1 of 2 |  1 2 > 
Theater zonder theater
change_status
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Ik begin deze topic terwijl ik eigenlijk niet zo goed weet wat ik ermee wil. En we hebben natuurlijk al twee topics over het coronavirus en ik snap dat het een beetje een overkill kan worden. Toch ben ik heel benieuwd hoe jullie deze tijd beleven nu we niet naar het theater kunnen en het moment dat dit wel weer kan op de manier die we gewend waren nog heel ver in de toekomst lijkt de liggen.

Wat mis je precies aan theater? Zijn het de voorstellingen zelf of misschien juist gewoon het idee van een avondje uit kunnen? Mis je het misschien helemaal niet? Luister je veel naar musicals nu en heb je nieuwe musicals ontdekt of musicals die je al jaren niet meer geluisterd hebt herontdekt? Kom je misschien nu eindelijk toe aan dat eeuwige voornemen om je te verdiepen in alle musicals van een bepaalde componist?

Misschien is het allemaal wat te algemeen voor een goede topic. Misschien is er ook helemaal geen behoefte aan. Maar misschien is het ook een mooie aanleiding voor een wat persoonlijker topic nu we toch in een hele moeilijke periode zitten en we niet het theater hebben om daaraan te ontsnappen. Ik zie wel waar het heengaat.

  [ # 1 ] 18 May 2020 11:40 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

Ik begin maar gewoon.

Ik heb het enorme geluk dat ik alles wat ik wilde vorig jaar heb kunnen doen: ik ben naar Londen geweest, naar Disneyland Parijs, heb een prachtige reis door West-Amerika gemaakt vooraf gegaan door een paar dagen New York, ik heb de voorstellingen gezien die ik wilde zien met de artiesten die ik wenste te zien en ik heb het jaar afgetopt met twee keer naar Oberhausen voor Tanz der Vampire.

Dit jaar hoefde ik helemaal niets; mijn enige plan voor dit jaar was mij concentreren op mijn studies (ik ben vorig jaar begonnen aan twee studies, een therapeutische harpopleiding van twee jaar en een ICT-opleiding van eem half jaar) en mijn loopbaanplanning.
Het enige wat ik dit jaar aan bijzonderheden had gepland was een week Engeland voor de harpopleiding, maar deze week is doorgeschoven nu naar volgend jaar.

Eigenlijk is deze periode voor mij nu superrelaxed en superrustig; ik hoef niets voor niemand en kan me volledig focussen op mijn geplande richting.
Doordat daarnaast alle mogelijkheden tot uitgaan stilliggen en mijn agenda met geplande voorstellingen leegvalt, houd ik ook nog eens tijd en financiële ruimte over; wat heel fijn is, want ik ben sinds 1 januari ‘in between jobs’, wat betekent dat mijn inkomen is afgenomen en mijn reserve was al aardig op.
Ik weet niet hoe ik het gedaan heb, maar in januari moest ik nog drie weken overbruggen tot de komst van de eerste WW en inmiddels ben ik twee maanden ingelopen.

Daarnaast bof ik enorm dat ik goed alleen en op mezelf kan zijn en mezelf goed kan vermaken.
Ik ondernam ook heel makkelijk en vaak dingen alleen toen we nog wel alle vrijheid hadden zonder de beperkingen die aan corona zijn gebonden.
Ik miste alleen de fysieke contacten van de speldates met vrienden en de onbezorgde koffiebezoekjes aan mijn ouders.
Maar de digitale middelen zijn nu echt een zegen; er is zoveel mogelijk online!
Ik zou niet weten hoe we dat tien jaar geleden hadden gered.

Eigenlijk geniet ik vooral heel erg van de rust nu en de stilte.
Van het feit dat er bemoedigende teksten en leuke Loesje-posters hangen in de stad in plaats van schreeuwende reclames.
Van de saamhorigheid die ik overal om me heen zie.
Van het vertrouwen dat dit een transitie is in de tijd die tot iets beters leidt.

Ik begin alleen een beetje wars te worden van de opgelegde termen als ‘anderhalvemetersamenleving’ en het ‘nieuwe normaal’.
Laten we asjeblieft niet vergeten dat dit allesbehalve normaal is en dat we over een, twee of drie jaar - wanneer dan ook - niet zijn verworden tot hersenloze robots die alleen nog maar kunnen doen wat de overheid zegt.

