7 of 7 | ‹ First  < 5 6 7
Lazarus naar DeLaMar
  [ # 91 ] 05 February 2020 10:16 AM
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1642
Geregistreerd  2009-02-12

Ok leuk! Ga ik nog een keer op een donderdag kijken! En speelt Pieter Embrechts de rest van de dagen? Als hij niet ziek is of vakantie heeft natuurlijk. Want hem zou ik ook nog een keer willen zien. Ik zag de understudie van Valentine toen ik er was.

  [ # 92 ] 12 February 2020 11:37 AM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1874
Geregistreerd  2006-09-11

Ik was er vorige week donderdag. Wil nog even mijn reactie plaatsen.

Wat een prachtige, fascinerende, beklemmende, rakende voorstelling. Wordt veel op Stage afgegeven maar hier verdienen ze absoluut een compliment voor het aandurven om dit soort voorstellingen naar NL te halen. Bij deze dus.

Nou ja, ik vond het hele intense voorstelling dus. Ik had er merkwaardig helemaal geen “last” van dat het vaag zou zijn of moeilijk te volgen. Ik was van begin tot eind geboeid. Het verhaal raakte me overigens diep.

Noortje Herlaar is voor mij gewoon de jonge Simone of zo, wat speelt en zingt zij met een gemak en alles wat ze doet voelt natuurlijk. Heel fijn om naar te kijken en luisteren. Ik blijf Dragan niet de fijnste stem vinden hebben en hij speelt fantastisch waar hij veel mee compenseert. Mooie prestatie van hem. Zo ook van de jonge Juliana Zijlstra. Mooi, geloofwaardig en breekbaar gezongen en gespeeld. Ster en ontdekking van de avond is voor mij echter zonder enige twijfel Pieter Embrechts. Wat een stage-presence heeft die man zeg. Zodra hij opkomt gebeurt er wat. Fijne stem, sexy en hij speelt fantastisch. Heerlijke performance, volstrekt terecht prijswinnend.

Muziek van Bowie (ik ben geen grote fan) was prachtig en maakte de toch al wat spooky/buitenaardse sfeer van de voorstelling af. Last but not least de geniale regie van Ivo: heel fraai, symbolisch en ondersteunend. Nooit gedacht dat ik dit zo’n mooie voorstelling zou vinden, maar ik ben diep onder de indruk. Prachtig.

   Handtekening   

Het is niet de criticus die telt. De eer komt toe aan de man die daadwerkelijk in de arena staat , die als het tegenzit en hij faalt, in elke geval grote moed heeft getoond. T. Roosevelt

  [ # 93 ] 13 February 2020 08:58 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1415
Geregistreerd  2004-09-12

Gisteren beleefden William Spaaij en Lottie Hellingman hun première als alternates in de voorstelling Lazarus.

Bekijk het videoverslag op Musicalworld.TV’s eigen pagina.

  [ # 94 ] 29 February 2020 04:16 PM
Swing
RankRank
Totaal aantal Reacties:  41
Geregistreerd  2011-09-28

Lazarus
Vrijdag 28 februari 2020

Cast:
Newton: Dragan Bakema
Valentine: William Spaaij
Elly: Noortje Herlaar
Girl: Juliane Zijlstra
Michael: Pieter van Nieuwenhuyze
Zach: Jorrit Ruijs
Ben: Jeroen C. Molenaar
Maemi: Holly Mae Brood
Teenage Girls: Esmee Dekker, Renee de Gruijl, Shary-Ann Nivilac

Wat een geweldige indrukwekkende voorstelling. Ondanks de reacties dat het voor sommige mensen niet te volgen is, is het voor mij heel duidelijk. De Bowie songs zijn allemaal stuk voor stuk op z’n plek in mooie soms verassende uitvoeringen. Het decor werkt erg goed en is functioneel het gebruik van licht en projectie is erg mooi.
De cast is in een woord fenomenaal. Iedereen is zo op zijn of haar plek. Er wordt goed gezongen en ongelofelijk goed geacteerd! Vooral Dragan maakt zeker indruk, de hele voorstelling op het podium… Chapeau! Ook was ik positief verrast door William…. hij speelt deze rol nog maar kort, maar dit is zeker niet te merken… van zijn Valentine kreeg ik soms de rillingen…
Ga dit zeker zien… het is het waard!
En door deze voorstelling ga ik zeker de andere muziek van David Bowie luisteren.
Ik ga zeker een tweede keer in Groningen!

