25 of 27 | ‹ First  < 23 24 25 26 27 > 
Theater en Coronavirus
  [ # 361 ] 07 April 2021 10:23 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  661
Geregistreerd  2005-05-05

Hanstmf - 06 April 2021 08:19 PM

Een negatieve GGD-test telt niet mee als bewijs, je moet langs bij een speciale teststraat in de buurt van het theater (of de overige deelnemende instellingen). Dat bracht mij op de gedachte dat ze er wellicht geld voor zouden vragen maar dat doen ze niet: die test is gratis.

Wat me niet duidelijk is: Als je al gevaccineerd bent moet je je dan ook laten testen?

   Handtekening   

MarcelHensema*TimTeunissen*JobGreuter*Kooten,Spaaij,Bosch*Roosendaal, Boer*Michelle van de Ven*Luuk Ransijn*Marijn Brouwers*Marjolijn Touw*Renee van Wegberg*Rundfunk*Cinderella*The Visit

  [ # 362 ] 07 April 2021 10:46 AM
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4893
Geregistreerd  2004-05-12

Hier kan je een mooi overzicht vinden van alles meewerkende theaters en voorstellingen.

Alleen in Martini Plaza Groningen en Rijswijkse Schouwburg is Stayin’ Alive Disco Fever te zien.
En Brigitte Heitzer en Rene van Kooten in Amersfoort op 21 april.
Verder geen musical aanbod.

  [ # 363 ] 07 April 2021 10:46 AM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  434
Geregistreerd  2011-03-22

jasper050 - 07 April 2021 10:23 AM
Hanstmf - 06 April 2021 08:19 PM

Een negatieve GGD-test telt niet mee als bewijs, je moet langs bij een speciale teststraat in de buurt van het theater (of de overige deelnemende instellingen). Dat bracht mij op de gedachte dat ze er wellicht geld voor zouden vragen maar dat doen ze niet: die test is gratis.

Wat me niet duidelijk is: Als je al gevaccineerd bent moet je je dan ook laten testen?

Ja. We hebben (nog?) geen vaccinatiebewijs als vrijstelling.

  [ # 364 ] 11 April 2021 07:43 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  879
Geregistreerd  2009-01-18

Ik zie zeker lichtpuntjes, maar…wat is precies de logica achter een zaal met negatief geteste mensen en tóch anderhalve meter aanhouden?
Bedoel het niet om hier een politieke discussie te starten, ik zoek vooral iemand die de logica erachter uit wilt leggen. We hebben testevenementen gehad waarbij diverse publieksgroepen gewoon bij elkaar zaten en er zijn bij mijn weten geen positieve gevallen uitgekomen. Is dit de procedure die ze willen aanhouden tot er genoeg mensen gevaccineerd zijn en we dus nog een halfjaar verder zijn?

  [ # 365 ] 11 April 2021 08:41 PM
Avatar
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  80
Geregistreerd  2009-04-21

Quin - 11 April 2021 07:43 PM

Ik zie zeker lichtpuntjes, maar…wat is precies de logica achter een zaal met negatief geteste mensen en tóch anderhalve meter aanhouden?

Voor het geval er toch een vals negatieve test tussen zat, om risico op verspreiding toch wat te verkleinen?
Wel heel fijn om te zien dat er actie wordt ondernomen, ik woon in België en mis het theater heel erg

  [ # 366 ] 11 April 2021 09:57 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Quin - 11 April 2021 07:43 PM

Ik zie zeker lichtpuntjes, maar…wat is precies de logica achter een zaal met negatief geteste mensen en tóch anderhalve meter aanhouden?
Bedoel het niet om hier een politieke discussie te starten, ik zoek vooral iemand die de logica erachter uit wilt leggen. We hebben testevenementen gehad waarbij diverse publieksgroepen gewoon bij elkaar zaten en er zijn bij mijn weten geen positieve gevallen uitgekomen. Is dit de procedure die ze willen aanhouden tot er genoeg mensen gevaccineerd zijn en we dus nog een halfjaar verder zijn?

Ik heb de afgelopen dagen toch wel wat berichten voorbij zien komen van besmettingen bij testevenementen.

  [ # 367 ] 12 April 2021 07:29 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6522
Geregistreerd  2008-11-01

martijn-j - 11 April 2021 09:57 PM
Quin - 11 April 2021 07:43 PM

Ik zie zeker lichtpuntjes, maar…wat is precies de logica achter een zaal met negatief geteste mensen en tóch anderhalve meter aanhouden?
Bedoel het niet om hier een politieke discussie te starten, ik zoek vooral iemand die de logica erachter uit wilt leggen. We hebben testevenementen gehad waarbij diverse publieksgroepen gewoon bij elkaar zaten en er zijn bij mijn weten geen positieve gevallen uitgekomen. Is dit de procedure die ze willen aanhouden tot er genoeg mensen gevaccineerd zijn en we dus nog een halfjaar verder zijn?

Ik heb de afgelopen dagen toch wel wat berichten voorbij zien komen van besmettingen bij testevenementen.

Waarvan niet duidelijk is of die besmetting ook daar is opgelopen, dat kan ook net voor of na het evenement zijn geweest. Er is sprake van een incubatietijd van tenminste vier dagen. Dus positieve test is op z’n minst vier dagen na besmetting.

