3 of 4 |  < 1 2 3 4 > 
Titanic (de Graaf en Cornelissen)
  [ # 31 ] 31 December 2020 05:12 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

De Graaf en Cornelissen meldt op Facebook dat Rolf Koster en Martijn Vogel zijn toegevoegd aan de cast.

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 32 ] 15 April 2021 05:02 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Richard Spijkers zal de kapitein spelen, is vandaag bekend gemaakt.

In mei is en een perspresentatie en zal de KvK openen.

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 33 ] 15 April 2021 10:52 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1161
Geregistreerd  2010-03-23

Ik las het, leuke casting. Hij heeft al best een tijdje niet meer in musicals gespeeld toch? Laatste wat ik van hem heb gezien is The Full Monty.

  [ # 34 ] 16 April 2021 06:57 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Hij heeft recent een paar shows van Van Hoorne gedaan, en Bonifatius. Hij staat ook op de rol voor Hugo de Groot.

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 35 ] 11 May 2021 03:42 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1024
Geregistreerd  2013-05-26

De speellijst is bekend, en de kaartverkoop is gestart.

  [ # 36 ] 11 May 2021 10:58 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1415
Geregistreerd  2004-09-12

Musicalworld ontmoette de cast van Titanic de musical en maakte de volgende reportage. Bekijk hem op http://musicalworld.nl/artikel/ijsberg_recht_vooruit_titanic_cast_stelt_zich_voor.

  [ # 37 ] 18 May 2021 03:33 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  879
Geregistreerd  2009-01-18

De terugblik van Tony Neef op de Joop van den Ende-versie van 20 jaar geleden belooft wat mij betreft weinig goeds over de show zelf (dat staat los van de zeer talentvolle cast en crew in de huidige versie):
https://www.youtube.com/watch?v=LKlXSd4NCwo

“Weinig verhaal. ‘t Is een beetje zoals Cats; iedereen stelt zich voor, die is eerste klas, die tweede klas en die derde klas. En het schip dat zinkt. Je weet hoe het afloopt.”

Ook interessant: Tony zei dat ze zich destijds afvroegen, vlak na 9/11, of mensen wel zin hadden in zo’n show over een ramp na alle ellende uit het dagelijks leven. Ik kan 9/11 niet in één adem noemen met Corona, maar punt is wel dat ik me afvraag of er voor zo’n dramatische, bombastische show na de ellende van de huidige tijd veel animo gaat zijn. Helemaal zonder groot decor, waar destijds een deel van de show volgens mij echt wel op ‘verkocht’ werd.

  [ # 38 ] 18 May 2021 04:32 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Ik ben er niet zo bang voor dat mensen vanwege corona geen behoefte hebben aan een dramatische voorstelling. Juist omdat de theaters al zo lang dicht zijn en het kabinet ook totaal geen haast lijkt te hebben om daar iets aan te doen vermoed ik dat naar het theater kunnen straks belangrijker is dan de voorstelling. Ik merk dat ook bij mezelf. Ik had totaal geen interesse in de aankomende revival van The Sound of Music, maar inmiddels heb ik zo’n zin om weer iets te zien dat ik het toch overweeg.

Ik ben erg benieuwd naar deze versie. De vorige productie wist mij niet te raken en leunde te veel op het spektakel. Ik heb het daar ook in het topic van 40-45 al over gehad. Een voorstelling zou nooit op het decor mogen leunen. Het decor dient altijd ondersteunend te zijn. Ik ben dus heel benieuwd of Titanic overeind blijft zonder spektakel. Juist beperkte financiële middelen kunnen tot prachtige theatrale oplossingen leiden.

  [ # 39 ] 22 May 2021 12:05 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2217
Geregistreerd  2003-05-23

Quin - 18 May 2021 03:33 PM

De terugblik van Tony Neef op de Joop van den Ende-versie van 20 jaar geleden belooft wat mij betreft weinig goeds over de show zelf (dat staat los van de zeer talentvolle cast en crew in de huidige versie):
https://www.youtube.com/watch?v=LKlXSd4NCwo

“Weinig verhaal. ‘t Is een beetje zoals Cats; iedereen stelt zich voor, die is eerste klas, die tweede klas en die derde klas. En het schip dat zinkt. Je weet hoe het afloopt.”

