April 2020 01:07 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  661
Geregistreerd  2005-05-05

In Londen zijn nu de theaters dicht tot 31 mei.

   Handtekening   

MarcelHensema*TimTeunissen*JobGreuter*Kooten,Spaaij,Bosch*Roosendaal, Boer*Michelle van de Ven*Luuk Ransijn*Marijn Brouwers*Marjolijn Touw*Renee van Wegberg*Rundfunk*Cinderella*The Visit

  [ # 105 ] 06 April 2020 01:20 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1161
Geregistreerd  2010-03-23

A.s. zaterdag om 20:00 organiseert Stayge At Home een online show (hier te bekijken) met musicalsterren. Het doel is om geld op te halen voor het Rode Kruis. Deelnemende artiesten zijn o.a. Nyassa Alberta, Tony Neef, René van Kooten en… Lucie Jones (Waitress UK)!

‹ First  < 5 6 7 8 9 >  Last ›
7 of 27