11 of 11 | ‹ First  < 9 10 11
Op Zoek Naar… Maria
  [ # 151 ] 01 April 2021 06:21 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1161
Geregistreerd  2010-03-23

Ik las het ook net. Ik weet niet of ze voor de duetten SOM-materiaal gaan gebruiken, maar het lijkt me in ieder geval niet waarschijnlijk meer dat ze in de uitzending Von Trapp gaan onthullen. Anders was het wel één (nog geheime) naam geweest.

  [ # 152 ] 02 April 2021 08:16 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6522
Geregistreerd  2008-11-01

Eerste Paasdag de finale van Op zoek naar Maria met naar mijn idee twee kandidaten die die plek ook verdiend hebben, gezien het verloop van de serie.

Ik had wellicht Sanne, Renee of Anouk ook wel een finaleplaats gegund, maar helaas, zij kwamen in de sing-off terecht en werden door Pia (uiteindelijk) niet gered, waardoor ze dus ook geen verdere ontwikkeling hebben kunnen laten zien.

De show van afgelopen zondag kende een dubbele eliminatie, met dus drie van de vijf dames in de sing-off: Valerie, Jolijn en Tessa.

Als ik kijk naar de optredens, dan stonden deze drie daar terecht in, al vond ik persoonlijk van die drie Valerie wel een stuk beter. Maar ja, die had de pech een zwaar georkestreerde versie van “Your Song” te moeten vertolken, waarvan de eerste gezongen tekstregel niet zoals gewoonlijk bij het eerste couplet begint, maar bij het refrein…misschien is dat bij de Moulin Rouge versie ook zo, maar het kwam bij mij nogal vreemd over. Iedereen kent dat nummer toch als een rustige pianoballade met een bepaalde opbouw… Dat kan wel stemmen gekost hebben dus ik had gehoopt dat Pia haar nogmaals zou redden.

Tessa vond ik het minst overtuigend, m.n. de mash-up “Diamonds - Material World” vond ik niet best. 

De avond was goed begonnen met Natascha met “Heel Alleen”. Sterk optreden, mag van mij zo Eponine gaan spelen als Les Mis weer naar Nederland komt. Terechte finaleplaats, maar ze gaat niet winnen! Dat ligt niet aan haar, maar aan die andere kandidate Nandi.

“Stille Lief” van Nandi was briljant, perfect, af. Zou niet weten hoe dat nóg beter kan! Simone Kleinsma heb ik het live horen zingen, dit deed er niet voor onder. Een vakvrouw en wát een talent!

Ben benieuwd wat we zondag allemaal te zien en te horen krijgen.

  [ # 153 ] 04 April 2021 12:53 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

De nummers zijn bekend:

Nandi - All That Matters (Finding Neverland) / Ergens in de sterren (Aida) met William Spaaij

Natascha - And I Am Telling You (Dreamgirls) / Meer vraag ik niet van jou (The Phantom of the Opera) met René van Kooten

Tessa - Mijn leven is van mij (Elisabeth) / Beauty and the Beast (Beauty and the Beast) met Milan van Waardenburg

  [ # 154 ] 04 April 2021 01:08 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  130
Geregistreerd  2012-04-19

Mooie nummers, maar waarom wéér geen Sound of Music? Pas in de Sing-Off horen we voor het eerst iets uit de Sound of Music zelf.

In de Sing off show zullen de overgebleven twee Maria’s allebei een nummer zingen uit The Sound of Music.

Ik kan me de vorige edities niet meer bewust voor me halen, maar het aandeel Sound of Music is wel érg klein voor een zoektocht naar Maria?  😞

  [ # 155 ] 04 April 2021 02:08 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  886
Geregistreerd  2012-07-24

Mooie nummers inderdaad.
Wel jammer dat René niet het Aida duet doet.

Dapper van Tessa om Mijn leven is van mij te zingen met Pia in de stoel voor je.  Voor mij persoonlijk is dit een nummer waar maar weinigen aan mogen komen, behalve Pia zelf dan. Eigenlijk alleen Freek Bartels, in dé jurk ?.

