1 of 3 |  1 2 3 > 
Zodiac - de musical
change_status
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Investeringskans: nieuwe duurzame musical ‘Zodiac’
 
Breda, 8 maart - Zodiac de musical is een nieuwe originele Nederlandse productie die door een collectief van vooraanstaande theatermakers gemaakt is en in seizoen 20/21 uitgebracht wordt. Omdat het een grootschalig project is, dat op een bijzondere locatie in Nederland plaats moet gaan vinden, zoeken de producenten nog een aantal investeerders. Potentiële investeerders en andere belanghebbenden zijn welkom op de demonstratievoorstelling die gegeven wordt op dinsdagavond 19 maart 2019 in het Planetarium van Artis Amsterdam. Zij kunnen zich aanmelden via de website https://www.zodiacdemusical.nl.
Zodiac (dierenriem) is een bijzondere musical die twee thema’s combineert: ruime fantasie waarin de sterrenbeelden tot leven komen en de keiharde realiteit van de verwaarlozing van de aarde door de mensheid. En het gaat ook over liefde: jonge ontluikende liefde en nieuw hervonden liefde. Het is een voorstelling die drijft op de geest van deze tijd! Het script is van de hand van Dick van den Heuvel (Musical Award voor Was getekend Annie MG Schmidt). De muziek is van Fons Merkies (De Luizenmoeder) en Jeroen Sleyfer (The Addams Family).
Producent en initiatiefnemer is Peet Nieuwenhuijsen van Muzicalz BV uit Breda en hij werkt samen met Gerda van Roshum en Joris van Harmelen van Homemade Productions uit Amsterdam. Personen of organisaties die cultuur belangrijk vinden en staan achter de duurzaamheidsboodschap van Zodiac, worden in de gelegenheid gesteld te participeren in de musical. Als het goed loopt, staat daar een aantrekkelijk rendement tegenover. De makers hopen tot één miljoen euro op te halen, maar participeren kan al vanaf tienduizend euro.
In de demonstratievoorstelling geven musicalsterren als Lone van Roosendaal, René van Kooten en Stanley Burleson een eerste impressie van Zodiac de musical op dinsdagavond 19 maart 2019 in het Planetarium van Artis Amsterdam. Wie als investeerder of andere belanghebbende kennis wil maken met Zodiac de musical, kan zich hiervoor kosteloos aanmelden via de website https://www.zodiacdemusical.nl.

[ Gewijzigd: 07 February 2021 12:04 PM by Jeroen ]
  [ # 1 ] 12 June 2019 10:29 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Nieuws uit de Zodiac

De hoogste tijd voor wat nieuws uit de Zodiac!

Sinds de succesvolle demonstratievoorstelling van Zodiac de musical in het Planetarium van Artis, is er van alles gebeurd. Om te beginnen is er een stortvloed aan warme reacties en aanmoedigingen over ons heen gekomen waar zelfs de sterrenbeelden van onder de indruk waren. Dank!
Verder zijn de gesprekken met investeerders, sponsors en toeleveranciers in volle gang en proberen we de bijzondere vaste locatie waar Zodiac moet gaan spelen te selecteren.

Dit alles kost natuurlijk tijd en om iedereen op de hoogte houden is er vanaf nu deze nieuwsbrief.

Veel lees- en luisterplezier!

Peet Nieuwenhuijsen, producent


Resultaten enquàªte

Een groot deel van het publiek dat de presentatie van Zodiac de musical bezocht op 19 maart 2019 heeft de toegezonden enquàªte ingevuld, waarvoor hartelijk dank. Het heeft in alle categorieën gemiddeld uitsluitend achten en negens opgeleverd en dat maakt ons zo trots als Leeuw! Naast de vele complimenten ontvingen we ook veel tips en adviezen. In ieder geval is de algehele mening dat Zodiac absoluut uitgebracht dient te worden en daar zijn we hard mee bezig. Een selectie van letterlijke uitspraken vanuit het publiek is hier te lezen. 


Luister terug

Als je een stuk van de presentatie terug wilt luisteren dan kan dat! De spannende eerste 12 minuten zijn hier te beluisteren. Daarnaast hebben we de songs van de demo die op de uitgereikte usb-stick staan ook online gezet. Dit maakt het gemakkelijker om bijvoorbeeld vanaf een smartphone de songs te beluisteren. Omdat het natuurlijk nog geen uitgebrachte muziek betreft, staan de songs op een niet-openbare link: songs.
Overigens staan er ook diverse foto’s van de presentatie op de website. Die zijn hier te bekijken.

