125 of 127 | ‹ First  < 123 124 125 126 127 > 
Londen Theater (voor vervoer en verblijf ander topic)
  [ # 1861 ] 26 August 2021 05:44 PM
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4893
Geregistreerd  2004-05-12

Is er iemand die het aandurft om deze periode nog naar Londen te gaan?
Ik wil zo graag Hairspray zien, maar al het testen en bij thuiskomst in quarantaine houden me tegen..

  [ # 1862 ] 26 August 2021 06:43 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Ik wacht ook nog even af. In principe kan ik thuis werken dus dat zou kunnen helpen bij een quarantaine, maar ik heb weinig zin in het gedoe met testen en dan het risico lopen dat ik dáár in quarantaine moet.

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 1863 ] 27 August 2021 08:53 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

Ik ook niet. Ik vind het teveel gedoe en inderdaad het risico dat je in Londen 10 dagen in quarantaine moet niet erg aanlokkelijk ... Ik heb een aantal voorstellingen geboekt voor begin december dus ik hoop maar dat de regels tegen die tijd wat versoepeld zijn en dat de vaccinatie QR code voldoende is om weer te mogen reizen.

   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

  [ # 1864 ] 28 August 2021 05:05 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  349
Geregistreerd  2005-05-11

Wij gokken ook op een weekje Londen begin december. Shows die we geboekt hadden konden we allemaal in dezelfde week plannen. Dus er staan er 8 gepland nu. Hopelijk is vaccinatie voldoende. Er blijft zoveel veranderen steeds. We gokken het erop!

  [ # 1865 ] 29 August 2021 11:38 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  713
Geregistreerd  2010-02-28

Testen en bewijs van vaccinatie/negative test enzo verschilt per theatre. Maar in principe zijn alle regels de deur uit. Mondkapjes worden wel overal geadviseerd.

Als je hier heen reist geldt nu voor double vaxxed, op dag 2 test doen, maar geen quarantaine.
London is wel weer ontzettend druk. Bijna niemand draagt een mondkapje buiten (als het druk is). Dus het is even afwegen of het je waard is of niet. Maar genoeg shows te zien en de meeste hebben ook day/rush op Today Tix dus het kan goedkoop met een beetje geluk.

Hairspray en Anything Goes zijn er echt wel 2 om niet te missen moet ik zeggen.

  [ # 1866 ] 06 November 2021 02:16 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

Ik heb mijn reisje naar Londen maar weer uitgesteld naar wie weet wanneer. Ik zie het niet zitten om met de oplopende besmettingen en de huidige regels die zo lijkt me zeker niet versoepeld gaan worden begin december al te reizen. Het risico op 10 dagen quarantaine als één of twee van de verplichte tests positief blijken te zijn vind ik nogal wat. Misschien is de kans klein als je gevaccineerd bent, maar voor mij is van een ontspannen reis dan zeker geen sprake. Gelukkig werd er totaal niet moeilijk gedaan over het inwisselen van de kaarten voor de zoveelste voucher :-)

   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

  [ # 1867 ] 09 November 2021 03:46 AM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1561
Geregistreerd  2011-07-31

Bummer Theo, jammer. Hopenlijk kan het snel weer wel! Ikzelf wil ook nog steeds reisje Londen inplannen…

[ Gewijzigd: 09 November 2021 03:48 AM by Anme ]
  [ # 1868 ] 13 November 2021 10:40 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

Ja zeker jammer, maar er zijn erger dingen. Toen ik deze zomer boekte ging ik ervan uit dat de regels in december wat minder streng zouden zijn. Maar het tegenovergestelde blijkt. Voor Cabaret is nu zelfs een negatieve test nodig ook als je volledig gevaccineerd bent. Ik mis de reisjes Londen wel eerlijk gezegd, maar dat komt wel weer een keer.

[ Gewijzigd: 13 November 2021 10:44 AM by Theo ]
   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

  [ # 1869 ] 20 December 2021 07:22 AM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  297
Geregistreerd  2007-05-05

