8 of 10 | ‹ First  < 6 7 8 9 10 > 
Aladdin - Scheveningen 2020
  [ # 106 ] 29 September 2021 10:53 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  740
Geregistreerd  2015-09-27

Heb de show vandaag gezien en ik was niet erg enthousiast. Mijn verwachtingen waren, na Londen een aantal jaar geleden, te hoog. De voorstelling daar stond als een huis (al blijft het verhaal natuurlijk flinterdun) en hier miste ik dat. De choreografieën van het ensemble zaten er niet strak in. In mijn beleving was het decor in Londen veel grootser dan hier. Vocaal gezien was er weinig op aan te merken gedurende de hele show, maar op Stanley Burleson en Roberto de Groot na vond ik het acteerwerk echt matig. Behalve de 2 heren zat (nog) niemand goed in z’n rol, grappen kwamen niet over en het script leek soms wel opgelezen te worden.
De scène met het vliegende tapijt was wel prachtig gedaan en ook op de kostuums is niet bezuinigd.

Waar ik me overigens ook aan stoorde was aan de grote hoeveelheid kinderen in de zaal. Veel kleine kinderen met ouders die hen niet opvoeden. De zaal lag bezaaid met chips, M&Ms; en lege flesjes en continu liepen er kinderen door de gangpaden en trapten tegen m’n stoel aan. Beetje off-topic, sorry.

  [ # 107 ] 30 September 2021 01:12 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1561
Geregistreerd  2011-07-31

Mensen die hier as zondag 3 oktober naar de 12:00 of 16:00 voorstelling Aladdin gaan? Verneem graag!

  [ # 108 ] 14 October 2021 12:54 PM
Avatar
Toneelhulp
Rank
Totaal aantal Reacties:  22
Geregistreerd  2019-06-29

Weet iemand eigenlijk uit hoeveel muzikanten het orkest bestaat en of dit hetzelfde aantal bedraagt als de originele Broadway bezetting?

   Handtekening   

Onarchy how you say, how you say, anarchy?

  [ # 109 ] 14 October 2021 01:34 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  130
Geregistreerd  2012-04-19

Via https://www.broadwaymusicians.com/aladdin vind ik op Broadway een bezetting van 18 muzikanten + 1 dirigent. Ik denk dat het zeer lang geleden is dat er in Nederland zo’n aantal orkestleden in de orkestbak heeft gezeten. Pijnlijke constatering, maar ik denk dat we van zo’n bezetting in Nederland enkel nog mogen dromen.

  [ # 110 ] 17 October 2021 04:37 PM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  223
Geregistreerd  2008-02-19

Een vriendin van mij was naar de avondvoorstelling van gisteren en vertelde me dat er na het nummer ‘Zin in Reuring’ een showstop en castwissel plaats vond. Jonathan Vroege was kennelijk ziek geworden en kon de show dus niet afmaken. Ik geloof dat Calvin Kromheer de rol dus overgenomen heeft (al wist die vriendin de naam van de cover niet zeker).

Hopelijk voelt Jonathan zich snel weer de oude!

   Handtekening   

‘The hardest thing in this world is to live in it. Be brave. Live.’

  [ # 111 ] 02 November 2021 07:08 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15


1500 leerlingen uit achterstandssituaties bezoeken musical Aladdin
1500 kinderen van 36 bij het Jeugdeducatiefonds aangesloten scholen bezoeken op woensdag 3 november de musical Disney’s Aladdin in het AFAS Circustheater Scheveningen. Minstens de helft van de kinderen van deze scholen groeit op in een minder bevoorrechte positie. Door dit theaterbezoek kan voor veel kinderen de moeilijke coronaperiode even vergeten worden. Het theaterbezoek is onderdeel van het educatieprogramma dat Stage Entertainment in samenwerking met het Jeugdeducatiefonds en ABN AMRO Foundation heeft ontwikkeld rond het thema van de musical ‘alles wat je wenst’.

Voorafgaand aan het theaterbezoek volgen de leerlingen speciale lessen over het thema van de musical: alles wat je wenst. Het helpt kinderen te praten over hun eigen wensen. Dat is voor kinderen belangrijk, maar niet altijd even makkelijk. Spelenderwijs komen woordenschat en jezelf leren kennen bij elkaar.

“De afgelopen coronaperiode was voor deze kinderen extra zwaar’’ zegt Hans Spekman, directeur van het Jeugdeducatiefonds. “Wij helpen scholen, waarvan meer dan de helft van de leerlingen in armoede, of met problemen thuis opgroeit. In deze gezinnen zijn geen middelen om een theater te bezoeken. Terwijl kunst en cultuur juist zo belangrijk zijn om gevoelens een plek te geven. Dat zien wij bijvoorbeeld aan de vele aanvragen die wij van scholen krijgen voor het inhuren van een vakdocent drama, om nare situaties te verwerken. Ik ben dan ook ontzettend blij dat we bijzondere programma voor de derde keer met Stage Entertainment en ABN AMRO Foundation aan 36 scholen kunnen aanbieden”.

