4 of 11 | ‹ First  < 2 3 4 5 6 >  Last ›
Op Zoek Naar… Maria
  [ # 46 ] 22 February 2021 12:07 AM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Ik was helemaal vergeten om het live te kijken, maar heb het net ingehaald en heb me wel vermaakt. Een paar echt goede programma’s gezien en ook de jury vond ik over het algemeen goede dingen zeggen. Ook was het natuurlijk weer genieten van de intense blikken van Pia.

Op Renée na (die ik in Rent zag) heb ik volgens mij niemand eerder live gezien dus ik ging er heel neutraal in. In heb vier echt goede optredens gezien. Dat waren Valerie, Nandi, Jolijn en Sanne. Zij hebben me echt weten te raken en ik zie in hun ook al wel een Maria. Vooral bij Nandi en Jolijn. Sylvia en Natascha maakten ook indruk. Hun optredens waren misschien niet de beste, maar ze hadden wel duidelijk stage presence. Ik vond het dan ook heel jammer dat Sylvia meteen in de sing-off stond en zelfs naar huis moest. Ik vond Anouk en Willemijn het minst vanavond en Willemijn ook de mindere in de sing-off.

Verder blijft het wel verbazingwekkend dat het geluid altijd zo slecht is. Daar moet toch iets op te vinden zijn? Dit is ook een terugkerend probleem bij de Musical Awards en de sing-a-long. Dat maakt het ook moeilijker om de optredens te beoordelen.

  [ # 47 ] 22 February 2021 04:23 AM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  114
Geregistreerd  2013-05-08

Ik heb met heel veel plezier gekeken gisteren. Heerlijke zondagavond televisie en de formule blijft ijzersterk! Fijn dat het Circustheater een enorme ruimte geeft op beeld en het podium ziet er prachtig, ruim uit.

Paar observaties:

- Ik snap de keuze van het toevoegen van een applaus band wel. Het had anders toch wat kaal geklonken allemaal. Het was in mijn optiek alleen veel beter geweest als er net als bij Holland’s got talent een “publiekswand” achter de jury zou zitten bestaande uit allerlei mensen op kleine beeldschermpjes. Dan lijkt het veel meer dat het applaus van hen komt ipv uit de verder, lege zaal.

- Het steeds na elk optreden een beeld laten zien van het thuisfront vind ik minder geslaagd en komt wat knullig over.

- Geweldig om het live orkest en de orkestleider weer te zien.

- Fijne, kundige jury met Jamai als positieve uitschieter die goede, opbouwende kritiek geeft. Pia zoals altijd top!

- Heel jammer dat de groepsnummers aan het begin en in het midden zo duidelijk playback waren.

- Uitzondering daargelaten vind ik het niveau van de deelneemsters erg hoog met een paar uitschieters als Nandi en Jolijn!

- Wat een kwalitatief verschil met de laatste zoektocht, Op zoek naar Zorro, waarbij de deelnemers of uit de afgewezenen van Op zoek naar Joseph leken te bestaan of totaal het type niet waren.

- Goed om Frits weer te zien als vertrouwd gezicht in het geheel.

- De uitslag wie er de volgende week wel of niet doorgaat is nog altijd rete spannend!

 

[ Gewijzigd: 22 February 2021 04:33 AM by Coulis8 ]
  [ # 48 ] 22 February 2021 11:21 AM
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  91
Geregistreerd  2017-06-28

Heerlijk zondagavond vermaak en een leuke groep kandidaten. Ik vond het jammer dat er iets te veel pop nummers in zaten, we zoeken immers een musicaltalent. Mijn stem van gisteren ging naar Jolijn. Nandi heb ik ook van genoten. Valerie heeft een mooie stem maar daar zie ik geen Maria in eerder een Aida. Renée Willemijn Natascha en Tessa vielen me tegen bij sommige was het af en toe vals of op het randje. Sanne en Anouk vond ik middenmoot

  [ # 49 ] 22 February 2021 11:29 AM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1161
Geregistreerd  2010-03-23

