2 of 8 |  < 1 2 3 4 >  Last ›
The Sound of Music (2021/2022)
  [ # 16 ] 06 January 2021 02:54 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  114
Geregistreerd  2013-05-08

Lees net in de Stem een interview met kostuumontwerpster Leanne van Deurzen uit Breda dat zij volgend seizoen mee gaat werken aan een nieuw auditieprogramma op tv: op zoek naar Maria voor The Sound of Music.

Dat zou ik echt helemaal te gek vinden! Ik mis dit soort programma’s enorm. Van Evita t/m Zorro was altijd prachtige zondagavond televisie. Waarschijnlijk zal het nu uitgezonden worden door een commerciele zender. Indertijd deed SBS Wie wordt Tarzan ? als ik het goed heb.

Pia weer in de jury?

  [ # 17 ] 06 January 2021 07:02 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1099
Geregistreerd  2010-04-28

Op zoek naar Maria, leuk dan zie ik een Nandi Beurden, Lois van de Ven, Willemijn van Holt, Willemijn Maandag al auditie doen

  [ # 18 ] 06 January 2021 09:41 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1161
Geregistreerd  2010-03-23

Oei, ik hoop het eerlijk gezegd niet. Tenminste, niet als het een klassieke afvalrace à la OZN wordt. Een inzicht in een auditieproces lijkt me wel leuk, maar het OZN-format vind ik uiteindelijk niet de goede manier om een hoofdrol te casten. De manier waarop mediaproducties tegenwoordig worden gemaakt en geconsumeerd is ook zo anders dan 10-15 jaar geleden. Straks moeten de aspirant-Maria’s TikTok-challenges gaan doen en een wedstrijdje houden wie het eerst 10.000 volgers heeft op Instagram ofzo 😅

  [ # 19 ] 15 February 2021 11:49 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1099
Geregistreerd  2010-04-28

De speeldata

https://www.stage-entertainment.nl/nl/shows/musical/the-sound-of-music/tour

  [ # 20 ] 15 February 2021 11:53 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1099
Geregistreerd  2010-04-28

Zou Richard Groenendijk geen leuke Oom Max zijn en Pia Douwes de Barones of Moeder Overste ?
Die doen nu ook mee aan de show op t.v.

Misschien Jamai en Richard Groenendijk afwisselend Oom Max ?

 

  [ # 21 ] 16 February 2021 09:14 AM
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4893
Geregistreerd  2004-05-12

Ze beginnen in het Circus Theater. Meteen ook de bevestiging dat Anastasia voorlopig niet meer terug komt..
Zou me niks verbazen als ze het ledschermen decor hergebruiken…

  [ # 22 ] 16 February 2021 04:30 PM
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  56
Geregistreerd  2012-07-23

Qua decor betreft; ik verwacht dat ze hetzelfde decor als in 2014 gaan gebruiken.
In mijn herinnering was dit een kleinere versie van het oorspronkelijke decor uit 2008. Ondanks dat ze starten in het Circustheater gaan ze vervolgens ook naar beduidend kleinere podia. Dus ik denk dat we vooral met de grootte van die podia rekening moeten houden in onze verwachtingen van de decors. Nu kan een intiemer decor ook best in het Circustheater. Ik zou het al bijzonder vinden als ze in juni weer überhaupt kunnen spelen.
Ben verder ook zeer benieuwd naar de andere castleden! Dat zou je bijna vergeten met de start van Op zoek naar Maria in het verschiet.

  [ # 23 ] 16 February 2021 07:59 PM
Avatar
Toneelhulp
Rank
Totaal aantal Reacties:  22
Geregistreerd  2019-06-29

theaterstoel - 16 February 2021 04:30 PM

Qua decor betreft; ik verwacht dat ze hetzelfde decor als in 2014 gaan gebruiken.
In mijn herinnering was dit een kleinere versie van het oorspronkelijke decor uit 2008. Ondanks dat ze starten in het Circustheater gaan ze vervolgens ook naar beduidend kleinere podia. Dus ik denk dat we vooral met de grootte van die podia rekening moeten houden in onze verwachtingen van de decors. Nu kan een intiemer decor ook best in het Circustheater. Ik zou het al bijzonder vinden als ze in juni weer überhaupt kunnen spelen.
Ben verder ook zeer benieuwd naar de andere castleden! Dat zou je bijna vergeten met de start van Op zoek naar Maria in het verschiet.