Ook interessant: Tony zei dat ze zich destijds afvroegen, vlak na 9/11, of mensen wel zin hadden in zo’n show over een ramp na alle ellende uit het dagelijks leven. Ik kan 9/11 niet in één adem noemen met Corona, maar punt is wel dat ik me afvraag of er voor zo’n dramatische, bombastische show na de ellende van de huidige tijd veel animo gaat zijn. Helemaal zonder groot decor, waar destijds een deel van de show volgens mij echt wel op ‘verkocht’ werd.

Theater is voor mij escapisme.
Op 11 september 2001 kwam ik thuis van college. Ik zet de tv aan en val midden in de beelden van New York.
Ik kom uit Twente, en voor mij stond het jaar 2000 vooral in het teken van de vuurwerkramp. Dus toen ik de beelden zag van vluchtende mensen, mensen onder het bloed, had ik maar één gedachte: TV uit en ik moet hier weg.
Ik keek welke voorstellingen er speelden en ik had 2 keuzes: Saturday Night Fever en Titanic. Aangezien ik een hekel heb aan SNF ging ik naar Bussum voor een try-out van Titanic. Maar eigenlijk had het niet veel uitgemaakt waar ik naar toe ging. Ik wilde gewoon verstand op nul en ergens naar kijken. Titanic was luid en bombastisch en overstemde elke emotie die ik voelde na de beelden van 11 September. En dat was precies wat ik nodig had.

  [ # 40 ] 22 May 2021 11:08 PM
Avatar
Swing
RankRank
Totaal aantal Reacties:  47
Geregistreerd  2021-01-06

Klaske - 22 May 2021 12:05 PM

Titanic was luid en bombastisch en overstemde elke emotie die ik voelde na de beelden van 11 September. En dat was precies wat ik nodig had.

Ik denk dat dit maakt dat Titanic ná corona mogelijk beter in de smaak gaat vallen dan als het vóór corona had gespeeld. Mensen willen er weer op uit, ze willen weer naar een musical. Hoe fijn is het om straks eindelijk weer in een rode stoel te gaan zitten en helemaal overspoeld te worden door muziek, drama en zo’n groot 25 koppig ensemble. Niet meer hoeven denken aan ‘Is dit kuchje gerelateerd aan corona?’ of ‘Doet de Wi-Fi het voor de livestream?’ maar gewoon weer echt samen naar het theater.

  [ # 41 ] 27 July 2021 07:21 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Groot succes
25.000 Kaarten verkocht voor TITANIC de musical

De Broadway-hit en prijswinnende Titanic de musical is nu al een groot succes. De kaartverkoop ging half mei van start en het geweldige aantal van 25.000 verkochte kaarten is nu al bereikt. De musical over het bekendste en meest luxueuze passagiersschip ter wereld is vanaf november met live-orkest en een 25-man sterke cast, waaronder René van Kooten, Wieneke Remmers, Dennis Willekens en Mariska van Kolck, te zien door het hele land!

Producenten Ruud de Graaf en Hans Cornelissen: “Met het nieuws dat de kaartverkoop in zo’n korte tijd al het geweldige aantal van ruim 25.000 heeft overschreden zijn we enorm blij en er eerlijk gezegd ook een beetje door verrast. Na de moeilijke periode voelt dit voor ons echt als een blijk van vertrouwen van het publiek. Er is ons met De Graaf & Cornelissen Entertainment dan ook alles aan gelegen er een fantastische voorstelling van te maken. De wetenschap dat een verhaal echt gebeurd is maakt het altijd extra aangrijpend. En dit is een indrukwekkende vernieuwde versie. Met een cast en orkest die ongetwijfeld voor vuurwerk gaan zorgen. We kunnen niet wachten om te beginnen!’’.