We kwamen op 18/12 aan in London, na een quarantaine van enkele uren, konden we ‘vrij’ onze gang gaan. 17 shows stonden op het programma, we zouden pas op 24/12 terugkeren. Ondanks dat we voor een test, met resultaat binnen 5u hadden gekozen, bleek mijn test verloren te zijn, dus pas daags nadien resultaat gekregen. Met een andere test, voor hun rekening, kon ik echter vroeger buiten. Op een halfuur naar het centrum gerend en daar een willekeurige show uitgepikt. Het begon veelbelovend met ‘the drifters girl’.  In het publiek inderdaad slechts 2/3 die een mondmasker droeg en de controles zijn ‘gemakkelijk’ te ontkomen. Het deed echter geen afbreuk aan de kwaliteit on stage. Onze reis leek opnieuw een voltreffer te worden. Dat ‘Prince of Egypt’ toen al enkele voorstelling had gestaakt, was voor ons nog geen reden tot zorgen (die zouden na het weekend, want we hadden tickets voor maandag 20/12, gewoon weer doorgaan). De vrijdag, nadat we hadden genoten van ‘&Juliet;’ (waar drie superfans, zonder mondmasker, voortdurend aan het juichen en roepen waren bij elk populair nummer) en ‘The phantom of the opera’ (waar een persoon naast ons voortdurend zat te hoesten) werd de situatie pijnlijk duidelijk. ‘Dear Evan Hansen’, die we de laatste dag zouden zien, annuleerde de voorstellingen tot en met 23/12 (inmiddels al 27/12), dus, daar ging onze mooie afsluiter (zucht). Nog geen 10 minuten later kregen we bericht van alle NIMAX-producties die we hadden geboekt: ‘Six’ en The play that goes wrong’ zouden ook deze week niet meer spelen. Ons plan om op Zondag drie shows te doen, viel in duigen. Een eerste keer rees bij ons het idee om de reis vervroegd te stoppen.  Daags nadien werd ons de situatie des te duidelijker: we hadden ons voorgenomen zo weinig mogelijk de metro te nemen. Doordat we naar victoria moesten (voor Heathers, ‘s avonds naar Finsbury Park voor LIttle women), moest een trip met metro wel. Een nachtmerrie, als sardienen op de roltrappen (en dan staakte de blauwe lijn ook nog eens) én het merendeel van de mensen liep te hoesten én droeg geen mondmasker. We gingen steeds vroeg genoeg naar de theaters van ‘Heathers’ en ‘Little women’ om te checken of de show zeker doorging (dat geluk hadden we dan weer wel). We zagen supershows. Ik werd zelfs even uit het publiek gehaald bij Heathers, fijne ervaring. Little women was puur (maar, in wat voor een verschrikkelijke buurt ligt dat theater zeg). Bij terugkomen op hotel zagen we opnieuw annulaties van shows die we de komende dagen hadden gepland. Diezelfde avond besloten om vervroegd terug te keren, zo zitten we te wachten op de eurostar. De situatie werd ons te warm onder de voeten. We kiezen voor veiligheid, we willen toch zeker kerst thuis vieren. De laatste dag (gisteren) hadden we eerst tickets voor ‘Back to the future’ om 1u. Na het wegvallen van ‘Six’ en ‘The play that goes wrong’ planden we naar ‘Les Miserables’ te gaan (want die stond pas Dinsdag op de planning en we moesten toch ‘Les mis’ zien, sinds 2009 zagen we elk jaar ‘les miserables’, nu dus niet, dat steekt). Dus, aan de boxoffice van BTTF de situatie uitgelegd en zonder problemen werden onze tickets omgeboekt naar 6u. Les Miserables om 14u30. Het was dan ook een “drama” toen een halfuur voordien de show werd geanuleerd. Blijkbaar speelden ze al enkele dagen met minimale bezetting en was het nu niet meer mogelijk om alle posities in te vullen. We kozen ervoor om naar ‘Mary Poppins’ te gaan, die ging wel door. We zagen een klasseproductie die staat als een huis. Wat een fantastische kids daar onstage en hoe ongelofelijk ‘mooi’! Het was voor een laatste keer rushen, want we hadden een klein halfuurtje om in het Adelphi op onze theaterstoel neer te ploffen.

Het is natuurlijk een zware dobber, emotioneel en financiëel (hadden we dit op voorhand geweten, besloten we anders, maar we hoorden toch heel wat ‘veilige geluiden’ de week voordien, ondanks de stijging van de omikron-variant. En anderzijds, heel wat kenissen gingen al eerder naar Londen voor een musicalmarathon… dus ja, waarom niet. Dachten we. Verkeerd gedacht.

Soit, we nemen heel wat mooie herinneringen mee. En toch is er ook verdriet om de 10 shows die we niet zullen zien (en enkelen daarvan zullen we ook niet meer zien in London). We hopen dat iedereen daar in West-End, London (en de rest van de wereld) een veilige kerst tegemoet gaat. Op naar betere tijden!

Oh ja, de meeste box-office geven geen refund als je zelf annuleert. De tip is om ‘te wachten’ op de annulatie, dan is er wel een refund. Zo kregen wij steeds ons geld terug voor shows die gecancelled waren. Enkel Soutwark Playhouse (Gatsby) lijkt het geld niet te zullen teruggeven. Voor Wicked hebben we nog frontrow tickets maar we ‘wachten’ nog even op annulatie en anders sturen we de 24u voorheen om zo nog een voucher te krijgen. We zien wel. Veiligheid boven alles.

Tot slot, onze afsluiter was back to the future. Wat een KNALLER van een show. In de eerste plaats: wat een vormging en vervolgens een zalig script, muziek en acteerprestaties. Heb me geen seconde verveeld. Hopelijk blijft deze show héél lang draaien op west-end. Een ideale musical om kennis te maken met het genre. We zaten op rij E in het midden (dichter het niet gehoeven, gezien de hoogte van het podium) en zaten volledig in de actie.

