2 of 3 |  < 1 2 3 > 
Spring Awakening in DeLaMar West (OpusOne)
  [ # 16 ] 20 December 2021 04:11 PM
Avatar
Swing
RankRank
Totaal aantal Reacties:  47
Geregistreerd  2021-01-06

Ik heb vandaag een mail ontvangen met een nieuwe datum eind februari 2022. Laten we hopen dat deze lockdown dan weer voorbij is.

  [ # 17 ] 31 January 2022 10:40 AM
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1642
Geregistreerd  2009-02-12

Er staat nu weer geannuleerd achter de nieuwe data in februari.. Net nu de theaters weer open mogen… Weet iemand hier meer over?

  [ # 18 ] 31 January 2022 05:19 PM
Avatar
Swing
RankRank
Totaal aantal Reacties:  47
Geregistreerd  2021-01-06

myrte - 31 January 2022 10:40 AM

Er staat nu weer geannuleerd achter de nieuwe data in februari.. Net nu de theaters weer open mogen… Weet iemand hier meer over?

Ik denk dat dit te maken heeft met de 1,5 meter en dat ze nu meer tickets hebben verkocht dan dat er in de zaal mogen. Heb nog geen bericht gehad over mijn ticket, dus moet nog even afwachten.

  [ # 19 ] 01 February 2022 12:00 AM
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1642
Geregistreerd  2009-02-12

Ah ja dat zal het zijn. Jammer voor mij.. Hopelijk gaat de voorstelling wel door voor degene die al kaarten hadden.

  [ # 20 ] 01 February 2022 06:42 PM
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1642
Geregistreerd  2009-02-12

Er zijn nieuwe data bijgekomen die nog niet in de verkoop zijn.. Dus misschien dat ik nog geluk heb deze voorstelling te kunnen zien.😇

  [ # 21 ] 01 February 2022 08:47 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1024
Geregistreerd  2013-05-26

De voorstelling wordt verplaatst. Er gaat nu gespeeld worden van 25 februari t/m 13 maart.

  [ # 22 ] 02 February 2022 10:45 AM
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1642
Geregistreerd  2009-02-12

Ohwww..  Even afwachten dan of er nog meer kaarten verkocht kunnen worden..

  [ # 23 ] 02 February 2022 12:30 PM
Avatar
Swing
RankRank
Totaal aantal Reacties:  47
Geregistreerd  2021-01-06

Oh wat fijn dat ze toch gaan spelen! Maar toch wel een klein beetje jammer dat het niet in de bijzondere setting is zoals in Delamar West, maar goed in deze tijden is mogen spelen belangrijker dan in welke je zaal je staat.

Ik weet niet hoeveel plaatsen Delamar West heeft, maar kan me toch voorstellen dat er ook met de anderhalve meter net wat meer plaatsen beschikbaar zijn in de Wim Sonneveld zaal, dus wie weet is er nog plek voor mensen die nog geen kaartje hadden.

  [ # 24 ] 05 February 2022 08:06 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Ik vind het wel teleurstellend dat deze verplaatsing betekent dat je als kaarthouder moet bijbetalen voor eenzelfde rang. In mijn geval zelfs voor exact dezelfde dag

  [ # 25 ] 17 August 2022 04:45 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  941
Geregistreerd  2011-03-21

Er is een castingoproep voor een landelijke tournee in het aankomende theaterseizoen verschenen.

  [ # 26 ] 26 February 2023 09:31 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  941
Geregistreerd  2011-03-21

De tournee gaat op 12 mei in première in het DeLaMar. Speellijst staat op de site.

  [ # 27 ] 11 April 2023 12:08 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Nieuwe cast Spring Awakening bekend
Vanaf 19 april te zien door het land



OpusOne heeft vandaag de nieuwe cast van de musical Spring Awakening bekendgemaakt. Dave Rijnders, Sterre Verschoor, Juul van de Laar, Shay Lachmann en Sterre Luna Zangirolami waren al in de eerste versie te zien. Nieuw in de cast zijn Silvana Rocha, Valerie Lai, Josy Gruijter, Arnout Bultje, Menno Dekker en Tom Di Scala. De volwassen rollen worden in deze succesvolle theaterproductie gespeeld door Ad Knippels en Wieneke Remmers en Bas van Rijswijk is swing. Spring Awakening is vanaf 19 april te zien door het gehele land.