In de tussentijd besef ik ook heel goed dat het voor velen nu een heel spannende tijd is.
De kleine ondernemers, de ZZP-ers en zeker ook de cultuursector.
Ik hoop dat de schade zoveel als mogelijk beperkt blijft en dat ook hier de overheid wijze keuzes maakt.
Ik heb cartoons gezien die de spot dreven met de financiële injectie voor grote bedrijven ten koste van kunstenaars en artiesten.

Ik hoop ook dat degenen die het voor het zeggen hebben, wakker genoeg zullen zijn om te zien dat het ‘anders’ moet; dat niet alle economische belangen zo vanzelfsprekend waardevoller zouden moeten zijn dan duurzaamheid, klimaat, kunst en cultuur.
Er zijn heilige huisjes omgevallen de laatste tijd.
Als iets duidelijk is geworden de afgelopen maanden, dan is het dat ondergewaardeerde taken en beroepen nog nooit zo belangrijk bleken.

Voor de komende tijd ga ik de laatste hand leggen aan mijn studie, voor dat deel wat nog tot aan de zomer stond gepland.
Mijn loopbaanplannen verder vormgeven.
In de hoop en het vertrouwen dat dit leidt tot een leuke nieuwe baan.
Waarmee ik weer mijn eigen inkomen verdien en volgend jaar nog weer zo’n mooie reis kan maken.

En intussen ga ik genieten van de voorpret van het cultureel online aanbod.
Die gave voorstellingen die ik heb gezien.
Ik kan niet wachten tot de aangekondigde stream van Nora (English National Ballet) en Coriolanus (Donmar Warehouse).
Even lekker cocoonen in de sfeer terug van London, al is het dan niet live.
In mijn hoofd zal ik er weer zijn ♥️

   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

  [ # 2 ] 19 May 2020 01:23 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  713
Geregistreerd  2010-02-28

Tijdens mijn laatste jaar school in 2018-19 had ik weinig tijd om naar theater te gaan. Daarna direct aan het werk buiten London en veelal op zaterdag een extra dag om op school de borduurmachine te gebruiken. Dus dat gaf me ook weinig tijd gehad tot ik in December voor 3 maanden vanuit huis ging werken. Normaal ging ik bijna elke week of 2 weken wel naar het theater. Ik had Hairspray al geboekt voor de eerste voorstelling en later nog een tweede op rij 1 vanwege korting! “KAN NIET WACHTEN!” In 2008 liep ik met zo’n geweldig gevoel het theatre in New York uit na deze voorstelling en sinds in naar London ben verhuisd in 2011, hoopte ik altijd vurig op een terugkeer van de originele show. EINDELIJK! En toen ook nog Frozen kunnen boeken voor een mooie prijs! Bring it on!!

Nu ik vanuit huis aan het werk was kon ik zelf mijn tijd indelen en had ik weer meer tijd om shows te zien. Vanwege mijn werk (costume maker) en een huisgenoot die bij de opera werkt zie ik daar vrij vaak opera en ballet tijdens de generale repetitie. Dit is echt een van de perks of the job! Eind februari zag ik Fidelio waaraan ik gewerkt had, nog niks aan de hand. Toen nog Jamie de dag erna via de loterij en kon zo nog Bianca Del Rio zien voor ze weer vertrok. 12 maart eindelijk Come From Away kunnen zien. Het stond al heel lang op de planning maar het kwam er niet van. Italië was volgens mij al behoorlijk geraakt want ik herinner me nog dat ik voor de grap eerst een elleboog groet gaf (wat toen nog de vervanger was voor een hand) voor een “normale” knuffel met mijn vrienden. Tijdens de voorstelling was het best druk. Niet uitverkocht maar druk genoeg. Wat een geweldige show. We liepen daarna langs China Town en toen sloeg het ineens binnen. Het was erg verlaten. Niet compleet, maar vergeleken bij normaal was er nu misschien 10% van de mensen.

De dag erna zou ik met mijn huisgenoot Red Shoes gaan zien, als er goedkope kaartjes waren, maar al snel zeiden we zelf “doe maar niet”. Ook omdat zij Italiaans is en dus haar familie al in de ellende zat. Op zaterdag had ik met een vriend afgesproken om proberen day seat voor Waitress of & Juliet te scoren, want hij had die nog niet gezien. En dan eventueel ervoor of erna nog Onward te gaan zien. Hij werkt als vroedvrouw en had zelf op vrijdag al gezegd dat we dit niet meer moesten doen. Erg jammer natuurlijk, maar het leek ons beiden verstandig.

