1 of 7 |  1 2 3 >  Last ›
Diana & Zonen
change_status
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  743
Geregistreerd  2005-11-29

Medialane gaat de Nederlandse musical ‘From Diana with love’ produceren.
Ik kan niet het hele artikel lezen, want ik ben geen betalende abonnee, maar gelukkig zegt de titel van het artikel meer dan genoeg.

Bron: Telegraaf website.

[ Gewijzigd: 03 September 2020 07:01 AM by Jeroen ]
   Handtekening   

Groetjes, Gaby
I’m really easy to get along with, once you learn to see things MY WAY!!

  [ # 1 ] 15 June 2019 05:47 AM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2217
Geregistreerd  2003-05-23

Ik irriteer me steeds meer aan telegraaf.nl om steeds meer artikelen achter de Premium log in te zetten. Ook berichten die op andere nieuwssites gewoon gratis te lezen zijn.

Dus tip 1:
Klik op het premium artikel, je kan de intro lezen, daar staat vaak genoeg informatie in, namen, plaatsen enzo, om dan met behulp van Google het nieuws ergens anders gratis te lezen.

Dat werkt niet voor dit artikel, blijkbaar wel echt exclusief 😉
Tip 2:
Open een incognito-scherm, dan ‘herkent’ de website niet dat je een terugkerende bezoeker bent en dus weer ‘recht’ hebt om gratis Premium uit te proberen.

Voorstelling over Diana dus, verteld door de ogen van haar kinderen.  Het klinkt een beetje als Was Getekend, Annie M.G. en het krijgt ook dezelfde schrijver, Dick van den Heuvel.  Ze weet nog niet wie Diana (of Kate of Meghan) gaat spelen, ze wil een ervaren actrice (Diana zou nu 60 zijn geweest).
Verder gaat het artikel vooral over Iris, haar werk, haar eigen relatie met haar ouders etc. en dat ze dol is op Meghan Markle. Over de musical zelf gaan 2 alineas.

  [ # 2 ] 15 June 2019 07:16 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  661
Geregistreerd  2005-05-05

https://www.rtlboulevard.nl/entertainment/artikel/4747176/nederlandse-musical-over-lady-di-op-komst

   Handtekening   

MarcelHensema*TimTeunissen*JobGreuter*Kooten,Spaaij,Bosch*Roosendaal, Boer*Michelle van de Ven*Luuk Ransijn*Marijn Brouwers*Marjolijn Touw*Renee van Wegberg*Rundfunk*Cinderella*The Visit

  [ # 3 ] 15 June 2019 07:42 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  533
Geregistreerd  2012-03-17

Ik roep al jaren: als er een musical over het leven van Diana komt ‘moet’ Brigitte Heitzer haar spelen. Wat mij betreft is zij de meest ideale optie. Qua uiterlijk komt ze met een goede pruik akelig dicht in de buurt en ze zou haar persoonlijkheid goed kunnen neerzetten, juiste type actrice.

  [ # 4 ] 15 June 2019 10:00 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Er is natuurlijk begin deze eeuw al een musical rond DIana geweest, met Vera Mannl. Natuurlijk was die heel kleinschalig, en ik heb wel het gevoel dat er sinds die tijd wel het een en ander aan extra info is vrijgekomen. Dus op zich kan een nieuwe voorstelling denk ik wel goed uitpakken.

  [ # 5 ] 15 June 2019 11:26 AM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  740
Geregistreerd  2015-09-27

Ben ook benieuwd of ze de rol gaan verdelen over 2 mensen. Een jongere Diana en een wat oudere. Ik vond de voorstelling met Vera Mann destijds prachtig

  [ # 6 ] 15 June 2019 03:17 PM
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  91
Geregistreerd  2017-06-28

Ze wil een ervaren actrice voor de rol van Diana, dus welke namen komen er op.

Mijn lijstje:
Vera Mann
Simone Kleinsma
Lone van Roosendaal
Doris Baaten

  [ # 7 ] 15 June 2019 03:57 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  740
Geregistreerd  2015-09-27

Ik hoop stiekem op Vera

  [ # 8 ] 19 June 2020 01:45 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  941
Geregistreerd  2011-03-21

Uit het persbericht van MediaLane:

In het najaar van 2021 gaat de eerste eigen ontwikkelde musical in première: Diana & Zonen. Een musical over een modern koningsdrama over de legendarische Prinses Diana en haar volwassen zonen. Het schrijfproces en de audities zijn momenteel in volle gang.

Diana & Zonen
Diana & Zonen (eerder aangekondigd onder de werktitel From Diana, With Love) is de eerste door MediaLane ontwikkelde eigen musical. Een modern koningsdrama over de legendarische Prinses Diana en haar volwassen zonen William en Harry. Het script wordt geschreven door Dick van den Heuvel (o.a. Was Getekend, Annie M.G. Schmidt). De cast en het creatieve team worden later bekend gemaakt. De musical die in samenwerking met de Theateralliantie wordt gepresenteerd gaat in het najaar van 2021 in première.

  [ # 9 ] 02 September 2020 04:48 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1161
Geregistreerd  2010-03-23

Ik zag net het volgende voorbijkomen op Musicaljournaal:

Vorig jaar maakte MediaLane-oprichtster Iris van den Ende bekend bezig te zijn met een musical over het leven van Prinses Diana. Deze zou eind 2020 / begin 2021 in de theaters komen. Nu zijn alle planningen op dit moment overhoop gehaald, dus het exacte tijdstip waarop deze nieuwe musical in de Nederlandse theaters komt is nog niet bekend. Echter, de website van MediaLane vermeldt deze productie nog steeds, onder de titel Diana & Zonen en in een recent persbericht over de gewijzigde programmering geeft MediaLane aan dat deze productie nu voor najaar 2021 staat gepland.

