1 of 2 |  1 2 > 
Murder Ballad - STENT Productions
change_status
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

OFF-BROADWAY HIT ‘MURDER BALLAD’ KOMT NAAR NEDERLAND

Rockmusical ‘Murder Ballad’ komt naar Nederland met o.a. Vajèn van den Bosch en Buddy Vedder

De krachtige, ruwe Off-Broadway musicalhit met te gekke rockmuziek uit 2013 komt vanaf september 2020 naar de Nederlandse theaters, zo heeft producent Giovanni Sturkenboom van STENT Producties bekendgemaakt. Hoofdrollen zijn weggelegd voor Vajèn van den Bosch, Buddy Vedder, Cystine Carreon en Jonathan Demoor.

‘Murder Ballad’ vertelt het verhaal van Sara (Vajèn van den Bosch) een jonge twintiger vol ambitie, die alles uit het leven haalt wat erin zit, tot ze de kalmere Michael (Buddy Vedder) ontmoet en een gezin sticht. Alles lijkt goed te gaan, tot ze na jaren een oude vlam van vroeger tegen het lijf loopt en begint te twijfelen of ze wel de juiste levenskeuzes heeft gemaakt.

‘’Ik ben enorm trots dat wij in deze bijzondere tijden de krachten wisten te bundelen met alle betrokken partijen en het ons gelukt is om in no-time deze productie naar Nederland te halen. Het is een prachtige doorgecomponeerde musical met heerlijke, krachtige pop-rockmuziek. Samen met ons artistiek team, ijzersterke cast èn live muziek ben ik ervan overtuigd dat wij een prachtige Nederlandse versie van ‘Murder Ballad’ gaan neerzetten.’’ aldus producent Giovanni Sturkenboom.

‘Murder Ballad’ is geschreven door Julia Jordan en Juliana Nash. Florus van Rooijen tekent voor de Nederlandse vertaling en de regie. De muzikale leiding, arrangementen en begeleiding zijn in handen van Marnix Wetzer.

De musical zal vanaf 19 september 2020 meer dan 100 keer te zien zijn door heel Nederland. De première staat gepland op 12 oktober 2020 in De Goudse Schouwburg te Gouda.

Voor meer informatie en kaartverkoop: http://www.stentproducties.nl

[ Gewijzigd: 20 May 2022 02:30 PM by Jeroen ]
   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 1 ] 15 July 2020 07:41 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  986
Geregistreerd  2013-09-09

Wel een beetje gekke tijden, twee shows op dezelfde dag en dan om 19:30 en 21:30. Wel gaaf om een keer echt ‘s avonds naar het theater te gaan. Lijkt me een toffe show!

  [ # 2 ] 16 July 2020 03:07 AM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1561
Geregistreerd  2011-07-31

Lijkt me gaaf! Ik wil voor Steenwijk boeken!

  [ # 3 ] 21 August 2020 12:28 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1415
Geregistreerd  2004-09-12

Musicalworld was op bezoek bij Murder Ballad van STENT Producties en hadden gesprekken met Vajèn van den Bosch, Buddy Vedder, Jonathan Demoor en Cystine Carreon.

Kijk op Musicalworld.TV.

  [ # 4 ] 03 October 2020 12:49 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Vanavond in Oosterhout geweest. Wist niet zo goed waar ik naartoe ging, las pas in het programmaboekje dat het een doorgecomponeerd stuk is. Einde van het verhaal was een beetje een tegenvaller. ?

Al met al best vermakelijk. Vond Vajèn en Buddy opvallend jong voor hun rollen, en voor Buddy is veel zang best aan de lage kant, maar beide (en ook Cystine en Jonathan) laten mooie dingen zien en horen.

De anderhalve meter vond ik eigenlijk nergens geforceerd overkomen, helpt in dit stuk wel bij de spanningsopbouw.

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 5 ] 12 October 2020 03:32 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  661
Geregistreerd  2005-05-05

Ik ben afgelopen weekend geweest en was niet erg enthousiast over het stuk en de uitvoering.
Grootste probleem was het geluid, de muziek was zo hard dat de spelers meestal niet te verstaan waren. Ik was op het eind van de derde rij gezet met een paar meter recht voor me een geluidsbox.
Dit heeft vast er aan meegewerkt dat ik het stuk deels ook niet begrepen heb.
Maar ja wat is er interessant aan een jong stel dat verliefd wordt, trouwt en waarvan één op een gegeven moment vreemd gaat. Dit verhaal is al duizenden keren vertelt en dit was zeker niet de beste. De rol van Cystine vond ik ook erg vaag, verteller en of een vrouw die drinkt en steeds dronkener wordt. Hadden we moeten merken dat ze verliefd was op de bareigenaar of werd dit in een bijzin verteld? De moord en moordenaar is ook volstrekt onlogisch.
De muziek is naast luid ook erg middelmatig en saai, de spelers doen hun best om alles al schreeuwend over het voetlicht te krijgen.