Nu zit ik thuis zonder werkt. Geen films die worden gemaakt, geen theatre shows die kostuums nodig hebben. Iedereen die ik ken zit thuis zonder werk. En het erge is dat onze sector er moeilijk uit kan komen met deze regels in de plaats. Ik luisteren altijd naar musical muziek als ik aan het werk ben in mijn kamer. Heerlijk! Meestel meezingen. En nu is dat ook het enige samen met de streams online en dvd’s. Maar dat is niet hetzelfde.
Curtains zag ik in januari en dat was ontzettend grappig. De live stream had helaas niet hetzelfde effect. Alsnog grappig maar niet zo grappig als live. Het een soort magie die verloren lijkt te gaan.

Ik mis het ontzettend. Ik hou van de sfeer van zo’n avond uit. De live muziek, de emotie enz. Het maakt niet uit of ik alleen ga of met vrienden, het is altijd een heerlijk gevoel. Het was een van de redenen om naar London te verhuizen. Ik had twee eisen; Engelstalig en musicals…
Ik hoop heel erg dat we er snel weer van kunnen geniet, maar voor veel theaters in London zijn kleine shows gewoon niet rendabel. Ik vrees dat het herstel nog erg lang zal gaan duren.

  [ # 3 ] 19 May 2020 02:00 AM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6522
Geregistreerd  2008-11-01

Ik had me voorgenomen om dit voorjaar naar Anastasia, Lazarus en Hello Dolly te gaan en misschien Tina. Echter naarmate ik dichterbij de momenten kwam dat ik wilde gaan boeken, kwam steeds duidelijker de desastreuze invloed van het virus naar boven. Zou het allemaal nog wel doorgaan? Zouden we in het theater veilig zijn? Uiteindelijk dus niet geboekt en tenslotte alle voorstellingen afgelast. Een vreemde wereld. Mijn vrienden niet ontmoeten, geen avondjes uit, geen etentjes buitenshuis.

Dus in het algemeen thuis, maar ik ben wel heel blij met alle online producties die we kunnen volgen. Die laten me zien dat nog steeds het spelen van een voorstelling een heel mooi vak is voor de makers, en ook erg mooi is om naar te kijken. De laatste jaren ga ik niet meer naar alle (musical)voorstellingen toe in het theater maar ik noem mezelf toch nog steeds een liefhebber van het genre.

Ik hoop dat we over een tijdje kunnen terugkijken naar deze tijd (‘m eigenlijk liefst vergeten - uitgezonderd dan de online voorstellingen) omdat weer een betere tijd is aangebroken en dat alle bekende producenten en theaters gewoon hun reguliere programma kunnen uitvoeren. Daar ben ik wel bang voor, dat theaters en producenten gedwongen moeten stoppen. Ik roep dan ook de regering op om deze sector niet te vergeten.

  [ # 4 ] 19 May 2020 10:39 AM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

Hanstmf - 19 May 2020 02:00 AM

Ik hoop dat we over een tijdje kunnen terugkijken naar deze tijd (…)

Na 9/11 zei ik (om mezelf te bemoedigen): ‘Over een paar jaar worden hier films van gemaakt.’
En dat is waar gebleken.
Dus ik zeg ook maar weer hier: over een paar jaar zullen we in de bioscoop (en wie weet het theater) kijken naar films over deze bizarre tijd en de ‘pandemic’...

   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

  [ # 5 ] 19 May 2020 12:15 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2217
Geregistreerd  2003-05-23

Luna24 - 19 May 2020 10:39 AM

Na 9/11 zei ik (om mezelf te bemoedigen): ‘Over een paar jaar worden hier films van gemaakt.’
En dat is waar gebleken.
Dus ik zeg ook maar weer hier: over een paar jaar zullen we in de bioscoop (en wie weet het theater) kijken naar films over deze bizarre tijd en de ‘pandemic’...

Waarschijnlijk sneller dan je denkt. Een van de eerste keren dat er aan 9/11 gerefereerd werd was 8 weken na de aanslag in Southpark en de eerste films waren er al binnen 1,5 jaar.
Ik ga er vanuit dat er al meerdere scripts naar Hollywood gestuurd zijn.  Het filmen is nog even een probleem ;-)
Ik voorzie veel films met Zoom-meetings. En ongetwijfeld een film alleen maar gemaakt via Zoom.

Theater was voor mij altijd een uitlaatklep. Op 11 september was mijn reactie om naar het theater te gaan. Het ironische nadeel was het enige wat ik kon zien in de buurt was een van de eerste try-outs van Titanic.

