20 of 20 | ‹ First  < 18 19 20
Gaat het nog wel goed met Stage Entertainment?
  [ # 286 ] 23 August 2018 06:44 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  366
Geregistreerd  2010-02-17

Pleaseeeeeeee alles weer gewoon met een orkest!
Tijdens m’n tripje naar Londen bij de shows weer zo intens van live muziek kunnen genieten.

  [ # 287 ] 23 August 2018 07:03 PM
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4893
Geregistreerd  2004-05-12

Aldus RTL-Boulevard

De overname van Stage Entertainment International door het Amerikaanse Advance heeft geen consequenties voor de Nederlandse tak van het theaterbedrijf. Directeur Albert Verlinde kan zijn eigen koers blijven varen, verduidelijkt Stage Entertainment-baas Arthur de Bok.

Joop van den Ende verliest met de verkoop van zijn laatste aandelen de zeggenschap over Stage Entertainment International. Hij was al nauwelijks meer actief voor het bedrijf. De Amerikanen willen hem wel behouden als adviseur. Met zijn enorme kennis en netwerk kan hij nog van waarde zijn voor Advance, dat nog geen ervaring heeft in de theaterwereld. Hoe de rol van Van den Ende precies wordt ingevuld, is nog niet bekend. Dat moet in de komende tijd duidelijk worden.

  [ # 288 ] 23 August 2018 07:44 PM
Swing
RankRank
Totaal aantal Reacties:  40
Geregistreerd  2018-08-16

dokter_P - 23 August 2018 07:03 PM

Aldus RTL-Boulevard

De overname van Stage Entertainment International door het Amerikaanse Advance heeft geen consequenties voor de Nederlandse tak van het theaterbedrijf. Directeur Albert Verlinde kan zijn eigen koers blijven varen, verduidelijkt Stage Entertainment-baas Arthur de Bok..

Hmm vreemd. Ik heb altijd gedacht dat Albert Verlinde’s keuzes nogal sterk beïnvloed werden door CVC Capital partners. Blijkt dat dan toch niet waar ofzo? Nou als dat zo is, is stage entertainment dus niks opgeschoten. Afgezien van het succes dat door The Bodyguard, Lion King, en Was getekend Annie MG Schmidt werd behaald.

  [ # 289 ] 23 August 2018 08:10 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Ik heb totaal geen verstand van zakendoen, dus dat is waarschijnlijk ook de reden dat ik dit niet begrijp, maar wat is precies de reden van Joop van den Ende om zijn bedrijf te verkopen aan een bedrijf dat niets met theater heeft? Is dat puur geld? Je wilt toch ook iets doorgeven wat je hebt opgebouwd lijkt me?

  [ # 290 ] 24 August 2018 02:05 AM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  698
Geregistreerd  2009-06-23

Advance zal ook gewoon zijn investering willen terug verdienen, het lijkt me dat we de komende jaren dus weinig verandering zullen zien qua soort musicals. JvdE zal eerder via zijn stichting en het DeLaMar theater iets willen nalaten dan via Stage als bedrijf denk ik.

  [ # 291 ] 24 August 2018 06:29 AM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  740
Geregistreerd  2015-09-27

eline3 - 23 August 2018 06:44 PM

Pleaseeeeeeee alles weer gewoon met een orkest!
Tijdens m’n tripje naar Londen bij de shows weer zo intens van live muziek kunnen genieten.

Heeeel graag idd!!!

  [ # 292 ] 24 August 2018 07:21 AM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  434
Geregistreerd  2011-03-22

Advance is geen investeringsmaatschappij, zoals CVC. CVC heeft een herstructurering doorgevoerd en het gezondere bedrijf, waarschijnlijk met een leuke winst, doorverkocht. Het is niet meer dan logisch dat er nu een bedrijf als Advance instapt. Het was veel erger geweest als Stage in handen was gevallen van een volgende investeringsmaatschappij, want dan was het waarschijnlijk vervolgens opgesplitst en in delen verkocht. Met Advance kunnen ze verder groeien.

  [ # 293 ] 24 August 2018 07:35 AM
Swing
RankRank
Totaal aantal Reacties:  40
Geregistreerd  2018-08-16

Harry - 24 August 2018 07:21 AM

Advance is geen investeringsmaatschappij, zoals CVC. CVC heeft een herstructurering doorgevoerd en het gezondere bedrijf, waarschijnlijk met een leuke winst, doorverkocht. Het is niet meer dan logisch dat er nu een bedrijf als Advance instapt. Het was veel erger geweest als Stage in handen was gevallen van een volgende investeringsmaatschappij, want dan was het waarschijnlijk vervolgens opgesplitst en in delen verkocht. Met Advance kunnen ze verder groeien.

Das dan in ieder geval nog iets positiefs aan deze situatie. Toch zou ik inderdaad de exacte reden waarom stage entertainment is verkocht wel eens willen weten. Ben ook benieuwd wat de rol van Joop zal zijn als “special advisor”. Strikt genomen heeft hij eigenlijk geen zeggenschap meer.