   Handtekening   

MarcelHensema*TimTeunissen*JobGreuter*Kooten,Spaaij,Bosch*Roosendaal, Boer*Michelle van de Ven*Luuk Ransijn*Marijn Brouwers*Marjolijn Touw*Renee van Wegberg*Rundfunk*Cinderella*The Visit

  [ # 6 ] 13 October 2020 09:43 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1415
Geregistreerd  2004-09-12

Musicalworld woonde gisteren de première bij van Murder Ballad. Kijk naar ons videoverslag van de avond op Musicalworld.TV.

  [ # 7 ] 19 November 2020 10:00 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Tour Murder Ballad met drie maanden uitgesteld
Na de persconferentie van Mark Rutte en Hugo de Jonge afgelopen dinsdagavond 3 november werd duidelijk dat de theaters de komende twee weken hun deuren moeten sluiten. Na deze periode mogen de theaters hoogstwaarschijnlijk weer open met een maximale capaciteit van 30 bezoekers per theaterzaal. Vandaag maakte producent Giovanni Sturkenboom van STENT Producties daarom bekend dat de tournee met drie maanden wordt uitgesteld.
‘’Na onze première op 12 oktober mochten er nog slechts 30 personen in de theaterzaal plaatsnemen. We hebben in deze periode ons uiterste best gedaan om een aantal shows doorgang te geven, maar verplaatsen was op dat moment al aan de orde. Met de huidige situatie rondom het coronavirus en de tijdelijke sluiting van theaters, hebben wij gekozen om duidelijkheid te scheppen naar de bezoekers toe. De musical ligt sinds 22 oktober al stil en vandaag is besloten om de volledige tour uit te stellen voor in totaal drie maanden. Wij hopen half januari 2021 de tour van Murder Ballad te kunnen hervatten, zodat onze prachtige musical met nog meer dan 70 shows op de planning opnieuw mag schitteren door heel Nederland!’ aldus de producent.

Bezoekers ontvangen zo spoedig mogelijk een persoonlijk bericht vanuit het desbetreffende theater.

De Off-Broadway hit Murder Ballad met Vajèn van den Bosch, Buddy Vedder, Cystine Carreon en Jonathan Demoor zal vooralsnog medio januari 2021 worden hernomen. De veelgeprezen musical zal tot en met medio april 2021 te zien zijn in theaters door heel Nederland.

Kijk voor meer informatie op: http://www.stentproducties.nl.

  [ # 8 ] 19 November 2020 04:29 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  158
Geregistreerd  2006-02-25

Op de site van De Kring in Roosendaal staat dat de verplaatste voorstelling zonder Vajèn zal zijn. Iemand enig idee wie Vajèn zal vervangen?

https://www.dekringroosendaal.nl/nieuws/informatie-voorstellingen-t-m-1-januari/?utm_source=Servicemails&utm_campaign=6c485cd1c2-EMAIL_CAMPAIGN_2020_11_17_10_42&utm_medium=email&utm_term=0_f0790033ef-6c485cd1c2-78509003

  [ # 9 ] 19 January 2021 03:55 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1024
Geregistreerd  2013-05-26

De voorstelling is verder uitgesteld naar mei.

Bron: MusicalJournaal

  [ # 10 ] 19 January 2021 08:06 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Musical ‘Murder Ballad’ keert vanaf mei 2021 terug in de theaters

In verband met de huidige lockdown is producent STENT Producties genoodzaakt de tournee van de Off-Broadway hit ‘Murder Ballad’ voor een tweede keer te verplaatsen. Indien de situatie het toe laat zal de musical vanaf 7 mei 2021 opnieuw te zien zijn in de Nederlandse theaters, dat maakte producent Giovanni Sturkenboom van STENT Producties bekend.

De Off-Broadway hit ‘Murder Ballad’ zou in eerste instantie tot en met 20 december 2020 met meer dan 100 shows te zien zijn. Eind oktober moesten de resterende shows verschoven worden door de sluiting van theaters. In verband met de huidige situatie rondom het Coronavirus is de eerstgeplande herneming van 7 januari tot en met2 april 2021 niet mogelijk. Een nieuwe verschuiving kon daardoor niet uitblijven. 

‘’Om in deze tijden te ondernemen in de culturele sector is een flinke uitdaging. Echter hebben we deze productie inhoudelijk zo ontwikkelt dat we deze kunnen opvoeren volgens de geldende maatregelen van het RIVM. Nu is het afwachten tot de theaters open mogen en hebben onze zinnen gezet op de maanden mei en juni 2021. We zijn dan ook verheugd te kunnen melden dat er in die maanden meer dan 50 shows gepland staan! Wij kunnen niet wachten’’ aldus producent Sturkenboom. Bezoekers ontvangen zo spoedig mogelijk een persoonlijk bericht vanuit het desbetreffende theater.

De Off-Broadway hit ‘Murder Ballad’ met Vajèn van den Bosch, Buddy Vedder, Cystine Carreon en Jonathan Demoor zal vooralsnog vanaf 7 mei 2021 worden hernomen. De veelgeprezen musical zal tot en met eind juni 2021 te zien zijn in theaters door heel Nederland.