  [ # 368 ] 08 May 2021 11:40 AM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6522
Geregistreerd  2008-11-01

Ik zie dat Zodiac in elk geval de voorstellingen in mei heeft geschrapt - 1e nu op 1 juni (is misschien al eerder gebeurd) en dat TSOM de 1e speelt op 30 juni - twee weken geschrapt.

Als ik de politiek en stemming in Nederland zo aanvoel, dan gaan versoepelingen per 18 mei niet door, misschien twee weken later? Maar dat is pas stap 2 en in stap 3 die daar minimaal twee weken later op volgt is de groepsgrootte beperkt tot 30 man en moet vooraf een negatieve test worden overlegd - al pleit de VSCD voor 50% zaalbezetting.

Voorlopig zie ik echt gewoon open theaters nog niet snel komen helaas.

Iemand al ervaring met geboekte kaarten die inmiddels omgeruild zijn?

[ Gewijzigd: 09 May 2021 10:07 AM by Hanstmf ]
  [ # 369 ] 09 May 2021 12:03 AM
Avatar
Swing
RankRank
Totaal aantal Reacties:  47
Geregistreerd  2021-01-06

Ik verwacht dat de meeste theaters voor de zomer niet meer open zullen gaan, zelfs al zouden ze over een maand al weer open mogen dan is er op een paar grote zalen na vrijwel geen programmering meer.
Wat betreft omgeruilde kaarten, ik heb van het DeLaMar heel veel vouchers gehad, ik zat op een gegeven moment op ruim 120 euro, na een vriendelijk mailtje heb ik een deel daarvan terugbetaald gekregen en de rest had ik al besteed aan het nieuwe seizoen.
Zodiac heeft in het laatste mailtje nog niet officieel de datum in mei geannuleerd, maar wel al de kaartverkoop gesloten en de mogelijkheid aangeboden voor een nieuwe datum in juni/juli.

Ik tel maar rustig af naar 29 augustus, wanneer de musical-sing-along (in welke vorm dan ook) het nieuwe seizoen opent waar tot nu toe een mooie lijst aan musicals voor staat aangekondigd!

  [ # 370 ] 30 July 2021 05:07 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  661
Geregistreerd  2005-05-05

Op Broadway mag je vanaf nu alleen naar binnen als je kunt aantonen dat je volledig bent gevaccineerd.
Daar is men er dus achter dat testen voor toegang niet werkt en ook negens erg duur.
Durft de Nederlandse regering ook afgekondigden dat je gewoon volledig gevaccineerd moet zijn als je ergens naar restaurant, voetbal, theater, vliegtuig etc. Ik ben voor.

   Handtekening   

MarcelHensema*TimTeunissen*JobGreuter*Kooten,Spaaij,Bosch*Roosendaal, Boer*Michelle van de Ven*Luuk Ransijn*Marijn Brouwers*Marjolijn Touw*Renee van Wegberg*Rundfunk*Cinderella*The Visit

  [ # 371 ] 30 July 2021 06:05 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Ik vermoed dat de regering dat niet aandurft en het aan het bewuste theater/restaurant etc. overlaat om zo’n beslissing te maken. En die zal dan weer een afweging maken tussen veiligheid en inkomsten en dan zal dat laatste wel winnen. Het lijkt me dus inderdaad beter dat als we dit in Nederland invoeren het van overheidswege gebeurt.

Overigens blijft het mondkapje ook verplicht in de theaters op Broadway. Alleen op aangewezen plekken mag die af om wat te eten en te drinken.

  [ # 372 ] 30 July 2021 06:33 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

Het zou inderdaad fijn zijn als er wat meer duidelijkheid komt in plaats van een wirwar aan (inter-)nationale regels en toegangscriteria. Het houdt mij tegen om te boeken eerlijk gezegd en als ik kijk naar de beschikbaarheid voor een musical als ‘Tina’ bijvoorbeeld of de voorstellingen in mijn plaatselijke theater, ben ik daarin niet de enige. Het is wel een lastige discussie vind ik omdat niet iedereen, om wat voor reden dan ook, in het bezit is van een vaccinatiebewijs.

 

   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

  [ # 373 ] 13 August 2021 07:50 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Als ik het goed heb begrepen is het vanaf 20 september verplicht om een vaccinatiebewijs of negatieve testuitslag te hebben op plekken waar groepen van meer dan 75 personen samenkomen, dus dat geldt dan ook voor vrijwel ieder theater.

  [ # 374 ] 14 September 2021 09:22 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Inmiddels dus officieel dat vanaf 25 september theater alleen mogelijk is met de corona-app. Ik ben er heel blij mee. Tot nu toe nog nergens heen geweest, maar dat zal nu zeker veranderen.

  [ # 375 ] 14 September 2021 10:25 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  740
Geregistreerd  2015-09-27

Ik ben ook blij! Ik ga morgen weer voor het eerst, maar in het DeLaMar werken ze al met de QR-code dus hoef gelukkig niet tot de 25e te wachten

‹ First  < 23 24 25 26 27 > 
25 of 27