1 of 7 |  1 2 3 >  Last ›
Grease (2023)
change_status
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1024
Geregistreerd  2013-05-26

Let’s go together! De enige echte feelgood musical

De musical Grease is een fenomeen. Het is een van de langstlopende musicals ooit op Broadway en werd in ons land een begrip door de film die 45 jaar geleden met veel succes in de bioscopen draaide. Om die verjaardag te vieren komt er volgend seizoen een nieuwe frisse versie van deze musical naar de theaters. Het wordt een feest voor jong en oud met een cast van 24 talenten, een live orkest en natuurlijk alle hits.

Grease vertelt het verhaal over de tieners Danny en Sandy die na een wervelende zomerromance onverwachts worden herenigd wanneer Sandy voor haar laatste schooljaar naar Rydell High overstapt. Danny blijkt al snel niet de lieve jongen van tijdens de zomer te zijn, maar een lid van de T-Birds die vooral stoer wil overkomen op zijn vrienden.  De brave Sandy probeert te veranderen en sluit zich aan bij de Pink Ladies.  Een danswedstrijd moet de twee geliefden weer samen brengen, maar voor hoe lang? Overleven ze de beproevingen van het tienerleven en vinden ze opnieuw de ware liefde?

Grease staat garant voor een avond topamusement met lekkere humor en sprankelende dansen. Deze show wil je niet missen en moet je als publiek in het theater live beleven onder het motto: Grease - Let’s go together!

Op de website van de Nationale Theaterkassa staat een speellijst. Maar blijkbaar mag helemaal niemand weten wie de producent is, want er wordt werkelijk nergens naar verwezen. Niet bij de NTK, niet bij de theaters, nergens.

Wilde gok: TEC Entertainment of de Theateralliantie.

  [ # 1 ] 01 June 2022 06:50 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Lijkt me een wel erg gangbare titel voor theateralliantie, en aangezien ik het Wilmink er niet tussen zie staan, vermoed ik niet dat zij er achter zitten.

  [ # 2 ] 01 June 2022 08:11 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  941
Geregistreerd  2011-03-21

Ik hoorde Albert Verlinde…

  [ # 3 ] 02 June 2022 05:29 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1024
Geregistreerd  2013-05-26

Dan begin ik me toch ineens ernstig zorgen te maken over de casting van Danny Zuko. Zou het nóg slechter kunnen dan Jim Bakkum, Tim Douwsma en Ferry Doedens?

  [ # 4 ] 02 June 2022 07:20 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

De naam Mart Hooglander schiet door mijn hoofd. Zolang die het niet wordt zal het wel meevallen, toch? Toch? 😬

Aangezien hij in korte tijd zo gehyped is…

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 5 ] 02 June 2022 08:46 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1024
Geregistreerd  2013-05-26

Oh jee…

  [ # 6 ] 02 June 2022 11:40 AM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1109
Geregistreerd  2005-08-14

Grease…..

  [ # 7 ] 12 June 2022 04:48 PM
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  51
Geregistreerd  2017-11-30

Was net weer aan het kijken omdat ik toch wel benieuwd was wie weer met Grease durfde te komen.  Bij het zoeken kwam ik een bericht op Musicalweb tegen. Gezien het ontwerp gemaakt door Zij & Blij dacht ik al aan MORE/Senf. Blijkt te kloppen, het is een coproductie van Senf Theaterproducties en Albert Verlinde. Verklaart qua producenten ook waarom de musical de hele maand maart in het DeLaMar geprogrammeerd staat.

Voor de speellijst, zie: https://www.ntk.nl/voorstelling/grease-the-musical

Musicalweb:

Grease is één van de langstlopende musicals ooit op Broadway en werd ook in ons land een begrip door de film met John Travolta en Olivia Newton-John die 45 jaar geleden met veel succes in de bioscopen draaide. Om die verjaardag te vieren komt er volgend seizoen een nieuwe, frisse versie van deze musical naar de theaters. De musical is een coproductie van Senf Theaterproducties en Albert Verlinde en bestaat uit een cast van 24 talenten en een live orkest.

  [ # 8 ] 06 July 2022 03:35 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1024
Geregistreerd  2013-05-26

Er zijn wat toevoegingen aan het speelschema. De speelperiode in het Nieuwe Luxor liep oorspronkelijk van 21 t/m 30 juni, nu loopt die door t/m 9 juli. Van 12 t/m 16 juli speelt de voorstelling in Theater De Spiegel in Zwolle, en van 21 t/m 30 juli in Schouwburg Concertzaal Tilburg.

  [ # 9 ] 06 July 2022 01:41 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1561
Geregistreerd  2011-07-31

Weten we al iets omtrent de cast? Professioneel, semi-professioneel, amateur?

  [ # 10 ] 06 July 2022 09:44 PM
Toneelhulp
Rank
Totaal aantal Reacties:  16
Geregistreerd  2007-02-07

Dit is de website van de productie. Casting moet nog plaatsvinden.
Vanaf half augustus 2022 kan je je aanmelden voor de audities van Grease! De audities zullen naar verwachting de tweede helft september 2022 plaats vinden in Amsterdam.