Afgelopen jaren ben ik weinig in het theater geweest, het zat er even niet in. Ik was in Februari in London en als ik het goed heb, heb ik in 2019 4 shows gezien. Tangled, Evita, Anastasia en Jekyll & Hyde. Dus ik was al een tijdje afgekickt van theater. Ja, ik mis het, maar ik kan nog wel even door, de streamings zijn een fijne vervanging voorlopig.

  [ # 6 ] 19 May 2020 01:50 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  642
Geregistreerd  2005-05-23

Ik was 1 week voordat alles werd afgelast nog naar een voorstelling van Anastasia geweest.
En vlak voordat ik daarheen zou gaan toen was de situatie dus al zo dat het de vraag was of die voorstelling wel door kon gaan.

En ook had ik mij voorgenomen om dit voorjaar ook naar Annie te gaan, maar 2 dagen voordat ik daarheen zou gaan werd bekend gemaakt dat alles voor langere tijd zou worden afgelast.

En ook ik ga al een aantal jaar lang niet meer naar alle (musical)voorstellingen, maar zou mijzelf ook wèl nog liefhebber noemen.

Nu deze periode kijk ik veel naar de registraties van voorstellingen op onder andere Stage Memories.
En ik had niet zo lang geleden ook nog 2 films gekocht van de musicals 14-18 en 40-45.

[ Gewijzigd: 19 May 2020 02:20 PM by ErikB. ]
  [ # 7 ] 19 May 2020 02:02 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  642
Geregistreerd  2005-05-23

Luna24 - 19 May 2020 10:39 AM
Hanstmf - 19 May 2020 02:00 AM

Ik hoop dat we over een tijdje kunnen terugkijken naar deze tijd (…)

Na 9/11 zei ik (om mezelf te bemoedigen): ‘Over een paar jaar worden hier films van gemaakt.’
En dat is waar gebleken.
Dus ik zeg ook maar weer hier: over een paar jaar zullen we in de bioscoop (en wie weet het theater) kijken naar films over deze bizarre tijd en de ‘pandemic’...

Ik denk dat die kans heel groot inderdaad. Ook deze tijd wordt geschiedenis.
Op https://youtu.be/Nw5KQMXDiM4 is er al een kort filmpje te zien over een kind dat aan zijn vader vraagt “Vertel nog eens over de coronacrisis, Wat heeft het veranderd?” waarop de vader dan antwoord “Dat het ons heeft laten zien dat we al die technologie juist NIET nodig hebben”.
En dat vond ik wel heel hoopgevend

  [ # 8 ] 19 May 2020 09:47 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Bedankt voor jullie mooie en persoonlijke verhalen. Wat een gekke tijd hè? Zelf kan ik ook goed alleen zijn en ik heb me nog nooit verveeld, maar als je daar wel snel last van hebt kan ik me voorstellen dat dit extra moeilijk is. Gelukkig kan er langzaamaan een beetje meer.

Ik ben begonnen aan mijn grote Sondheim-project. Dat wil ik al jaren eens doen en nu ga ik er ook echt eens voor zitten. Alle voorstellingen langs van Saturday Night tot en met Road Show. Me nog meer verdiepen in zijn prachtige teksten. Alle wijzigen die hij door de jaren heen heeft gemaakt eens naast elkaar leggen. De nummers die de voorstelling niet gehaald hebben. De nummers die hij later er nog bij heeft geschreven. Daar ben ik voorlopig wel even zoet mee en ik heb er heel veel zin in.

Ik luister ook graag naar de podcast Jim en Tomic’s Musical Theatre Happy Hour. Zij bespreken iedere aflevering een musical. Aanrader! Ook om nieuw materiaal te ontdekken.

En verder werk ik net als veel mensen vanuit huis en dat vind ik niet makkelijk. De praatjes met collega’s tussendoor mis ik. Er is ook steeds minder werk te doen, dus ik maak me wel zorgen over mijn baan. Ook dat geldt voor veel mensen. Ik kijk dus soms wel voorzichtig al een beetje rond of ik iets anders kan vinden.

  [ # 9 ] 20 May 2020 10:21 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

Het zijn inderdaad hele vreemde tijden. Als iemand me dit een half jaar geleden had gezegd had ik het denk ik niet eens geloofd. Maar we zitten nu midden in deze bizarre situatie. Net als het grootste deel van de bevolking houd ik me netjes aan de regels die ons gesteld worden. En het rare is dat het op een of andere manier ook wel went.

