12 of 12 | ‹ First  < 10 11 12
The Phantom of the Opera- London
  [ # 166 ] 12 April 2021 02:40 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  661
Geregistreerd  2005-05-05

Orkest wordt 50% kleiner ipv 27 worden het er nu 14. Volgens mij is dat net zoveel als de tourversie.

https://www.thestage.co.uk/news/news/phantom-of-the-opera-orchestra-to-be-cut-by-50-when-it-returns-to-west-end?utm_source=newsletter&utm_medium=email&utm_campaign=4.%20Newsletter

[ Gewijzigd: 12 April 2021 02:43 PM by jasper050 ]
   Handtekening   

MarcelHensema*TimTeunissen*JobGreuter*Kooten,Spaaij,Bosch*Roosendaal, Boer*Michelle van de Ven*Luuk Ransijn*Marijn Brouwers*Marjolijn Touw*Renee van Wegberg*Rundfunk*Cinderella*The Visit

  [ # 167 ] 12 April 2021 02:53 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Zonde! Al is de trieste werkelijkheid dat veertien vandaag de dag al meer is dan gemiddeld. Of dat voor West End ook zo is weet ik niet, maar in Nederland is een orkest sowieso al geen vanzelfsprekendheid meer.

  [ # 168 ] 24 April 2021 02:59 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  144
Geregistreerd  2012-01-04

De originele investeerders van Phantom hebben hun laatste betaling ook gehad, omdat de nieuwe versie van Phantom formeel gezien een andere productie is. Het is belachelijk dat er wordt geknipt in het orkest en de producenten vervolgens beweren dat de klankkleur en diepte exact hetzelfde blijft en keyboards dat prima kunnen overnemen. Eeuwig zonde.
Martijn, je hebt helemaal gelijk dat 14 nog altijd meer is dan gemiddeld. Dat an sich is al een probleem. Wellicht is het gewoon niet meer te betalen… Ik weet het ook niet. Maar zonde blijft het.

   Handtekening   

~

  [ # 169 ] 27 April 2021 07:23 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1161
Geregistreerd  2010-03-23

Opnieuw Nederlands bloed in de cast van Phantom: Anouk van Laake (OZNM) wordt 1e cover Christine!

  [ # 170 ] 27 April 2021 07:53 PM
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4893
Geregistreerd  2004-05-12

Helaas geen plek meer voor Britt Lenting in de nieuwe cast…
https://www.whatsonstage.com/london-theatre/news/the-phantom-of-the-opera-west-end-2021-cast_53901.html

Maar wel de eerste Christine met een andere huidskleur!

  [ # 171 ] 27 April 2021 08:15 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

En met Anouk van Laake in het ensemble. Ik ben benieuwd of ze ook nog een understudypositie heeft.

Overigens wordt er unaniem schande gesproken van de reactie van Cameron Mackintosh over zijn beslissing om het orkest te halveren.

“I’ve had a terrible year trying to keep on as many people as I can, but our job is to try to put a show on that can run and be brilliant,” he said. “Am I sorry? I’m sorry they’re upset, but I do find it odd why musicians would want to keep doing the same thing year after year. I believe we should not be holding jobs for actors or musicians ad infinitum. This is not the Civil Service, we’re creating art.”

Vooral de reactie van Seth Rudetsky vond ik erg goed verwoord.

“This is Cameron Mackintosh defending cutting the PHANTOM orchestra from 27 down to 14.
I have many things about to say, but I will focus on these two sentences: he finds it odd that “musicians want to keep doing the same thing year after year”. He’s basically asking why one would keep playing the same show all the time when one can just leave a show at any time and go play a different show. ANSWER: With producers like him, who are constantly cutting their orchestra sizes down (see LES MIZ), it’s often IMPOSSIBLE to find another show to play. Musicians desperately hold on to their jobs because it’s the ONLY full time job they can get.  To be clear, because they want to make money and pay their rent and feed their families. Musicians are not multi-millionaire producers.
    Second of all, he claims he’s making “art”.
Really???? Art is taking 27 live musicians and cutting them down to 14 and replacing the live sounds with electronic sounds? That’s art?
As I’ve said it before, the public has the power. Let your opinions be known.”

 

  [ # 172 ] 28 April 2021 10:01 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  661
Geregistreerd  2005-05-05

En wat gebeurt er met de music box: https://doyle.com/auctions/21th01-stage-screen/catalogue/132-phantom-opera-stage-used-mechanical-monkey-music-box

   Handtekening   

MarcelHensema*TimTeunissen*JobGreuter*Kooten,Spaaij,Bosch*Roosendaal, Boer*Michelle van de Ven*Luuk Ransijn*Marijn Brouwers*Marjolijn Touw*Renee van Wegberg*Rundfunk*Cinderella*The Visit

  [ # 173 ] 05 May 2021 10:40 AM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  223
Geregistreerd  2008-02-19

Wat een toffe cast, ben erg benieuwd.

Ben trouwens toch wel verbaasd dat het zo lang geduurd heeft voor we een zwarte first cast Christine hadden op de West End. Had helemaal niet in de gaten dat dit nog niet eerder gebeurd was. Volgens mij is er ook nog geen zwarte first cast Christine geweest op Broadway (weet wel dat er zwarte Phantoms geweest zijn, Norm Lewis was de eerste op Broadway). Een snelle Google search toont aan dat er ook niet eens een gekleurde first cast Christine geweest is in één van de Engelstalige tours. Ben dus blij dat het eindelijk eens zover is!

   Handtekening   

‘The hardest thing in this world is to live in it. Be brave. Live.’

  [ # 174 ] 14 September 2022 10:31 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  713
Geregistreerd  2010-02-28

Zaterdag naar Phantom geweest. Wilde graag Lucy zien na het zien van West End Live en het optreden bij the Queens Jubilee.

Paar aanpassingen van het origineel wat ik zag.
De kroonluchter is wel imposanter dan het origineel, omdat het nu helemaal rond is en ook vonken afgeeft.
De Angel is vervangen door een standbeeld van een paard (dat ook echt op het opera huis in Parijs staat). Het klopt meer dat qua idea dat Phantom dan die twee echt ziet ook.

Ik had US Phantom en ik weet niet of dat daardoor was, maar er waren geen doubles die over de brug liepen, ze waren het zelf.
Verder gaan de kandelaars op hun plek omhoog en schuiven ze niet meer uit elkaar.

Bij Masquerade stonden er volgens mij ook meer en grote poppen op de trap.

Het enige wat ik echt vreselijk vond, waren de pruiken van de ballet dames. Van de mooie krullen is niks meer over. Ze waren heel fluffy en korter dan voorheen.
En natuurlijk is het orkest ook niet wat het geweest is, maar het klonk nog prima.

Lucy was echt geweldig! Hele mooie Christine met fijn acteerwerk en geweldige zang! :D

Verder was Kelly Glyptis echt geweldig als Carlotta!! En James Gant als Phantom deed het ook zeer goed.

‹ First  < 10 11 12
12 of 12