10 of 11 | ‹ First  < 8 9 10 11 > 
40-45 - Puurs (Studio 100)
  [ # 136 ] 09 September 2019 06:37 PM
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  77
Geregistreerd  2010-02-25

De DVD is vanaf 8 november te verkrijgen bij bol. Ik *vermoed* dus dat na mei 2020 de show niet meer te zien zal zijn.

  [ # 137 ] 29 September 2019 07:01 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1415
Geregistreerd  2004-09-12

De beste musical van 2019 is volgens de lezers en kijkers van Musicalworld de Studio 100-productie 40-45. Musicalworld reist af naar Vlaanderen om de award aan de cast uit te reiken.

De video is te zien onder Artikelen
en op Musicalworld.TV’s eigen plek.

  [ # 138 ] 19 October 2019 07:21 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Roger van Damme opent
exclusief restaurant in het
Studio 100 Pop-Up Theater

Studio 100 maakte vandaag bekend dat het nieuwe restaurant “Chef’s Club” vanaf november exclusief haar deuren zal openen in het Studio 100 Pop-Up Theater in Puurs. In de Chef’s Club zullen de gasten getrakteerd worden op een exquis menu van één van onze topchefs. Om de 6 maanden zorgt een andere chef voor het menu, en njam!-chef Roger van Damme bijt in november 2019 de spits af. Tot de zomer van 2020 zal hij voor het menu van de Chef’s Club zorgen.

Speciaal voor de “Chef’s Club” in het Studio 100 theater in Puurs creëert topchef Roger van Damme een gastronomische ervaring. De “Chef’s Club” is de ultieme VIP- formule van de voorstellingen die in het Studio 100 Pop-Up Theater te zien zijn zoals de theatersensatie 40-45 en de musical Daens. Dit restaurant tilt de beleving van de bezoekers ook op culinair vlak naar het hoogste niveau. Men geniet er van een bijzonder welkom, beleeft de voorstelling vanop de eerste rijen en geniet voor en na de voorstelling van het beste wat Roger van Damme te bieden heeft.

Een bezoek aan de “Chef’s Club” is een exclusieve beleving voor alle zintuigen; een voorstelling van wereldformaat en een culinaire hommage. Er is in samenwerking met de partners Mastermeubel, Accessori en Belgocatering een sfeervolle lounge en restaurant gecreëerd. Alles is uitgevoerd met een afwerkingsniveau dat in niets moet onderdoen voor gerenommeerde sterrenzaken.
In dit uitgelezen kader genieten de bezoekers van wat Roger van Damme tot een van de absolute topchefs van Vlaanderen maakt. De njam-chef gaat hierbij voor smaakexplosies die hij als geen ander omrandt met een gouden lijst.


Roger van Damme: “Ik kijk er heel erg naar uit om in het exclusieve kader van de “Chef’s Club” mensen te laten genieten van mijn gerechten. Op dit ogenblik ben ik volop bezig met het samenstellen van een heerlijk menu dat de gasten zullen kunnen proeven. Dat ze dit kunnen doen in de unieke setting van de Chef’s Club én in combinatie met een topproductie als 40-45 of Daens, maakt de ervaring extra bijzonder. Ik hoop dat de mensen er erg van zullen genieten!’
Gert Verhulst: “Op alle vlakken gaat Studio 100 met de spektakel-musical 40-45 en Daens weer een stapje verder. Het technisch concept, inclusief rijdende tribunes en hoofdtelefoons, is een absolute wereldprimeur. Ook op gastronomisch vlak en in VIP-beleving willen we het allerhoogste niveau doortrekken. We hebben VIP-formules ontwikkeld voor elk budget en elke beleving. Na de bijzonder geslaagde en gesmaakte “Churchill Club” met Sergio Herman, ontwikkelen we samen met Roger van Damme de ultieme VIP-formule: “Chef’s Club”. Ik ben heel trots dat Roger mee zijn schouders onder dit mooie project wil zetten. Hij behoort immers tot de absolute top in zijn vak. Het wordt een unieke ervaring.”


