7 of 7 | ‹ First  < 5 6 7
Diana & Zonen
  [ # 91 ] 27 September 2021 07:54 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Ik ken haar achtergrond niet, maar ze was ook understudy voor Nala in The Lion King, dus daar vond men het ook geen probleem. Ik moet eerlijk zeggen dat ik het moeilijk vind om zo’n situatie als met Freek nu aan te kaarten. Andersom zou dit een enorm ding zijn (white washing, blackface, you name it). Ik gun iedereen zijn rol, zelfs Freek als Harry, maar ik zet dan wel mijn vraagtekens bij het pogen hem blank(er) te laten lijken.

Overigens zag ik de voorstelling zaterdagavond. Heb me best vermaakt, zag een degelijke performance van de hele cast maar ik weet eerlijk gezegd nog niet zo goed wat ik ervan moet vinden. Twee dingen die me echt stoorden: wat Freek te zingen krijgt vond ik niet bij zijn stem passen en Marlijn vond ik fysiek vaak stijf/gespannen overkomen (gewoon staan of bij het zingen).

Ik heb sowieso voor april nog kaarten, maar misschien dat ik eerder nog ga. Hoop Brigitte ook een keer te treffen, maar zag dat ze nu vooral dinsdagen en woensdagen speelt.

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 92 ] 28 September 2021 05:08 AM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1561
Geregistreerd  2011-07-31

Ik was zondagdagmiddag. Voorstelling heeft me verrast.
Vond Marlijn en Freek erg goed.
Dat Marlijn misschien qua fysiek minder kon uitpakken komt denk ik omdat ze bij veel zaken aanwezig moet zijn beschouwend en vertellend als ene soort geest uit het verleden.
Van Freek dacht ik zo’n beetje alles al wel gezien te hebben maar dit was weer een andere rol.
Danique Graanoogst als Megan Markle kende ik nog niet maar vind haar erg goed gecast zij heeft me aangenaam verrast!

[ Gewijzigd: 28 September 2021 12:48 PM by Anme ]
  [ # 93 ] 28 September 2021 10:11 AM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

berber15 - 13 September 2021 04:04 PM

Ik heb een dingetje waar ik een beetje mee zit..

Toen Vajen gecast werd voor on your feet was er veel kritiek dat ze hem zou gaan spelen omdat ze zeker in het begin bestempeld werd als geen Latina en ze niet leek op Gloria omdat ze te hollands zou zijn..

Is het nu dan wel oke om andersom Freek iedere avond hollandser (lees engelser) te maken en dus witter?

In een ideale wereld kan iedereen elke rol spelen. Het punt is alleen dat we niet in een ideale wereld leven. Tot die tijd kunnen witte acteurs geen rollen spelen die bedoeld zijn voor mensen van kleur. Andersom kan dat wel. Er is immers geen schaarste in rollen voor witte acteurs en we kennen ook geen geschiedenis van onderdrukking van witte mensen vanwege hun huidskleur. Dus Freek als Harry is geen probleem. Lea Salonga als Eponine is geen probleem. Stanley Burleson als Billy Flynn is geen probleem. Maar bijvoorbeeld een witte Kim of een witte Porgy of een witte Celie is wel een probleem.

  [ # 94 ] 07 December 2021 03:39 PM
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  51
Geregistreerd  2017-11-30

Naar aanleiding van de coronapersconferentie van 26 november zijn de avondvoorstellingen van 28 november t/m 18 december afgelast. Op 1 december is bekendgemaakt dat ook de middagvoorstellingen in deze periode niet door kunnen gaan. Boekers hebben die dag per mail hierover bericht gehad. Op 6 december is bekendgemaakt dat ook de voorstellingen van 19 december t/m 2 januari niet door kunnen gaan. Boekers van die periode hebben die dag per mail hierover bericht gehad.

We onderzoeken de mogelijkheden voor het inhalen van Diana & Zonen. Als we nieuwe data kunnen vinden, mailen we je hierover en kun je je weer verheugen op een fijn theaterbezoek.

Snowponies is geüpgraded en zal de komende weken de matinees in de Wim Sonneveld Zaal spelen.

  [ # 95 ] 16 March 2022 03:47 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  467
Geregistreerd  2008-04-14

Afgelopen zondag erg genoten van deze voorstelling
We hadden de hele eerste cast wat onderhand al een unicum is.
Alle spelers zijn stuk voor stuk goed gecast en leveren een top kwaliteit.
Eindelijk weer een serieuze musical zonder alleen kleurtjes en meezingmedleys. Goed verhaal, mooi decor. Echt een aanrader.

Ps het lijkt me heerlijk om in deze voorstelling in het ensemble te spelen.
Leuke melodie koortjes en veel rollen. En bovenal. 1 set kleding…, 🙃

  [ # 96 ] 09 April 2022 08:18 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Gisteravond zag ik deze voorstelling in het Chassé theater. Geen castbord dus positieve verrassing dat Brigitte op was als Diana. Laurie van Iersel speelde Kate.

