1 of 2 |  1 2 > 
Charlie and the Chocolate Factory - Nederland
change_status
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1024
Geregistreerd  2013-05-26

Uit een castingoproep voor kinderen blijkt dat de Theateralliantie bezig is met Charlie and the Chocolate Factory.

[ Gewijzigd: 12 March 2022 12:10 PM by Jeroen ]
  [ # 1 ] 19 December 2020 11:31 AM
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4893
Geregistreerd  2004-05-12

Mijn vermoedens zijn dat het een co-productie met Deep Bridge van de Belgische versie is..
Die speelt in december 2022. Daarvoor en daarna kan er best een tournee in Nederland gepland worden.

  [ # 2 ] 21 January 2022 05:38 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1024
Geregistreerd  2013-05-26

Uit een castingoproep blijkt dat de voorstelling vanaf eind augustus moet gaan spelen.

  [ # 3 ] 21 January 2022 06:43 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Luuk - 19 December 2020 11:31 AM

Mijn vermoedens zijn dat het een co-productie met Deep Bridge van de Belgische versie is..
Die speelt in december 2022. Daarvoor en daarna kan er best een tournee in Nederland gepland worden.

Van iemand die betrokken is bij beide producties weet ik dat het om verschillende versies gaat (tenzij de plannen het afgelopen jaar zijn gewijzigd).

  [ # 4 ] 22 April 2022 06:25 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1024
Geregistreerd  2013-05-26

De kaartverkoop is van start gegaan. De cast is ook bekendgemaakt (behalve Willy Wonka).

Kijk voor alle informatie op http://www.charliedemusical.nl.

  [ # 5 ] 01 May 2022 02:14 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1024
Geregistreerd  2013-05-26

De voorstellingen in het Oude Luxor Theater zijn nu ook in de verkoop.

  [ # 6 ] 02 May 2022 08:26 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Amsterdam, 21 april 2022
Grootse musical Charlie and the Chocolate Factory voor het eerst in Nederland
Op zondagmiddag 11 september 2022 zal de grootse musical Charlie and the Chocolate Factory in première gaan in theater DeLaMar in Amsterdam. Na West End & Broadway presenteert Stichting Theateralliantie deze meeslepende musical nu voor het eerst in Nederland, in de regie van Jasper Verheugd. Roald Dahls populairste boek komt tot leven in een spectaculaire musical vol prachtige nummers, een oogstrelend decor en geestig herkenbare personages. In het wereldberoemde verhaal is een grote rol weggelegd voor het mysterie rondom het personage Willy Wonka en zijn chocoladefabriek. In lijn daarmee blijft het ook geheim welke acteur deze hoofdrol gaat vertolken.
Charlie and the Chocolate Factory vertelt het alom bekende verhaal over Charlie die een van de gouden tickets bemachtigt waarmee hij toegang krijgt tot de mysterieuze chocoladefabriek van Willy Wonka. De musical zal van september 2022 tot en met begin maart 2023 te zien zijn in 17 grote theaters door het hele land. De kaartverkoop is nu gestart.
Trailer: https://youtu.be/Z6q-DM9dPbM

Het verhaal
De wereldberoemde Willy Wonka opent de poorten van zijn mysterieuze chocoladefabriek, maar slechts voor vijf gelukkigen die een gouden ticket weten te vinden. Het is de grootste wens van de jonge Charlie om de fabriek te mogen bezoeken, iets waar hij al jaren van droomt en alles voor over heeft. Maar het gezin van Charlie is arm en de kans op het vinden van een gouden ticket is heel klein. Een schril contrast met de vier kinderen uit de welgesteldere milieus, die zonder veel moeite een gouden ticket weten te bemachtigen. Maar Charlie heeft geluk en vindt het laatste ticket. Samen met de vier andere ticketwinnaars gaat hij op een onvergetelijke reis door de wondere wereld van Willy Wonka’s chocoladefabriek. Wat begon als een rondleiding blijkt echter een test van de eigenzinnige Willy Wonka te zijn, om een waardige opvolger als directeur van zijn fabriek te vinden.

Cast: Debbie Korper, Rein Hofman, Anne-Marie Jung, Eva van Gessel e.a.
Regie: Jasper Verheugd (Droomvlucht, SpangaS, Vijftig tinten de parodie, Dolfje Weerwolfje)
Choreografie: Pim Veulings (Fiddler on the Roof, Annie de musical, Diana & Zonen)
Vertaling: Rik van den Bos (Het wonderbaarlijke voorval met de hond in de nacht)
Vertaling liedteksten: Thomas van Luyn (Kopspijkers, De Mike & Thomas show)
Decor: Joris van Veldhoven (Evita, Liesbeth list de musical, De marathon, The mousetrap)
Kostuums: Mattijs van Bergen (Amadeus, Sweeney Todd, OustFaust)
Arrangementen: Jeroen Sleyfer (Ciske de Rat, Hij Gelooft in Mij, Soldaat van Oranje)
http://www.charliedemusical.nl

  [ # 7 ] 27 June 2022 01:41 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  114
Geregistreerd  2013-05-08

Het is nog steeds niet bekend wie nou Willy Wonka gaat spelen. Op de officiele website houden ze dit maar een verrassing: https://charliedemusical.nl/cast//

Iemand een idee?

William Spaaij?

  [ # 8 ] 27 June 2022 02:45 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Zou het kunnen dat ze wachten tot de sing-a-long om dit bekend te maken?

