1 of 2 |  1 2 > 
Alternatieve uitmarkt en Musical Sing Along 2020
change_status
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  91
Geregistreerd  2017-06-28

Vanuit het intieme Openluchttheater Cabrio in Soest presenteren Romy Monteiro en Frits Sissing de vijftiende editie van de Musical Sing-a-Long. Dit jaarlijkse event is het moment voor het grote publiek om kennis te maken met het nieuwe theaterseizoen; van kleine tot grote musicalvoorstellingen. De Musical Sing-a-Long vindt in een aangepaste versie plaats en de opnames voor het unieke evenement zijn voor een select aantal mensen bij te wonen.

De Musical Sing-a-Long 2020 zie je zondag 30 augustus om 20.25 uur bij AVROTROS op NPO 1. Volg AVROTROS.Musical op Facebook voor het laatste nieuws over deze speciale jubileumavond.

Het belooft een unieke avond te worden, waarbij in een intieme setting de mooiste en leukste optredens van maar liefst elf musicals de revue passeren. AVROTROS steunt hiermee de cultuursector en geeft musicalliefhebbend Nederland iets om naar uit te kijken in het komende theaterseizoen.

De line-up van de Musical Sing-a-Long
Traditiegetrouw zijn er tijdens de Musical Sing-a-Long optredens te zien van verschillende nieuwe titels. De line-up bestaat onder meer uit de musicals Anastasia, Belle en het Beest, Saturday Night Fever, Lazarus, Kruimeltje, TINA - De Tina Turner Musical, Haal het Doek maar op, De Grote Drie, Falsettos, Murder Ballad en Soldaat van Oranje. De optredens worden begeleid door een live orkest, onder leiding van de vaste Musical Sing-a-Long dirigent Maurice Luttikhuizen. Het programma wordt een feest der herkenning, waarin ook teruggeblikt wordt op hoogtepunten uit de afgelopen vijftien jaar Musical Sing-a-Long.


Zo kan je bij deze speciale avond aanwezig zijn
Door de coronamaatregelen is het niet mogelijk om als publiek in groten getale aanwezig te zijn bij de Musical Sing-a-Long 2020. Wel geeft AVROTROS 100 mensen de kans om bij deze speciale avond aanwezig te zijn. Hieronder kun je tickets kopen voor de opnames van de Musical Sing-a-Long 2020. De opnames vinden plaats op woensdag 26 augustus 2020 om 18.00 uur in Openluchttheater Cabrio in Soest. Een ticket kost €5,- per persoon, plus €1,50 boekingskosten per reservering. Per boeking mogen er maximaal 4 kaarten gekocht worden en op=op. We verwijzen je naar de website van de Rijksoverheid voor het hanteren van de huidige aanpak rondom de coronamaatregelen.

UPDATE: Alle tickets zijn op dit moment uitverkocht. Houd dit artikel in de gaten voor de laatste ontwikkelingen.

[ Gewijzigd: 10 August 2020 11:02 AM by Jeroen ]
  [ # 1 ] 10 August 2020 11:02 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

 

 

Uitmarkt 2020: Wende’s Kaleidoscoop
Met o.a. Douwe Bob, Nederlands Dans Theater, Eefje de Visser, Claron McFadden en Torre Florim
Uitzending: Zaterdag 29 augustus om 20:10 uur op NPO 2

Met Uitmarkt 2020: Wende’s Kaleidoscoop presenteren de NTR, Wende en de Uitmarkt op NPO 2 een opwindend alternatief voor de jaarlijkse opening van het culturele seizoen. Wende’s Kaleidoscoop is een vijfenzeventig minuten lange ontdekkingsreis langs parels van muziek, theater en dans. Een cultureel feest, zorgvuldig samengesteld door één van de meest veelzijdige artiesten van Nederland: Wende! Ze brengt kunstenaars uit alle werelden en genres bij elkaar en laat ze elkaar uitdagen, inspireren en op elkaar reageren. Het resultaat is een meeslepende, grensverleggende tv-show opgenomen in Koninklijk Theater Carré, waar Wende huiskunstenaar is.