De duurzame musical
Het verhaal van Zodiac de musical is enerzijds gebaseerd op ‘fantasy’: de sterrenbeelden komen tot leven! Anderzijds draait het verhaal om de manier waarop de mensen met de aarde omgaan: duurzaamheid. Naast de inhoud wil Zodiac de musical qua opzet uiteraard ook duurzaam zijn. Zo zijn de promotiematerialen (zoals de ecologische tas en de houten usb-stick) gemaakt van duurzame materialen. Een lijn die we willen doortrekken naar de grote productie, zoals: hergebruik van materialen, spaarzaam omgaan met energie en verantwoorde catering. De samenwerking met een duurzaam ‘goed doel’ is ook onderdeel van deze aanpak.


Over de naam ‘Zodiac’
‘Zodiac’ betekent ‘dierenriem’: de zone aan de hemelbol, waarbinnen de schijnbare banen van de zon, de maan en de planeten verlopen langs de sterrenbeelden op vaste punten aan het hemelgewelf. Omdat de meeste van de twaalf sterrenbeelden naar dieren vernoemd zijn, ontstond de naam zodiac.
Uit het onderzoek blijkt dat 98% van het publiek deze naam voor een musical leuk vindt, daar staat tegenover dat ongeveer 40% de betekenis van zodiac nog niet kende. Dat gaat vast veranderen nu! Sinds enige tijd is Zodiac ook door ons als merk geregistreerd, vandaar de ® in het logo. 
Zodiac de musical

Muzicalz BV en Homemade Productions zijn van plan om in 2020/21 de geheel nieuwe originele musical ‘Zodiac’ uit te brengen. Het is een reis langs de laatste kans van onze aardbol. Over ons leven, onze toekomst, en onze planeet.
Muziektheater met realiteit en fantasie, met een serieuze boodschap en een knipoog.
“Zodiac” gaat over ons… en over veel meer dan ons alleen…

Zodiac is een compleet nieuwe, originele musical en de productie is grootschalig. Daarom zijn de initiatiefnemers op zoek naar partners, investeerders, sponsors. Neem voor meer informatie contact op met Muzicalz BV via telefoonnummer 085-0 65 45 95 of e-mail adres .(JavaScript must be enabled to view this email address).

  [ # 2 ] 19 November 2020 01:17 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  941
Geregistreerd  2011-03-21

De voorstelling zal in 2021 te zien zijn in de koepelgevangenis in Breda.

  [ # 3 ] 23 November 2020 09:29 AM
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4893
Geregistreerd  2004-05-12

Ik hoorde dat de casting in de laatste fase (contractuele onderhandeling) zit.

  [ # 4 ] 24 November 2020 12:01 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1161
Geregistreerd  2010-03-23

Heb ‘n klein vermoeden dat we William Spaaij op de regisseursstoel gaan zien:

William Spaaij regisseert ‘gigantisch theaterspektakel’
Musicalacteur William Spaaij is bezig met de ontwikkeling van een gloednieuw theaterspektakel. In gesprek met Theater.nl vertelt de acteur en regisseur dat het gaat om een speciaal concept dat nog niet eerder in de theater is vertoond.

We kennen William natuurlijk van zijn geweldige rollen in musicals als Shrek de Musical, Mary Poppins, Hair, Was getekend, Annie M.G. Schmidt en Lazarus. Maar de laatste tijd richt hij zich ook op het regisseerwerk. En hij schijnt met een ambitieus plan bezig te zijn!

Spektakel
“Ik ga een voorstelling regisseren, een hele grote voorstelling, als in: een gigantisch theaterspektakel”, vertelt William in een interview met Theater.nl. “Ik ben ervan overtuigd dat het een grote indruk kan achterlaten omdat er heel veel ingrediënten aan kloppen.” Volgens William is zoiets als dit nog nooit eerder in de theaters vertoond. “Het heeft internationale potentie en ik ben ervan overtuigd dat je dit over de hele wereld kunt brengen.”

Met zijn theaterstuk wil hij andere aspecten aan het licht brengen dan we gewend zijn. “Volgens mij is het tijd voor het vertellen van andere noodzaken en daar sluit dit project naadloos op aan.”

Onderdeel van dit interview op Theater.nl. Kan om iets anders gaan natuurlijk, maar op de website van ZODIAC wordt de voorstelling als “episch theaterspektakel” omschreven.

[ Gewijzigd: 24 November 2020 12:04 PM by Laush ]
  [ # 5 ] 08 December 2020 12:21 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1161
Geregistreerd  2010-03-23

^ Inmiddels is dit bevestigd via een officieel persbericht. De productie moet van april t/m juni gaan spelen, de cast wordt (dacht ik) in januari bekend gemaakt. Ik ben benieuwd, groots project (en door grote partijen financieel ondersteund!) en voor mij dicht in de buurt. Hoop wel dat de omstandigheden het toe gaan laten dat er tegen die tijd überhaupt iets op grotere schaal mag gebeuren in theaterland. Met de huidige cijfers is dat maar afwachten…

  [ # 6 ] 18 January 2021 04:16 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1024
Geregistreerd  2013-05-26

De productie is uitgesteld naar mei. De kaartverkoop start donderdag.