  [ # 11 ] 25 August 2022 07:21 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Al ruim 400 aanmeldingen voor audities Grease
In een paar dagen tijd zijn voor de nieuwe musical Grease vierhonderd aanmeldingen binnengekomen van allemaal jonge enthousiaste dansers, zangers en acteurs. Albert Verlinde Theater kan inmiddels ook bekend maken dat Servé Hermans deze eigentijdse en aanstekelijke musical gaat regisseren. Daarnaast wordt Daan Wijnands verantwoordelijk voor de choreografie en ontwerpt Joris van Veldhoven het decor.

‘In Servé Hermans hebben we een fantastische regisseur,’ laat Albert Verlinde weten. ‘Bij Dagboek van een Herdershond hebben we intens mogen samenwerken en dat is uitstekend bevallen. Hij heeft daar een prachtige voorstelling neergezet en ook voor Grease zit hij vol met geweldige ideeën.’ Albert is trots dat choreograaf Daan Wijnands in het creatieve team zit. Maar liefst negen keer werd hij als choreograaf genomineerd voor een Musical Award, waarvan hij er vijf heeft gewonnen. Het decor voor Grease wordt ontworpen door Joris van Veldhoven, een grote gevestigde naam in de musical-/theaterwereld.

De nieuwe eigentijdse versie van deze musical zal vanaf volgend jaar februari in de Nederlandse theaters te zien zijn. Na diverse try-outs staat Grease vrijwel de gehele maand maart in DeLaMar Amsterdam, waarna de voorstelling tot en met oktober in verschillende Nederlandse theaters staat. Nu de inschrijving voor de audities is gestart, verwachten de producenten halverwege september met de eerste audities te beginnen.

‘We merken aan alles dat de musical Grease bij iedereen leeft,’ zegt Albert. ‘In een paar dagen hadden we vierhonderd aanmeldingen voor de audities binnen. Tot 31 augustus kan men zich nog inschrijven. We zijn op zoek naar een jonge enthousiaste diverse cast met de beste dansers en zangers van Nederland.’

Aanmelden voor de audities kan nog tot en met woensdag 31 augustus aanstaande, bij Verhaak Casting & Agency via .(JavaScript must be enabled to view this email address).

Grease is een productie van Albert Verlinde Theater in samenwerking met Senf Theaterpartners en Jaco Kaasschieter.

In het geruchtenciruit hoor ik dat dezelfde versie wordt gebruikt als de Britse tour die nu in Londen staat. Laten we hopen dat dat niet waar is. Van het verhaal blijft niets meer over, de dubieuze moraal van dit stuk is extra pijnlijk omdat de ontknoping compleet uit de lucht valt, en de niet-standaard liedjes voegen niets toe (duidelijk waaarom die ooit zijn geschrapt).

  [ # 12 ] 02 September 2022 05:31 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1024
Geregistreerd  2013-05-26

Magic - 06 July 2022 03:35 AM

Er zijn wat toevoegingen aan het speelschema. De speelperiode in het Nieuwe Luxor liep oorspronkelijk van 21 t/m 30 juni, nu loopt die door t/m 9 juli. Van 12 t/m 16 juli speelt de voorstelling in Theater De Spiegel in Zwolle, en van 21 t/m 30 juli in Schouwburg Concertzaal Tilburg.

Het speelschema loopt inmiddels t/m 22 oktober.

  [ # 13 ] 24 September 2022 09:25 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Musicaljournaal meldt:

De nieuwe nationale tour van Grease zou eind februari 2023 van start gaan in Hoorn, gevolgd door een speelperiode van een maand in DeLaMar. Vanwege “productionele redenen” zijn die speelweken nu vervallen. Vooralsnog begint Grease nu aan de nieuwe tour op 6 april, in Leeuwarden. Hoorn is nu verplaatst naar 25 tot en met 29 oktober, in DeLaMar wordt nu 17 tot en met 20 augustus gespeeld. Waar de premiére gespeeld wordt en/of er nog andere voorstellingen vooraf aan deze speelperiode gepland worden is nog niet bekend.

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 14 ] 30 September 2022 04:12 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

De “productioneel redenen” zou (lijkt mij althans) best te maken kunnen hebben met de net aangekondigde zoektocht naar Danny en Sandy door Avrotros.

Liveshows vanaf 23 december.

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 15 ] 22 November 2022 10:36 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1161
Geregistreerd  2010-03-23

William Spaaij gaat Vince Fontaine spelen:

https://www.ad.nl/show/william-spaaij-krijgt-rol-in-musical-grease~a9f2f1b7/

Zie het zo voor me dat hij door Verlinde ook nog als jurylid in de OZN-serie wordt gefietst.

 1 2 3 >  Last ›
1 of 7
‹‹ #LOS      Lokroep ››