5 of 5 | ‹ First  < 3 4 5
Come From Away - 2021
  [ # 61 ] 11 March 2022 07:22 AM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  926
Geregistreerd  2009-02-23

Reactie van het Luxor Theater: “De producent van deze voorstelling heeft helaas laat bekend gemaakt dat zij alle voorstellingen in Rotterdam willen annuleren.
Gelukkig zijn onze deuren weer open maar door de coronamaatregelen zijn er veel last-minute verschuivingen in het programma geweest. Hierdoor zijn er helaas te weinig kaarten verkocht om deze voorstelling door te kunnen laten gaan. Dit heeft hen doen besluiten de voorstelling te annuleren”

  [ # 62 ] 11 March 2022 01:09 PM
Avatar
Swing
RankRank
Totaal aantal Reacties:  47
Geregistreerd  2021-01-06

Dit is toch eeuwig zonde, hopelijk kunnen alle voorstellingen in de andere theaters wel allemaal door gaan. In Breda zijn ze al verplaatst naar een kleinere zaal, in Delamar spelen ze alleen in het weekend en in Heerlen is de speelperiode ook ingekort…

  [ # 63 ] 12 March 2022 11:46 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

MusicalN - 11 March 2022 07:22 AM

Reactie van het Luxor Theater: “De producent van deze voorstelling heeft helaas laat bekend gemaakt dat zij alle voorstellingen in Rotterdam willen annuleren.
Gelukkig zijn onze deuren weer open maar door de coronamaatregelen zijn er veel last-minute verschuivingen in het programma geweest. Hierdoor zijn er helaas te weinig kaarten verkocht om deze voorstelling door te kunnen laten gaan. Dit heeft hen doen besluiten de voorstelling te annuleren”

Ik moet ook zeggen dat het idioot lang heeft geduurd voordat het Luxor de kaartverkoop heeft opengezet. De nieuwe datums stonden elders al lang, maar Luxor verkocht nog weken Diana & Zonen voor voorstellingen op deze datums.

  [ # 64 ] 13 March 2022 09:43 AM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  926
Geregistreerd  2009-02-23

Dit kwam doordat de producent Medialane nog geen definitief besluit had genomen over beide voorstellingen. Wat weer extra werd bewezen, toen ze CFA alsnog eruitgooide.

  [ # 65 ] 26 March 2022 08:24 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1415
Geregistreerd  2004-09-12

Musicalworld.TV sprak met de schrijvers-componisten van Come From Away: Irene Sankoff en David Hein. Bekijk het interview op: http://musicalworld.nl/artikel/come_from_away_gesprek_met_de_schrijvers

  [ # 66 ] 03 April 2022 10:36 AM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  177
Geregistreerd  2003-03-16

Afgelopen vrijdag ben ik samen met mijn man afgereisd naar het de la mar in Amsterdam. We zouden de show eigenlijk in het nieuwe luxor zien in oktober 2021 nog voor de première, die ging niet door vanwege productionele redenen, januari 2022 gingen we niet i.v.m. Lockdown en maart 2022 weer afgelast is het nieuwe luxor wegens productionele redenen (lees veel te weinig kaarten verkocht). We
Hadden de Broadway show al op Apple TV gezien en ik draaide de muziek al jaren grijs. Ik wilde deze show gewoon zien, de aanhouder wint. Blij deze show uiteindelijk toch live gezien te hebben. Ik vind dat Medialane met deze show een pareltje in handen heeft. Ik heb een heerlijke avond gehad. Wel jammer dat Willemijn er helaas niet was. Maar haar vervangster was prima. De rest van de cast lekker divers en gevarieerd. Gelukkig een bijna volle zaal en ik vind dat deze show dit verdient. Fijn avondje musical gehad. Heerlijk!

   Handtekening   

Be never to busy to be beautifull

  [ # 67 ] 11 April 2022 07:24 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Gisteren de laatste voorstelling in Delamar gezien, met voor mij voor het eerst de gehele eerste bezetting (dit was mijn zesde keer in Nederland).

Mijn bingokaart (voor de Standby Bingo) ga ik niet meer compleet krijgen, Jennifer van Brenk haar tijd op de rots zit erop!

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 68 ] 12 April 2022 04:39 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1561
Geregistreerd  2011-07-31

Ik was er afgelopen zondag ook. Was een goede, fijne voorstelling!

  [ # 69 ] 17 April 2022 09:09 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  130
Geregistreerd  2012-04-19

Afgelopen vrijdag was het dan zo ver! Ik mocht Come From Away gaan bezoeken in het Chassé theater in Breda. Ik was eigenlijk al van plan om deze show eerder te bezoeken, maar helaas stak corona en de annulering in het Nieuwe Luxor dit jaar daar een stokje voor.

In het Chassé staat de show in de kleinere ‘Drukkerij EM. De Jong Zaal’ van ongeveer 600 stoelen. Ik zag vrijdag de show in een goedgevulde zaal wat deze show ook meer dan verdient! Ik denk echter dat deze show ook een beetje zou wegvallen in bijvoorbeeld het grote Nieuwe Luxor of de Jupilerzaal van het Chassé. Juist het intieme werkt erg goed voor deze show denk ik.

