24 of 27 | ‹ First  < 22 23 24 25 26 >  Last ›
Theater en Coronavirus
  [ # 346 ] 12 November 2020 11:56 AM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1161
Geregistreerd  2010-03-23

Geen doen zo joh… Ik hoop eigenlijk dat we aankomende juni/juli als vanouds kunnen aftrappen met een vette zomerproductie (openluchteditie JCS, naar Engels voorbeeld??) en vanaf dan weer normaal naar het theater kunnen.

  [ # 347 ] 12 November 2020 03:46 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  434
Geregistreerd  2011-03-22

I agree. Voorstellingen voor 30 man hebben totaal geen sfeer. De omzet die ermee behaald wordt is minimaal, waardoor het meer onbetaald bezigheidstherapie is. Erger nog zijn de (betaalde) streaming-concerten, zeker als het ook nog een ratjetoe aan meer of minder bekende nummers is. Een uurtje Youtube levert je dan meer kwaliteit en voldoening op.

  [ # 348 ] 12 November 2020 06:10 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Is er in Nederland überhaupt aanbod voor streams dan? Heb net een hoop geld naar de UK gebracht in ieder geval…

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 349 ] 12 November 2020 09:54 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  216
Geregistreerd  2017-11-26

Bron: Musicalsites

Musicals in Concert: Stars from The House

Musicals in Concert: Stars from The House is een bijzonder online musical concert dat van vrijdag 20 t/m zondag 29 november thuis te bekijken is via een online link. Musicalartiesten Gaia Aikman, Esmée Dekker, Nienke Latten, Milan van Waardenburg en Yoran de Bont zingen vanuit hun eigen woonkamer bekende en minder bekende nummers uit Nederlandse en Broadway musicals. Geïnteresseerden kunnen een online formulier invullen en ontvangen vervolgens een betalingsverzoek. Na betaling ontvangt men vrijdag 20 november een unieke en exclusieve link. Hiermee kan het concert tot en met zondag 29 november bekeken worden. Tickets voor het online musical concert zijn vanaf €7,50 te verkrijgen via: https://tinyurl.com/StarsFromTheHouse.

  [ # 350 ] 13 November 2020 11:49 AM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  434
Geregistreerd  2011-03-22

June - 12 November 2020 06:10 PM

Is er in Nederland überhaupt aanbod voor streams dan? Heb net een hoop geld naar de UK gebracht in ieder geval…

Vanavond West End Live, Volume 1, op het kanaal van The Shows Must Go On. Gratis.

  [ # 351 ] 13 November 2020 12:49 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Leuk, maar ook weer UK.

Ik zag ook een berichtje voorbij komen dat een groepje de nummers van Waitress als online concertante brengt. Dus er zijn wel initiatieven, maar het blijft hangen bij concertjes/liedjesprogramma’s en het is niet echt commercieel interessant door ontbreken van grote namen. Misschien hebben zij voldoende support vanuit de overheid om rond te komen.

Ik had hier meer verwacht van de grote producenten. Is er nou echt niemand te strikken voor een online concert van een half uur, drie kwartier?

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 352 ] 13 November 2020 01:52 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1161
Geregistreerd  2010-03-23

June - 13 November 2020 12:49 PM

Ik had hier meer verwacht van de grote producenten. Is er nou echt niemand te strikken voor een online concert van een half uur, drie kwartier?

Gek inderdaad. Her en der vind je wel wat van die mini huiskamerconcerten, maar daar word ik persoonlijk (ongeacht kwaliteit) niet echt warm van. Ideeën die zomaar in me opkomen:

Grandes Dames in concert: Kleinsma, Douwes, Mann en van Roosendaal. Zet ze op gepaste afstand, geef ze een uur en film het een beetje behoorlijk 😉

“Broadway Miscast” met Willemijn, René, Freek, Renée, Nurlaila en Stanley. Bekende namen (waarvan sommigen regelmatig in dezelfde soort rollen verschijnen) zingen musicalnummers van personages die ze waarschijnlijk nooit zullen spelen. Kan los van elkaar opgenomen worden, maar een duetje hier en daar zou ook wel moeten kunnen lijkt me.

Een volledige concertante is wellicht moeilijk te regelen vanwege de rechten, maar misschien is het wel mogelijk om een groep artiesten diverse nummers van één componist te laten uitvoeren? Een Sondheim revue, ALW in concert, The songs of Stephen Schwartz, Alleen Maar Alan Menken…

Nou ja, als een producent me wil inhuren hoor ik het wel!

  [ # 353 ] 18 November 2020 04:17 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  745
Geregistreerd  2015-04-02

^‘film het een beetje behoorlijk’  kijk daar ligt al een uitdaging.

