2 of 11 |  < 1 2 3 4 >  Last ›
Les Miserables 2023
  [ # 16 ] 10 June 2022 08:18 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Michael Muyderman wordt Marius.

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 17 ] 28 June 2022 12:08 PM
Avatar
Toneelhulp
Rank
Totaal aantal Reacties:  15
Geregistreerd  2006-09-04

Studio 100 gaat een vervolg aan de Nederlandse tour breien in Antwerpen.

  [ # 18 ] 05 July 2022 07:39 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1024
Geregistreerd  2013-05-26

Er komt nu langzaamaan ook meer informatie over het ensemble:

Yoran de Bont - Grantaire (eerste cover Javert, derde cover Jean Valjean)
Saskia Schäfer - Madame (eerste cover Madame Thénardier)
Pamela Kroes - Ensemble (eerste cover Cosette)

  [ # 19 ] 08 July 2022 02:09 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1109
Geregistreerd  2005-08-14

Welke madame speelt Saskia? Kwam er niet echt uit wijs…

  [ # 20 ] 08 July 2022 03:44 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1071
Geregistreerd  2002-07-30

Judaz - 08 July 2022 02:09 PM

Welke madame speelt Saskia? Kwam er niet echt uit wijs…

Madame is een klein rolletje (of eigenlijk meer een trackaanduiding dan een rolletje) in Lovely Ladies. De “hoerenmadam” die Fantine overtuigt om zich bij hen aan te sluiten (“Toe dan schatje…”).

  [ # 21 ] 09 July 2022 09:31 AM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1109
Geregistreerd  2005-08-14

S7rin - 08 July 2022 03:44 PM
Judaz - 08 July 2022 02:09 PM

Welke madame speelt Saskia? Kwam er niet echt uit wijs…

Madame is een klein rolletje (of eigenlijk meer een trackaanduiding dan een rolletje) in Lovely Ladies. De “hoerenmadam” die Fantine overtuigt om zich bij hen aan te sluiten (“Toe dan schatje…”).

Ah ja! Had al een klein vermoeden dat het zo iets moest zijn. Thanks. :)

  [ # 22 ] 25 August 2022 07:25 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Hoofdrolspelers met op Oscaruitreiking gebaseerd optreden
Cast Les Misérables geeft eerste optreden tijdens Uitmarkt



Tijdens het live tv-programma Musical Awards: The Kick-Off op zondagavond 28 augustus geeft de bijna voltallige cast van de nieuwe Nederlandse versie van de legendarische musical Les Misérables een optreden. Dit optreden is enigszins vergelijkbaar met wat destijds door de filmcast werd gebracht tijdens de Oscaruitreiking in Hollywood. Musical Awards: The Kick-Off is zondag 28 augustus live te volgen via AVROTROS om 21:22 uur op NPO1.

Voor het hele team van De Graaf & Cornelissen Entertainment is het de eerste keer om hoofdrolspelers als Freek Bartels, Milan van Waardenburg, Vajèn van den Bosch, Channah Hewitt en Ellen Pieters, met de bijna volledige cast van Les Misérables, zo’n dertig mensen, samen aan het werk te zien. ‘We zijn nog niet aan de repetities begonnen, dus dan spreek of zie je de castleden met name afzonderlijk,’ laat artistiek directeur Hans Cornelissen weten. ‘Het wordt voor ons dus ook een bijzonder moment om iedereen samen te zien optreden en om de uitstraling en chemie te voelen die we tijdens de audities samen met het team uit Londen al mochten ervaren.

Bewust heeft De Graaf & Cornelissen Entertainment ervoor gekozen om met een uitgebreide groep acteurs op het podium te staan. ‘Ze gaan een groot optreden verzorgen enigszins vergelijkbaar met dat wat de filmcast van Les Misérables destijds bij de uitreiking van de Oscars heeft laten zien. We hebben dan ook speciaal voor deze Kick-Off dagenlang gerepeteerd. Regisseur James Powell die eerder op belangrijke podia in vele wereldsteden Les Misérables regisseerde, komt speciaal voor deze repetities en het live-optreden over uit Engeland’.

Het legendarische Les Misérables is terug in Nederland en gaat op 5 maart 2023 in première in Koninklijk Theater Carré Amsterdam.

Uitmarkt 2022: Musical Awards: The Kick-Off is zondag 28 augustus live te volgen via AVROTROS om 21:22 uur op NPO1

Voor meer informatie en kaartverkoop: lesmiserables.nl

  [ # 23 ] 05 October 2022 04:30 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Musical Les Misérables nog steeds een grote hit in Nederland
NU AL 55.000 KAARTEN VERKOCHT VOOR LES MISÉRABLES



Met nog vijf maanden tot aan de première op 5 maart 2023 in Koninklijk Theater Carré Amsterdam is theaterproducent De Graaf & Cornelissen Entertainment verheugd bekend te maken dat er voor de komende tournee van de vernieuwde versie van de legendarische musical Les Misérables nu al 55.000 kaarten verkocht zijn.

