2 of 4 |  < 1 2 3 4 > 
Titanic (de Graaf en Cornelissen)
  [ # 16 ] 26 January 2019 06:41 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  349
Geregistreerd  2005-05-11

Mmmadelon - 25 January 2019 01:04 PM

Ben ik de enige die deze keuze echt niet snapt? 😛 Bij Stage was het best wel een flop toch? Het spreekt mij alvast niet aan, maar zo te lezen een hoop anderen wel dus dat is mooi!

Een flop? Ik weet dat Eindhoven 2 weken lang uitverkocht was en dat er een lange verlenging in de Rai was. De gemiddelde flop doet dat niet haha.
Ik kijk er in ieder geval erg naar uit en hoop dat ze de laatste productie in Londen als voorbeeld nemen. Al was het spektakel van toen ook wel heel erg leuk…

  [ # 17 ] 26 January 2019 07:09 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Ik vind dit echt wel een interessante keuze. Qua verhaal en het feit dat het een ensemblemusical is maakt het ‘t wel lastig maar poeh, het toont voor mij wel des te meer aan dat DG&C de plek van AVE in gaat nemen. Ik hoop van harte op een live orkest, en qua cast op een mix van bekende namen en mensen met de potentie om de nieuwe Pia/Simone/René/... te worden.

Een groots, tiltend decor zoals in het filmpje lijkt me tof maar ik kan ook prima leven met een decor zoals in de laatste Londense productie.

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 18 ] 26 January 2019 08:35 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  344
Geregistreerd  2004-01-17

Net nog even op de site van De Graaf en Cornelissen gekeken:

Hans Cornelissen en Ruud de Graaf zijn verheugd dat zij als theaterproducent de Broadwayproductie Titanic de Musical gaan maken. In het theaterseizoen 2020/2021 zal deze musical in grote theaters in Nederland te zien zijn. Titanic de Musical is de opvolger van Kinky Boots, dat komend najaar in première gaat. ‘Het verhaal van Titanic is meeslepend, dramatisch en vol passie,’ zegt Hans Cornelissen, artistiek directeur van De Graaf & Cornelissen Entertainment. ‘Titanic de Musical is een prachtige Broadway-musical en het is fantastisch dat wij voor Nederland de rechten hebben verkregen. Daarbij kunnen we nu al kan melden dat RENà‰ VAN KOOTEN, die momenteel furore maakt in de rol van Che in onze productie EVITA, een van de hoofdrollen zal gaan spelen’.


Is iedereen er, net als ik, van uit gegaan dat het komend seizoen zal zijn? Het is pas in 2020/2021…....

  [ # 19 ] 27 January 2019 06:43 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Het volledige persbericht:

Weer hoofdrol voor René van Kooten
De Graaf & Cornelissen haalt Titanic de musical naar Nederland


Hans Cornelissen en Ruud de Graaf zijn verheugd dat zij als theaterproducent de Broadwayproductie Titanic de Musical gaan maken. In het theaterseizoen 2020/2021 zal deze musical in grote theaters in Nederland te zien zijn. Titanic de Musical is de opvolger van Kinky Boots, dat komend najaar in première gaat. ‘Het verhaal van Titanic is meeslepend, dramatisch en vol passie,’ zegt Hans Cornelissen, artistiek directeur van De Graaf & Cornelissen Entertainment. ‘Titanic de Musical is een prachtige Broadway-musical en het is fantastisch dat wij voor Nederland de rechten hebben verkregen. Daarbij kunnen we nu al kan melden dat RENà‰ VAN KOOTEN, die momenteel furore maakt in de rol van Che in onze productie EVITA, een van de hoofdrollen zal gaan spelen’. Titanic de musical gaat oktober 2020 in première in het nieuwe Luxor Theater Rotterdam.

Deze productie is voor De Graaf & Cornelissen Entertainment weer een mooie titel in de lijn van grote internationale producties zoals A Chorus line, My Fair lady, Evita en Kinky Boots en zal worden gemaakt in samenwerking met de partners van de Nationale Musical Tour.

Titanic de Musical ging in 1997 op Broadway in première en werd prachtig ontvangen. De musical met muziek en liedteksten van Maury Yeston en een script van Peter Stone won vijf Tony Awards (waaronder die voor Beste Musical) en een Drama Desk Award. De zeer succesvolle filmversie won maar liefst elf Oscars.