  [ # 95 ] 01 March 2020 12:35 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1874
Geregistreerd  2006-09-11

Ik zit weken later net ook weer nog het programmaboek door te bladeren. De voorstelling zit nog steeds in mijn systeem, ook de thematiek. Een van de grootste verrassingen voor mij van de laatste jaren omdat ik zo enorm geaarzeld heb om er uberhaupt naar toe te gaan. Anders, vervreemdend en vol met lagen maar ow wat vond ik dit een prachtige avond.

   Handtekening   

Het is niet de criticus die telt. De eer komt toe aan de man die daadwerkelijk in de arena staat , die als het tegenzit en hij faalt, in elke geval grote moed heeft getoond. T. Roosevelt

  [ # 96 ] 02 March 2020 10:30 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  744
Geregistreerd  2012-01-08

Ik zag de voorstelling vorige week zondag.

Mooie voorstelling, prachtig decor, mooi gebruik van de ruimte. Ik was, net als anderen, een beetje ‘angstig’ na het horen van verhalen over vaagheid. Al was, wat mij betreft, alles makkelijk te volgen. Het verhaal is mooi, functioneel, evenals het script. Er zitten een aantal prachtige dialogen tussen.
Ik ben zelf geen Bowie-fan, maar in zijn muziek zitten verhalen die ook als niet Bowie-fan overkomen. Een lading, emotie die je hoe dan ook voelt.
Lekker dat er een live-band bij aanwezig is en dat ze veel zichtbaar zijn. De regie van Ivo van Hove is innemend en laat, evenals het verhaal en het script, ruimte over voor verbeelding. Misschien is dat wel de grootste kracht van de voorstelling. Het zit nu al een week ergens in mijn hoofd. Krijg ik er volledig grip op? Nee. Maar binnen de voorstelling heb ik precies genoeg gekregen om er mee bezig te blijven en daar goed mee te zijn.

De cast is goed. Thomas Cammaert speelt zijn rol verfijnd, maar in zijn solo sloeg hij wat mij betreft volledig de plank mis. Bij vlagen leek het off-key en hij bracht het over alsof hij deel was van een boyband, met vreemde armbewegingen. Misschien een regie-keuze.
Dragan Bakema is inderdaad niet de beste zanger, maar komt, wat mij betreft, overal mee weg dankzij zijn vlekkeloze, doorleefde, oprechte, rauwe spel. Een prachtige interpretatie.
William Spaaij was op als Valentine en zong goed. Zijn spel daarentegen; ik miste charme. Vanaf moment één wist ik dat er iets mis met hem was. Volgens mij is regel één van dit soort karakters altijd: speel geen gekkies. Ik kan in zijn ogen, zijn hele voorkomen zien dat hij insane is. En dat heeft een kracht en een zwakte. Iets dat het interessant maakt, maar niet voor deze rol. Ik had het zelf spannender gevonden als we in het begin echt een sexy charmeur zagen die later ontspoort. Niet iemand die al ontspoort is vanaf het begin.
Lottie Hellingman was op als Elly en was wat mij betreft de ster van de voorstelling. Haar doorleefde spel in iedere beweging die ze maakte, ieder woord dat ze zei en iedere noot die ze zong was weergaloos.
Rest van de cast was mooi en functioneel gecast en deed zijn/haar aandeel vlekkeloos.

Kortom: waanzinnig mooie voorstelling. Prachtige vertelling. Bravo aan Stage dat ze dit zijn aangegaan!

  [ # 97 ] 05 March 2020 02:47 PM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  169
Geregistreerd  2018-01-27

Laatste Amsterdam data van Pieter Embrechts:
5 & 6 Maart
18,19 en 20 Maart
28 & 29 Maart
1,2 & 3 April.
Data onder voorbehoud. Overige data in Amsterdam zullen gespeeld worden door William.
Bron: Instagram Pieter

   Handtekening   

No good deed goes unpunished…

  [ # 98 ] 22 February 2021 10:08 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1561
Geregistreerd  2011-07-31

Net bericht via MartiniPlaza Groningen dat Lazarus definitief niet doorgaat…

  [ # 99 ] 26 March 2021 02:09 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  130
Geregistreerd  2012-04-19

Inderdaad nu ook via de facebookpagina van Stage-entertainment het bericht dat Lazarus niet meer terug komt.

Lazarus komt helaas niet terug. ? We hebben echt álles uit de kast gehaald om jou toch van Lazarus te kunnen laten genieten. Helaas. De pandemie en de lockdown duren te lang. Het lukt ons niet meer om Lazarus te programmeren. Ontzettend jammer! Alle boekers ontvangen uiterlijk binnen 3 werkdagen een e-mail! Hopelijk tot snel ziens bij een van onze andere producties. Stay safe! ?

‹ First  < 5 6 7
7 of 7
‹‹ Het Pauperparadijs      Charley (2018) ››