7 of 10 | ‹ First  < 5 6 7 8 9 >  Last ›
Aladdin - Scheveningen 2020
  [ # 91 ] 16 August 2021 01:06 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  130
Geregistreerd  2012-04-19

Als we facebook van Aladdin NL moeten geloven:
- Nigel Brown = Cover Geest
- Juliann Ubbergen = Standby Geest

Nigel kunnen we dus zien als understudy en Juliann als alternate denk ik

  [ # 92 ] 16 August 2021 02:48 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Een standby is wel iets anders dan een alternate. Een standby is iemand die backstage aanwezig is voor het geval de acteur van die avond uitvalt. Vaak is er een regeling dat je het eerste deel van de eerste akte in het theater moet blijven en daarna weg mag, maar wel in de buurt van het theater moet blijven voor het geval dat. Een alternate is iemand met vaste speeldagen / vast aantal speelbeurten. Een standby zie je in het buitenland (West End / Broadway) vaker bij grote rollen aangezien ze daar niet een hele trits understudy’s hebben zoals in Nederland omdat de first cast over het algemeen gewoon altijd speelt.

  [ # 93 ] 16 August 2021 04:24 PM
Toneelhulp
Rank
Totaal aantal Reacties:  23
Geregistreerd  2016-02-03

Haagse Nigel speelt Geest in Aladdin de musical.

Bron https://indebuurt.nl/denhaag/inwoners/inwoner-van-de-week/haagse-nigel-speelt-geest-in-aladdin-de-musical-zo-lang-geleden-dat-ik-voor-publiek-stond~185938/

  [ # 94 ] 19 August 2021 06:15 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1561
Geregistreerd  2011-07-31

Ah dank! Ben misschien verwend want heb de voorstelling in New York gezien.  Genie moet echt zijn moment pakken en komische noot zijn en shinen wat mij betreft. Op een of andere manier trekt Stanley mij niet zo omdat hij veel rollen “verstanleyd” is mijn mening.

  [ # 95 ] 08 September 2021 06:39 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  130
Geregistreerd  2012-04-19

DavevanderW - 16 August 2021 01:06 PM

Als we facebook van Aladdin NL moeten geloven:
- Nigel Brown = Cover Geest
- Juliann Ubbergen = Standby Geest

In de nieuwste weekvlog op het youtube-kanaal van Stage Entertainment vertelt ook Florian Avoux dat hij understudy Geest is.

  [ # 96 ] 25 September 2021 03:14 PM
Toneelhulp
Rank
Totaal aantal Reacties:  13
Geregistreerd  2014-11-29

Ik was al enkele weken benieuwd naar hoe Aladdin zou worden opgevangen hier, maar het bleef akelig stil dus dan maar Last-Minute naar Scheveningen om het met eigen ogen te aanschouwen.

Laat ik beginnen met mijn eindoordeel. Al met al geef ik de show een 7. Absoluut heb ik een heerlijke avond uit gehad en heb ik genoten van de show. Wellicht ben ik zelf met een te hoge verwachting afgereisd naar Scheveningen maar zal toelichten waarom ik dit van mening ben. Het is mijn persoonlijke visie en uiteraard kan iedereen er anders in staan.

Wat mij gelijk op is gevallen is dat het een échte Disney musical is. Van voor tot eind is alles strak geregeld. Absoluut niets mis mee maar het is mij net iets té geregistreerd. Het voelt niet vrij zeg maar. Gelijk aan het begint neemt Genie je mee naar Agrabah waar de pracht en praal begint. Fantastische decorstukken en een waar kleurrijk palet voor je neus. De bekende klanken komen de zaal in. Het verhaal gaat vervolgens door. Ieder karakter wordt vervolgens geïntroduceerd. Het verhaal bouwt vervolgens op naar de climax en dat is toch wel de scéne in de grot der wonderen welke werd afgesloten met een minutenlang terecht applaus voor Stanley. Hier had voor mij de eerste acte moeten stoppen. Het stukje er achteraan voelde vreemd aan. Helemaal na dat applaus na “vriend als ik”.

De tweede akte wordt weer geopend met de intro en de Disney-fan zal dan ook met smart wachten op de welbekende klanken van de intro van Prins Ali… maar deze scéne… Nee hier slaan ze de plank mijn inziens volledig mis. Ik vond het persoonlijk een grote teleurstelling zonder in detail te treden. Al snel volgt DE scéne met Aladdin en Yasmine. Kippenvel van kruin tot teen. Daar komt de magie tot recht… De eerste keer dat ik dacht YES !!! Daarna was mijn inziens de magie volledig verdwenen. Het verhaal wordt werkelijk afgeraffeld en de tijd wordt volgemaakt met een te lang stuk in de kerker. En dan de scéne met Yafar die aan de macht komt… Dit was de grootste afknapper van de show. Ik vond het zelfs een beetje lachwekkend met een hoog Conchita Wurst gehalte maar dan met een Fenix die amper zichtbaar was voordat ie weg was…. en einde en applaus…..