   Handtekening   

En ook al vlieg ik solo, ik vlieg tenminste vrij!

  [ # 156 ] 04 April 2021 02:45 PM
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4893
Geregistreerd  2004-05-12

DavevanderW - 04 April 2021 01:08 PM

Ik kan me de vorige edities niet meer bewust voor me halen, maar het aandeel Sound of Music is wel érg klein voor een zoektocht naar Maria?  😞

Het programma is ik meen na Opzoek naar Mary Poppins op de vingers getikt dat het te veel reclame was. Daarom is het bij Opzoek naar Zorro flink terug geschaald en krijgen we nu ook amper Sound of Music te horen.

Ik ben benieuwd hoe ze het gaan aanpakken.
Een sing-off met de minste stemmers in het eerste deel, Pia maakt een keuze. Daarna weer opnieuw stemmen en de persoon met de meeste stemmen wint?

  [ # 157 ] 04 April 2021 04:02 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Luuk - 04 April 2021 02:45 PM

Ik ben benieuwd hoe ze het gaan aanpakken.
Een sing-off met de minste stemmers in het eerste deel, Pia maakt een keuze. Daarna weer opnieuw stemmen en de persoon met de meeste stemmen wint?

Pia heeft niets meer te zeggen vanavond zei ze in een interview. De sing-off zal dus gaan tussen de laatste twee.

  [ # 158 ] 04 April 2021 04:16 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  130
Geregistreerd  2012-04-19

De jury heeft vandaag niets meer voor het zeggen inderdaad volgens de spelregels van AVRO-TROS:

Tijdens de uitzending zal een tussenstand van de stemmen worden gegeven en de kandidaat met laagst aantal stemmen valt af. De overgebleven twee (2) kandidaten gaan door naar de sing off. De stemmen worden niet op nul (00) gezet. In de sing off gaat stemmen door totdat de presentator aangeeft dat de lijnen gesloten zijn.

  [ # 159 ] 05 April 2021 01:23 PM
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4893
Geregistreerd  2004-05-12

Hoera voor Nandi! In mijn ogen een terechte winnares.

Carline liet iets vallen van ‘ik neem ze alle twee mee’ dus de kans is groot dat Natascha alternate/understudy wordt. En dat lijkt mee een heel goed begin voor haar!

  [ # 160 ] 05 April 2021 03:34 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  114
Geregistreerd  2013-05-08

Wat een fijne avond gisteren.
Ten eerste heerlijk om weer publiek (in functie) in de zaal te zien zitten. Bijna 70 man (Dutch Event Choir en de ex-Maria’s) maakt al zo’n verschil!

Natuurlijk blijft het jammer dat je pas op het allerlaatste moment twee liedjes uit the Sound of Music hoort maar dat zal zoals eerder vermeld zijn redenen hebben.

Het scheelde haast niets maar ik vond Nandi in (de Bergen zingen) net dat kleine stukje beter dan Natascha. Overwinningslied (Dingen waar ik zo van hou) kwam net iets minder binnen maar dat lag niet zozeer aan Nandi als aan de liedkeuze. Ik had veel liever (I have confidence) gezien of (Do-re-mi) met de kinderen. Wat jammer dat we de Maria’s en hun interactie met de Von Trapp kinderen nooit hebben gezien noch (in duet met) de Kapitein. Nandi meldde na de uitzending overigens dat ze nog niet wist wie de Kapitein ging spelen. Wie het ook wordt; hij zal een stralende Maria met de X-factor naast zich hebben dus deze acteur mag in zijn handen knijpen.

Dat gezegd hebbende, vond ik dat Natascha echt haar avond had gisteren! Waar Nandi eruit komt als werkelijk een fantastische Maria komt Natascha uit deze zoektocht vooral als een allround musical performer die zichzelf in mijn optiek definitief op de kaart heeft gezet. Zoals Luuk al noemde gaan ze waarschijnlijk allebei spelen (main cast/alternate).

