14 of 16 | ‹ First  < 12 13 14 15 16 > 
Tina - Beatrix Theater Utrecht
  [ # 196 ] 26 September 2021 07:26 PM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  169
Geregistreerd  2018-01-27

Dat verklaard misschien wel een hoop. Nurlaila was ziek (ik had haar afgelopen week een DM gestuurd op instagram of ze vandaag op zou zijn en toen schreef ze dat ze last heeft van een griep en er even uit ligt(geen corona gelukkig) ). Valerie is de nieuwe cover voor Tina en zij was op vakantie als ik haar instagram moet geloven. Dan blijven Gaia en Nyassa over voor Tina. Als Gaia ook absent zou zijn vandaag (misschien ook ziek?) dan wordt het inderdaad moeilijk de cast in te vullen (aangezien de actrice die Tina speelt nooit twee shows op een dag speelt, tenminste dat heb ik nog nooit gehoord maar ik kan dat ook verkeerd hebben maar Tina is natuurlijk wel een zware rol om 2 shows op een dag van te spelen lijkt mij!) Vooral als Terence & Juneoer ook nog bij de première van Aladdin zijn. Al kunnen ‘productionele redenen’ ook nog zat andere dingen zijn natuurlijk, alhoewel ik nog steeds denk dat het met ziektes/vakanties etc. van de cast te maken heeft.

   Handtekening   

No good deed goes unpunished…

  [ # 197 ] 26 September 2021 10:58 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  740
Geregistreerd  2015-09-27

Maar stel dat Tina 1 show zou doen dan had je in ieder geval een van beide shows door kunnen laten gaan vandaag. Scheelt een hoop gedoe en eventuele kosten. Dus denk dat er meer speelt dan dat. Meer zieken/blessures. In ieder geval flink balen voor de mensen die zouden gaan.

  [ # 198 ] 03 October 2021 11:00 AM
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  56
Geregistreerd  2012-07-23

De matinee vandaag gaat wederom niet door. Valerie die terug van haar vakantie moet komen om haar première als Tina te beleven. Nyassa speelde gisteren twee shows…
Ik maak me een beetje zorgen over de Tina-bezetting. Misschien toch maar een vijfde Tina aannemen?

  [ # 199 ] 03 October 2021 11:03 AM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  740
Geregistreerd  2015-09-27

Wauw….ze moeten daar echt wat fixen. Het publiek was vorige week al boos omdat mensen voor de 4e X waren afgezegd. Ik voorzie weer een hoop boze reacties vandaag

  [ # 200 ] 03 October 2021 08:44 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  130
Geregistreerd  2012-04-19

Zojuist in RTL Boulevard heeft Stage Entertainment laten weten: “Er waren te veel zieken in de cast en de show is te zwaar om de cast twee shows op één dag te laten spelen. “

Ik neem aan dat het hier om de hoofdrol Tina gaat, aangezien normaal elke zaterdag gewoon twee shows worden gespeeld door de rest van de cast. Ik zag dat Nyassa gisteren beide shows heeft gespeeld. Vandaag nog eens twee shows spelen zal voor haar wel niet lukken. Allemaal erg treurig natuurlijk, maar wel enorm zuur dat dit op korte tijd zo vaak voorkomt.

Ook ik heb er vorige week ‘last’ van gehad, maar ik had het ‘geluk’ dat ik nog niet van huis was vertrokken. Ik lees genoeg verhalen van mensen die hele treinreizen hebben gemaakt en uit de verste uithoek van Nederland kwamen om vervolgens bij het theater te horen dat de show is geannuleerd.

Het ergste vind ik nog de gebrekkige en late communicatie vanuit Stage Entertainment/Eventim. Het minste wat je kunt doen als producent is open kaart spelen tegenover je klanten. Tot op heden weet ik officieel nog steeds niet wat de reden was van de annulering van vorige week zondag. Meteen een berichtje met een klacht naar Eventim gedaan, maar daar heb ik tot op heden nog niets van gehoord.

  [ # 201 ] 03 October 2021 10:37 PM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  198
Geregistreerd  2008-07-19

Na bijna 600 dagen geen musical bezocht te hebben, ben ik afgelopen donderdag Aladdin gaan aanschouwen en vanavond Tina. Tina zag ik in 2018 al in Londen met Adrienne Warren in de hoofdrol en begin 2020 zag ik Tina al eens in Utrecht. De kleine Tina zong alles behalve zuiver maar voor de rest was het fantastisch! Heerlijk om weer in het theater te kunnen genieten! In één van de oude berichten las ik dat iemand schreef, toen de cast nog niet bekend was, dat Nyassa nooit first cast zou worden want ze zou vocaal en speltechnisch te zwak zijn. Diegene die dat schreef zat er zo naast! Wat een power heeft die vrouw!