Samengevat vond ik de eerste acte wel oké en bouwt op naar de scene met de genie. De 3 broers… grappig gevonden maar ik mis Abu. Dát is zijn maatje en die miste ik.. Daarnaast vond ik 1 van de 3 broers iets over de top spelen waardoor ik mij er aan begon te irriteren. Hij probeert overdreven aanwezig te zijn waardoor hij Genie probeert te overrulen. Het spel is nog zoekende. De rollen niet eigen gemaakt. Die zoekende rol zie je terug op het podium. Het gaat nog niet vanzelf hetgeen logisch is na zon korte periode. het mag losser, meer spontaan, minder ingestudeerd. Maar absoluut genoten.

Hoogtepunten:
* Disney gevoel
* Fantastische kostuums
* Geweldige scene in de grot de wonderen
* Mooi gekozen Aladdin en Yasmine

Aandachtpunten:
* Meer het podium “ownen”. Het spel is nu erg vlak, onzeker, rommelig, en niet overtuigend gespeeld. De bewakers mogen veel meer gemeen zijn. De humor mag losser en meer out of the box.
* Sommige rollen mogen van iets mannelijker neergezet worden. Soms iets té aangedikt.
* Scene in de kerker te langdradig.
* Geef Yafar rode lenzen…
* Maak een medley op het einde, nu voelt het echt onaf.

 

  [ # 97 ] 25 September 2021 06:25 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Heeft Nederland de Broadwayversie of de tourversie?

  [ # 98 ] 26 September 2021 08:00 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1071
Geregistreerd  2002-07-30

martijn-j - 25 September 2021 06:25 PM

Heeft Nederland de Broadwayversie of de tourversie?

Australische Tour set.

  [ # 99 ] 26 September 2021 09:55 AM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Daar was ik al bang voor. Dat betekent dus wederom een versimpelde versie in een vast theater. Heel jammer.

  [ # 100 ] 26 September 2021 08:16 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1109
Geregistreerd  2005-08-14

S7rin - 26 September 2021 08:00 AM
martijn-j - 25 September 2021 06:25 PM

Heeft Nederland de Broadwayversie of de tourversie?

Australische Tour set.

Het zal ook eens niet… De hoofdprijs vragen maar vervolgens met een decor from den Aldi aan komen pappen.

  [ # 101 ] 27 September 2021 12:23 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1415
Geregistreerd  2004-09-12

Musicalworld was gisteren op de galapremière van Aladdin en gaf de voorstelling ⭐⭐⭐⭐ sterren. Lees de recensie
hier..

Bekijk ook de video-impressie van de middag hier.

  [ # 102 ] 27 September 2021 08:25 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Darren van der Lek is geblesseerd en dus voorlopig niet te zien, aldus Musicalweb.nl.

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 103 ] 27 September 2021 08:40 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1071
Geregistreerd  2002-07-30

Judaz - 26 September 2021 08:16 PM
S7rin - 26 September 2021 08:00 AM
martijn-j - 25 September 2021 06:25 PM

Heeft Nederland de Broadwayversie of de tourversie?

Australische Tour set.

Het zal ook eens niet… De hoofdprijs vragen maar vervolgens met een decor from den Aldi aan komen pappen.

De hoofdprijs is natuurlijk een relatief begrip. Vergeleken met andere landen zijn tickets in Nederland eigenlijk best goedkoop. Dus dat ze daar niet de duurste versie van bekostigen snap ik wel.

  [ # 104 ] 27 September 2021 09:14 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  740
Geregistreerd  2015-09-27

June - 27 September 2021 08:25 PM

Darren van der Lek is geblesseerd en dus voorlopig niet te zien, aldus Musicalweb.nl.

Dan ben ik heel benieuwd wat ze met de shows gaan doen deze week, want geen idee of de understudies al gerepeteerd hebben….

  [ # 105 ] 27 September 2021 10:15 PM
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4893
Geregistreerd  2004-05-12

Judaz - 26 September 2021 08:16 PM
S7rin - 26 September 2021 08:00 AM
martijn-j - 25 September 2021 06:25 PM

Heeft Nederland de Broadwayversie of de tourversie?

Australische Tour set.

Het zal ook eens niet… De hoofdprijs vragen maar vervolgens met een decor from den Aldi aan komen pappen.

De Australische tour stond overal geruime tijd. Het is niet het ‘elke week opnieuw alles inpakken’ set.
Eigenlijk hebben we alles, behalve de liften in de vloer. Wat je vooral bij de Genie en de omtovering van Jafar mist.

Het is een heerlijke show. Maar wat Jeffrey al schrijft, het verhaal wordt tegen het einde afgeraffeld. Die problemen had ik ook al toen ik de voorstelling in Londen zag.

Wat betreft Abu, in de oorspronkelijke film zat die er niet in maar de drie vrienden wel. Na wat herschrijvingen zijn die jongens verdwenen en hebben ze Abu bedacht. Dus eigenlijk zijn de drie vrienden origineel!

 

‹ First  < 5 6 7 8 9 >  Last ›
7 of 10