Uitmarkt 2020: Wende’s Kaleidoscoop ontroert, vermaakt en laat de rijkdom zien van het Nederlandse cultuurlandschap, zoals de Uitmarkt altijd doet. Ze biedt artiesten en publiek, nu theaters en concertzalen gesloten zijn, toch een uitdagend podium. Ze tovert bands, dansers, koren, schrijvers en acteurs op het toneel van Koninklijk Theater Carré en creëert een magische plek waar koorzang, moderne dans, hiphop, soul en elektronica elkaar ontmoeten. Douwe Bob, Eefje de Visser, Nederlands Dans Theater, Claron McFadden, Cello Octet Amsterdam, Naaz, Torre Florim (De Staat) en velen anderen zullen hun opwachting maken.

In aanloop naar de tv-uitzending op 29 augustus worden de namen van de andere artiesten bekend gemaakt. Theaterregie is in handen van Wende en Michiel van Erp.

Wende’s Kaleidoscoop
Wanneer Wende in 2018 huiskunstenaar wordt van Koninklijk Theater Carré, ontwikkelt ze het idee voor een eigenzinnig minifestival in de piste. Ze wil dat het publiek zich kan laten verrassen en zich kan onderdompelen in een uitdagende show, zonder blokkenschema. Ze gooit de rijkdom van het Nederlandse cultuurlandschap in een koker en schudt deze hard door elkaar: Wende’s Kaleidoscoop. De eerste editie in 2018 wordt overrompelend genoemd. De tweede editie in 2019 was nog succesvoller. Dit jaar dreigde de derde editie van de voorstelling niet door te gaan door de coronamaatregelen. Tot de samenwerking met de NTR en de Uitmarkt tot stand kwam en een speciaal editie van Wende’s Kaleidoscoop dit jaar voor tv gemaakt wordt.

Uitmarkt
De Uitmarkt markeert al 43 jaar de nationale opening van het culturele seizoen. Het biedt een laagdrempelig en inspirerend platform voor iedereen die kennis wil maken met wat het nieuwe seizoen te bieden heeft. Al sinds 2006 werken de NTR (voorheen NPS) en de Uitmarkt samen om de opening van het culturele seizoen te vieren; zo ook dit jaar. De Uitmarkt zal dit jaar doorgaan in aangepaste vorm: digitaal en in de zaal. Op 28/29/30 augustus is er een breed aanbod aan voorstellingen gratis te bekijken; sommige voorstellingen volg je als livestreams, andere optredens staan het hele weekend online en een aantal is in de zaal bij te wonen voor beperkt publiek. Ga voor meer informatie naar uitmarkt.nl.

  [ # 2 ] 13 August 2020 04:48 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  114
Geregistreerd  2013-05-08

Komt Kruimeltje dan weer terug in het theater? Ik kan er niets over vinden op Google.

  [ # 3 ] 13 August 2020 06:45 PM
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  91
Geregistreerd  2017-06-28

Coulis8 - 13 August 2020 04:48 PM

Komt Kruimeltje dan weer terug in het theater? Ik kan er niets over vinden op Google.

Ik kon hier ook niks over vinden. Vind het wel een interessante titel aangezien er meerdere versies van de musical bestaan, de versie uit 2000 en de versie van REP en Efteling uit 2011 welke van de 2 zullen ze dan brengen of komt er weer een hele nieuwe versie met andere liedjes

  [ # 4 ] 14 August 2020 09:06 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6522
Geregistreerd  2008-11-01

Kruimeltje is een familie-musical. Als je naar die voorstelling als familie gaat - ouders, kinderen, neefjes, nichtjes, evt. vriendjes - is dat al een aardige groep die onderling geen 1.5 m afstand hoeft te houden. Daarmee kan de zaalbezetting rendabeler worden.

Heel anders dan een voorstelling als bijv. Tina waar 60% van het publiek met z’n tweën komt. Dus zou Kruimeltje terugkomen (wat ik nu voor het eerst lees) dan snap ik die keuze wel.

Bevestiging van dat 1.5 meter feit kreeg ik (ook) uit een mail die ik vanmiddag kreeg van een theater. Als je daar echter naar een “gewone” voorstelling gaat, mag je in de voorverkoop alleen een even aantal kaarten bestellen. Kom je met z’n vieren dan heb je twee tweetallen die naast elkaar zitten met drie lege stoelen er tussenin. Beetje lullig als je alleen wilt gaan…niet altijd even gezellig, maar soms kan het niet anders….

