20 of 20 | ‹ First  < 18 19 20
Les Misérables Londen
  [ # 286 ] 29 February 2020 10:29 PM
Toeschouwer
Totaal aantal Reacties:  3
Geregistreerd  2020-02-29

Ik ben deze week nog eens een weekje theaters gaan doen in Londen met o.a. Les Miserables op de planning.
In het verleden zag ik de oude productie al een tiental keer en ik was (zeker na het lezen van gemengde reviews) heel benieuwd, maar ook een beetje bezorgd, om de nieuwe versie te zien.

Allereerst: De productie ruikt nieuw… Letterlijk. Ik zat op de eerste rij, pal in het midden en vanaf het moment dat het doek open ging, ruik je letterlijk dat de productie nog kakelvers is.

Ik had de geweldige eer om Luke McCall als Valjean te zien. Hij had me vorig jaar nog omver geblazen als Phantom, deze keer deed hij dat vlekkeloos over in Les Mis. Sterk geacteerd, vlekkeloos gezongen. Ook Bradley Jadens Javert kon ik zeker smaken. Niet het type stem dat ik in deze rol gewend ben, maar hij wist verdomme héél goed wat hij aan het zingen was. In zijn laatste scene zat zoveel emotie dat die scene alleen al bijna de inkomprijs waard was.

Ook een bijzondere vermelding naar Ciaran Bowling als Grantaire -> Top!
Ohja en ook naar de Nederlandse Sake Wijers, wat een schatje is dat toch. 😄

Harry Apps als Marius was niet mijn cup of (English) tea. Hij speelde zijn rol zo hyperactief dat het bijna komisch werd. In de tweede acte wist hij me wel te overtuigen tijdens “Empty chairs”. Misschien een bewuste interpretatie om Marius in het eerste deel wat jongensachtig/hyperactief neer te zetten om de evolutie van het personage duidelijk te maken?

En dan de nieuwe productie… Ik heb de oude productie geen moment gemist. Het was wennen, maar ik begrijp elke keuze die ze gemaakt hebben. De productie is een stuk “realistischer” geworden. Dat heeft als nadeel dat je als toeschouwer minder ruimte hebt voor interpretatie, maar het zuigt je echt compleet mee in het verhaal! Ook licht en geluid vond ik super!

De oude productie heeft voor altijd een plekje in m’n herinneringen, maar ik heb echt het gevoel dat Les Mis echt klaar is voor de volgende 35 jaar.

  [ # 287 ] 17 June 2020 03:29 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  467
Geregistreerd  2008-04-14

De producent heeft helaas bekend gemaakt dat Phantom, Les mis, Hamilton en Mary Poppins dit jaar niet meer te zien zullen zijn in Londen. Ze hopen in 2021 weer te kunnen spelen. Wat een verdrietig nieuws

  [ # 288 ] 11 October 2020 10:28 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

Een reprise van Les Misérables - The Staged Concert is vanaf 5 december te zien in het Sondheim Theatre.

Cameron Mackintosh is delighted to announce the return of LES MISÉRABLES – THE STAGED CONCERT for a six-week limited run at the Sondheim Theatre from 5th December 2020 – 17th January 2021, coinciding with the musical’s 35th year on Shaftesbury Avenue.

LES MISÉRABLES – THE STAGED CONCERT broke box office records and sold out its entire 16 week season when it ran last year at the Gielgud Theatre. Its all-star cast, led by Michael Ball as Javert, Alfie Boe as Jean Valjean, Carrie Hope Fletcher as Fantine and Matt Lucas as Thénardier will return alongside a company of over 50 actors and musicians.

Cameron Mackintosh says, “the beautiful new Sondheim Theatre will re-open its doors so audiences can once again leap to their feet thrilled by Victor Hugo’s timelessly uplifting story of the survival of the human spirit told through Boublil and Schönberg amazing iconic score - Let The People Sing. Happy Christmas to us all.”

Covid safety measures and social distancing will be in place front of house, on stage, backstage and throughout the building.

https://www.lesmis.com/concert

   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

  [ # 289 ] 11 October 2020 10:57 AM
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4893
Geregistreerd  2004-05-12

Dapper dat ze dit aandurven. Het is fijn dat er steeds meer initiatieven komen om toch theater te brengen in Londen.
Iets wat helaas in New York nog niet lukt.

  [ # 290 ] 11 October 2020 11:07 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

Ja ik had dit ook niet zien aankomen en het is maar afwachten hoe de ontwikkelingen omtrent het virus de komende maanden zijn. The Mousetrap zou weer openen deze maand in een veilige versie maar dat is ook uitgesteld.

Heel fijn dat er in ieder geval weer wat beweging in zit door dit soort initiatieven. Er zal wel een stormloop zijn op de kaarten lijkt me, de spoeling is veel dunner dan in een volle zaal natuurlijk. Heel mooi voor het Britse publiek, wij hebben er niet veel aan door de quarantainemaatregelen.

Ik ben in ieder geval heel blij dat ik deze concertversie nog heb kunnen zien toen alles normaal was. De DVD komt op 2 november uit, de CD op 20 november.

   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

  [ # 291 ] 24 October 2020 12:59 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1099
Geregistreerd  2010-04-28

Jamie gaat vanaf november ook weer spelen , Mamma Mia vanaf januari !

  [ # 292 ] 10 August 2023 04:53 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1161
Geregistreerd  2010-03-23

Er zit weer Nederlands bloed in de nieuwe West End-cast: Djavan van de Fliert gaat de rol van Enjolras op zich nemen en Anouk van Laake zit in het ensemble. Eerstgenoemde was blijkbaar al op West End furore aan het maken als Kristoff in Frozen, wist ik helemaal niet! De hele aankondiging: https://www.whatsonstage.com/news/luke-kempner-and-more-to-join-west-end-cast-of-les-miserables_1517624/

  [ # 293 ] 05 October 2023 02:09 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Gisteravond is de voorstelling stilgelegd vanwege een protest van Just Stop Oil. Het theater is ontruimd en de voorstelling is ook niet meer hervat.

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 294 ] 26 January 2024 02:19 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1042
Geregistreerd  2011-12-22

Milan van Waardenburg zal vanaf 11 Maart op Valjean gaan spelen!

   Handtekening   

Hoop niet, droom niet, geen verwachting, geen verdriet…

  [ # 295 ] 26 January 2024 03:11 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1161
Geregistreerd  2010-03-23

Gaaf! Had al wel zo’n vermoeden, aangezien hij ook in een Les Mis blokje bij een BBC-evenement zat/zit. Hoop wel voor Milan dat hij hierna weer iets lichts mag spelen, 2 jaar (?) JVJ lijkt me best heftig 🙂

  [ # 296 ] 17 February 2024 09:59 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1099
Geregistreerd  2010-04-28

Elphie1984 - 26 January 2024 02:19 PM

Milan van Waardenburg zal vanaf 11 Maart op Valjean gaan spelen!

Hoop dat zijn speeldata bekend worden! Zou jammer zijn als je voor hem gaat en het dan misloopt

‹ First  < 18 19 20
20 of 20