Ik kende eigenlijk alleen maar de trailer van de show, dus ik ging er blanco in. 1 uur en 50 minuten later kwam ik vol enthousiasme de zaal uit: Wat een fantastische show is dit! Ik ben er helemaal verliefd op geworden op dit pareltje.

Het toneelbeeld is eenvoudig, maar doeltreffend en bovendien ondersteunend aan het verhaal. Come From Away is wat mij betreft een mooi voorbeeld van ‘less is more’. Normaal ben ik erg fan van ingewikkelde, technische, geautomatiseerde decorwisselingen, maar ik heb het bij deze show geen moment gemist.

Een fijn orkest brengt de hele show een variëteit aan verschillende muziekstijlen en ze spelen deze sterk. Leuk om ze aan het werk te zien tijdens de voorstelling met soms erg aparte muziekinstrumenten.

Ik zag afgelopen vrijdag de first cast. Come From Away is een fijne ensembleshow waarin eigenlijk iedereen zijn moment krijgt. Je merkt ook gewoon dat het volgens mij een zeer hechte groep is die met enorm veel plezier staat te spelen. Het spat werkelijk van het toneel en de gehele cast speelde en zong erg sterk.

De musical loopt als een trein en verveelt geen moment. Er is een mooie afwisseling van vreugde en een traantje. De cast heeft 12 leden, maar elke castlid speelt 2 of meerder rollen. Vaak is dit ‘jasje aan, jasje uit, sjaaltje om, sjaaltje af’ , maar soms is dat ook subtieler (bijvoorbeeld Ad Knippels met zijn verschillende brillen). Eigenlijk pakt dit erg goed uit en had ik er geen probleem mee om de personages uit elkaar te houden. Bij een grote zaal zou dit wellicht wel een probleem kunnen zijn voor de achterste rijen.

Het enige puntje in de show die voor mij wat raar aanvoelde is de plaatsing van ‘Mijn vlucht door de lucht’. De plaatsing voelde voor mij wat onnatuurlijk aan, maar het lied zelf wordt erg sterk vertolkt door Willemijn.

Al met al een prachtige show die echt meer liefde verdiend, want wat een bak talent staat erop dit podium met een fijne show. De reacties na afloop, bij het leeglopen van de zaal, spreken ook boekdelen. Lovende reacties over de show en veel “Ik wist niet wat ik moest verwachten, maar dit heeft me echt verrast”. Ik gun(de) deze show echt veel meer dan deze beperkte speelperiode.

Ik kon het daarom ook niet laten om vanmiddag deze show een tweede keer te bezoeken nu deze nog dichtbij speelt. Ook vanmiddag zag ik de first cast en ondanks dat de zaal vanmiddag helaas maar half gevuld was, was de zaal wederom erg enthousiast! Eén van de sterkste shows van de afgelopen jaren. Erg blij dat Medialane dit heeft geproduceerd.

  [ # 70 ] 17 April 2022 10:01 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Dat laatste is iets wat ik alle keren in Nederland heb gemerkt: beroerde zaalbezetting, weinig reactie aan het begin, maar aan het einde en bij het uitlopen van de zaal enorm veel oprecht enthousiasme.

Ik was er gisterenavond en vanmiddag, en morgenmiddag mag ik nog een keer. Ik heb bedacht om er ook in Heerlen bij te zijn voor de laatste voorstellingen, voor daartussen moet ik even kijken.

Echt ontzettend jammer dat de zalen zo leeg blijven. Ik hoop dat de musicalawards nog een boost kunnen geven voor de laatste maand.

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 71 ] 06 June 2022 05:38 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Gisteravond en vanmiddag de laatste twee shows gezien in Heerlen. Cast had er duidelijk zin in. (Ad had er gisteren zelfs zo’n zin in dat hij in al zijn enthousiasme hemzelf en Rosalie van de blokken af trok tijdens “Ver Weg”. Het duurde even voor ze zich weer langs elkaar gewrongen hadden en weer op hun plek zaten. Hilarisch om te zien.) Vanmiddag kwamen aan het einde ook de stand-by’s even het podium op. Ondanks de aanwezigheid van Iris van den Ende werd er verder geen ruchtbaarheid gegeven aan de dernière. Ik ben heel blij dat Medialane dit heeft aangedurft, en hoop tegen beter weten in op een herneming.

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 72 ] 08 June 2022 11:55 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1099
Geregistreerd  2010-04-28

Op Facebook zag ook ik de Standby’s op de foto. Opvallend was dat Jennifer van Brenk ontbrak. Is zij al in Hamburg voor MAMMA MIA!? Suzanne de Heij heeft aangekondigd dat ze voorlopig niet in het theater te zien is. Weet iemand wat ze wel gaat doen? Ze was ooit zo getalenteerd in de eerste MAMM MIA! En is de enige understudy van Elphaba die wel in Nederland een hele show deed.

  [ # 73 ] 09 June 2022 07:13 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Ik meen dat ze de pabo gaat doen.

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 74 ] 11 June 2022 04:11 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2700
Geregistreerd  2012-06-25

Moet Suzanne niet binnenkort bevallen of zo?

   Handtekening   

Ik voel me voorgoed…..echt….. WICKED

  [ # 75 ] 11 June 2022 04:35 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Zij is in januari al bevallen.

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

‹ First  < 3 4 5
5 of 5