  [ # 5 ] 15 August 2020 04:45 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1024
Geregistreerd  2013-05-26

Hanstmf - 14 August 2020 09:06 PM

Bevestiging van dat 1.5 meter feit kreeg ik (ook) uit een mail die ik vanmiddag kreeg van een theater. Als je daar echter naar een “gewone” voorstelling gaat, mag je in de voorverkoop alleen een even aantal kaarten bestellen. Kom je met z’n vieren dan heb je twee tweetallen die naast elkaar zitten met drie lege stoelen er tussenin. Beetje lullig als je alleen wilt gaan…niet altijd even gezellig, maar soms kan het niet anders….

En een gezin van een oneven aantal personen is dus ook niet welkom. Bizar! Om welk theater gaat het?

  [ # 6 ] 15 August 2020 05:48 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Of je moet dus extra betalen voor een even aantal kaarten. ?

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 7 ] 16 August 2020 01:46 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1024
Geregistreerd  2013-05-26

Kijk uit. Je brengt Stage Entertainment nog op een idee.

  [ # 8 ] 19 August 2020 07:44 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Line up van Uitmarkt 2020: Wende’s Kaleidoscoop uitgebreid
Met o.a. Typhoon, Nederlands Kamerkoor en Pink Oculus
Uitzending: zaterdag 29 augustus om 20.10 uur op NPO 2

Ook Typhoon, Nederlands Kamerkoor, Pink Oculus, Die Verdammte Spielerei, Steef de Jong, Froukje, Michelle David & The Gospel Sessions en S10 maken deel uit van Uitmarkt 2020: Wende’s Kaleidoscoop. Ze zullen samen met Douwe Bob, Eefje de Visser, Nederlands Dans Theater, Claron McFadden, Cello Octet Amsterdam, Naaz en Torre Florim het publiek vanaf het toneel van Koninklijk Theater Carré verrassen in deze wervelende tv-show, te zien op 29 augustus bij de NTR op NPO 2. Multitalent Wende breekt in haar show alle stijlen, genres en hokjes open en laat zien hoe rijk cultureel Nederland is. De laatste namen die zijn geprogrammeerd, worden in de week voorafgaand aan 29 augustus bekend gemaakt.


In Uitmarkt 2020: Wende’s Kaleidoscoop brengt Wende vanuit Koninklijk Theater Carré, in samenwerking met de NTR en de Uitmarkt, kunstenaars uit alle werelden en genres bij elkaar voor een vijfenzeventig minuten durende uitdagende tv-show. Het initiatief biedt de artiesten en het publiek, nu theaters en concertzalen veelal gesloten zijn, toch een podium. Wende tovert bands, dansers, koren, schrijvers en acteurs op het toneel en creëert een magische plek waar koorzang, moderne dans, hiphop, soul en dampende elektronica elkaar ontmoeten. Samen met Michiel van Erp is ze ook verantwoordelijk voor de regie van de voorstelling. De tv-regie van de uitzending op 29 augustus is in handen van David Grifhorst.

Wende’s Kaleidoscoop
Wanneer Wende in 2018 huiskunstenaar wordt van Koninklijk Theater Carré, ontwikkelt ze het idee voor een eigenzinnig minifestival in de piste. Ze wil dat het publiek zich kan laten verrassen en zich kan onderdompelen in een uitdagende show, zonder blokkenschema. Ze gooit de rijkdom van het Nederlandse cultuurlandschap in een koker en schudt deze hard door elkaar: Wende’s Kaleidoscoop. De eerste editie in 2018 wordt overrompelend genoemd. De tweede editie in 2019 was nog succesvoller. Dit jaar dreigde de derde editie van de voorstelling niet door te gaan door de coronamaatregelen. Tot de samenwerking met de NTR en de Uitmarkt tot stand kwam en een speciale editie van Wende’s Kaleidoscoop dit jaar voor tv gemaakt wordt.