Ik werk in een sector die gelukkig niet erg getroffen is door de omstandigheden. Ook ga ik iedere werkdag nog gewoon naar mijn werk, alhoewel het grootste deel van mijn collega’s vanuit huis werken. Maar normaal is het niet. Vooral in de beginperiode toen ik vaak alleen in het openbaar vervoer zat en de straten leeg waren.

De voorstellingen die ik in mijn vaste theater had geboekt zijn uiteraard allemaal vervallen en ook de reisjes naar Londen zitten er voorlopig niet in. Ik ben benieuwd hoe dat uiteindelijk allemaal vorm gaat krijgen. Ik vrees dat we pas in 2021 weer op een normale manier het theater kunnen bezoeken.

En dat is dan maar niet anders. Op het journaal worden dagelijks de cijfers vanuit het RIVM genoemd. Dat zijn meer dan alleen maar grafieken. Eerst honderden en nu nog steeds vaak tientallen overledenen per dag. En dan denk ik maar aan het onvoorstelbare verdriet wat achter al die cijfers zit.

Er zijn nu eenmaal veel erger zaken dan dat we niet de luxe hebben om het leven te leiden wat we tot nu toe als zo vanzelfsprekend aannamen.

[ Gewijzigd: 20 May 2020 10:24 AM by Theo ]
   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

  [ # 10 ] 20 May 2020 05:29 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

Klaske - 19 May 2020 12:15 PM
Luna24 - 19 May 2020 10:39 AM

‘Over een paar jaar worden hier films van gemaakt.’

Waarschijnlijk sneller dan je denkt.

Het is zelfs nog eerder: https://www.msn.com/nl-nl/entertainment/nieuws/path%c3%a9-en-irma-sluis-voorzien-eerste-coronafilm-van-gebarentolk/ar-BB14l95T?li=BBoPOOe&ocid=mailsignout

Film ‘Op gepaste afstand’ met Noortje Herlaar. En doventolk Irma.

   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

  [ # 11 ] 24 May 2020 08:37 AM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  740
Geregistreerd  2015-09-27

Ik vind het best een lastige tijd. Met name de onzekerheid over de duur hiervan is een dingetje waar ik op sommige dagen slecht mee om kan gaan. Deze periode heef verstrekkende gevolgen voor veel sectoren vrees ik.

Zelf moest ik al die tijd “gewoon” naar m’n werk en dat vond ik soms best pittig. Iedere dag schakelen vanwege nieuwe maatregelen, elke dag met het ov, collega’s die Corona kregen en in het begin was er op werkgebied amper bescherming voor ons. Maar desondanks ben ik vooral blij dat ik mijn baan heb kunnen behouden, want dat is niet voor iedereen weggelegd in deze tijd. Overigens alle respect voor De zorgmedewerkers, want zij hebben natuurlijk het hardst gewerkt!

Theater mis ik zeker. Tuurlijk is het prima als je even een paar weken zelf niet kunt, maar ik maak me vooral zorgen om de toekomst van de sector.  De horeca kan bijvoorbeeld met iedere versoepeling direct schakelen door meer personeel in te zetten en extra tafels. Voor de theaters ligt dit natuurlijk anders. Op enig moment moet je als producent besluiten of je bepaalde producties door laat gaan met weinig mensen in een zaal (en dus een groot financieel risico) of dat je gaat uitstellen/cancellen. Het vooruitzicht dat we komend seizoen (20/21) bijna geen producties gaan zien vind ik wel pijnlijk.

Gelukkig gaat het met mijzelf en mijn familie en vrienden prima. Op een aantal collega’s na heeft niemand in mijn omgeving Corona gekregen. Wel merk ik dat die anderhalvemetersamenleving me steeds meer opbreekt. Ik wil mensen knuffelen, m’n familie zien, naar dingen toe zonder dat je continu zo’n stemmetje in je achterhoofd hoort roepen: “kan dit wel? Mag dit wel? Wat zijn hier de regels?”

  [ # 12 ] 24 May 2020 09:39 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Ik heb de afgelopen maanden gewerkt, maar vanuit huis, net als ongeveer 1/3 van mijn collega’s. De rest kan simpelweg niet thuiswerken. Het heeft in de communicatie heel wat problemen opgeleverd, dus de baas wil iedereen zo snel mogelijk terug op de zaak hebben. De eerste anderhalvemeterlijnen zijn al getrokken en er moet een stoelendans plaatsvinden om iedereen op voldoende afstand van elkaar te kunnen laten zitten. Op zich kan ik daar best mee dealen. Het bureau waar de aan corona overleden collega zat, is tot nu toe nog leeg en ik voel me er niet comfortabel bij om daar te gaan zitten. Omdat de ruimte beperkt is, zal er op zeer korte termijn íemand moeten gaan zitten.