De musical vertelt het verhaal van het enorme cruiseschip De Titanic, dat op 10 april 1912 de Engelse haven van Southampton verliet om naar New York te vertrekken. Aan boord waren 1301 passagiers en 941 bemanningsleden. Het verhaal van de musical wordt verteld door zes mannen die aan boord werken en drie meisjes die naar Amerika willen emigreren. Ook het klassenverschil dat in het begin van de twintigste eeuw enorm speelde, komt aan bod. De rijkste passagiers, die vinden dat zij het meeste recht hebben op een sloep, de middenstanders en de arbeiders die letterlijk in de onderste laag van het schip werken en wonen. Titanic werd onderscheiden met 5 Tony Awards, waaronder die voor beste musical en beste muziek. Liefde, hoop, ambitie en iconische muziek maken dit gegarandeerd tot een onvergetelijke avond uit!

  [ # 42 ] 19 August 2021 06:35 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Han Oldigs toegevoegd aan cast TITANIC de musical
Daarmee is de cast compleet en kunnen de trossen los
Last but not least is ook acteur Han Oldigs toegevoegd aan de cast van Titanic. Hij zal de rol van Isidor Straus vertolken in de musicalproductie. De musical over het bekendste en meest luxueuze passagiersschip ter wereld is vanaf november te zien in theaters door het hele land.

Han Oldigs was onlangs voor Ruud de Graaf en Hans Cornelissen actief als spelcoach bij de unaniem lovend ontvangen Rocky Horror Show en was eerder als acteur te zien in The Full Monty, de toneelproductie Midlife! en natuurlijk als Alfred Doolittle in My Fair Lady waarvoor hij de Musical Award beste mannelijke bijrol in de wacht sleepte.

Het verhaal
De musical vertelt het verhaal van het enorme cruiseschip De Titanic, dat op 10 april 1912 de Engelse haven van Southampton verliet om naar New York te vertrekken. Aan boord waren 1301 passagiers en 941 bemanningsleden. Het verhaal van de musical wordt verteld door zes mannen die aan boord werken en drie meisjes die naar Amerika willen emigreren. Ook het klassenverschil dat in het begin van de twintigste eeuw enorm speelde, komt aan bod. De rijkste passagiers, die vinden dat zij het meeste recht hebben op een sloep, de middenstanders en de arbeiders die letterlijk in de onderste laag van het schip werken en wonen. Titanic werd onderscheiden met 5 Tony Awards, waaronder die voor beste musical en beste muziek. Liefde, hoop, ambitie en iconische muziek maken dit gegarandeerd tot een onvergetelijke avond uit!

Voor het meeslepende en met vele Tony Awards onderscheiden Titanic zijn inmiddels ruim meer dan 26.000 kaarten verkocht. Met live orkest en een 25-koppige cast met o.a. René van Kooten, Wieneke Remmers, Dennis Willekens, Mariska van Kolck, Marijn Brouwers, Linda Verstaten en dus ook Han Oldigs.

Kijk voor meer informatie en tickets op: http://www.degraafencornelissen.nl

  [ # 43 ] 15 September 2021 09:42 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1071
Geregistreerd  2002-07-30

Vraagje:

weet iemand waarom de ensemble tracks zo raar benoemd zijn?
Ik ken de 2001 versie goed en snap dat je met een kleinere cast je tracks anders verdeelt, maar dan zet je toch eerder iemand weg onder een herkenbare naam als Benjamin Guggenheim of J.J. Astor? En niet als een vierde officier die ik nota bene moest googelen. En John B Thayer komt dit keer zonder vrouw? (Natuurlijk niet, maar zo leest het nu wel.)

[ Gewijzigd: 15 September 2021 09:57 AM by S7rin ]
  [ # 44 ] 15 November 2021 08:25 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  130
Geregistreerd  2012-04-19

Gisterenmiddag (redelijk last-minute) een try-out van Titanic gezien in Roosendaal en daar heb ik zeker geen spijt van. Ik heb Titanic 10 jaar geleden gezien voor CKV in Bergen op Zoom (door de BOV, een plaatselijke vereniging). Toen ben ik verliefd geraakt op de muziek en zang van deze musical.

