Bastiaan Ragas ‘Verwarrend Bestaan’ de lancering van een nieuwe opname van het lied Verwarrend bestaan
change_status
Toeschouwer
Totaal aantal Reacties:  2
Geregistreerd  2020-08-23

“Twintig jaar geleden deed Bastiaan Ragas auditie voor de rol van Radames in de Nederlandse versie van de musical Aida. Het werd zijn doorbraak in Nederland. Samen met onder anderen Carolina Dijkhuizen en Antje Monteiro zong hij avond aan avond over het verhaal over de onwaarschijnlijke liefde tussen twee mensen die elkaar ondanks alle hindernissen toch vonden.

Nu, twintig jaar later, is de tekst van het ijzersterke nummer op een nieuwe manier actueel. Dat deed Bastiaan ertoe besluiten het opnieuw op te nemen. Voor zijn nieuwe solovoorstelling Lang zal je leven; een cabarettheatervoorstelling naar aanleiding van zijn vijftigste verjaardag, maar nu ook al te horen op spotify en te zien op YouTube.

Bastiaan Ragas: “Verwarrend bestaan. Dat gaat over nu. Geliefden die elkaar niet kunnen of mogen zien, quarantaines, afstand houden. Het lied was al bijzonder krachtig, maar krijgt door de actualiteit een andere invulling, waardoor het voor mij van nog grotere betekenis is.”

Komend theaterseizoen viert de perfomer zijn vijftigste verjaardag met de theatervoorstelling Lang zal je leven. Hij trekt door het land met de cabarettheatershow doorspekt met mooie verhalen, aangrijpende anekdotes, slechte grappen en betere liedjes. Hij zingt nieuwe songs, door hemzelf geschreven, maar laat ook enkele nummers uit zijn musical verleden horen.”

Link naar “Verwarrend bestaan”
https://www.youtube.com/watch?v=qFevi54u6HA

  [ # 1 ] 25 August 2020 01:45 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1161
Geregistreerd  2010-03-23

tek - 25 August 2020 12:03 PM

“Verwarrend bestaan. Dat gaat over nu. Geliefden die elkaar niet kunnen of mogen zien, quarantaines, afstand houden. Het lied was al bijzonder krachtig, maar krijgt door de actualiteit een andere invulling, waardoor het voor mij van nog grotere betekenis is.”

Ben ik de enige die dit niet helemaal volgt? Een deel van de tekst is heus toepasselijk voor de situatie hoor, maar icm de clip krijg ik er een soort melodramatisch, “Artiesten voor Azië”-gevoel bij. Afijn, misschien was m’n koffie te bitter vanmorgen 😂