1 of 6 |  1 2 3 >  Last ›
Mamma Mia 2023-2024
change_status
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4893
Geregistreerd  2004-05-12

Zie bericht van Doxy hier onder.

[ Gewijzigd: 30 May 2022 09:49 AM by Jeroen ]
  [ # 1 ] 26 May 2022 08:09 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  418
Geregistreerd  2011-01-08

https://www.eventim.nl/artist/mamma-mia/?affiliate=1DL#calendar-start=2023-09

Ik kwam geheel per ongeluk dit tegen. Voor het geval de link het niet doet: September 2023, Delamar, Mamma Mia, Brigittte Heitzer als Donna! Door de Graaf en Cornelissen.

[ Gewijzigd: 26 May 2022 08:13 PM by Doxy ]
  [ # 2 ] 26 May 2022 10:01 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Oh! 👀

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 3 ] 27 May 2022 07:20 AM
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  56
Geregistreerd  2012-07-23

Volgend jaar september is het naar mijn weten vijf jaar na de première in Utrecht. Dat is vrij kort, maar ik neem aan dat dit een tour wordt en het betreft een heel ‘nieuwe versie’. Wellicht dat die twee aspecten het grote publiek enthousiast genoeg maken. Persoonlijk vind ik al heel lang dat Brigitte (net als met Diana) de rol van Donna ooit in haar leven moet spelen. Daar ben ik enthousiast over! Ik verwacht een aantal namen als Wieneke Remmers, Sjoerd Oomen en Soraya Gerrits ook zeker in de cast.

  [ # 4 ] 27 May 2022 09:19 AM
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  91
Geregistreerd  2017-06-28

Tussen de eerste versie met Simone in Utrecht en de tour met Lone zat ook maar 3 jaar maar inderdaad vind ik het wel erg snel dat deze terugkomt in Nederland. Brigitte gaat dat zeker goed kunnen, ik ben benieuwd of ze een alternate krijgt.

  [ # 5 ] 28 May 2022 10:12 AM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1561
Geregistreerd  2011-07-31

Oh zou het eigenlijk wel cool vinden!
Word altijd erg vrolijk van MammaMia en nu wel een andere producent dan voorheen!

  [ # 6 ] 30 May 2022 09:49 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

En als er zo’n lek is moet er natuurlijk snel een pr-medewerker aan de slag:

Hoofdrol voor Brigitte Heitzer als Donna
De Graaf & Cornelissen Entertainment brengt vernieuwde versie ABBA-musical MAMMA MIA!

In de periode waarin ABBA een ongelofelijke revival meemaakt met als hoogtepunt de wereldpremière van de Abba Voyage concertreeks in de ABBA Arena in Londen, is De Graaf & Cornelissen Entertainment verheugd te melden de ABBA-musical MAMMA MIA! in een vernieuwde versie naar de theaters te brengen. Tegelijkertijd kunnen Ruud de Graaf en Hans Cornelissen ook al melden dat de hoofdrol van Donna is weggelegd voor Brigitte Heitzer. MAMMA MIA ! is vanaf september 2023 te zien in de Nederlandse theaters.

Na de grote bekendmakingen van de musicals Les Misérables en The Prom zijn Hans en Ruud ontzettend blij om weer met een mooie titel naar buiten te komen: ‘Ruud de Graaf en ik zijn beiden liefhebbers van de ABBA-sound en wij beschouwen MAMMA MIA! als de ultieme jukebox-musical. Deze titel stond dan ook al lange tijd hoog op onze bucket-list. Toen onze wensen om een eigen en vernieuwde versie te maken mogelijk bleken hebben we geen seconde getwijfeld. Natuurlijk blijven het verhaal en de songs onveranderd. Er zal er een nieuwe vertaling komen en een spectaculaire vormgeving. En dat wij tegelijk met dit nieuws ook al hoofdrolspeelster Brigitte Heitzer bekend kunnen maken is natuurlijk fantastisch, zij was voor ons de ultieme kandidate. De regie zal in handen zijn van Martin Michel, die eerder voor ons Kinky Boots en de award-winnende Rocky Horror Show regisseerde’ aldus artistiek directeur Hans Cornelissen.

MAMMA MIA! is een musical die is gecreëerd is rond een selectie van de grootse hits van de popgroep ABBA. Sophie staat op het punt te trouwen en heeft de wens om, op het zonnige Griekse eiland, door haar vader te worden weggegeven. Maar wie is haar vader ? Haar vrijgevochten moeder Donna wordt door de zoektocht van Sophie geconfronteerd met haar nogal wilde verleden en drie voormalige liefdes. De wereldpremière was op 6 april 1999 in Engeland.

De vernieuwde versie van MAMMA MIA! zal vanaf september 2023 tot april 2024 in meer dan twintig theaters in heel Nederland te zien zijn. De landelijke première vindt plaats op zondag 10 september 2023 in het DeLaMar in Amsterdam, waar de voorstelling verdeeld over twee periodes maar liefst vijf weken te zien zal zijn. De namen van de andere hoofdrolspelers en van het creatieve team worden in een later stadium bekendgemaakt.

