3 of 3 |  < 1 2 3
Frozen - London
  [ # 31 ] 09 September 2021 02:27 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  745
Geregistreerd  2015-04-02

Ik hoop het volgende week te zien, met broadway ervaring dus ben mega benieuwd na jouw review Twananas!

   Handtekening   

I believe that God lives on a planet called Kolob.
I once sat next to Stephen Schwartz during a preview of Carrie B)

  [ # 32 ] 29 September 2021 01:06 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  745
Geregistreerd  2015-04-02

Ik ben een heel groot Frozen fan en heb de show 3 keer in New York gezien. Vorige week dan eindelijk in Londen en wat was ik benieuwd!!

Productie-wise wint Londen het met gemak.
De changes tov Broadway pakken allemaal positief uit, het decor echt WAUW (zoals twananas al aangaf, de brug is echt formaatje Tower Bridge) en de cast is ook zeer goed!
Olivier Ormson vond ik heel goed gecast hoewel ik zijn character-development gewoon jammer vind omdat hij zo snel van good guy naar bad guy gaat, maar daar kan hij niets aan doen. De vertolking was echt helemaal prima.
Stephanie McKeon is echt Anna, superfijn om naar te kijken. En Samantha Barks…. is voor mij Samantha Barks (in een heeeeule mooie jurk!) maar ze is wel subliem.
Ik probeer zo min mogelijk acteurs te vergelijken in dezelfde rollen want juist ieder zn eigen persoonlijke touch maakt het interessant, maar in dit geval voelt het alsof ik bij Samantha nog wel iets mis qua vertolking tov Caissie wat voor mij tot nu toe de echte Elsa blijft.

Is er dan niets te klagen? Zeker wel, ik opteer voor een adults-(die zichzelf kunnen gedragen)-only voorstelling. Ik had zowel voor als naast me kleine kinderen zitten en het leidde me helaas echt af.
De hele show door eten (echt waarom verkopen theaters POPCORN?!) bewegen, praten, meezingen, schoppen tegen de stoel, hoesten en proesten, heel irritant.

   Handtekening   

I believe that God lives on a planet called Kolob.
I once sat next to Stephen Schwartz during a preview of Carrie B)

  [ # 33 ] 02 May 2022 07:14 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2217
Geregistreerd  2003-05-23

Ik was vorige week in London. Eén van de voorstellingen die ik zag was Frozen.
Van de eerste akte niets meegekregen. Links en rechts naast me mensen die zaten te praten, achter me een familie met snoepzakjes. Degene die zich het beste gedroeg was het vijf-jarige meisje in haar Elsa jurkje op de rij voor me. Ze danste af en toe mee, maar hield zich verder prima.

Ik zat eerste balkon, tweede rij, in het midden. Ik ben na de pauze gaan verzitten naar één van de lege zijbalkons. Een restricted view was beter dan nog een tweede akte naar de mensen om me heen te luisteren.

Eerste akte, wat ik er van mee kreeg, is redelijk film-trouw en goed bewerkt. Uitgewerkt waar het moet.
Tweede akte is zwak met twee ‘Big Lipped Alligator Moments’ in Hygge en Fixer Upper. Dat laatste nummer was altijd al een overbodig nummer, maar een uitgewerkte choreografie houdt de boel alleen maar meer op.
Twee van zulke lange nummers in een tweede akte van 45 minuten, daar hadden ze toch iets beters van kunnen maken? Ik twijfel sowieso of dit de beste manier is om de rol van de Trollen te vertolken.

  [ # 34 ] 26 May 2022 02:43 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Gisteren deze voorstelling gezien, met grotendeels de eerste bezetting.

Ik was niet erg onder de indruk van de vocals van Samantha Barks, ze leek soms in eerste instantie te weinig power te geven, later bij te moeten geven waardoor het wow-effect uitbleef. Qua spel was het zoals je mag verwachten in deze rol.

Stephanie McKeon is een solide Anna. Vocaal goed, ze laat geen moment haar hoge energie los zonder dat het karikaturaal wordt.

Verder niets aan te merken op de cast.

Qua show is dit denk ik de beste Disney-musical die ik heb gezien. Goeie decors, de effecten zijn fantastisch, ook een aantal waarbij in plaats van een set of props gebruik wordt gemaakt van dansers…

Qua verhaal geen verrassingen, maar ik deel de mening van Klasje ten aanzien van de tweede akte. Een aantal overbodige nummers, plus de voor mij wat haastige ontknoping (ik kreeg hier een beetje hetzelfde gevoel bij als bij Aladdin, flink de spanning opbouwen en dan een scheet en is het klaar). Tweede akte was voor mij dus een flink contrast met de in vergelijking met de film langgerekte (maar nuttig gevulde) eerste akte.

Disney gaat er vast niets meer aan veranderen, en dat vind ik ergens wel jammer. Ik zal ‘m vast nog wel eens gaan zien maar het is wat mij betreft geen hoogvlieger.

[ Gewijzigd: 28 May 2022 07:05 PM by June ]
   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 35 ] 01 August 2023 09:31 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Vandaag aangekondigd: Samantha Barks gaat met zwangerschapsverlof (maar keert terug in 2024). In de tussentijd wordt ze vervangen door Jenna Lee-James. Bron: Insta Frozen London.

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 36 ] 02 August 2023 06:53 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Na Willemijn Verkaik in Hamburg kiest dus ook Londen voor een beduidend oudere Elsa.

  [ # 37 ] 22 January 2024 03:33 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  713
Geregistreerd  2010-02-28

Frozen London gaat helaas 8 September hun laatste voorstelling spelen.

Frozen Socials

 < 1 2 3
3 of 3