De repetities zijn nog niet begonnen en de cast van Les Misérables presenteerde zich slechts een keer met een liveoptreden voor het grote publiek tijdens de Musical Awards The Kick-off. Maar de belangstelling voor deze iconische voorstelling is zo groot dat er nu al 55.000 kaarten zijn verkocht. ‘Het is overweldigend,’ laat medeproducent Hans Cornelissen weten. ‘Er zijn al zoveel generaties met deze musical opgegroeid en nu zal een nieuwe generatie weer kennismaken met dit prachtige en legendarische verhaal. We merken aan alles dat Les Misérables bij het publiek leeft. De première op 5 maart 2023 in Koninklijk Theater Carré zal groots zijn, zoals het bij een grootse musical past.’

Les Misérables zal exclusief te zien zijn in Amsterdam, Rotterdam, Den Haag, Maastricht, Groningen, Breda, Apeldoorn, Eindhoven en Almere. Het is de grootste reizende musical in Nederland. Om de productie naar Nederland te halen zijn er minimaal vijftien trailers nodig. ‘Eerder is dat zelden vertoond bij een reizende voorstelling. Maar we willen graag dat zoveel mogelijk mensen de kans krijgen om deze fantastische voorstelling te zien.’

In Amerika heeft de musical destijds acht Tony Awards gewonnen. Met een totaal van 6680 voorstellingen is het een van na meest opgevoerde shows in de geschiedenis van Broadway. Op het Londense West End is het de langstlopende musical ooit, met al bijna veertig jaar uitverkocht
De hoofdrollen, die vanaf volgend jaar in Nederland worden gespeeld, zijn voor Milan van Waardenburg (Jean Valjean), Freek Bartels (Javert), Vajèn van Den Bosch (Eponine), Yannick Plugers (Thénardier), Channah Hewitt (Fantine), Ellen Pieters (Madame Thénardier), Mark Roy Luykx (Enjolras), Michael Muyderman (Marius), Sem Gerritsma (Cosette) en René van Kooten (alternate Jean Valjean).

Voor meer informatie en kaartverkoop: http://www.lesmiserables.nl

  [ # 24 ] 16 November 2022 07:16 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Voor de voorstellingen in Antwerpen schuiven Nordin De Moor, Ianthe Tavernier en Jonas Van Geel aan als Javert, Eponine en Thenardier.

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 25 ] 16 November 2022 08:35 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

De volledige cast voor Vlaanderen: https://lesmiserables.live/musical-cast (als de herberg tenminste door maar 1 persoon wordt gerund 😉 )

de legende is eindelijk terug
met Vlaamse toppers in de cast


Studio 100 brengt
Les Misérables
opnieuw naar Vlaanderen!

De legende is terug! Want in het najaar van 2023 brengt Studio 100 de succesmusical Les Misérables terug naar Vlaanderen. Het gaat om Cameron Mackintosh’s spectaculaire, eigentijdse versie van Boublil en Schönbergs succesmusical Les Misérables. In de cast vinden we sterke namen als Jonas Van Geel, Ianthe Tavernier en Nordin De Moor, die deze legendarische productie tot leven zullen brengen. De Vlaamse première is voorzien voor 15 oktober 2023 in Stadsschouwburg Antwerpen, nadien zal de voorstelling ook nog te zien zijn in Capitole Gent.


Ondertussen is het al bijna 25 jaar geleden dat deze epische musical voor het eerst in ons land te zien was in de Antwerpse stadsschouwburg. Het was de eerste grote succesmusical in Vlaanderen en betekende zowat de doorbraak van het genre bij het grote publiek. Voor deze nieuwe productie van Les Misérables gaat Studio 100 een nauwe samenwerking aan met De Graaf & Cornelissen Entertainment en Van Lambaart Entertainment.

Voor deze productie werd een cast samengesteld met de beste namen uit de lage landen: een combinatie van sterke Nederlandse acteurs aangevuld met Vlaamse namen. Zo geeft Nordin De Moor gestalte aan inspecteur Javert en zien we Ianthe Tavernier als Eponine die mag schitteren met het beklijvende solonummer “On my own” (Heel alleen). Jonas Van Geel speelt de rol van Thénardier, een herbergier met een discutabele reputatie.



Gert Verhulst: “Ik ben bijzonder blij en trots dat we Les Misérables terug naar Vlaanderen kunnen halen. Het is één van mijn favoriete musicals en ik kijk er dan ook bijzonder hard naar uit. Met Jonas Van Geel, Ianthe Tavernier en Nordin De Moor zijn we er in ieder geval in geslaagd om een ijzersterkte Vlaamse cast samen te stellen die dit meesterwerk weer tot leven kan brengen.”