De musical vertelt het verhaal van het enorme cruiseschip de Titanic, dat op 10 april 1912 de Engelse haven Southampton verliet om naar New York te vertrekken. Aan boord waren 1301 passagiers en 941 bemanningsleden. Het verhaal van de musical wordt verteld door zes mannen die aan boord werken en drie meisjes die naar Amerika willen emigreren. Ook het klassenverschil dat in het begin van de twintigste eeuw enorm speelde, komt aan bod. De rijkste passagiers, die vinden dat zij het meeste recht hebben op een sloep, de middenstanders en de arbeiders die letterlijk in de onderste laag van het schip werken en wonen.

 

  [ # 20 ] 28 January 2019 11:10 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  303
Geregistreerd  2010-05-21

palex - 26 January 2019 06:41 PM
Mmmadelon - 25 January 2019 01:04 PM

Ben ik de enige die deze keuze echt niet snapt? 😛 Bij Stage was het best wel een flop toch? Het spreekt mij alvast niet aan, maar zo te lezen een hoop anderen wel dus dat is mooi!

Een flop? Ik weet dat Eindhoven 2 weken lang uitverkocht was en dat er een lange verlenging in de Rai was. De gemiddelde flop doet dat niet haha.
Ik kijk er in ieder geval erg naar uit en hoop dat ze de laatste productie in Londen als voorbeeld nemen. Al was het spektakel van toen ook wel heel erg leuk…

Oh dan heb ik niks gezegd, sorry! Ik weet ook niet waar ik dat op baseerde aangezien ik toen 6/7 was en er niks meer van weet haha.

  [ # 21 ] 29 January 2019 11:55 AM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1874
Geregistreerd  2006-09-11

Nou ....mijn geheugen is niet altijd helemaal accuraat, maar ik heb wel vrij helder op mijn netvlies staan dat de verlenging in de RAi met pittige kortingsactie etc. zeker niet voor uitverkochte zalen speelde.  Ook de boekingen voor de tour waren zeker niet dat theaters in no time uitverkocht waren. Het zal geen super flop zijn geweest maar het verkocht ook zeker niet erg makkelijk.

   Handtekening   

Het is niet de criticus die telt. De eer komt toe aan de man die daadwerkelijk in de arena staat , die als het tegenzit en hij faalt, in elke geval grote moed heeft getoond. T. Roosevelt

  [ # 22 ] 29 January 2019 07:25 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  178
Geregistreerd  2004-12-01

De voorstelling ging toen langer door omdat er a) Sommige theaters de voorstelling moesten annuleren omdat het decor te groot en te zwaar was b) Omdat er in een aantal theaters door dat grote zware decor serieuze schade was aangericht. Dat is wat ik er ooit over gehoord heb.

  [ # 23 ] 29 January 2019 07:59 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  349
Geregistreerd  2005-05-11

MeMartijn - 29 January 2019 07:25 PM

De voorstelling ging toen langer door omdat er a) Sommige theaters de voorstelling moesten annuleren omdat het decor te groot en te zwaar was b) Omdat er in een aantal theaters door dat grote zware decor serieuze schade was aangericht. Dat is wat ik er ooit over gehoord heb.

Ik heb de voorstelling toen regelmatig gezien maar kan me niet herinneren dat er veranderingen zijn geweest in het speelplan. Het klopt inderdaad dat 1 van de torens door het podium dreigde te zakken waardoor het podium toen gestut is.

In de Rai (verlenging) waren er inderdaad aardig wat acties, maar zou de voorstelling zeker niet als flop betitelen. De grote nationale tour van Crazy for you was bijvoorbeeld een stuk slechter te slijten…

  [ # 24 ] 30 January 2019 09:02 AM
Toeschouwer
Totaal aantal Reacties:  1
Geregistreerd  2019-01-30

RobinHanssen - 23 January 2019 08:10 AM

My Fair Lady en Chorus Line zijn toch ook echt klassiekers voor mij, en die waren beide zonder orkest.

Chorus line was zeker met live orkest!