  [ # 294 ] 24 August 2018 07:38 AM
Swing
RankRank
Totaal aantal Reacties:  40
Geregistreerd  2018-08-16

rob2 - 24 August 2018 02:05 AM

Advance zal ook gewoon zijn investering willen terug verdienen, het lijkt me dat we de komende jaren dus weinig verandering zullen zien qua soort musicals. JvdE zal eerder via zijn stichting en het DeLaMar theater iets willen nalaten dan via Stage als bedrijf denk ik.

Vergeet alleen niet dat de programmering van de grote zaal in het DeLaMar onder Stage Entertainment valt. En dat gaat volgend jaar beginnen met Lazarus, als eerste open einde productie. Al is het dan slechts voor enkele maanden.

  [ # 295 ] 08 September 2018 05:51 AM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  215
Geregistreerd  2009-05-01

https://www.telegraaf.nl/entertainment/2532215/albert-laat-mysterieuze-dochter-tsaar-herleven

Dus toch! Ik ken het stuk niet dus of het een goede keuze is kan ik niet beoordelen maar ik ben in elk geval blij dat er iets nieuws met inhoud te zien zal zijn.

  [ # 296 ] 14 February 2019 12:46 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1161
Geregistreerd  2010-03-23

Op de perspresentatie van Anastasia is bekend gemaakt dat SE de mogelijkheid onderzoekt om Come from Away, Dear Evan Hansen, Everybody’s Talking About Jamie en Hadestown naar Nederland te halen. De komst van Tina Turner the Musical is bevestigd, de premièredatum nog niet.

Ik hoop van harte dat enkele van bovengenoemde producties (of allemaal) hun weg naar Nederland vinden! Het zou een mooie ontwikkeling zijn na jaren van saaie revivals.

  [ # 297 ] 14 February 2019 01:21 PM
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  62
Geregistreerd  2011-08-09

Dat klinkt goed!!

  [ # 298 ] 26 April 2021 12:54 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Even een oude topic omhoog want er valt me iets op. Steeds meer mensen die altijd trouw voor Stage Entertainment hebben gewerkt stappen over naar MediaLane. Zowel voor als achter de schermen. Ook is het MediaLane die producties voor langere tijd in DeLaMar produceert, waar dit voorheen altijd Stage Entertainment was. The Sound of Music staat bijvoorbeeld in Carré tijdens de aankomende tour, waar Stage niet vaak meer te vinden was sinds de komst van het DeLaMar. Diana en Zonen en Come From Away van MediaLane staan straks wel wekenlang in het DeLaMar.

Daarom rijst bij mij de vraag: zou het denkbaar zijn dat MediaLane op termijn Stage overneemt? Stage kan nu nog uitpakken met grote titels als Tina en straks Aladdin, maar wat als MediaLane de rechten voor grote nieuwe shows weet te kopen?

Misschien zie ik dingen die er helemaal niet zijn hoor, maar ik ben wel benieuwd hoe anderen hier tegenaan kijken.

  [ # 299 ] 26 April 2021 03:57 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1071
Geregistreerd  2002-07-30

martijn-j - 26 April 2021 12:54 PM

(...)
Daarom rijst bij mij de vraag: zou het denkbaar zijn dat MediaLane op termijn Stage overneemt? Stage kan nu nog uitpakken met grote titels als Tina en straks Aladdin, maar wat als MediaLane de rechten voor grote nieuwe shows weet te kopen?

Misschien zie ik dingen die er helemaal niet zijn hoor, maar ik ben wel benieuwd hoe anderen hier tegenaan kijken.

Heb je ooit de biografie van Joop van den Ende gelezen? Ik zie veel van zijn beginjaren als (theater)producent terug bij MediaLane. Iris zal ongetwijfeld dat trucje van haar vader hebben afgekeken. Namen aan je binden. Wil iemand met iemand specifiek werken, neem je die ook mee. Dat ze een plekje in het DeLaMar hebben is natuurlijk ook niet gek, aangezien dat aan de VandenEnde Foundation gelieerd is.

Maar ik denk ook dat MediaLane dit kan doen, omdat ze wat… 1, 2 producties per jaar produceren? Zolang ze dat blijven doen, (zoals Joop van den Ende Produkties het begin jaren ‘90 deed) zal het goed gaan met dat bedrijf. Als ze te groot worden (zoals met Stage is gebeurd), er investeerders om de hoek komen kijken en het meer om de boekhouders gaat dan om wát je nou eigenlijk maakt, dan zullen ze dezelfde kant op gaan als Joop van den Ende Theaterproducties/Stage Holding/Stage Entertainment.

Dus: Nee. Ik denk niet dat Media Lane Stage Entertainment overneemt. Ik denk dat Media Lane heeft geleerd van het verleden en weten dat ze klein moeten blijven om succesvol te blijven. Ik zeg er nog wel even bij: in Nederland.Beide Firma’s opereren ook in Duitsland en daar is de bedrijfscultuur weer anders dat de ontwikkelingen ook anders zullen zijn.

[ Gewijzigd: 26 April 2021 04:05 PM by S7rin ]
‹ First  < 18 19 20
20 of 20