Nou, dat was de eerste dan. Ik ben niet helemaal enthousiast over de “fundering” van het programma, te weten camerawerk/licht/geluid/styling etc. Ook de positionering van de jury en later de Maria’s in de zaal deed wat vreemd aan, maar echt veel keuze hebben ze ook natuurlijk niet. Het decor vond ik wel mooi, en wat fijn dat er een live orkest is. Waarom dan wel dat applausbandje en playbackende zangeressen? Tja…

Dan inhoudelijk: Nandi vond ik absoluut de beste, haar optreden klopte van A tot Z! Wat minder perfecte optredens, maar wel nieuwsgierig makend, kwamen van Valerie, Renée, Natascha en Sanne. Renée is uit dat rijtje misschien het minste Maria, maar ik vind haar stem en stage presence wel fantastisch. Bij de andere Maria’s waren de zenuwen vrij goed hoorbaar, soms zelfs pijnlijk hoorbaar. Hoewel, bij Sylvia viel dat wel mee. Ze verdiende het in ieder geval niet om als eerste eruit te gaan, in mijn optiek.

De juryleden gaven goed en opbouwend commentaar, en het is fijn om te merken dat ze (in tegenstelling tot juryleden bij andere programma’s) zichzelf niet centraal proberen te stellen. Ik vond ze alleen na sommige optredens wel erg zalvend. Als er onzuiver wordt gezongen mag je dat wel gewoon zeggen.

Ik ben benieuwd naar volgende week. Misschien fair om de dames inderdaad allemaal musicalsongs te geven, want nu liep het wel erg uiteen.

  [ # 50 ] 22 February 2021 11:38 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  886
Geregistreerd  2012-07-24

Hanstmf - 21 February 2021 08:33 PM

http://www.musicalworld.nl/chat

Ik vroeg me gisterenavond na afloop af of er een chat was, ja dus…...  😥  Volgende week ben ik erbij!

Ik heb enorm genoten in ieder geval. Heerlijke liveband, kundige jury, vertrouwde Frits (met zijn ‘Von Trapp’) en over het algemeen goede kandidaten. Ik ben fan van Renee, Nandi en Valerie tot nu toe.
Ik was het in eerste instantie eens met de keuze om Sylvia te laten gaan. Maar bij het afscheidsnummer was ik toch zeer aangenaam verrast door haar stem. Wat een groot verschil tussen een popnummer en een klassiek SOM liedje! Ik begrijp dat ze niet 7 weken lang alleen maar SOM liedjes kunnen brengen, maar kies in ieder geval betere nummers dan ‘Het duurt te lang’.
Tot slot, sinds wanneer moet Fiyero (of wie die jongen dan ook maar moest voorstellen) populair gemaakt worden? Waarom zo drastisch van het verhaal afwijken? Ik had er best groen geschminkt willen zitten hoor. Enfin, dit leidde mij echt compleet af van de performance, die, nadat ik het had teruggekeken, best nog oké was.

   Handtekening   

En ook al vlieg ik solo, ik vlieg tenminste vrij!

  [ # 51 ] 22 February 2021 04:07 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  158
Geregistreerd  2006-02-25

martijn-j - 22 February 2021 12:07 AM

Ik was helemaal vergeten om het live te kijken, maar heb het net ingehaald

Ik wil vanuit België kijken (https://www.npostart.nl/op-zoek-naar-maria/21-02-2021/AT_2155890) maar dan komt het volgende op:

Dit programma mag niet bekeken worden vanaf jouw locatie (33)

Weet iemand hoe ik dit kan omzeilen? (Ik heb een Mac).

Alvast bedankt!

  [ # 52 ] 22 February 2021 04:22 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Ik weet niet hoe je het kunt omzeilen, maar alle optredens staan ook op de youtube van AvroTros. Dan mis je alleen het jurycommentaar en de aankondigingen.