  [ # 25 ] 02 March 2019 07:19 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2217
Geregistreerd  2003-05-23

Ik was herinneringen aan het ophalen en kwam toen deze making off van Titanic tegen.. Heel mooi omdat vooral ensemble acteurs aan het woord gelaten worden en bijv. rekwisieten wat meestal over het hoofd gezien wordt.

https://www.youtube.com/watch?v=rvKy9QpkiMU

  [ # 26 ] 03 January 2020 08:32 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Mariska van Kolck gaat Ida Straus spelen.

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 27 ] 07 January 2020 07:20 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Mariska van Kolck ontvangt ‘De Graaf & Cornelissen Wisseltrofee’ 2020 en scoort rol in TITANIC
Waardering voor een opmerkelijke creatieve prestatie

De ‘De Graaf en Cornelissen Wisseltrofee 2019/2020’ werd vandaag uitgereikt aan Mariska van Kolck tijdens een interview met Shownieuws over de nieuwe musical HAAL HET DOEK MAAR OP - van Appelscha tot Zierikzee.
Sinds 12 jaar wordt deze interne blijk van waardering voor een opmerkelijke creatieve prestatie uitgereikt. Eerder aan onder meer actrices Marjolijn Touw en Esmée Dekker. Mariska van Kolck krijgt de wisseltrofee voor haar rol als Kniertje in de musical Op Hoop van Zegen. Een rol waarmee ze vriend en vijand verraste, waarvoor ze prachtige recensies kreeg en waarmee ze het publiek tot tranen toe wist te roeren.
Mariska speelde voor De Graaf & Cornelissen Entertainment eerder in de musicals Wat Zien Ik?! en Nonsens, de toneel-comedy Happy Hour en zal vanaf 13 januari te zien zijn in de nieuwe intieme Nederlandse musical HAAL HET DOEK MAAR OP – van Appelscha tot Zierikzee.
Voor het seizoen 2020/2021 is Mariska door De Graaf & Cornelissen gevraagd voor de rol van Ida Straus in de musical TITANIC, naast onder anderen René van Kooten.

  [ # 28 ] 07 March 2020 11:42 AM
Avatar
Swing
RankRank
Totaal aantal Reacties:  29
Geregistreerd  2019-10-12

Dgc maakt vanochtend de volgende castleden bekend: Wieneke Remmers (Alice Bean - 3e klas passagier), Dennis Willekens (Henry Etches - 1e klas hofmeester), Marijn Brouwers (Bruce Ismay - reder). Paul Donkers (E.J. Smith - kapitein), en Bert Simhoffer (Isaac Straus - 1e klas passagier).

De rest van de cast wordt tijdens een perspresentatie in April bekend gemaakt.

Op 22 November gaat deze productie in het Nieuwe Luxor Theater Rotterdam in première.

[ Gewijzigd: 07 March 2020 11:49 AM by Newwaystodream ]
  [ # 29 ] 07 March 2020 02:20 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  344
Geregistreerd  2004-01-17

Ik kijk best wel uit naar deze show. Heel benieuwd hoe ze het qua decor deze keer in het theater zullen brengen. Zo groots als toen kan nooit meer.
De cast vind ik erg veelbelovend.

Ik verwacht nieuwe De Graaf & Cornelissen-talent Jordy van Loon als Frederick Barret (de stoker). In een interview tijdens de persconferentie van “Haal het doek maar op” vertelde hij dat hij volgend seizoen ook weer in een musical te zien zou zijn.

Grappig:
-Bert Simhoffer wederom in Titanic. Ditmaal als Isaac (niet Isidor???) Straus en niet als Kapitein E.J. Smith.
-Paul Donkers wederom in Titanic. Ditmaal als Kapitein E.J. Smith. In de vorige editie was hij Herbert Pitman (3e officier) & Majoor en understudy Frederick Barret (stoker)

Leuk om Wieneke Remmers weer te gaan zien in een musical. Heel benieuwd of ze net zo grappig is als Annick Boer destijds.

  [ # 30 ] 16 May 2020 10:18 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1161
Geregistreerd  2010-03-23

De castfoto’s waren al gemaakt: https://www.instagram.com/p/CAP3yb6Fg7g/. Naast de al bekend gemaakte namen zullen (als de samenstelling niet wordt gewijzigd) ook o.a. Julia Berendse, Sjoerd Oomen, Marcel Visscher en inderdaad Jordy van Loon hopelijk in 2021/2022 in de voorstelling te zien zijn.

 < 1 2 3 4 > 
2 of 4