De repetities van mijn musicalgroep liggen stil, wat in mijn geval betekent dat ik mijn voornaamste moment van sociale interactie met mensen waar ik dichter bij sta, is weggevallen. Onlangs is een lid uit mijn groep overleden (niet door corona) en dan maakt deze situatie dat je bewust moet gaan nadenken en overwegen of je elkaar wilt omhelzen om elkaar te steunen. Nadenken over iets wat je impulsief, spontaan wil doen, dat gaat niet.

Geen theater of bioscoop betekent voor mij dat mijn voornaamste plek om te ontspannen, mijn gedachten te verzetten en mezelf op te peppen, onbereikbaar is. Niet dat ik anders elk vrij moment in het theater zit, maar alleen al het feit dat het nu niet kán maakt me enorm onrustig en somber. De streams zijn leuk, maar is niet het zelfde als live-theater en eerlijk gezegd voel ik me wat overweldigd door het enorme en enorm versplinterde aanbod. Ook de onzekerheid hieromtrent valt me zwaar, al hoop ik dat de theaters bij mij in de buurt ook een alternatieve programmering gaan opstarten zoals o.a. Delamar doet. Amsterdam is wat ver weg anders had ik alle voorstellingen geboekt. Theater is voor mij iets dat ik vooral alleen doe, maar ik mis het wel om de mensen te zien en te spreken waarmee ik normaal gesproken wél naar een voorstelling ga. Gelukkig heb ik binnenkort de kans om een paar mede-Verkaikings te zien. ?

Facebook herinnerde mij er onlangs aan dat ik kaarten had gekocht voor drie voorstellingen in het Chassé Theater. Ik was weer opgetogen, ik kon even duiken in de herinneringen die die voorstellingen me hadden opgeleverd. Tot ik me besefte dat ik geen van de drie voorstellingen in het Chassé Theater heb gezien. Company was al eerder afgelast, Kinky Boots was uiteindelijk dag 1 van de lock-down en Goodbye Norma Jeane zat er middenin. Normaal zouden we nu tussen de stapels seizoensbrochures zitten… ?

Eerlijk gezegd verwacht ik dat heel veel mensen aan deze situatie enorme angsten en wellicht een trauma overhouden. Ik hoop echt dat er snel een vaccin (of een medicijn) verspreid kan worden, zodat we weer terug kunnen naar het normaal (in plaats van dit, zoals hier al eerder gezegd, “tijdelijke abnormaal”). Misschien is het tot die tijd genoeg als we in zelf-isolatie gaan als we symptomen hebben en strenger zijn met afstand houden als we in contact zijn geweest met mensen die ziek zijn. De huidige beperkingen zijn in ieder geval niet houdbaar, er komt sowieso een punt dat we met zijn allen meer risico moeten nemen.

[ Gewijzigd: 24 May 2020 09:46 AM by June ]
   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 13 ] 24 May 2020 06:21 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2700
Geregistreerd  2012-06-25

June - 24 May 2020 09:39 AM

Ook de onzekerheid hieromtrent valt me zwaar, al hoop ik dat de theaters bij mij in de buurt ook een alternatieve programmering gaan opstarten zoals o.a. Delamar doet. Amsterdam is wat ver weg anders had ik alle voorstellingen geboekt. ?

Is dit dan iets voor je? Is in Breda…
https://www.futuredomeevents.nl/rooxlive

   Handtekening   

Ik voel me voorgoed…..echt….. WICKED

  [ # 14 ] 24 May 2020 07:07 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Thx, had ik gezien! ? Moet nog kijken wanneer het me goed uitkomt.

Maarreuh, dit hadden ze natuurlijk ook 100 meter verder in het Chassé Theater kunnen doen…?

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 15 ] 30 May 2020 01:04 AM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

Die trauma’s waarover June het had, zijn door deskundigen al voorspeld.

En ineens deed een opmerking van iemand die fel tegen de ‘anderhalve meter samenleving’ is me beseffen dat er inderdaad kinderen zullen opgroeien die leren dat elkaar aanraken gevaarlijk is…

   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

 1 2 > 
1 of 2