Disney’s Aladdin
De musical ALADDIN is gebaseerd op de succesvolle animatiefilm van The Walt Disney Pictures uit 1992. De musical over de charmante straatdief Aladdin en prinses Jasmine vol humor, kleurrijke kostuums en special effects is op 26 september in première gegaan en kreeg lovende recensies.

Jeugdeducatiefonds
Het Jeugdeducatiefonds wil een bijdrage leveren aan een samenleving waarin alle kinderen een zo hoog mogelijk niveau van opleiding en talentontwikkeling bereiken, óók de kinderen die opgroeien in achterstandssituaties. Indien kinderen uit financieel niet draagkrachtige gezinnen ook de kans krijgen om hun talenten maximaal te ontwikkelen, vergroot dit de kans op een actief, gelukkig en verantwoordelijk leven met een inkomen waarbij de kans op armoede wordt verkleind. Elk kind moet de gelegenheid krijgen om zich tijdens zijn schoolcarrière intellectueel, sociaal-emotioneel, fysiek en creatief optimaal te ontwikkelen.

ABN AMRO Foundation

ABN AMRO neemt haar maatschappelijke verantwoordelijkheid serieus. Al 20 jaar zet de eigen stichting van de bank, ABN AMRO Foundation, zich in voor de maatschappij. Ieder jaar organiseert de foundation honderden activiteiten waarbij kinderen iets ervaren dat zij van huis uit niet vanzelfsprekend meekrijgen. ABN AMRO medewerkers begeleiden ze hierbij als vrijwilliger.

 

  [ # 112 ] 05 November 2021 12:18 PM
Toeschouwer
Totaal aantal Reacties:  1
Geregistreerd  2021-11-05

Weet iemand of er al iets bekend is over een Nederlands castalbum van Aladdin?

  [ # 113 ] 10 November 2021 09:20 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1332
Geregistreerd  2009-04-24

Heeft iemand het fotoalbum al binnen die je kon bestellen

  [ # 114 ] 10 November 2021 10:05 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  483
Geregistreerd  2011-09-14

Toen ik er eind oktober was, was de verwachting dat de brochure rond 16 november thuisgestuurd zou worden. Ik denk nog een weekje wachten dus :)

  [ # 115 ] 11 November 2021 09:14 AM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  169
Geregistreerd  2018-01-27

Keoma zal aankomende week niet Jasmine spelen.
Bron: Haar instagram.

   Handtekening   

No good deed goes unpunished…

  [ # 116 ] 11 November 2021 12:12 PM
Toneelhulp
Rank
Totaal aantal Reacties:  11
Geregistreerd  2016-11-23

Eponine13Romanov - 05 November 2021 12:18 PM

Weet iemand of er al iets bekend is over een Nederlands castalbum van Aladdin?

Ik ben gisteren geweest. De werkneemster bij de shop vertelde dat er waarschijnlijk wel een cast album gaat komen, maar dat ze nog niet weten wanneer. Daarom kon je hem ook nog niet vooruitbestellen.

De souvenirbrochure wordt hoogstwaarschijnlijk 16 november uitgebracht. Vanaf dan worden de brochures ook naar huis verzonden :)

  [ # 117 ] 21 November 2021 12:08 AM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1332
Geregistreerd  2009-04-24

alexdegrote - 11 November 2021 12:12 PM
Eponine13Romanov - 05 November 2021 12:18 PM

Weet iemand of er al iets bekend is over een Nederlands castalbum van Aladdin?

Ik ben gisteren geweest. De werkneemster bij de shop vertelde dat er waarschijnlijk wel een cast album gaat komen, maar dat ze nog niet weten wanneer. Daarom kon je hem ook nog niet vooruitbestellen.

De souvenirbrochure wordt hoogstwaarschijnlijk 16 november uitgebracht. Vanaf dan worden de brochures ook naar huis verzonden :)

Ik heb hem nog steeds binnen

  [ # 118 ] 05 February 2022 08:09 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Ook Aladdin gaat weer van start, waarschijnlijk vooruitlopend op versoepelingen. Ik kreeg bericht dat de voorstelling van volgende week zondag doorgaat, aanvang 16.00 u.

  [ # 119 ] 06 February 2022 11:43 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Sterker, ze zijn kennelijk gisteren weer begonnen

  [ # 120 ] 20 March 2022 09:00 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  986
Geregistreerd  2013-09-09

Het valt mij op dat Keoma vrij weinig speelt, is ze gestopt of gewoon minder aanwezig? Zie erg vaak Shanna of Bente op het castbord staan als Jasmine.

‹ First  < 6 7 8 9 10 > 
8 of 10