Paar verdere punten: Opening van Nandi (All that matters) was goed maar de liedkeuze van de redactie in mijn optiek niet. Ten eerste omdat ik denk dat te weinig mensen bekend zijn met het prachtige Finding Neverland. Ten tweede omdat het lied zonder context volgens mij niet zoveel impact maakt en het zelfs als beetje schreeuwerig op het eind kan worden ervaren.
Duet tussen René van Kooten en Natascha (Maar vraag ik niet van jou- Phantom of the opera) vond ik subliem gebracht door beiden evenals Natascha’s solo nummer (And I’m telling you). Op basis van gisteravond had zij de beste kaarten vond ik.

Tessa was ook goed maar net iets minder dan de twee hoewel er even een prachtig emotioneel moment was na haar duet met Milan van Waardenburg (Beauty and the beast) waarbij regisseuse Carine Brouwer refereerde aan de crisis en hoe dat er bij iedereen heeft ingehakt en hoe mooi het was dat deze twee hoofdrolspelers uit Anastasia zo symbolisch “iets” konden afsluiten in hetzelfde theater waar ze noodgedwongen moesten stoppen.

Tot slot mijn complimenten voor de sympathieke, kundige vakjury. De vertrouwde , warme presentatie van Frits, de top band en het het team achter het programma/AvroTros die door dit programma in deze tijd weer een sprankeltje hoop hebben gebracht bij iedereen die theater een warm hart toedraagt.  En dat sprankeltje hoop, dat alle verschil kan maken, is precies waar The Sound of Music over gaat!

[ Gewijzigd: 05 April 2021 03:37 PM by Coulis8 ]
  [ # 161 ] 06 April 2021 01:10 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6522
Geregistreerd  2008-11-01

Zo, de zoektocht is ten einde en Maria en haar understudy (?) zijn gevonden.

De drie overgebleven dames hadden een flinke opdracht te volbrengen deze week. Zes liedjes moeten instuderen (2x intro, 2x eigen nummer/duet, 2x liedjes SOM) tegenover drie in een reguliere uitzending (+ natuurlijk het slotlied, dat zou je iedere aflevering moeten kunnen zingen). Misschien dat dat verklaart dat Natascha niet zo heel sterk was met “And I’m telling You” een nummer wat zij volgens mij juist heel goed zou moeten kunnen zingen. Kan ook aan het arrangement liggen trouwens. Nandi overtuigde met haar solo uit “Finding Neverland”, kende het nummer niet maar vond het erg mooi. Tessa, ja de buitenkant oogt fraai, maar een boek is meer dan alleen maar een kaft. Het kwam bij mij niet binnen, ondanks een aardige slotnoot.

Bij de duetten kwam het vreemd over dat William een nummer uit “Aida” mocht zingen, terwijl dat toch eigenlijk de doorbraak van René was en hij was in da house! Nog vreemder het commentaar op Natascha’s “Heel Alleen” van Frits, die tegen René zei dat dit zijn grote nummer was. Oei Frits. “Ja, ik bedoelde natuurlijk een grote rol” maakte hij ervan.

De jury was in hun commentaren erg lovend over alle drie. Dat viel op. En bij de vraag wie dé Maria was kozen de mannen elk één van de overgebleven kandidates en maakten Pia en Carline geen keuze. Maar laatstgenoemde gaf wel aan beide dames mee te nemen naar het Circustheater, een hint dat de verliezend finaliste understudy kan worden? Maar misschien geldt dat ook nog wel voor andere kandidates? Remember Joseph, daar heb ik vijf of zes kandidaten als Joseph gezien meen ik.

Ik heb genoten van het programma. Als ik terugkijk naar de afgelopen zeven weken dan zie ik eigenlijk twee groepen kandidates:
- de afvallers: Willemijn, Sylvia, Tessa, Jolijn.
- de kanshebbers: Sanne, Renee, Anouk, Valerie, Natascha, Nandi.

