21 of 27 | ‹ First  < 19 20 21 22 23 >  Last ›
Theater en Coronavirus
  [ # 301 ] 11 September 2020 11:21 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

MarronSisters - 11 September 2020 07:34 AM

Hebben jullie veel tickets geboekt voor komend seizoen of zijn meer mensen terughoudend?

Ik heb nog niets geboekt. Niet alleen door het schamele aanbod van de ingekorte, aangepaste en/of concertante versies maar vooral ook door alle beperkende maatregelen die theaters logischerwijs moeten treffen. Het voelt voor mij dan niet meer als een ontspannen middag of een avondje uit maar meer als een militaire operatie.

Zo’n theaterzaal met her en der een plukje publiek lijkt me ook erg raar en ik vind het bezwaarlijk dat je niet een eigen plaats kunt kiezen en je maar moet afwachten waar je komt te zitten. Voor mij maakt het veel verschil of je ergens op rij 5 mag zitten of ergens achterin de zaal wordt geplaatst. En als je een bepaald vak moet kiezen is die kans er uiteraard.

Voor mezelf heb ik dan maar de keuze gemaakt dat ik pas weer naar het theater ga als er geen sprake meer hoeft te zijn van social distancing. In de hoop dat er binnen afzienbare tijd een vaccin komt, richt ik mijn vizier maar op voorjaar 2021. Mijn stip op de horizon is ‘Frozen’ en ‘Cinderella’ in april. Het lijkt me fantastisch om dan weer eens in Londen te kunnen zijn :)

   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

  [ # 302 ] 11 September 2020 04:35 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6522
Geregistreerd  2008-11-01

Ik ben best bereid een goede prijs te betalen voor een gezellig en veilig theateravondje met goed zicht op het toneel.

De veiligheid en het goede zicht kunnen helaas niet worden gegarandeerd dus ik wacht voorlopig af.

  [ # 303 ] 13 September 2020 06:56 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

De zes theaters van Nimax in Londen gaan in oktober weer open. Maatregelen om afstand te houden zijn genomen en ook is de programmering aangepast. Shows als Harry Potter keren dus nog niet terug. Meer informatie op http://www.nimaxtheatres.com

  [ # 304 ] 20 September 2020 07:34 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  740
Geregistreerd  2015-09-27

Ik mis ook het drankje doen voor of na de show. Nog even nagenieten met ander publiek in de foyer. Soms ook iemand van de cast die even komt napraten of iets.
Ik hoop echt dat dit alles binnen afzienbare tijd weer kan. Maar soms ben ik bang dat het nooit meer zo gaat worden. Dat een ontspannen uitje naar het theater nooit meer zo ontspannen wordt, dat mensen zo gewend zijn geraakt aan deze situatie dat dit gaat blijven….

  [ # 305 ] 20 September 2020 08:05 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6522
Geregistreerd  2008-11-01

Uiteindelijk komt het allemaal weer goed.

Ik kan me herinneren dat we toch vooral dachten begin maart dat na een maand of drie, vier het allemaal weer normaal zou zijn. Toen zag ik een presentatie van Jaap van Dissel aan de Tweede Kamer en toonde hij een grafiek met nog steeds aan aantal besmettingen of ziekenhuisopnames in oktober! O jee!

Dat leek toen nog heel ver weg maar is nu heel dichtbij.

Komende herfst en winter zullen we ons nog even schrap moeten zetten. En de theaterdirecteuren al helemaal….

  [ # 306 ] 23 September 2020 04:11 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Alle voorstelling van Soldaat van Oranje tot en met zaterdagmiddag zijn afgelast. Een castlid is positief getest wat betekent dat alle castleden getest moeten worden en tot die tijd niet op kunnen treden.

  [ # 307 ] 28 September 2020 02:58 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  740
Geregistreerd  2015-09-27

“Het kabinet trekt naast regionale maatregelen ook een aantal landelijke regels uit de kast. Zo wordt de landelijke norm voor gezelschappen bij mensen thuis teruggebracht naar 4 personen. In publieke ruimtes mogen nog maar maximaal 30 mensen samenkomen. Dat geldt dus ook in restaurants. Daarbij wordt het personeel niet meegerekend. In de buitenruimte gaat landelijk een maximum van 50 personen gelden voor bijeenkomst.“

Dit staat in het AD. Zou dit ook voor theaters gelden die 30 mensen?

  [ # 308 ] 28 September 2020 05:18 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6522
Geregistreerd  2008-11-01

Die vraag heb ik ook voor mezelf gesteld want het is mij niet duidelijk. De groepsgrootte van 50 die nu in een aantal regio’s van kracht is geldt niet voor theaters, maar bij de 30 die nu als nieuwe maatregel is genoemd zie ik wel staan “zalen”.