verhaal 40-45
40-45 speelt zich af in Antwerpen, vlak na de eerste wereldoorlog. Staf en Louis Segers worden met een jaar verschil geboren. Ze groeien op in een warm nest. De broers zijn hartsvrienden en niets lijkt hun band te kunnen breken… Tot het onvermijdelijke gebeurt: de Tweede Wereldoorlog breekt uit en dat laat sporen na in iedere huiskamer, in elk gezin.
Ook in het gezin van Staf en Louis…

verhaal Daens
De musical Daens is gebaseerd op de gelijknamige film uit 1992 van grootmeester Stijn Coninx. Hij situeert zijn epos over recht en onrecht, over leven en dood, in het Aalst van 1900 en dompelt ons onder in het rauwe, uitzichtloze leven van de arbeidersklasse.
Eén man gaat echter de strijd aan met het immense onrecht van die tijd.
Die man is priester Adolf Daens.
info & boekingen via
http://www.chefsclub.be

  [ # 139 ] 03 November 2019 06:30 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  986
Geregistreerd  2013-09-09

Gisterenmiddag om 13:30 de show mogen zien, de verwachtingen waren na 8 maanden wachten zeer hoog.
Na maar liefst 4,5 uur reizen (vertrokken om 7u, pure ellende) waren we eindelijk aangekomen bij het theater in Puurs. Van te voren wisten we al dat Jo en Michiel de hoofdrollen zouden spelen, voor mij een kleine teleurstelling aangezien ik best wel Jelle en Jonas fan ben. De show begon en wauw wat was het een spektakel. Het heeft aan al onze verwachtingen voldaan. Ik heb vele shows gezien, maar deze is mij echt bij gebleven. Michiel en Jo waren fenomenaal en een top duo, Jonas en Jelle eigenlijk niet gemist. En wat is het een uitvinding die koptelefoons, heerlijk het geluid op vol en geen ergernissen aan de buren of aan kuchende mensen. Wat wel een klein minpuntje was, waren de plastic stoelen. Na een kleine twee uur zitten krijg je toch een beetje last van je bips. Daarnaast hadden we ook nog een showstop gisteren, gelukkig werd dit snel opgelost en kon de show hervat worden. Als het kon stapte ik morgen meteen weer in de trein en reisde ik het hele stuk weer af voor deze geweldige show, het is een absolute aanrader!

  [ # 140 ] 24 November 2019 11:30 AM
Swing
RankRank
Totaal aantal Reacties:  39
Geregistreerd  2016-04-17

Musical Wim - 09 September 2019 06:37 PM

De DVD is vanaf 8 november te verkrijgen bij bol. Ik *vermoed* dus dat na mei 2020 de show niet meer te zien zal zijn.

Net gemerkt dat de ticketverkoop is opengesteld tot 28/06/20. Ook de speelplanning staat reeds online, enkel voor Sarah & Emiel moet het nog ingevuld worden.

  [ # 141 ] 24 November 2019 04:12 PM
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  77
Geregistreerd  2010-02-25

Deborah Adam - 24 November 2019 11:30 AM
Musical Wim - 09 September 2019 06:37 PM

De DVD is vanaf 8 november te verkrijgen bij bol. Ik *vermoed* dus dat na mei 2020 de show niet meer te zien zal zijn.

Net gemerkt dat de ticketverkoop is opengesteld tot 28/06/20. Ook de speelplanning staat reeds online, enkel voor Sarah & Emiel moet het nog ingevuld worden.

Inderdaad. Dit zijn de laatste twee weken van run 3. Wat er na de zomer zal gebeuren is totaal onbekend. Misschien volgt er nog een vierde run onder het mom van ‘laatste kans’. Misschien ook niet.