Ik mag toch hopen van niet, al zou dat wel bij de ietwat armoedige keuze van het terugbrengen van deze musical passen. Het decor is toen soberder gemaakt om het inderdaad in de kleine theaters te laten passen, maar dan hebben we het over pakweg een Deventer Schouwburg van 750 stoelen. Deze tour gaat langs Theater aan het Vrijthof in Maastricht, het Atlas Theater in Emmen, Schouwburg Amphion in Doetinchem, Theater Heerlen, Theater de Spiegel in Zwolle, MartinaPlaza in Groningen, Parktheater Eindhoven, het Chassé Theater in Breda, Stadsschouwburg De Harmonie in Leeuwarden, Schouwburg en Congrescentrum Het Park in Hoorn, Het Nieuwe Luxor Theater in Rotterdam en Schouwburg Orpheus in Apeldoorn. Deze theaters zijn allemaal ingericht op het kunnen huizen van grotere producties en zijn ook gangbaar voor grote tourende musicals (zo stonden deze theaters ook op de lijst van MediaLane’s Hello Dolly vorig jaar). Stage heeft dus geen enkel excuus om het kleine 2014 decor her te gebruiken. Ik vraag me vooral af hoe het orkest gevormd zal worden. In 2014 gebruikten ze een orkestband en in 2008 zaten er pak ‘m beet 10 muzikanten in de bak. Ik weet niet hoe groot het orkest in 2002 was, maar ik verwacht zelf dat ze hetzelfde aantal muzikanten als in 2008 gaan gebruiken onder het mom van een groot, klassiek orkest in de bak zoals Anastasia ook gepromoot werd, terwijl dat ook ‘maar’ 10 muzikanten waren (misschien ben ik een verwend nest, maar ik zou dit geen groot, klassiek orkest durven noemen).

   Handtekening   

Onarchy how you say, how you say, anarchy?

  [ # 24 ] 17 February 2021 09:26 AM
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4893
Geregistreerd  2004-05-12

De vorige Sound of Music was geregisseerd door John Yost. Hij was ook verantwoordelijk voor de versie daarvoor in de Efteling.

Deze versie zal door Caroline Brouwer geregisseerd worden. Ook verantwoordelijk voor Anastasia.
Dus ik verwacht niet dat het decor van een andere regisseur gebruikt gaat worden hiervoor.

  [ # 25 ] 17 February 2021 12:24 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  111
Geregistreerd  2016-04-27

niekhv - 16 February 2021 07:59 PM

Ik vraag me vooral af hoe het orkest gevormd zal worden. In 2014 gebruikten ze een orkestband en in 2008 zaten er pak ‘m beet 10 muzikanten in de bak. Ik weet niet hoe groot het orkest in 2002 was, maar ik verwacht zelf dat ze hetzelfde aantal muzikanten als in 2008 gaan gebruiken onder het mom van een groot, klassiek orkest in de bak zoals Anastasia ook gepromoot werd, terwijl dat ook ‘maar’ 10 muzikanten waren (misschien ben ik een verwend nest, maar ik zou dit geen groot, klassiek orkest durven noemen).

‘Maar’ 10 muzikanten bij Anastasia is meer dan prima hoor. Hamilton wordt gespeeld met ‘maar’ 10 muzikanten in de pit. Come from away wordt met 8 gedaan, Waitress 6, Pretty Woman 9, Mean Girls 12, Mormon 9, Hades Town 7,  etc..  Feit is dat shows tegenwoordig minder orkest gebruiken, niet alleen in Nederland. Een orkestband valt natuurlijk nooit goed te praten (Graaf&Cornelissen;..)

[ Gewijzigd: 17 February 2021 03:37 PM by Luuk ]
  [ # 26 ] 17 February 2021 01:49 PM
Avatar
Toneelhulp
Rank
Totaal aantal Reacties:  22
Geregistreerd  2019-06-29

musicfever - 17 February 2021 12:24 PM
niekhv - 16 February 2021 07:59 PM

Ik vraag me vooral af hoe het orkest gevormd zal worden. In 2014 gebruikten ze een orkestband en in 2008 zaten er pak ‘m beet 10 muzikanten in de bak. Ik weet niet hoe groot het orkest in 2002 was, maar ik verwacht zelf dat ze hetzelfde aantal muzikanten als in 2008 gaan gebruiken onder het mom van een groot, klassiek orkest in de bak zoals Anastasia ook gepromoot werd, terwijl dat ook ‘maar’ 10 muzikanten waren (misschien ben ik een verwend nest, maar ik zou dit geen groot, klassiek orkest durven noemen).