Voor meer informatie: http://www.stentproducties.nl.

Hier wordt weer de voltallige oorspronkelijke cast genoemd. Ik ben benieuwd of we voor de zomer nog in het theater kunnen zitten.

  [ # 11 ] 22 April 2021 12:25 PM
Avatar
Swing
RankRank
Totaal aantal Reacties:  47
Geregistreerd  2021-01-06

Ik krijg zojuist een mailtje van Parktheater Eindhoven dat Murder Ballad definitief is geannuleerd. Dit was de allerlaatste voorstelling dus ik verwacht de resterende speeldata van de tour niet meer doorgaan.

  [ # 12 ] 20 May 2022 02:32 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

En ze komen terug. Cystine blijft, en de premierelocatie ook.

Off-Broadway hit ‘Murder Ballad’ keert terug naar Nederland!
Met Renée van Wegberg, Bettina Holwerda, John Vooijs, Joey Schalker en Cystine Carreon

De krachtige en ruwe Off-Broadway hit ‘Murder Ballad’ keert na lovende recensies en behaalde successen terug naar de Nederlandse theaters. Vandaag kondigde producent Giovanni Sturkenboom van STENT Producties aan dat de rockmusical vanaf april 2023 opnieuw te zien zal zijn in de Nederlandse theaters, met vrijwel een nieuwe cast bestaande uit: Renée van Wegberg / Bettina Holwerda, John Vooijs, Joey Schalker en Cystine Carreon.
De musical ‘Murder Ballad’ was vorig theaterseizoen tijdens de Coronapandemie te zien in Nederland met o.a. Vajèn van den Bosch en Buddy Vedder in de hoofdrollen. Ondanks de pandemie behaalde de musical wat betreft de kaartverkoop waanzinnige successen en lovende 4 á 5 sterren recensies.
‘Murder Ballad’ vertelt het verhaal van de ambitieuze Sara, die alles uit het leven haalt wat erin zit, tot ze de kalmere Michael ontmoet en een gezin sticht. Alles lijkt goed te gaan, tot ze na jaren een oude vlam van vroeger tegen het lijf loopt en begint te twijfelen of ze wel de juiste levenskeuzes heeft gemaakt.
‘’Zowel na afloop van de korte terugkeer in juni 2021 als bij de aankondiging van de Vlaamse versie afgelopen oktober kregen wij vanuit het Nederlandse publiek vragen over een herneming in Nederland. Ik vind het dan ook te gek om de tournee van 2023 in Nederland aan te mogen kondigden met een vrijwel nieuwe cast. Met deze andere generatie cast gaan we het wiel opnieuw uitvinden. Tijdens diverse werksessies werden wij al omvergeblazen door al het vocale geweld waarover deze cast beschikt. Ook het feit dat Cystine Carreon opnieuw gestalte geeft aan de rol van Vertelster, een waanzinnig belangrijke rol waarbij ze ook nog live viool speelt, daar kan ik alleen maar erg dankbaar voor zijn! Ik glunder van oor tot oor met deze doorgewinterde cast en ik kan garanderen dat we opnieuw gaan rocken in het theater, het dak gaat eraf!’’, aldus producent Giovanni Sturkenboom.
‘Murder Ballad’ is geschreven door Julia Jordan en Juliana Nash. De Nederlandse vertaling en regie worden verzorgd door Florus van Rooijen. De muzikale leiding, arrangementen en begeleiding zijn in handen van Marnix Wetzer, hij zal de voorstelling live begeleiden in afwisseling met Rosite van der Woude.
De musical zal vanaf 15 april 2023 meer dan 50 keer te zien zijn door heel Nederland. Hierbij zullen Renée van Wegberg en Bettina Holwerda afwisselend te zien zijn als Sara, met naast hun zijde John Vooijs (Tom), Joey Schalker (Michael) en Cystine Carreon (Vertelster). De première staat gepland op 24 april 2023 in De Goude Schouwburg te Gouda, waarna de musical tot en met 17 juni 2023 door heel Nederland te zien zal zijn. Daarna zal ‘Murder Ballad’ met een Vlaamse topcast tot en met begin september 2023 te zien zijn door België.
Voor meer informatie en kaartverkoop: http://www.stentproducties.nl

  [ # 13 ] 10 July 2022 04:20 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

STENT schrapt al zijn producties voor komend seizoen.

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 14 ] 11 July 2022 03:54 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1024
Geregistreerd  2013-05-26

Albert Verlinde heeft het erover gehad in Shownieuws. Meteen na het reclameblok op het eind.

Heel sneu. Heel naar ook. Ik hoop dat ze hier goed doorheen komen.

  [ # 15 ] 11 July 2022 09:26 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1561
Geregistreerd  2011-07-31

Kan iemand mij uitleggen wat de reden nu precies is? Snap niet helemaal. Bedonderd door de tourplanner?

 1 2 > 
1 of 2