Begin januari wordt de backstage omgebouwd om onder andere de nieuwe decorstukken voor Daens te kunnen bewaren. Er komen ook paardenstallen.

  [ # 142 ] 12 August 2020 10:27 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2217
Geregistreerd  2003-05-23

Ik was in 2018 en 2019 een beetje van de aardbodem verdwenen en eigenlijk niet in het theater te vinden. Dus ondanks dat zowel Daens als 14-18 heel hoog in mijn top van musicals staan, is 40-45 aan mij voorbij gegaan. Gelukkig doet Studio 100 niet moeilijk en brengt eigenlijk alles uit op DVD. En nu, bij gebrek aan theater, ideaal.

Mooi stuk, mooie rol van Peter van den Velde, en ik heb spijt dat ik theater zo aan me voorbij heb laten gaan de afgelopen jaren. 40-45 is misschien ietsje meer cliche dan 14-18, omdat er zoveel over de Tweede Wereld Oorlog geschreven is, zeker in Nederland, meer dan de Eerste Wereld Oorlog. Maar de manier waarop het benaderd wordt is nieuw genoeg om het niet saai of cliche te laten worden. Al is misschien het Belgische oogpunt al genoeg variatie voor het Nederlandse oog.

Ik hou van de filmische muziek, en de aanpak van Franck van Laecke met grote lege podia met goed gebruik van licht, een heel blik aan acteurs/ensemble/kinderen/figuranten, en dan ook nog auto’s, fietsen, karren, vliegtuigen…. Ja, als ik mag kiezen voor een musical ga ik voor groots en meeslepend, en niet voor klein en subtiel ;-)

Enige waar ik niet weg van was, was de rol van Tuur, en vooral zijn dood. Het was me iets te veel Gavroche.

Ik moet toch eens gaan kijken hoe ik in het najaar in België geraak voor de reprise van Daens en van 40-45. Heeft iemand de barre tocht naar Puurs gemaakt met het OV?

[ Gewijzigd: 12 August 2020 10:38 PM by Klaske ]
  [ # 143 ] 13 August 2020 10:20 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  661
Geregistreerd  2005-05-05

Klaske - 12 August 2020 10:27 PM

Ik moet toch eens gaan kijken hoe ik in het najaar in België geraak voor de reprise van Daens en van 40-45. Heeft iemand de barre tocht naar Puurs gemaakt met het OV?

Hoe je ook gaat je moet altijd wel een half uurtje lopen. Volgens mij is de meest relaxte en kortste manier om in Antwerpen over te stappen op de trein naar Mechelen en dan de trein richting Puurs en uitstappen op station Willebroek. Daarna nog halfuurtje lopen.
Of als je wilt overnachten, in Willebroek bus 260 nemen naar Puurs Tranversaleweg en dan 8 minuten lopen naar Hotel Essenza. Dit is een keurig nieuw hotel en zij brengen en halen hun gasten naar Studio 100.

   Handtekening   

MarcelHensema*TimTeunissen*JobGreuter*Kooten,Spaaij,Bosch*Roosendaal, Boer*Michelle van de Ven*Luuk Ransijn*Marijn Brouwers*Marjolijn Touw*Renee van Wegberg*Rundfunk*Cinderella*The Visit

  [ # 144 ] 08 September 2021 08:51 PM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  102
Geregistreerd  2009-01-17

Ik kreeg vandaag een mail over de inhaalvoorstelling waar ik naar toe ga van 40-45 de musical.
Er is alleen toegang met een CST, covid safety ticket. Weet iemand of je hier ook de coronacheckapp voor kunt gebruiken? Die CST is alleen voor Belgen. Ik heb ook gemaild naar Studio 100, maar die kunnen wegens drukte niet snel reageren. Dus ik dacht, misschien is er hier iemand die het weet.?

  [ # 145 ] 09 September 2021 07:24 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

In onze Nederlandse app zit ook een internationale QR-code, die zou voor hen ook scanbaar moeten zijn.