Verhaal
Frankrijk in een tijd van onrust, armoede en oneerlijkheid. Na 19 jaar gevangenschap lijkt Jean Valjean zijn vrijheid tegemoet te gaan. Javert helpt hem uit de droom en laat hem weten aan welke voorwaarden hij de rest van zijn leven moet voldoen. Om hieraan te ontsnappen verscheurt Jean Valjean zijn vrijlatingsbrief en neemt een nieuwe identiteit aan. Door de jaren heen bewijst hij een goed persoon te zijn en probeert hij zijn verleden achter zich te laten. Lukt het Jean Valjean om uit handen te blijven van de geobsedeerde Javert, die hem koste wat kost wil bestraffen voor het breken met de voorwaarden?

Les Misérables
vanaf 15 oktober 2023 te zien
in Stadsschouwburg Antwerpen en Capitole Gent


tickets & info
http://www.lesmiserables.live

  [ # 26 ] 21 February 2023 08:51 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1107
Geregistreerd  2004-04-18

Is er al iemand geweest? En hoe was het?

  [ # 27 ] 21 February 2023 11:17 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Jeroen - 16 November 2022 08:35 AM

De volledige cast voor Vlaanderen: https://lesmiserables.live/musical-cast (als de herberg tenminste door maar 1 persoon wordt gerund ;-) )

Goele De Raedt gaat Madame Thenardier spelen. Bron.

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 28 ] 22 February 2023 03:23 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Ik zie op de website van het officiële ticketverkooppunt (teleticketservice) dat Les Misérables na Gent op 2 en 3 december nog twee voorstellingen in Antwerpen speelt.

Dus voor de volledigheid nog even de hele speellijst, voor zover nu bekend:
t/m 25-02 Kunstlinie Almere
01-03 t/m 19-03 Carré Amsterdam (P op 05-03)
23-03 t/m 10-04 Nieuwe Luxor Rotterdam
14-04 t/m 23-04 Theater aan het Vrijthof Maastricht
26-04 t/m 07-05 Orpheus Apeldoorn
10-05 t/m 21-05 Martiniplaza Groningen
28-05 t/m 11-06 World Forum Den Haag
14-06 t/m 02-07 Chassé Breda
05-07 t/m 06-08 Carré Amsterdam
20-09 t/m 01-10 Parktheater Eindhoven
18-10 t/m 29-10 Stadsschouwburg Antwerpen
15-11 t/m 26-11 Capitole Gent
02-12 t/m 03-12 Stadsschouwburg Antwerpen
Bron: website DGC.

Ze maken een duidelijke zomerstop in augustus/september. Ik vraag me af of er na Antwerpen nog iets gaat gebeuren.

[ Gewijzigd: 22 February 2023 03:30 PM by June ]
   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 29 ] 24 February 2023 12:47 AM
Toneelhulp
Rank
Totaal aantal Reacties:  22
Geregistreerd  2019-07-28

Vandaag heb ik de try out gezien in Almere. Ten eerste wil ik echt zeggen wat een fijn theater heeft Almere toch!
Ik moet bekennen dat ik snel kaarten had gekocht voor deze week omdat ik begreep dat René van Kooten Milan zou vervangen en je zult net zien dat Milan vandaag weer beter was. Fijn voor hem en ik moet zeggen dat ik dat helemaal niet erg vond. Jemig wat is hij goed.

Geloof mij dat ik vandaag een van de beste Nederlandse musical voorstellingen ooit heb gezien. Ik heb deze versie van les miserabele paar maanden terug in Londen gezien en deze voorstelling die ik vandaag heb gezien doet er echt niet van onder. Op sommige momenten vond ik de voorstelling zelfs beter dan die van Londen.

Mijn ster van vanavond waren er twee. Ik vond Freek als Javier geweldig en hoe hij zijn tweede solo eigen heeft gemaakt. Het nummer op de brug vond ik zo goed. Zo eigen, het was echt fantastisch. Ook vond ik de Channah geweldig. De beste Fantine die ik ooit heb gezien. De diepte die zij in haar stem heeft raakte mij heel erg;

Het enige wat ik vervelend vond waren de theandiers, ik heb nu les miserabele zes keer gezien, zowel in Londen als in Rotterdam en nu Almere en deze twee waren echt mijn minst favoriete. Ik vond Ellen niet goed zingen en Yannick vond ik niet eng en ook niet grappig en het leek soms of die op de verkeerde maat aan het zingen was en er soms ook onder zat, misschien moesten ze nog groeien in hun rol. Ik ga ik mei in Groningen. Deze had ik al geboekt. Dus ben benieuwd

Verder was Vajean heel goed, ze zingt technisch heel mooi maar raakte dit keer mij niet. Kan gebeuren.