(En vervelend van al die annuleringen maar goed dat ze de kwaliteit waarborgen)

  [ # 202 ] 08 November 2021 01:37 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  130
Geregistreerd  2012-04-19

Gisterenavond (na de annulering van 26 september, te veel zieken) dan alsnog deze show kunnen bezoeken. Ik heb een hele fijne en energieke show gezien met een spetterend einde.

Gisterenavond was Nurlaila op als Tina en wat deed ze dit goed! Zeker bij de shownummers nam ze het publiek helemaal mee. Ze is misschien niet de strakste danseres, maar wat een optreden gaf zij weg. Ook Juneoer vond ik als Ike erg sterk spelen en zingen. Bij de (vele) bijrollen en ensemble sprongen er niet echt bepaalde personen bovenuit, het was gewoon goed en functioneel.

Dan als laatste toch een paar kritiek punten. Het geluid in de zaal was, in ieder geval op mijn plek (rij 19, zaal), niet best. De dialogen (zeker in de eerste akte) waren erg zacht en hierdoor lastig te verstaan. In de tweede akte was dit iets beter. Ik kan me voorstellen dat als je een iets slechter gehoor hebt (maar nog lang niet doof) je hier wel last van kan hebben gehad.

Volgens mij heeft de cast een ernstig vrouwentekort. Ik weet niet of het door (langdurige) ziekte of vrije dagen komt, maar ik zag af en toe toch best een aantal onlogische lege plekken op het podium gisterenavond. Het tekort aan vrouwen viel het meeste op bij de toegift/slotapplaus. Waar normaal gesproken 6 achtergronddanseressen staan, stonden er nu slechts 2. Op slotapplaus video’s van afgelopen maanden af te gaan zag ik er heel vaak 4 staan, dus halen ze de 6 blijkbaar vaker niet.

Ik weet dat het voor Stage Entertainment soms lastig is om een castlijst op hun website bijhouden, maar als ik daar nu 6 vrouwelijke ensemble en daarnaast nog 6 vrouwelijke swings vermeld zie staan, moet er toch wel heel veel fout gaan als je met zo weinig vrouwen uitkomt. Ik zag ook op de instagram van Mischa Kiek (mannelijke swing) een foto dat hij afgelopen week onverwachts een vrouwelijke track moest doen die hij niet hoeft te kennen, nooit heeft gerepeteerd en nooit zou moeten hoeven spelen.

Al met al een fantastische avond gehad en een enorm energieke show gezien met fantastische muziek.

  [ # 203 ] 08 November 2021 09:49 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  361
Geregistreerd  2011-11-01

DavevanderW - 08 November 2021 01:37 PM

Gisterenavond (na de annulering van 26 september, te veel zieken) dan alsnog deze show kunnen bezoeken. Ik heb een hele fijne en energieke show gezien met een spetterend einde.

Dan als laatste toch een paar kritiek punten. Het geluid in de zaal was, in ieder geval op mijn plek (rij 19, zaal), niet best. De dialogen (zeker in de eerste akte) waren erg zacht en hierdoor lastig te verstaan. In de tweede akte was dit iets beter. Ik kan me voorstellen dat als je een iets slechter gehoor hebt (maar nog lang niet doof) je hier wel last van kan hebben gehad.

Dit heb ik inmiddels op meerdere plekken ook ervaren. Vind het zelf redelijk storend op momenten en toch op bepaalde momenten wel af doen aan de ervaring. Het geheel lijkt vooral uit balans te zijn (voor mij). Gelukkig is het volume tijdens de shownummers wel goed.

  [ # 204 ] 10 November 2021 03:18 PM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  169
Geregistreerd  2018-01-27

Ik herken het vrouwelijke ensemble tekort enorm! Ik was 31 oktober (ook na de annulering van 26 september) en het viel mij ook al enorm op. Desi van Kessel was op als G.G. maar ondertussen zag ik haar ook een swing track doen bij disco inferno. Hetzelfde gold ook voor Sabine van Tiel, zij was op als Rhonda maar deed ondertussen ook nog zoveel mogelijk van haar eigen ensemble track.