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 146 ] 09 September 2021 03:38 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  434
Geregistreerd  2011-03-22

Balsem - 08 September 2021 08:51 PM

Ik kreeg vandaag een mail over de inhaalvoorstelling waar ik naar toe ga van 40-45 de musical.
Er is alleen toegang met een CST, covid safety ticket. Weet iemand of je hier ook de coronacheckapp voor kunt gebruiken? Die CST is alleen voor Belgen. Ik heb ook gemaild naar Studio 100, maar die kunnen wegens drukte niet snel reageren. Dus ik dacht, misschien is er hier iemand die het weet.?

Dit staat er op de site van de Vlaamse overheid:
“Het Covid Safe Ticket is identiek aan het Europees Coronacertificaat. Indien je reeds beschikt over dit certificaat, hoef je dus geen bijkomend document aan te vragen.”

Je kunt het certificaat tonen in de Coronacheck-app, maar ook printen. Via coronacheck.nl kun je het certificaat printen. Je moet dan wel eerst inloggen met je DigID.

  [ # 147 ] 30 September 2021 09:15 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15


Ella Leyers krijgt hoofdrol in Spektakel-Musical 40-45!


Ook Ruben Van Keer, Ludo Hoogmartens,
en Ianthe Tavernier vervoegen de cast



Na een lange gedwongen pauze herstarten vanaf half oktober de voorstellingen van de Spektakel-Musical 40-45 in het Studio 100 Pop-Up Theater in Puurs. Nadat eerder deze zomer reeds de voorstellingen van Daens de musical werden hernomen, beleeft nu ook deze succesproductie haar reprise. Studio 100 is verheugd om te kunnen aankondigen dat Ella Leyers de rol van Marie op zich zal nemen. Met deze rol maakt zij haar musicaldebuut. Daarnaast zijn er ook nog enkel andere nieuwkomers: zo zal Ruben van Keer te zien zijn als Staf Segers, Ianthe Tavernier als het joodse meisje Sarah en Ludo Hoogmartens als Emiel Segers. 



Omwille van het hoge aantal voorstellingen dat wordt gespeeld, blijft ook de huidige cast op post en zullen deze nieuwkomers met hen afwisselen.
Ruben Van Keer zal voor zijn rol als Staf Segers afwisselen met Jelle Cleymans en Jo Hens. Ella Leyers deelt de rol van Marie met Line Ellegiers. Ludo Hoogmartens zal als Emiel Segers alterneren met Peter Van de Velde en Bert Cosemans. Ianthe Tavernier deelt haar rol met Daphne Wellens.


Ella Leyers: ““Toen ik de spektakel musical 40-45 voor de eerste keer zag was ik zwaar onder de indruk. Het is een bijzonder spectaculaire voorstelling en de thematiek blijft intrigeren. En dat ik nu zelf deel mag uitmaken van de cast vind ik heel spannend!”


Gert Verhulst, bezieler: “Voor een prestigieuze productie als 40-45 heb je voor elke rol steengoede acteurs nodig. Ik ben dan ook bijzonder trots dat we vandaag Ella Leyers, Ruben Van Keer, Ianthe Tavernier en Ludo Hoogmartens kunnen toevoegen aan de cast. We kijken er naar uit om deze krachtige productie opnieuw los te laten op het publiek.”