‘Maar’ 10 muzikanten bij Anastasia is meer dan prima hoor. Hamilton wordt gespeeld met ‘maar’ 10 muzikanten in de pit. Come from away wordt met 8 gedaan, Waitress 6, Pretty Woman 9, Mean Girls 12, Mormon 9, Hades Town 7,  etc..  Feit is dat shows tegenwoordig minder orkest gebruiken, niet alleen in Nederland. Een orkestband valt natuurlijk nooit goed te praten (Graaf&Cornelissen;..)

Ik ben het daar niet geheel mee eens, het heeft immers ook te maken met de aard van de voorstelling. Bij modernere, experimenterende voorstellingen past het hebben van een beperkter orkest juist beter. Een Next to Normal met 20 man aan muzikanten zou kant nog wal raken. Echter valt een Sound of Music totaal niet in deze categorie, waardoor het beperken van muzikanten mijn inziens enkel gezien kan worden als een verslanking. De muziek leent zich hier ook niet voor, in dat opzicht durf ik het wel te vergelijken met Beauty and the Beast: de 2015 versie klonk met zeven muzikanten nou niet bepaald vol en rijk. En Anastasia is dan weer een bijzonder geval, omdat er naar mijn weten in de bak van het Broadhurst Theatre 15 man in de bak zat, en we dus in Nederland (en volgens mij de rest van Europa) met een minder rijke orkestratie kwamen te zitten. Wat het gebruik van orkestbanden betreft: dat is heiligdomschennis. Niks meer en niks minder. ;)

edit Luuk: Quotes recht getrokken

[ Gewijzigd: 17 February 2021 03:38 PM by Luuk ]
   Handtekening   

Onarchy how you say, how you say, anarchy?

  [ # 27 ] 26 February 2021 10:55 AM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  114
Geregistreerd  2013-05-08

Ik ben benieuwd naar jullie mening: welke acteur zou een uitstekende Kapitein von Trapp kunnen spelen in deze versie?

- Opnieuw Ad Knippels?
- Robert van den Berg?

Suggesties? Laat het weten!

  [ # 28 ] 26 February 2021 04:49 PM
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  56
Geregistreerd  2012-07-23

Ik weet niet precies waar ik het zag, maar iemand suggereerde Edwin Jonker als Kapitein Von Trapp. Lijkt mij in ieder geval een interessante naam. Persoonlijk ben ik erg benieuwd naar de Barones. Ik vraag me bij de casting sowieso af welke namen er op dit moment bij Stage in trek zijn en hoe er qua leeftijd wordt gecast. Soms merk je immers dat een cast redelijk jong is of juist iets ouder dan het gemiddelde.

  [ # 29 ] 27 February 2021 11:15 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1099
Geregistreerd  2010-04-28

theaterstoel - 26 February 2021 04:49 PM

Ik weet niet precies waar ik het zag, maar iemand suggereerde Edwin Jonker als Kapitein Von Trapp. Lijkt mij in ieder geval een interessante naam. Persoonlijk ben ik erg benieuwd naar de Barones. Ik vraag me bij de casting sowieso af welke namen er op dit moment bij Stage in trek zijn en hoe er qua leeftijd wordt gecast. Soms merk je immers dat een cast redelijk jong is of juist iets ouder dan het gemiddelde.

Edwin Jonker zit nog vast aan Annie/ GTST.
Robbert van den Bergh, Kelvin Wormgoor, Dieter Spileers, John Vooijs lijken me leuke kapiteins.

Ellen Evers als Barones ? Met gedroomde understudies Saskia Schæfer ? Suzanne de Heij ?
Brecht van Arnhem als Rolf ?

  [ # 30 ] 28 February 2021 11:09 PM
Avatar
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  90
Geregistreerd  2015-10-04

Via via heb ik vernomen dat moeder overste te zien was in de afgelopen aflevering van op zoek naar Maria.

 < 1 2 3 4 >  Last ›
2 of 8