Ook bij de mannen viel er een tekort op: Marlon David Henry was op als Ike waardoor Lorenzo een dubbel rol had als vader &  zijn eigen positie als Ronnie.  Verder was Mischa op als Carpenter & Wouter als Phill. Tot mijn grote verbazing was Maikel Nieuwenhuis(die volgens mij alleen kinderbegeleider is bij Tina) op als Craig.

Al met al een hele puzzel dus blijkbaar maar ondanks alles toch weer een onwijs goede show gezien! Er hadden alleen niet veel meer mensen absent moeten zijn denk ik anders was waarschijnlijk de show weer gecanceld!

   Handtekening   

No good deed goes unpunished…

  [ # 205 ] 19 March 2022 10:21 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  467
Geregistreerd  2008-04-14

Wederom is er geen middag voorstelling van Tina. Te veel mensen ziek.
Voor vanavond is er wederom nog niks bekend gemaakt. Kan iemand mij uitleggen hoe dit werkt?

Ik heb ergens gelezen dat de rol van Tina te zwaar is om 2x te doen op een dag.
Misschien de understudy’s allemaal ziek?
Zie sowieso alleen Nurlaila de afgelopen dagen

Mocht iemand het weten. Ik ben zeer benieuwd.

  [ # 206 ] 19 March 2022 10:21 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  467
Geregistreerd  2008-04-14

Wederom is er geen middag voorstelling van Tina. Te veel mensen ziek.
Voor vanavond is er wederom nog niks bekend gemaakt. Kan iemand mij uitleggen hoe dit werkt?

Ik heb ergens gelezen dat de rol van Tina te zwaar is om 2x te doen op een dag.
Misschien de understudy’s allemaal ziek?
Zie sowieso alleen Nurlaila de afgelopen dagen

Mocht iemand het weten. Ik ben zeer benieuwd.

  [ # 207 ] 19 March 2022 01:02 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1071
Geregistreerd  2002-07-30

musicalgoeroe - 19 March 2022 10:21 AM

Wederom is er geen middag voorstelling van Tina. Te veel mensen ziek.
Voor vanavond is er wederom nog niks bekend gemaakt. Kan iemand mij uitleggen hoe dit werkt?

Ik heb ergens gelezen dat de rol van Tina te zwaar is om 2x te doen op een dag.
Misschien de understudy’s allemaal ziek?
Zie sowieso alleen Nurlaila de afgelopen dagen

Mocht iemand het weten. Ik ben zeer benieuwd.

Niet specifiek Tina, maar er kunnen verschillende scenario’s spelen:
- Als net al je bezettingen voor 1 rol ziek zijn. In de contracten staat vastgelegd zonder welke rollen er niet gespeeld kan en mag worden. Meestal zijn dit de hoofd- en bijrollen.
- Er zijn binnen de cast nog mensen herstellende van Corona, die het niet redden om 4 shows per weekend of twee shows op een dag te spelen.
- Er zijn de afgelopen dagen meerdere mensen volgens een bepaald patroon (bijv. bezettingen die samen gespeeld hebben) positief getest binnen de productie, en ze laten shows uitvallen om verdere verspreiding te voorkomen. Zodat er onder de streep meer shows wél gespeeld kunnen worden.

[ Gewijzigd: 19 March 2022 01:06 PM by S7rin ]
  [ # 208 ] 21 March 2022 01:00 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1561
Geregistreerd  2011-07-31

Dat de latere mattinées uit zouden vallen was vlgs mij al tijdig besloten. Cast ‘s avonds gezien en was ontspannen.

  [ # 209 ] 26 March 2022 11:52 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  467
Geregistreerd  2008-04-14

Zaterdag 19/3 naar Tina geweest.
De middag voorstelling was geannuleerd. Dus een beetje schrikken. Maar gelukkig ging de avond voorstelling door. Met Nurlaila.
Niet de beste danseres maar ijzersterk spel en een dijk van een stem. Een uithoudingsvermogen die ik niet had verwacht na meerdere malen londen en Nyassa gezien te hebben. Positief verrast.
Een dijk van een show. Zoals altijd, alleen een schaarste bij het vrouwen ensemble. 2 ikettes etc etc. Al met al genoten

  [ # 210 ] 28 March 2022 11:55 AM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1561
Geregistreerd  2011-07-31

Persoonlijk zie ik Nurlaila heel eerlijk gezegd liever dan Nyassa.Nurlaila heeft me positief verrast!

‹ First  < 12 13 14 15 16 > 
14 of 16
‹‹ De Nacht van Flipje      Hello Dolly ››