Uitmarkt
De Uitmarkt markeert al 43 jaar de nationale opening van het culturele seizoen. Het biedt een laagdrempelig en inspirerend platform voor iedereen die kennis wil maken met wat het nieuwe seizoen te bieden heeft. Al sinds 2006 werken de NTR (voorheen NPS) en de Uitmarkt samen om de opening van het culturele seizoen te vieren; zo ook dit jaar. De Uitmarkt zal dit jaar doorgaan in aangepaste vorm: digitaal en in de zaal. Op 28/29/30 augustus is er een breed aanbod aan voorstellingen gratis te bekijken; sommige voorstellingen volg je als livestreams, andere optredens staan het hele weekend online en een aantal is in de zaal bij te wonen voor beperkt publiek. Het volledige programma staat vanaf 18 augustus op http://www.uitmarkt.nl/agenda.

  [ # 9 ] 23 August 2020 12:41 AM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6522
Geregistreerd  2008-11-01

Magic - 15 August 2020 04:45 PM
Hanstmf - 14 August 2020 09:06 PM

Bevestiging van dat 1.5 meter feit kreeg ik (ook) uit een mail die ik vanmiddag kreeg van een theater. Als je daar echter naar een “gewone” voorstelling gaat, mag je in de voorverkoop alleen een even aantal kaarten bestellen. Kom je met z’n vieren dan heb je twee tweetallen die naast elkaar zitten met drie lege stoelen er tussenin. Beetje lullig als je alleen wilt gaan…niet altijd even gezellig, maar soms kan het niet anders….

En een gezin van een oneven aantal personen is dus ook niet welkom. Bizar! Om welk theater gaat het?

June - 15 August 2020 05:48 PM

Of je moet dus extra betalen voor een even aantal kaarten. ?

Theater aan de Schie in Schiedam. Snap het enerzijds wel. maar met wat meer creativiteit zou je ook een aantal plaatsen kunnen maken voor 1 of 3 personen. In Zoetermeer kan ik wel voor één persoon reserveren… Zal toch wel een dingetje worden komend seizoen vrees ik.

  [ # 10 ] 23 August 2020 09:05 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Ik zag dat Theater De Leest een aantal voorstellingen heeft waarbij ze eenlingen aan elkaar koppelen, maar wel op afstand, dus hoezo kun je dan niet standaard enkele tickets aanbieden…

In ieder geval heb ik mijn moeder bereid gevonden met mij mee te gaan naar Autumn Nights in Theater De Stoep, maar dat krijg ik nevernooit de rest van het seizoen voor elkaar. Beetje jammer.

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 11 ] 23 August 2020 12:57 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Pathé heeft een goed systeem. Je geeft aan met hoeveel mensen je wilt komen. Kiest zelf waar je wilt zitten en de stoelen eromheen worden automatisch geblokkeerd.

  [ # 12 ] 24 August 2020 03:06 PM
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  51
Geregistreerd  2017-11-30

Coulis8 - 13 August 2020 04:48 PM

Komt Kruimeltje dan weer terug in het theater? Ik kan er niets over vinden op Google.

Tijdje niks over te lezen geweest maar zoals ik al verwachtte zal Kruimeltje gebracht worden door Rick Engelkes Producties.

Het oer-Hollandse avontuur van Kruimeltje is al bijna 100 jaar een van de meest populaire verhalen voor kinderen. Na de succesvolle tweede film in 2020, komt Kruimeltje nu in een compleet nieuwe versie eindelijk weer terug naar het theater. Kijk mee tijdens de Musical Sing-a-long voor een voorproef van de leukste familiemusical van dit seizoen!


(bron: https://rep.nu/2020/08/18/kruimeltje-bij-de-musical-sing-a-long)

  [ # 13 ] 29 August 2020 06:49 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6522
Geregistreerd  2008-11-01

Komt er morgen weer een Chat? Is altijd wel gezellig. Ben wel benieuwd hoe het er morgen uitziet… Begint al vroeg, na het 8 uur nieuws. Meestal zit Heel Holland Zoekt een Boer (of zo) er tussen…

  [ # 14 ] 29 August 2020 07:06 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Count me in!  😁

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 15 ] 30 August 2020 01:23 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2700
Geregistreerd  2012-06-25

👆 me too

   Handtekening   

Ik voel me voorgoed…..echt….. WICKED

 1 2 > 
1 of 2