June - 27 September 2021 07:54 PM

Heb me best vermaakt, zag een degelijke performance van de hele cast maar ik weet eerlijk gezegd nog niet zo goed wat ik ervan moet vinden.

Ik ben redelijk mee met de voorstelling. De toevoeging van de dames in het fish&chips; restaurant snap ik niet (Desi en Gitty doen het fantastisch, daar ligt het niet aan). William en Kate spelen grotendeels een bijrol, maar hebben allebei hun minute of fame (en dat vind ik toch een beetje gek, het is nu vlees noch vis).

June - 27 September 2021 07:54 PM

wat Freek te zingen krijgt vond ik niet bij zijn stem passen

De twee uptempo nummers in de eerste akte, echt een verschrikking. Doet absoluut geen recht aan zijn stem en ik vind het echt zonde dat men daar niet nog aan gesleuteld heeft.

June - 27 September 2021 07:54 PM

Marlijn vond ik fysiek vaak stijf/gespannen overkomen (gewoon staan of bij het zingen).

Brigitte blijkt dit ook te doen. Het lijkt erop dat ze de opdracht hebben gekregen niet te veel met hun armen te zwaaien ofzo. Jammer wel, want zo creëer je wel dat de vertolkster van Diana een soort zingend hoofd wordt. Verder vond ik Brigitte veel vrijer en “echter” spelen.
Jonathan erg solide als William, jammer dat hij zo weinig te doen krijgt. Gerrie en Jan staan als een huis als Camilla en Charles.

Wat ik me niet meer kon herinneren van de vorige keer (of hebben ze dit sindsdien toegevoegd?) is de boodschap op het einde over dat Harry en Meghan geen senior members meer zijn. Snel scherm naar beneden met die boodschap en daarna “doek” is echt heel raar, haalt voor mij de sfeer/spanning van het moment weg. Als het geen verplichting is vanuit The Firm om deze boodschap te tonen, zou ik het - als ik de producent was - weghalen…

Overigens was er een minuut of tien voor het einde van de eerste akte een showstop (na de lynching van Meghan op social media). De led-schermen werkten niet meer mee, voorafgaand haperden ze een aantal keer.

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 97 ] 09 April 2022 09:57 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2217
Geregistreerd  2003-05-23

Als we de roddelbladen mogen geloven komen Harry en Meghan volgende week beiden naar Nederland voor Harry’s Invictus Games in Den Haag. Ik ben benieuwd of de productie hen uitnodigt om te komen kijken. Ze zijn er waarschijnlijk de hele week, dus er moet toch een gaatje in de agenda’s te vinden zijn 😉

  [ # 98 ] 17 April 2022 08:27 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  130
Geregistreerd  2012-04-19

Ook ik zag vorige week vrijdag Diana en Zonen in het Chassé theater in Breda. Een nieuwe voorstelling, dus ik ben er blanco ingegaan. Laat ik beginnen met: Ik heb een vermakelijke avond gehad.

Kwalitatief een mooie en diverse cast met bekende en minder bekende leden. Vooral Danique Graanoogst, Desi van Doeveren en Gitty Pregers hebben mij (vocaal) positief verrast. Brigitte Heitzer had ik al sinds Into the Woods (2017) niet meer gezien in een productie, maar ik was ook nu weer erg gecharmeerd van haar manier van doen.

Het decor was visueel strak, modern en ik vond het het verhaal ondersteunen. Even een korte storing met de LED-schermen, maar dit was best snel weer verholpen.

Ik vond de uptempo nummers van Freek niet erg geslaagd en ze waren lastig te verstaan. Er zaten echter wel degelijk mooie nummers in de show. Zo vond ik ‘Dit ben ik’ erg mooi gecomponeerd en fantastisch gezongen door Danique.

Ik heb echt een vermakelijke avond gehad en er zaten mooie momenten in de show, maar na afloop zat er ook wat te wringen bij me. Ik kon me mijn vinger er op dat moment niet op leggen, maar ik heb nu toch een aantal punten kunnen verzamelen.
- De eerste akte vond ik over het algemeen sterk en afwisselend, maar de tweede akte voelde voor mij wat slomer aan en pakte me minder dan de eerste akte.
- Ik heb echt genoten van Desi en Gitty in hun rollen van Daisy en Grace, maar de personages voelden voor mij een beetje ‘geforceerd toegevoegd’.
- Het einde met het scherm met daarop de korte boodschap over Harry en Meghan voelde erg misplaatst en deed afbreuk aan het einde van de voorstelling.
- Fijn dat er ‘gewoon’ een orkest aanwezig was, maar ik miste bij het eindapplaus een moment dat ik mijn waardering voor het orkest kenbaar konden maken. Bij het gebrek aan een orkestbak, had ik toch graag even het orkest op het podium gezien of desnoods een videoverbinding of alleen de dirigent op het podium. Een gemiste kans voor mij.

Al met al lof voor Medialane dat ze dit hebben durven te produceren in deze moelijke theatertijden en ik ben blij dat ik het heb gezien.

‹ First  < 5 6 7
7 of 7