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 9 ] 07 July 2022 05:53 PM
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  87
Geregistreerd  2004-12-19

Remko Vrijdag (o.a. Vliegende Panters)  gaat Willy Wonka spelen.

  [ # 10 ] 08 July 2022 06:49 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Niet een naam die in me zou zijn opgekomen. Ben verder ook niet zo bekend met De vliegende panters.

En deze naam geeft hier in ieder geval vooralsnog weinig enthousiasme.

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 11 ] 09 July 2022 05:18 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1024
Geregistreerd  2013-05-26

June - 08 July 2022 06:49 PM

Niet een naam die in me zou zijn opgekomen.

Ook niet een naam die ik speciaal geheim zou hebben gehouden al die maanden.

  [ # 12 ] 07 September 2022 10:02 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

John Buijsman speelt rol in musical Charlie and the Chocolate Factory

Acteur John Buijsman zal een rol gaan vertolken in de musical Charlie and the Chocolate Factory. Samen met Peter van Heeringen zal hij afwisselend de rol van opa Jakop gaan spelen, de opa met wie Charlie een rondleiding door de fabriek van Willy Wonka gaat beleven. Charlie and the Chocolate Factory gaat op zondagmiddag 11 september 2022 in première in DeLaMar en zal van eind augustus 2022 tot en met begin maart 2023 te zien zijn in de grote Nederlandse theaters.
‘Heel fijn dat ik deel uit mag maken van dit prachtige stuk over liefde en hebzucht, over een familie die helemaal niks heeft,  maar wel erg goed kan delen. En natuurlijk over het grote avontuur van de onbaatzuchtige Charlie dat ons leert: stop nooit met dromen, zelfs niet als je denkt dat ze te groot worden.’ John Buijsman
Charlie and the Chocolate Factory vertelt het alom bekende verhaal over Charlie die een van de gouden tickets bemachtigt waarmee hij toegang krijgt tot de mysterieuze chocoladefabriek van Willy Wonka.

John Buijsman
Acteur, muzikant en theatermaker John Buijsman speelde o.a. bij Orkater, Toneelgroep Oostpool, Het Zuidelijk Toneel, het Rotterdams Philharmonisch Orkest, het Ro Theater, Senf Theaterproducties More Theaterproducties en Toneelgroep Jan Vos. In de bioscoop was hij onder andere te zien in de ID:A, Loenatik the moevie, Kruistocht in Spijkerbroek, Familieweekend, Kidnep, Sorry, De Marathon en Wat je vindt mag je houden. Met de film Skin had hij nationaal én internationaal succes. Hij maakte radio voor radio Rijnmond en Link en regisseerde een documentaire en theaterstuk.
De veelzijdige Rotterdamse theatermaker heeft ook al zeventien eigen solovoorstellingen op zijn naam staan. Daarin verhaalt hij over de tragiek in het menselijke leven en de schoonheid en het verval ervan. Gespeeld in theaters maar ook op locatie. Veelal met Peer Wittenbols als schrijver en met wisselende regisseurs en muzikanten om impulsen te blijven geven aan zijn ontwikkeling als maker en acteur. In de loop der jaren heeft John een trouwe, zich steeds uitbreidende publieksgroep aan zich weten te binden. 
http://www.charliedemusical.nl

  [ # 13 ] 10 September 2022 09:46 AM
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  77
Geregistreerd  2006-09-04

Afgelopen donderdag naar toe geweest en het was best een leuke musical. Ik vind de films weinig aan maar kon er voor 10 euro naar toe via de Vriendenloterij.

Het is ons iig niet tegengevallen. Alleen het 2e deel na de pauze vonden we beiden wat minder.

  [ # 14 ] 03 October 2022 10:36 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  886
Geregistreerd  2012-07-24

Afgelopen zaterdagavond heb ik een rondleiding gehad in de chocoladefabriek.
Ik ben positief verrast. Remko Vrijdag is een uitstekende Wonka en de kindercast is echt fantastisch.
Ik was heel benieuwd hoe ze decortechnisch de kinderen zouden laten ‘verdwijnen’, dat is best ingenieus opgelost.
De muziek past goed, maar er is geen enorme knaller van een lied dat blijft hangen.
Het tweede deel vond ik (ook) wat minder dan het eerste deel, maar de liftscène op het eind vond ik dan weer wel bijzonder mooi.

Ben ik weggeblazen? Nee, dat niet, maar het was zeker een aangename avond!

   Handtekening   

En ook al vlieg ik solo, ik vlieg tenminste vrij!

  [ # 15 ] 22 October 2022 03:04 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  661
Geregistreerd  2005-05-05

Welke versie wordt er gespeeld? Heb de cd van Londen uit 2013 en de Broadway versie uit 2017.
Zelfde schrijvers maar de songlist is totaal verschillend.

https://castalbums.org/recordings/Charlie-and-the-Chocolate-Factory-2017-Original-Broadway-Cast/36170/

https://castalbums.org/recordings/Charlie-and-the-Chocolate-Factory-2013-Original-London-Cast/27241/

   Handtekening   

MarcelHensema*TimTeunissen*JobGreuter*Kooten,Spaaij,Bosch*Roosendaal, Boer*Michelle van de Ven*Luuk Ransijn*Marijn Brouwers*Marjolijn Touw*Renee van Wegberg*Rundfunk*Cinderella*The Visit

 1 2 > 
1 of 2