Gisteren heb ik vocaal een dijk van een show gezien. De gehele cast zong erg sterk en speelde vol energie. Wetende dat ik een groot aantal castleden enorm tekort doe, wilde ik toch een aantal apart noemen die me echt zijn bijgebleven: Mark Roy Luykx als Murdoch, een hele fijne stem en speltechnisch sterk. Linda Verstraten als Kate McGowan, wat een prachtige stem heeft zij. Ik heb haar eerder in Kinky Boots mogen zien, maar daar had ze helaas een erg kleine rol als Nicola. Brecht van Arnhem als Frederick Barrett, spel- en zangtechnisch erg fijn om naar te kijken.

Zoals eerder aangegeven vind ik de muziek van deze show heerlijk. Laat ik allereerst duidelijk maken dat ik het al fijn vind dat er live muziek aanwezig is bij deze show. Ik vind het wel erg jammer dat het een zéér kleine bezetting is (6 inclusief dirigent). Hierdoor kwam de muziek bij mij soms wat onnatuurlijk/kunstmatig over. Daardoor werd ik er iets minder door geraakt.

Het decor vond ik mooi en groots, zonder te veel af te leiden van de prestatie van de cast. Wat mij betreft een mooie balans. Een enorme trap vormt de basis van het decor. Verschillende onderdelen kunnen worden bewogen, waardoor verschillende settings ontstaan.

Het was een try-out, dus nog niet alles liep helemaal 100 procent soepel. Sommige overgangen konden wat vlotter naar mijn idee. Aan de zeer getalenteerde cast zal het zeker niet moeten liggen om volle zalen te trekken. Wel denk ik dat deze musical misschien wat last kan hebben van de welbekende film. De musical heeft een andere invalshoek waardoor verwachtingen misschien niet helemaal uitkomen.

  [ # 45 ] 20 November 2021 09:50 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2217
Geregistreerd  2003-05-23

Vanuit de pauze van de voorpremière van Titanic. Vocaal geweld, prima op orde. Decor prima op orde (wel nadeel dat mensen op trappen niet snel weg kunnen. Kostuums prima op orde (wel een paar die niet goed passen. Soms net een maatje te groot).

Ik was vergeten hoe lang de eerste akte was. Het kakt nog steeds in bij “En de nacht bloeide op”, mooi nummer, maar het houdt zo op.

Ja, de vorige versie was fantastisch, maar ik merk nu pas waarom. Deze voorstelling en cast is echt niet slecht. In tegendeel. Maar de vorige cast had veel meer charisma. Ik heb niet veel met Danny de Munk, maar hij weet altijd mijn aandacht vast te houden (en bij Titanic zonder schmieren ;) ), ik mis Jon van Eerd’s komische timing. Wieneke Remmers is natuurlijk niet de minste, maar ze kan niet op tegen Annick Boer. Ik mis het charisma van een Hugo Haenen, Bart Simhoffer, Dick Cohen.

Deze cast heeft fantastische stemmen, met als uitschieter Murdoch. Maar ze zijn als acteurs, en verschillende acteurs, weinig uitgesproken. Ze lijken allemaal wat op elkaar, een beetje blanco. Ik denk dat ik het zo het beste kan omschrijven.

Minpunt, de rol van Ismay. Ik weet niet wat voor instructies de acteur heeft mee gekregen, maar hij maakt er een behoorlijke karikatuur van. Probeer niet te veel te letten op René van Kooten tijdens stilspel bij het diner van de eerste klas en Oh Heere wil mijn Schipper wezen hij probeert leuk te doen…

Wel jammer dat de scène in de eerste klas rooksalon zo verbouwd is maar ik snap hem wel met een kleinere cast die meer moet dubbelen.

[ Gewijzigd: 21 November 2021 12:37 AM by Klaske ]
 < 1 2 3 4 > 
3 of 4