Gisteravond meldde Albert Verlinde in het TV-programma Shownieuws dat niemand minder dan Freek Bartels gecast zou zijn voor de rol van Diana’s jongste zoon, Prins Harry.

De musical Diana & Zonen (voorheen getiteld From Diana With Love) gaat over het leven van Diana Spencer, Princess of Wales, die in 1997 op 36-jarige leeftijd om het leven kwam bij een auto-ongeluk in Parijs. Het script wordt geschreven door Dick van den Heuvel, die recentelijk ook verantwoordelijk was voor het script van Was Getekend, Annie M.G. Schmidt.

Lijkt nog niet helemaal zeker, maar toch. Hoewel ik het qua karakter/type eigenlijk wel een interessante casting zou vinden kan ik het qua uiterlijk niet bepaald volgen, haha. Ben benieuwd hoe dit zich (in het geheel) gaat ontwikkelen.

  [ # 10 ] 02 September 2020 04:56 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Ik zie Freek ook nog niet zo voor me met rood haar.

Verder ben ik benieuwd of deze musical geen last gaat krijgen met de aankomende Broadwayproductie. Deze musical zal zelfs voor de première al op Netflix te zien zijn.

  [ # 11 ] 04 September 2020 04:03 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1161
Geregistreerd  2010-03-23

Jeroen Sleyfer en Sophie Veldhuizen schrijven in ieder geval nieuwe muziek voor deze voorstelling, da’s alvast een pluspunt. Ik weet niet in hoeverre dit een nauwkeurige bron is, maar ik vind het wel interessant dat er over een musical van Medialane én Joop van den Ende wordt gepraat. Kan ook een foutje zijn natuurlijk.

  [ # 12 ] 22 November 2020 11:47 AM
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  51
Geregistreerd  2017-11-30

Diana & Zonen gaat er echt komen. Er is nu zelfs een instagramaccount aangemaakt (@dianaenzonen).

Hieronder de tekst uit de eerste post op dit account:

COMING SOON

MediaLane Theater presenteert vanaf najaar 2021 een geheel nieuwe musical: Diana & Zonen, over de meest besproken familie ter wereld: de Windsors.

Een familie waarin macht belangrijker is dan liefde.
Een moeder, vechtend voor het geluk van haar zonen.
En een prins, verliefd op een vrouw voor wie hij alles op wil geven.

Rivaliteit, plicht, ambitie en liefde in een koningsdrama van nu. Diana & Zonen is live te beleven in het theater vanaf het najaar 2021.

Wil jij niets missen en op de hoogte blijven van het laatste nieuws? Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief - link in bio (http://www.dianaenzonen.nl).

Er is ook een facebookpagina maar hierop is nog niets geplaatst.

  [ # 13 ] 27 December 2020 01:59 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1099
Geregistreerd  2010-04-28

Ik denk altijd aan Chantal Janzen als Diana, ze heeft Rachel ook goed gespeeld destijds…..
Aan de moeder van Charles komt maar 1 naam op en dat is Doris Baaten,

  [ # 14 ] 29 January 2021 05:42 PM
Avatar
Swing
RankRank
Totaal aantal Reacties:  47
Geregistreerd  2021-01-06

Hoewel eerder genoemde actrices als Simone Kleinsma en Vera Mann fantastische ervaren actrices zijn, vraag ik me af of ze een oudere Diana gaan casten. Dat zou mij dan meer een Goodbye, Norma Jeane achtig idea geven, wat nogal complottheorie- achtig doet overkomen. Namen als Brigitte Heitzer en Chantal lijken me dan inderdaad logischere keuzes.
Verder zie ik nog niet helemaal voor me hoe Freek Bartels als Harry zou werken, maar goed, make-up, een goeie pruik en een beetje theatermagie kan wonderen doen.

Ik ben vooral benieuwd wat de aankomende Netflix release van de Broadway musical Diana gaat doen, mensen zullen toch snel de link leggen als ze straks de posters bij de theaters zien hangen en dan moeten ze niet verwachten dezelfde voorstelling te zien als op Netflix.

  [ # 15 ] 29 January 2021 08:29 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1161
Geregistreerd  2010-03-23

Demusicalman - 29 January 2021 05:42 PM

Verder zie ik nog niet helemaal voor me hoe Freek Bartels als Harry zou werken, maar goed, make-up, een goeie pruik en een beetje theatermagie kan wonderen doen.

Op zich is de premisse van de musical niet realistisch (en musical als kunstvorm natuurlijk ook niet), dus dat werkt wellicht mee. Tenzij ze in de promotie pretenderen dat het een soort “The Crown: live on stage” wordt, maar daar hebben ze vast over nagedacht 😀

Demusicalman - 29 January 2021 05:42 PM

Namen als Brigitte Heitzer en Chantal lijken me dan inderdaad logischere keuzes.

Gebaseerd op social media-gedrag denk ik dat er een goede kans bestaat dat Brigitte inderdaad Diana gaat spelen. Andere namen die ik in hetzelfde “volgrondje” heb kunnen ontdekken: Jonathan Demoor, Marlijn Weerdenburg, Liss Walravens, Bart van Veldhoven, Gitty Pregers & Danique Graanoogst. Misschien betekent het niks, maar wie weet.

Nu even kijken of ik aan de slag kan als professioneel Instagram-detective.

 1 2 3 >  Last ›
1 of 7