Verhaal
40-45 speelt zich af in Antwerpen, vlak na de eerste wereldoorlog. Staf en Louis Segers worden met een jaar verschil geboren. Ze groeien op in een warm nest. De broers zijn hartsvrienden en niets lijkt hun band te kunnen breken… Tot het onvermijdelijke gebeurt: de Tweede Wereldoorlog breekt uit en dat laat sporen na in iedere huiskamer, in elk gezin. Ook in het gezin van Staf en Louis…


Spektakel-Musical 40-45
Studio 100 Pop-Up Theater, Puurs

tickets & info via http://www.40-45.live

  [ # 148 ] 06 November 2021 11:02 AM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  102
Geregistreerd  2009-01-17

Vanwege ziekte heb ik voor de voorstelling van vanmiddag een kaartje over. Vak G rij 2 stoel 2. Wie belangstelling heeft, hij staat op Ticketswap.

https://www.ticketswap.nl/listing/spektakel-musical-40-45/5337827/05e4a47dd3?utm_campaign=publishedListingShare&utm_source=ticketswap&utm_medium=manualshare

  [ # 149 ] 12 March 2022 03:50 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1024
Geregistreerd  2013-05-26

Zondag 3 juli is de laatste voorstelling.

  [ # 150 ] 20 May 2022 02:34 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

meest succesvolle Belgische musical ooit stopt definitief op 3 juli 2022
Free Souffriau en Lotte Stevens vervoegen cast voor de allerlaatste speelreeks van 40-45!

Binnenkort start de laatste reeks voorstellingen van de spektakel-musical 40-45. Voor deze allerlaatste speelreeks werden actrices Free Souffriau en Lotte Stevens aangetrokken om respectievelijk de rol van Sarah en Marie te vertolken. Free Souffriau hoeft als leading lady van de Vlaamse musical natuurlijk geen verdere introductie meer. Lotte Stevens kennen we dan weer als de nieuwe actrice die in het superheldenpak van Mega Mindy mag kruipen. Wie dit stuk Vlaamse musicalgeschiedenis niet wil missen moet zich trouwens haasten, want op zondag 3 juli is het onherroepelijk afgelopen en wordt de allerlaatste voorstelling van 40-45 gespeeld in het Studio 100 Pop-Up Theater in Puurs .


Met meer dan 750.000 bezoekers is deze voorstelling een echte mijlpaal te noemen in de Vlaamse musicalgeschiedenis. Nooit eerder trok een voorstelling in ons land massaal zoveel bezoekers. Niet alleen wat betreft publieke belangstelling is 40-45 een gigantisch succes, ook op technisch en artistiek vlak werden de grenzen verlegd. Naast spectaculaire scènes met heel wat special effects, wordt het publiek ook geraakt met muziek en pakkende beelden die naar de keel grijpen. Het ongeziene technisch concept met rijdende tribunes en het geluid via individuele hoofdtelefoons zorgen ervoor dat alle toeschouwers op een unieke manier meegezogen worden in het verhaal. Op alle vlakken is 40-45 dan ook een uitzonderlijke productie geworden

Free Souffriau: “Nadat ik al mocht meespelen in zowel de eerste als de nieuwe versie van Daens én de spektakel-musical 14-18, ben ik bijzonder blij dat ik ook 40-45 aan dit lijstje van succesmusicals mag toevoegen. Het is een productie die nog grootster en spectaculairder is dan alle andere grote musicals van Studio 100 waarin ik tot nu toe al heb meegespeeld.”

Lotte Stevens: “Er zijn producties waarvan je meteen weet: hier wil ik heel graag eens in meespelen. De spektakel-musical 40-45 is zo’n voorstelling. Ik kan dan ook niet wachten om eraan te beginnen en ervoor te zorgen dat het publiek elke keer een bijzondere ervaring ondergaat.”


Verhaal
40-45 speelt zich af in Antwerpen, vlak na de Eerste Wereldoorlog. Staf en Louis Segers worden met een jaar verschil geboren. Ze groeien op in een warm nest. De broers zijn hartsvrienden en niets lijkt hun band te kunnen breken… Tot het onvermijdelijke gebeurt: de Tweede Wereldoorlog breekt uit en dat laat sporen na in iedere huiskamer, in elk gezin. Ook in het gezin van Staf en Louis…

tickets & info:
http://www.40-45.live

‹ First  < 8 9 10 11 > 
10 of 11
‹‹ Hair 2016-2017      Murder Ballad ››