12 of 12 | ‹ First  < 10 11 12
Billy Elliot (LONDON)
  [ # 166 ] 09 April 2016 11:53 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  339
Geregistreerd  2010-02-07

Wat een fantastisch afscheid was het vanavond! Alles zat er in. Een goede show, veel verrassingen met een werkelijk briljant uitgevoerde estafette (“Billy tag”), bijzonder veel emoties en op het eind die twee simpele zinnetjes die iedereen graag wilde horen:  “See you Nathan.” “Yeah, see you Brody!”

Meest emotionele moment was wel het afscheid tussen Mrs. Wilkinson en Billy, nadat hij te horen heeft gekregen dat hij is aangenomen. Geen afscheid van eén Billy maar van vier tegelijk, tot grote verrassing van Ruthie die brak en uit haar rol stapte, alle vier Billys bij hun eigen naam noemde en ze ‘very fucking special’ noemde. En alle vier een knuffel gaf. Ook de Billys kregen het op dat moment te kwaad. En wie niet in de zaal?

Een groter verslag is binnenkort elders te vinden!

[ Gewijzigd: 10 May 2016 05:33 AM by DenP ]
  [ # 167 ] 11 April 2016 07:51 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  745
Geregistreerd  2015-04-02

Ik mocht er ook bij zijn; en ‘fuck’ wat een belevenis was dat.
Ik vind Billy een prachtige voorstelling, maar heb hem (helaas) maar een paar keer gezien. Helaas, want na zaterdagavond heb ik een beetje spijt dat ik ‘m niet vaker heb gezien.
Vier Billy’s, drie Michaels en drie Debby’s speelden de voorstelling en manmanman wat was dat briljant gedaan. Even twee voorbeelden voor het idee, maar het waren denk ik wel 20 overtakes tijdens de show.

Tijdens de je mag best in m’n broekje kijken-scene, staat Debby 1 (zoals ‘het hoort’) naast de wc. Je ziet Billy denken, naaahhh, dankjewel. Vervolgens gaan de wc deuren open en Debby 2 en 3 doen hetzelfde voorstel.
Enorme lachsalvo door de zaal, die nog even doorging omdat je Billy op z’n handen ziet tellen (1,2,3 fannies..) en ziet heroverwegen.

De scene dat hij de brief van de RBS krijgt: Het moment dat Billy naar de tafel loopt en zich nog even vooroverbuigt om naar de envelop te staren, wordt Billy 1 overgenomen door Billy 2, en zij staan achter elkaar met een paar meter afstand. Synchroon buigen ze door de knieen en kijken ze naar de envelop.
‘William Elliot is queer’ zegt de voorste Billy, die de scene overneemt, en hij wijst zo naar de Billy die achter hem staat, en die vervolgens heel naturel wegloopt. Wederom een lachsalvo door de zaal en een briljante overgang.

Al met al een prachtige voorstelling gezien, wat een cast! En inderdaad de scene waarin in Ruthie brak was fenomenaal. Aan het geritsel te horen waren er weinig droge ogen in de zaal.
Raar idee dat Billy nu niet meer in het VP staat, maar ik verwacht dat deze show echt wel weer terugkomt.

   Handtekening   

I believe that God lives on a planet called Kolob.
I once sat next to Stephen Schwartz during a preview of Carrie B)

  [ # 168 ] 11 April 2016 11:58 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  339
Geregistreerd  2010-02-07

Mijn volledige verslag is inmiddels elders online, maar het had nog twee keer langer gekund, zo veel gebeurde er deze avond en zo veel herinneringen wist die ene voorstelling afgelopen zaterdag los te maken.

Bij de ingang liepen Travis Yates en Matthew Koon naast ons, toevallig twee Billys die ik op een zaterdag in 2006 (20 mei was het, dus bijna 10 jaar geleden) zag spelen als Billy en die na afloop mijn programmaboek signeerden. Ietsje jonger en kleiner dan nu.