  [ # 53 ] 22 February 2021 04:53 PM
Toneelhulp
Rank
Totaal aantal Reacties:  14
Geregistreerd  2021-02-21

martijn-j - 22 February 2021 04:22 PM

Ik weet niet hoe je het kunt omzeilen, maar alle optredens staan ook op de youtube van AvroTros. Dan mis je alleen het jurycommentaar en de aankondigingen.

helaas zijn ook die vanuit België niet te bekijken (op de optredens van Tessa, Jolijn en Valerie na)  :’(. Bij de anderen staat video geblokkeerd in uw land. Dit vind ik zo erg sneu…rechten enal ik snap het wel, maar toch heel jammer dat je zelfs de afzonderlijke nummers zonder jurycommentaar niet kan bekijken…

  [ # 54 ] 22 February 2021 06:34 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1161
Geregistreerd  2010-03-23

De enige manier om zo’n geoblock te omzeilen is een VPN, een extensie/programma waarmee je de locatie van je ip-adres kunt wijzigen. Daar heb je gratis versies van, maar ik weet niet of dat omwille van privacy zo’n aanrader is. Als je niet meteen ergens aan vast wil zitten kun je misschien een proefversie van bijvoorbeeld NordVPN, CyberGhost of ExpressVPN downloaden, dat zijn een paar goede aanbieders. Ik heb zelf NordVPN, werkt perfect (ook bij streamingsdiensten).

  [ # 55 ] 22 February 2021 07:53 PM
Avatar
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  80
Geregistreerd  2009-04-21

Zondagochtend om 6u10 is er heruitzending op NPO1

  [ # 56 ] 22 February 2021 09:20 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  713
Geregistreerd  2010-02-28

Playbackten ze de opening van de uitslag show nou echt?!

  [ # 57 ] 22 February 2021 09:36 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6522
Geregistreerd  2008-11-01

Ja, maar dat was bij alle Op Zoek Naars al zo. Blijkbaar hebben ze niet voldoende microfoontjes…(dat is nog een positieve verklaring) of ze durfden tegelijk bewegen én zingen niet aan…

  [ # 58 ] 22 February 2021 11:00 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1071
Geregistreerd  2002-07-30

charlie - 22 February 2021 04:07 PM

Ik wil vanuit België kijken (https://www.npostart.nl/op-zoek-naar-maria/21-02-2021/AT_2155890) maar dan komt het volgende op:

Dit programma mag niet bekeken worden vanaf jouw locatie (33)

Weet iemand hoe ik dit kan omzeilen? (Ik heb een Mac).

Alvast bedankt!

Een abonnement nemen op NPO Plus. Kost €2,95 per maand en dan kan je binnen Europa gewoon alles bekijken.
(Ik kijk ook vanuit Duitsland)

NPO herkent VPN’s. Dus die moeite kan je je besparen.

[ Gewijzigd: 22 February 2021 11:55 PM by S7rin ]
  [ # 59 ] 24 February 2021 07:37 AM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  740
Geregistreerd  2015-09-27

Het commissariaat voor de media stelt een onderzoek in naar het programma. Het gaat onder meer om het feit dat dit een anderhalf uur durende reclamespot zou zijn voor Stage en dat er een reclameblok zit tussen de optredens en de uitslag.
Zie onderstaand artikel.

https://www.ad.nl/show/commissariaat-voor-de-media-stelt-onderzoek-in-naar-op-zoek-naar-maria~ae186ebc/

  [ # 60 ] 24 February 2021 09:06 AM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6522
Geregistreerd  2008-11-01

MarronSisters - 24 February 2021 07:37 AM

Het commissariaat voor de media stelt een onderzoek in naar het programma. Het gaat onder meer om het feit dat dit een anderhalf uur durende reclamespot zou zijn voor Stage en dat er een reclameblok zit tussen de optredens en de uitslag.
Zie onderstaand artikel.

https://www.ad.nl/show/commissariaat-voor-de-media-stelt-onderzoek-in-naar-op-zoek-naar-maria~ae186ebc/

Bizar! Het programma is hetzelfde als de serie van 11-14 jaar geleden, met als enig verschil dat er tussen de optredens en de resultshow geen ander programma meer zit. Dat laatste vind ik zelf een voordeel, blijkbaar kon dat 10 jaar geleden nog niet i.v.m. het tellen van de stemmen. Ja, er zit een reclameblok tussen. Het zijn ook twee programma’s. Zou je daar moeite mee hebben pak dan een zondagmiddag uitzending van Studio Sport. Dat is één programma met elk uur een reclameblok. Dat is dan toch gewoon het zelfde?

‹ First  < 2 3 4 5 6 >  Last ›
4 of 11