Ben benieuwd of dat vanavond helder wordt. In ieder geval breekt er weer een periode aan dat de horeca, de theaters en de theaterproducenten het weer zwaar gaan krijgen, dat niet zonder gevolgen zal blijven.

  [ # 309 ] 28 September 2020 07:38 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  740
Geregistreerd  2015-09-27

Als ik Rutte net goed begreep dan geldt het maximum niet voor theaters gelukkig

  [ # 310 ] 28 September 2020 08:38 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

In principe geldt het ook voor theaters, maar burgemeesters kunnen daar een uitzondering op maken. Ik kan me voorstellen dat dat op de meeste plekken ook wel zal gebeuren. Misschien Amsterdam. Rotterdam en Den Haag uitgezonderd.

  [ # 311 ] 28 September 2020 09:12 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6522
Geregistreerd  2008-11-01

Klopt helemaal, burgemeesters mogen een uitzondering maken. Maar hoe kan je hier als producent op bouwen?

Een burgemeester kan een toezegging zo intrekken en bovendien worden alle maatregelen over drie weken geëvalueerd. Durf nu al te zeggen dat de 40% reductie van positieve testen lastig wordt. Bovendien zie je een effect pas over 10-14 dagen werd gezegd.

Ik zou als producent zeggen: starten met voorstellingen volgend jaar april, die kan je dan in februari alsnog cancellen als een redelijke start maken in april toch niet haalbaar is.

  [ # 312 ] 28 September 2020 10:28 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Burgemeester Halsema van Amsterdam heeft aangegeven dat ze de komende dagen een beslissing zal maken voor welke culturele instellingen een uitzondering wordt gemaakt. Dit gaat in overleg met andere burgemeesters om willekeur te voorkomen. Aangezien de maatregelen morgen om 18.00 uur in gaan verwacht ik dat morgenavond en waarschijnlijk ook woensdag in ieder geval alles afgelast wordt. Tenzij er natuurlijk toch al niet meer dan dertig mensen kwamen. In principe kan ook een deel afgebeld worden, maar terugkijkend op eerdere maatregelen is dat onwaarschijnlijk.

[ Gewijzigd: 28 September 2020 10:37 PM by martijn-j ]
  [ # 313 ] 28 September 2020 10:39 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1161
Geregistreerd  2010-03-23

Weer een hoop onzekerheid dus. In een nu.nl overzichtje staat dit:

De regel voor gebouwen is dat er maximaal dertig bezoekers aanwezig mogen zijn. Wel kan de voorzitter van een veiligheidsregio een uitzondering maken voor een grote zaal van een culturele instelling die zich aan de richtlijnen houdt. Dit geldt bijvoorbeeld voor concertzalen, theaters en bioscopen.

Grootte blijkt dus belangrijk, maar wat dan als groot wordt gezien staat er niet bij. Het maximum aantal geldt ook niet voor acteurs op het podium. Het enige direct aan theater gerelateerde coronageval waar ik van heb gehoord is van dat castlid van SvO, dus in dat opzicht klinkt het allemaal een beetje tegenstrijdig.

Ik heb zelf overigens de indruk dat het theater misschien wel het veiligste uitje is nu. Zeker in een groot theater is het volgens mij heel goed mogelijk om een fijne avond uit te faciliteren met bijzonder weinig gezondheidsrisico’s. Producties met grote casts lijken me alleen niet heel verantwoordelijk/verstandig op dit moment, helemaal niet na dat bericht van SvO. We gaan het meemaken…

  [ # 314 ] 29 September 2020 03:34 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Zojuist bekendgemaakt dat in Amsterdam in ieder geval geen uitzonderingen worden gemaakt vanwege het hoge aantal besmettingen. De komende drie weken dus maximaal 30 bezoekers per theaterzaal.

[ Gewijzigd: 29 September 2020 03:37 PM by martijn-j ]
  [ # 315 ] 29 September 2020 04:37 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6522
Geregistreerd  2008-11-01

martijn-j - 29 September 2020 03:34 PM

Zojuist bekendgemaakt dat in Amsterdam in ieder geval geen uitzonderingen worden gemaakt vanwege het hoge aantal besmettingen. De komende drie weken dus maximaal 30 bezoekers per theaterzaal.

En dat zal ongetwijfeld voor heel Nederland gaan gelden.

‹ First  < 19 20 21 22 23 >  Last ›
21 of 27