Helaas hebben een aantal kanshebbers niet de kans gekregen hun volle talent te laten zien doordat ze vroeg in een sing-off terecht kwamen. Zelfs Tessa kwam daarin vrij vroeg, maar die werd gered ten koste van Sanne en haalde uiteindelijk de finale. 

Als ik kijk naar de individuele prestaties dan zijn “Stille Lief” van Nandi, “Somewhere” van Anouk en “Heel alleen” van Natascha mijn hoogtepunten.

Ander hoogtepunt, maar dan van gezelligheid was de chat over de prestaties, de creaties die Pia droeg en de zgn. grapjes en blunders van Frits. Tot de volgende keer bij de Singalong op de Uitmarkt.

  [ # 162 ] 06 April 2021 02:14 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1161
Geregistreerd  2010-03-23

Mooie finale-uitzending was het, al vond ik de ontknoping niet echt spannend. Nandi heeft gedurende de afgelopen 7 weken, P!nk-nummer daargelaten, alleen maar goede optredens neergezet en dus ook zeer verdiend gewonnen. Ik moet wel zeggen dat ik Natascha, als performer, een stuk frisser en spannender vind. Volgens mij heeft ze met OZNM een fantastisch visitekaartje afgegeven, dus ik hoop haar (of überhaupt iemand) snel in het theater te zien!

De optredens:

Nandi opende heel sterk met het voor mij onbekende “All That Matters” (mooi nummer!). Vond het erg prettig dat ze gedurende het lied dat keurige in haar stem steeds meer losliet. Het klonk nog net zo gecontroleerd, maar een stuk intenser. Ze had ook het mooiste duetnummer, wat ze samen met William Spaaij erg goed bracht. Qua spel schoot ze af en toe wel weer in dat keurige, dat vond ik wat jammer. Al koppel ik het misschien wel teveel aan de voorstelling, nu was het natuurlijk een losstaand nummer. Doorleefd was het sowieso!

Tessa zong “Mijn Leven Is Van Mij” behoorlijk goed, maar wist me niet te raken met haar spel. Ze legde m.i. teveel het accent op gezichtsuitdrukkingen en houdingen, de tekstbehandeling leek een beetje verloren te gaan. In vergelijking met Natascha en Nandi komt ze, als ze zingt, niet heel open over. Erg fijn dat ze samen met Milan van Waardenburg in duet mocht, maar wel strafpunten voor de redactie mbt de liedkeuze. “Beauty and the Beast” is zo tergend saai (en niet eens een goed liefdesduet), en eerlijk gezegd vond ik ze beiden niet echt uitblinken in zang of (samen)spel.

Natascha schoot af en toe uit de bocht bij “And I’m Telling You”, maar damn: wat een overtuigingskracht! Soms komt ze nog wat pril over, maar ik geloof haar altijd. Had d’r wel een betere outfit gegund. Richard prees haar omdat ze niet teveel over het podium liep, maar volgens mij had ze ook niet echt een keuze. Het duet met René van Kooten was wel perfect gezongen. Beetje zijig nummer, maar wat een schitterende, heldere klank heeft ze. En zo’n leuk, blij hoofd, haha.


Ondanks dat aan de opzet van het programma nog wel geschaafd kan worden (en corona natuurlijk een hoop zaken bemoeilijkt), heb ik wel weer genoten van deze reeks. Hopelijk volgend jaar weer! Uiteraard icm de altijd gezellige chat 😄 Misschien kunnen we voor een nieuwe editie alvast een OZN-bingokaart maken?

[ Gewijzigd: 06 April 2021 02:17 PM by Laush ]
  [ # 163 ] 22 February 2022 08:08 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Het Commissariaat voor de Media heeft de NPO een boete opgelegd van €51.000 voor het uitzenden van reclame tussen show en uitslagshow van OZNM. Waarom dit wel en bij sport niet is me echt een raadsel.

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 164 ] 28 February 2022 12:02 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1561
Geregistreerd  2011-07-31

Oeps mogen ze ook wel op mijn rekening storten ;-)

‹ First  < 9 10 11
11 of 11