Ik heb de afgelopen tijd wat kleine concertjes etcetera in real life bezocht en dan zie je dat het kwalitatief produceren offline al moeilijk gaat (ivm beperkte middelen/financiën).
Kleine -buurt- zaaltjes waar drie spotjes en een disco lamp hangen. Een vrijwilliger met een simpele camera op een statief en dan houdt het ook weer op. Logisch want je hebt geen/amper (30 man) kaartverkoop en niemand heeft financiële middelen om erin te pompen maar zo wordt het natuurlijk ook nooit iets heel spannends.

Als je dan kijkt naar the Tonight at the London Coliseum; WAUW dat lichtplan zien we in Nederland in de professionele productie al niet, laat staan in een lockdown projectje. Terwijl het niet zo moeilijk hoeft te zijn: Het streamconcert van SFANW was thuis opgenomen met iPhones..

   Handtekening   

I believe that God lives on a planet called Kolob.
I once sat next to Stephen Schwartz during a preview of Carrie B)

  [ # 354 ] 22 November 2020 12:12 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Op de site van de NOS een artikel over artiesten die door de coronacrisis wat anders zijn gedaan. Ook Paul Donkers komt aan het woord. Hij vertelt over zijn werk nu en voorspelt waar het naartoe zal gaan met de musical in Nederland de komende jaren.

  [ # 355 ] 08 December 2020 12:24 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1161
Geregistreerd  2010-03-23

Morgen komt er vanuit De Theater BV (Goodbye Norma Jeane) een aankondiging (zie deze post). Ik vermoed dat we ook van hen een productie in het voorjaar krijgen.

  [ # 356 ] 08 December 2020 02:36 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  111
Geregistreerd  2016-04-27

martijn-j - 22 November 2020 12:12 PM

Op de site van de NOS een artikel over artiesten die door de coronacrisis wat anders zijn gedaan. Ook Paul Donkers komt aan het woord. Hij vertelt over zijn werk nu en voorspelt waar het naartoe zal gaan met de musical in Nederland de komende jaren.

Ik vrees dat met zijn quote: “Producenten gaan zeer waarschijnlijk op safe spelen en dus vooral de voor de hand liggende titels spelen met bekende Nederlanders en goedkope stagiaires” hij een pijnlijk, maar waar, punt te pakken heeft. Natuurlijk zorgen de stagaires in Nederland voor veel werkloze professionals maar dit zal er helaas niet beter op gaan worden. Ik gok dat we al kunnen beginnen met Sound of Music hier aan toe te schrijven..

[ Gewijzigd: 08 December 2020 02:39 PM by musicfever ]
  [ # 357 ] 08 December 2020 02:37 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  111
Geregistreerd  2016-04-27

martijn-j - 22 November 2020 12:12 PM

Op de site van de NOS een artikel over artiesten die door de coronacrisis wat anders zijn gedaan. Ook Paul Donkers komt aan het woord. Hij vertelt over zijn werk nu en voorspelt waar het naartoe zal gaan met de musical in Nederland de komende jaren.

Ik vrees dat met zijn quote: “Producenten gaan zeer waarschijnlijk op safe spelen en dus vooral de voor de hand liggende titels spelen met bekende Nederlanders en goedkope stagiaires” hij een pijnlijk, maar waar, punt te pakken heeft. Natuurlijk zorgen de stagaires in Nederland voor veel werkloze professionals maar dit zal er helaas niet beter op gaan worden. Ik gok dat we al kunnen beginnen met Sound of Music hier aan toe te schrijven..

  [ # 358 ] 10 December 2020 06:26 AM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  740
Geregistreerd  2015-09-27

Laush - 08 December 2020 12:24 PM

Morgen komt er vanuit De Theater BV (Goodbye Norma Jeane) een aankondiging (zie deze post). Ik vermoed dat we ook van hen een productie in het voorjaar krijgen.

Helaas was het “slechts” een lied met 100 artiesten. Vond er persoonlijk overigens ook niet veel aan

  [ # 359 ] 10 December 2020 11:45 AM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1161
Geregistreerd  2010-03-23

Ik zag het, ja. ‘t Is ook niet mijn ding, ahem 😅

  [ # 360 ] 06 April 2021 08:19 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6522
Geregistreerd  2008-11-01

Vandaag bekend gemaakt dat o.a. 43 theaters open gaan waar bezoek is toegelaten waaraan als eis wordt gesteld een bewijs van een negatieve coronatest die maximaal 40 uur oud is.

Binnen het theater wordt de 1.5 m nog gewoon in acht genomen.

Een negatieve GGD-test telt niet mee als bewijs, je moet langs bij een speciale teststraat in de buurt van het theater (of de overige deelnemende instellingen). Dat bracht mij op de gedachte dat ze er wellicht geld voor zouden vragen maar dat doen ze niet: die test is gratis.

Een eerste stap terug naar het normaal.

‹ First  < 22 23 24 25 26 >  Last ›
24 of 27