En bij de vijfde verjaardagsshow in 2010 zat ik op bijna dezelfde plek als waar ik zaterdag zat en stonden bij de speciale mash-up finale aan het eind ook een aantal personeelsleden van het theater naast me om maar niets te hoeven missen van wat er op het toneel gebeurde.

Een laatste voorstelling brengt altijd iets speciaals met zich mee, maar wat er zaterdag allemaal gebeurde was echt ongekend. Alles goed gedoseerd (Dream Ballet en Electricity bijvoorbeeld zonder tussentijdse overdracht, maar een laatste moment voor Thomas en Nat om te schitteren), applaus voor iedereen (posh boy voor ‘don’t be so silly’, oma voor een waanzinnig goede “Grandma’s Song”). Alles en iedereen gunde elkaar een avond om nooit te vergeten.

Het was een feest om erbij te kunnen zijn!

[ Gewijzigd: 11 April 2016 10:21 PM by DenP ]
  [ # 169 ] 17 May 2020 11:39 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

Ik ben een tijdje niet geweest, dus misschien is het oud nieuws.
Maar ik was gisteren heel verrast dat ik een dvd van de stage-versie van Billy Elliot op Amazon zag staan!
Dus niet de film, maar echt de musical op dvd.
Voor het luttele bedrag van nog geen tien pond hoefde ik niet lang na te denken.
Helaas - en dat gebeurt vaker, daar moesten ze toch eens iets aan doen - werd deze dvd niet naar Nederland verscheept.
In de tijd dat hij uit kwam was ik niet in Londen, maar ik ben wel benieuwd bij een volgend bezoek of hij nog bestaat.
Is er iemand die weet van het bestaan en deze dvd heeft toevallig?

Even een linkje toegevoegd: https://www.amazon.co.uk/Billy-Elliot-Musical-Live-DVD/dp/B00NXR1EHA/ref=mp_s_a_1_1?dchild=1&keywords=billy+elliot+the+musical+dvd&qid=1589750805&sprefix=Billy+Elliot+&sr=8-1

En aangezien ik zelf nieuwsgierig werd: inmiddels zie ik hem ook op Bol.
Daar wel een iets duurder grapje.

[ Gewijzigd: 17 May 2020 11:48 PM by Luna24 ]
   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

  [ # 170 ] 18 May 2020 03:10 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1024
Geregistreerd  2013-05-26

Het gebeurt de laatste tijd (zeker de laatste anderhalf jaar) inderdaad wel vaker dat Amazon bepaalde items niet naar Nederland verzendt. Vooral bij cd’s heb ik er vaak last van. Ik begrijp eigenlijk niet waarom.

Maar als je onder ‘New from’ het betreffende bedrag aanklikt (in dit geval dus £9.69) krijg je een lijst met alle verkopers van het product (aankopen bij externe verkopers gebeuren gewoon onder de voorwaarden en toezicht van Amazon). Zoom Online levert ook niet naar Nederland, maar dodax-online-uk wel. Ik heb daar zelf in het verleden al vaker bij besteld en dat was altijd naar volle tevredenheid.

  [ # 171 ] 18 May 2020 10:22 AM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Amazon is sinds een aantal maanden ook in Nederland actief. Op amazon.nl is de dvd van Billy Elliot € 12,85.

  [ # 172 ] 18 May 2020 07:31 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

Dank je, dat weet ik (Amazon.nl)

Maar mijn eigenlijke vraag was of iemand hier van deze dvd wist, of dat ik de enige ben die hem gewoon heeft gemist.

   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

  [ # 173 ] 18 May 2020 08:46 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Was bij mij wel bekend. Destijds ook de in de bioscoop geweest.

  [ # 174 ] 18 May 2020 11:45 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

Dan heb ik echt iets gemist 😉

   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

‹ First  < 10 11 12
12 of 12