Spring Awakening is al twee keer eerder te zien geweest in DeLaMar West. Na dit succes is er besloten om met deze gedurfde musical vol jonge talenten het land in te gaan. Vanaf 19 april begint de productie in het Maastheater in Rotterdam gevolgd door series in Tilburg, Nijmegen en Amsterdam. Een afsluitende serie voorstellingen in Leeuwarden, Spijkenisse, Maastricht, Zwolle, Goes, IJmuiden en Weert complementeert deze tournee.



De voorstelling is geregisseerd door Koen van Dijk in een vertaling van Daniël Cohen. De muzikale leiding is in handen van Ezra van Nassauw en de choreografie is gemaakt door Roy Jonathans.

Het verhaal
Spring Awakening is met 8 gewonnen Tony Awards, de succesvolle musicalversie van Frühlings Erwachen (‘Voorjaarsontwaken’). Deze toneeltekst van Frank Wedekind uit 1891 was direct bij verschijnen controversieel vanwege de thema’s abortus, homoseksualiteit, kindermisbruik en zelfdoding. De musicalbewerking actualiseert de indringende thema’s en combineert speelscènes met hartverscheurende en swingende rocksongs. Jongeren ontdekken hun identiteit en seksualiteit terwijl kerk, school en ouderlijk gezag elk ontluikend gevoel onderdrukken. De jongeren moeten studeren volgens ijzeren regime maar worden onwetend gehouden over liefde en seks, leven en sterven.

OpusOne heeft met een bijdrage van het Blockbuster Xtra Fonds voor deze serie nieuw artwork kunnen ontwikkelen en kan verder werken aan de professionalisering van haar social mediabeleid. Zo kan het gezelschap zich de komende tijd nog intensiever gaan richten op het bereiken van een nieuw en jong musicalpubliek.

OpusOne wordt ondersteund door het Fonds Podiumkunsten vanuit de meerjarige subsidieregeling 2021-2024.

De pers
‘Jong talent laat rockmusical over seksualiteit sprankelen’ - ★★★★ NRC
‘Je krijgt een bak energie over je heen als toeschouwer van Spring Awakening’ - ★★★★ de Volkskrant
‘Prachtige morele overpeinzingen en een flinke lading shit en fuck’ - ★★★★ Het Parool
‘Een sterke musical met een heerlijk frisse jonge cast’ - ★★★★ Scènes
‘Energieke choreografieën en een heerlijk spelende vijfkoppige band’ - ★★★,5 De Telegraaf
‘Aanstekelijke uitbarsting van jeugdige energie’ - Theaterkrant

Kijk voor meer informatie en de speellijst op http://www.opusone.nl

  [ # 28 ] 11 May 2023 09:36 AM
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1642
Geregistreerd  2009-02-12

Helemaal gemist dat deze voorstelling in Tilburg te zien was! 😫 Dan maar weer een keertje naar Amsterdam af reizen.. De kaartverkoop gaat niet zo goed aan de vele beschikbare plaatsen te zien. Zonde! Het is ook wel kort geleden dat ie nog te zien was.. Iemand hem met deze cast al gezien?

  [ # 29 ] 14 May 2023 08:08 PM
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1642
Geregistreerd  2009-02-12

Er volgt niet nog een recensie van musicalworld denk ik he? Omdat de voorstelling zo kort geleden nog te zien was..

  [ # 30 ] 18 May 2023 11:11 AM
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  77
Geregistreerd  2006-09-04

Ik heb deze gisteren gezien in het DelaMar. Jammer dat de zaal maar half vol zit want ze verdienen meer publiek.

Ik vond de meiden wel beter dan de jongens. Er zat af en toe een valse noot tussen maar het heeft me geboeid van begin tot eind.

Ik heb 15? Jaar geleden de West End versie gezien. Toen was ik overrompeld en die waren steengoed. Deze cast zit er wat onder, maar het is nog steeds een goede avond uit.

Heel erg veel jong publiek ook. Ik was bijna de enige eind dertiger/ veertiger in de zaal

 < 1 2 3 > 
2 of 3