Lees hier het hele bericht.

  [ # 7 ] 18 January 2021 01:47 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Ben ik de enige die een beetje moe wordt van al die musicals op bijzondere locaties? Ik heb niks tegen locatietheater hoor, maar we zien dit zo vaak fout gaan. Het theater dat voor Grace gebouwd is werd weer afgebroken. Het theater dat voor Anne gebouwd is staat na het floppen van Sky vrijwel iedere dag leeg. En dan heb je dit initiatief, die Egyptische musical en die over de Elfstedentocht. Met de coronacrisis hebben de bestaande theaters het al moeilijk genoeg. Ga daar dus spelen. Als je musical inhoudelijk goed is, is al dat spektakel ook niet nodig.

  [ # 8 ] 18 January 2021 02:05 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1161
Geregistreerd  2010-03-23

Ik snap wat je bedoelt! Ik heb zelf het idee dat dergelijke initiatieven tegenwoordig in meer of mindere mate een reactie op Soldaat van Oranje zijn; Een uitzonderlijk geslaagd project dat mede door het spektakel-aspect een gigantisch publiek heeft weten te bereiken. Het concept van een (soms quasi-)gewichtig verhaal icm een bijzondere omgeving is natuurlijk geen garantie op groot succes, maar stel dat het nou wel lukt hè. Dan ben je binnen. En als je als producent dan ook de ambitie hebt om stukken puur vanwege de inhoud te gaan brengen krijg je daar dan ook de ruimte voor.

Nou ja, beetje psychologie van de koude grond dit natuurlijk. Maar wel interessant om over na te denken 😁 Ik vraag me, gezien de laatste coronaberichten, wel af of we überhaupt nog de theaters in kunnen voor de zomer.

  [ # 9 ] 18 January 2021 03:21 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  434
Geregistreerd  2011-03-22

martijn-j - 18 January 2021 01:47 PM

Ben ik de enige die een beetje moe wordt van al die musicals op bijzondere locaties? Ik heb niks tegen locatietheater hoor, maar we zien dit zo vaak fout gaan. Het theater dat voor Grace gebouwd is werd weer afgebroken. Het theater dat voor Anne gebouwd is staat na het floppen van Sky vrijwel iedere dag leeg. En dan heb je dit initiatief, die Egyptische musical en die over de Elfstedentocht. Met de coronacrisis hebben de bestaande theaters het al moeilijk genoeg. Ga daar dus spelen. Als je musical inhoudelijk goed is, is al dat spektakel ook niet nodig.

En dan vergeet je het Willem van Oranje project van Rick Engelkes nog.

  [ # 10 ] 18 January 2021 04:38 PM
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4893
Geregistreerd  2004-05-12

En de Johan Cruijff Musical in een nieuw theater..

Van alle projecten is Zodiac wel concreet. Ik hoorde dat er recent een werk sessie is geweest.
Benieuwd wanneer ze de cast bekend maken.

  [ # 11 ] 19 January 2021 03:46 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1024
Geregistreerd  2013-05-26

En De Opstand in Heerlen.

  [ # 12 ] 20 January 2021 07:08 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1161
Geregistreerd  2010-03-23

Het daadwerkelijke artikel waarin het wordt vermeld lijkt te zijn verwijderd, maar als je één van de volgende namen googlet en bij “Nieuws” kijkt weet je wie o.a. tot de cast behoren: René van Kooten, Marcel Visscher, Dennis Willekens, Hilke Bierman en Dominique de Bont!

Inhoudelijk valt er allemaal natuurlijk nog niks over te zeggen, maar wat ik me wel afvraag: zijn er musicalacteurs die de afgelopen jaren vaker een grote rol in een musical hebben vertolkt dan René van Kooten en Dennis Willekens? 😅

  [ # 13 ] 23 January 2021 04:45 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1024
Geregistreerd  2013-05-26

Bij Tijd voor MAX was vrijdag een interview met William Spaaij, en een optreden van Dominique de Bont en René van Kooten (die in het begin van de uitzending ook nog een kort stukje alleen zong).

  [ # 14 ] 23 January 2021 01:36 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1415
Geregistreerd  2004-09-12

Musicalworld.TV sprak met cast en makers van Zodiac de Musical, vanaf 1 mei 2021 te zien in De Koepel in Breda. Bekijk ons gesprek met René van Kooten, William Spaaij, Dominique de Bont en producent Peet Nieuwenhuijsen hier.

  [ # 15 ] 27 January 2021 04:06 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  215
Geregistreerd  2009-05-01

Leuk Frans! Het stukje waarbij de dame over de auditie verteld zit er alleen wel 2x in 😉

 1 2 3 > 
1 of 3