Marius en cossette zijn normaal de personages waar ik aan stoor maar dat had ik dit keer niet. Al vergat Michael wel paar keer zijn tekst maar zijn eind solo nummer maakte alles weer goed. Prachtig talent . De acteur die Enjolras speelde vond ik ook zeer goed en ik kreeg kippenvel toen hij in de kar lag en dat Javier (Freek) naar hem keek. Toch leuk dat Freek vroeger die rol speelde.

Milan had ik echt wel mijn twijfels bij. Dat die te “musical” zou zingen en niet dat rouwe had van Jean valjean. Dit gebeurde gelukkig niet en hij acteerde zeer goed. Ik vond ook van iemand die een zware keelontsteking had dat die echt zeer goed zong.

Ik zat toevallig in de rij waar alle creatives van de voorstelling zaten. Wat mogen zij hier trots op zijn en wat een hoog niveau. Het valt mij sowieso op dat de. Producent echt goede producties de laatste jaren neerzet en met een voorstelling zo goed als deze is dit een kroon op hun werk

Bijna overal is les miserabele al uitverkocht maar als je musical fan bent moet je dit gaan zien, ik vind het niet normaal goed.

 

 

  [ # 30 ] 24 February 2023 06:57 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

bevestiging Goele voor Vlaamse voorstellingen

Goele de Raedt en Jonas van Geel spelen komisch duo in Les Misérables


Goele De Raedt vervoegt de cast van Les Misérables als Madame Thénardier. Samen met Jonas Van Geel, die haar echtgenoot zal spelen, vormen zij de Thénardiers. Een herbergierskoppel met een discutabele reputatie. In het najaar van 2023 brengt Studio 100 de succesmusical Les Misérables terug naar Vlaanderen. Het gaat om Cameron Mackintosh’s spectaculaire, eigentijdse versie van Boublil en Schönbergs succesmusical Les Misérables. In de cast vinden we ook nog sterkhouders Ianthe Tavernier en Nordin De Moor, die deze legendarische productie tot leven zullen brengen. De Vlaamse première is voorzien voor 15 oktober 2023 in Stadsschouwburg Antwerpen, nadien zal de voorstelling ook nog te zien zijn in Capitole Gent.


Ondertussen is het al bijna 25 jaar geleden dat deze epische musical voor het eerst in ons land te zien was in de Antwerpse stadsschouwburg. Het was de eerste grote succesmusical in Vlaanderen en betekende zowat de doorbraak van het genre bij het grote publiek. En dit jaar komt deze legende eindelijk terug! Voor deze nieuwe productie van Les Misérables gaat Studio 100 een nauwe samenwerking aan met De Graaf & Cornelissen Entertainment en Van Lambaart Entertainment.

Voor deze productie werd een cast samengesteld met de beste namen uit de lage landen: een combinatie van sterke Nederlandse acteurs aangevuld met Vlaamse namen. Zo geeft Nordin De Moor gestalte aan inspecteur Javert en zien we Ianthe Tavernier als Eponine die mag schitteren met het beklijvende solonummer “On my own” (Heel alleen). Jonas Van Geel en Goele De Raedt vormen samen de Thénardiers.


Goele De Raedt: “De rol van Madame Thénardier is een echte droomrol! Les Misérables is en blijft een iconische voorstelling waarin elke musicalacteur ooit een keer in wil meespelen. Ik kan niet wachten om eraan te beginnen.”


Jonas Van Geel: “Meneer Thénardier spelen was iets dat al heel lang op mijn bucketlist stond. Ik ben ook bijzonder blij dat ik dit avontuur samen met Goele mag aangaan. Zij is zowel vocaal als qua spel een echte topper om mee samen te werken.”


Verhaal
Frankrijk in een tijd van onrust, armoede en oneerlijkheid. Na 19 jaar gevangenschap lijkt Jean Valjean zijn vrijheid tegemoet te gaan. Javert helpt hem uit de droom en laat hem weten aan welke voorwaarden hij de rest van zijn leven moet voldoen. Om hieraan te ontsnappen verscheurt Jean Valjean zijn vrijlatingsbrief en neemt een nieuwe identiteit aan. Door de jaren heen bewijst hij een goed persoon te zijn en probeert hij zijn verleden achter zich te laten. Lukt het Jean Valjean om uit handen te blijven van de geobserdeerde Javert, die hem koste wat kost wil bestraffen voor het breken met de voorwaarden?


Les Misérables
vanaf 15 oktober 2023 te zien
in Stadsschouwburg Antwerpen en Capitole Gent


tickets & info
http://www.lesmiserables.live

 < 1 2 3 4 >  Last ›
2 of 11