We hopen volgend jaar toch terug in London te geraken om ons aantal London-shows op te krikken. Want, wat een verschil met de kwaliteit bij ons (dat moet gezegd).

We mogen bijna boarden. Op naar ons vertrouwde veilige plaatsje in België.

[ Gewijzigd: 20 December 2021 07:26 AM by jonas ]
  [ # 1870 ] 22 December 2021 05:47 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Ik heb eind vorige en begin deze maand ook kunnen genieten van een lijst van voorstellingen in Londen. Misschien door corona, maar ik heb nog nooit zo veel understudies gehad op de belangrijste rollen.
Hoogtepunt, naast bewezen toppers Come from away, A Christmas Carol (Old Vic) die ik met een totaal andere cast een paar jaar geleden al eens zag en Ocean at the End of the Lane, dat ook in een gewoon theater een prachtvoorstelling blijft, was voor mij Back to the Future. Wat een feest, met understudy voor Marty McFly. Ook & Juliet is heerlijk, hoewel de understudy voor Juliet voor mij geen succes was. Prince of Egypt ziet er geweldig uit (met understudies voor de twee ‘broers’) en klinkt als een klok.

Andere hoogtepunten: Witness for the Prosecution (mede dankzij de locatie), Book of Dust - La Belle Sauvage (spannend en fraai vormgegeven), Little Women (mooi integer, met extra suspense omdat het tasje van een bezoeker aan de jurk van een van de spelers bleef hangen), Spring Awakening (eindelijk echt anders en geweldige jongerencast (afgrijselijke volwassen vent)) en Bring it on (wat een energie en geweldige dans).

Dieptepunten:  2:22 - A Ghost story (zou spannende thriller moeten zijn, maar zo bij elkaar gejat dat ik in de pauze de ontknoping al kon voorspellen, ook weinig indrukwekkende cast), Get Up Stand Up (understudy Bob Marley, maar vooral door taalgebruik onverstaanbaar en daardoor(?) geen binding met karakters),  The Drifters’ girl (vanwege de tergende toneelstukjes met tenenkrommende kijk, ik speel als man een vrouw, hilarisch he, humor) en Hex (een grote chaos, muzikaal/vertelling/ staging en belangrijke rol door ensembledame met script in haar handen, maar dat was niet echt het probleem dus).

Ook gezien: Pretty Woman (understudies op beide hoofdrollen), Cinderella, Only Fools & Horses, The Rhythmics, Sunset Boulevard in Concert, Muppet Christmas Carol in Concert, Pantoland, The Drowsy Chaperone (musicalopleiding voorstelling),  Frozen, en Gatsby (hoofdrol understudy met script in hand).

[ Gewijzigd: 22 December 2021 05:55 PM by Jeroen ]
  [ # 1871 ] 19 January 2022 07:06 PM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  211
Geregistreerd  2008-12-05

Wat moet je nu eigenlijk doen en hebben voor naar london te gaan


ik ben 3x gevaccineerd en ik kom uit belgie

  [ # 1872 ] 19 January 2022 07:59 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Check info-coronavirus.be, daar wordt doorverwezen naar info over je reis vanuit België en terug naar België.

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 1873 ] 11 March 2022 10:49 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1109
Geregistreerd  2005-08-14

Ik ga in de meivakantie 8 dagen en dus veel tijd om voorstelling te zien. We hebben al tickets voor Dear Evan Hansen en Matilda, tijdens eerdere reizen zijn Book of Mormon, Phantom, Les Miz en Wicked gezien. Welke shows naast Hamilton zijn écht de moeite waard om te bezoeken?

[ Gewijzigd: 22 March 2022 08:21 PM by Judaz ]
  [ # 1874 ] 12 March 2022 10:48 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  713
Geregistreerd  2010-02-28

Heb ze zelf nog niet gezien, maar van horen zeggen Cabaret (wel met nieuwe cast dan) en Moulin Rouge.

Back To The Future voor spektakel. Songs zijn vergeetbaar, maar als een show is het super.
& Juliet voor een gezellige jukebox avond.
Meeste shows hebben day seats of Lottery op Today Tix 😊

  [ # 1875 ] 12 March 2022 11:03 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

De leukste nieuwe voorstelling die ik in december zag was Back to the Future. Come From Away blijft voor mij de beste show op West End op dit moment. Daarnaast heb ik ook genoten van &Juliet;, al moet je zeker proberen te vermijden de alternate voor Juliet te krijgen dan.
Cabaret en Moulin Rouge kan ik niet beoordelen, want die tickets vond ik veel te duur (toen, geloof dat Cabaret nu als normaal theater te zien is?).
In de categorie toneel is de comedy The Play That Goes Wrong echt een topper. en ik vond het mysterieuze The Ocean At The End Of The Lane ook prachtig. Hoogst op mijn verlanglijst nu staat overigens The LIfe Of Pi.

‹ First  < 123 124 125 126 127 > 
125 of 127