  [ # 7 ] 30 May 2022 11:08 AM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  941
Geregistreerd  2011-03-21

Jeroen - 30 May 2022 09:49 AM

En als er zo’n lek is moet er natuurlijk snel een pr-medewerker aan de slag:

Hoofdrol voor Brigitte Heitzer als Donna
De Graaf & Cornelissen Entertainment brengt vernieuwde versie ABBA-musical MAMMA MIA!
[...]
Natuurlijk blijven het verhaal en de songs onveranderd. Er zal er een nieuwe vertaling komen en een spectaculaire vormgeving.
[...]

En uit de post van DeLaMar dan het volgende nieuws daarover:

alle bekende ABBA-nummers worden deze keer in de oorspronkelijke Engelse versies gezongen

Een zwaktebod wat mij betreft. De kracht van een jukebox-musical schuilt er toch juist in dat de liedjes onderdeel worden van het verhaal? Ik denk wel dat je in Mamma Mia enkele nummers in het Engels kunt laten, maar toch niet allemaal?

  [ # 8 ] 30 May 2022 02:52 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

In de versie van Deep Bridge was een gedeelte onvertaald gelaten, wat op zich prima kan. Maar voor de nummers die het verhaal moeten vertellen vind ik dat een no-go. Dan wordt het een meezingfeest en ben ik meteen een stuk minder enthousiast over deze revival. Het is in ieder geval de reden dat ik de show nog nooit in Londen gezien heb.

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 9 ] 31 May 2022 07:56 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Ik lees nu in de krant dat Mamma Mia: The Party ook naar Nederland komt (Schiecentrale, Rotterdam), “vanaf volgend theaterseizoen”. Liedjes in het Engels, dialogen in het Nederlands.

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 10 ] 03 June 2022 02:05 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  158
Geregistreerd  2006-02-25

Toen onze wensen om een eigen en vernieuwde versie te maken mogelijk bleken hebben we geen seconde getwijfeld. Natuurlijk blijven het verhaal en de songs onveranderd. Er zal er een nieuwe vertaling komen en een spectaculaire vormgeving.

Mogen ze bij deze vernieuwde versie de al bestaande vertaling (van de liedteksten) niet meer gebruiken?

Ik vind het alleszins jammer dat in deze versie de liedteksten niet vertaald zouden worden. Dat maakt dat je toch minder met het verhaal meeleeft.

 

  [ # 11 ] 03 June 2022 05:08 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  104
Geregistreerd  2017-02-19

De liedjes worden gewoon vertaald. Dat gaf Brigitte hier aan.
https://www.nporadio5.nl/fragmenten/volgspot/e0d047b8-1462-484d-9090-925325c633d4/2022-05-30-brigitte-heitzer-over-de-nieuwe-musical-mamma-mia

Ik ben heel erg benieuwd of de producent erin slaagt om de show weer fris en net zo spectaculair te maken als de versie uit 2003.

  [ # 12 ] 04 June 2022 05:58 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1024
Geregistreerd  2013-05-26

June - 31 May 2022 07:56 AM

Ik lees nu in de krant dat Mamma Mia: The Party ook naar Nederland komt (Schiecentrale, Rotterdam), “vanaf volgend theaterseizoen”. Liedjes in het Engels, dialogen in het Nederlands.

Zal dat de reden zijn dat ze de voorstelling nu al hebben aangekondigd? Onder het mom ‘bewaar je geld maar voor de musical’?

  [ # 13 ] 17 June 2022 10:16 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  158
Geregistreerd  2006-02-25

A.musical - 03 June 2022 05:08 PM

De liedjes worden gewoon vertaald. Dat gaf Brigitte hier aan.
https://www.nporadio5.nl/fragmenten/volgspot/e0d047b8-1462-484d-9090-925325c633d4/2022-05-30-brigitte-heitzer-over-de-nieuwe-musical-mamma-mia

Ik ben heel erg benieuwd of de producent erin slaagt om de show weer fris en net zo spectaculair te maken als de versie uit 2003.

Dank je om te delen.
Nu ben ik benieuwd wie de vertaling gaat doen. Het is iemand met wie Brigitte al gewerkt heeft, zoals ze zelf zei. Iemand suggesties?

  [ # 14 ] 18 June 2022 12:19 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  941
Geregistreerd  2011-03-21

Jeremy Baker misschien? Of toch Jurrian van Dongen?

Overigens hoor ik in het fragment alleen dat er een nieuwe vertaling komt, waarin dus nog steeds (een deel van) de liedjes onvertaald kunnen blijven.

  [ # 15 ] 11 July 2022 01:14 AM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  344
Geregistreerd  2004-01-17

Zullen we vast speculeren/onze wensen uitspreken wie de hoofdrollen, naast Brigitte Heitzer, zullen gaan vertolken?!
Ik hou een beetje rekening met vaste DeGraaf&Cornelissen; gezichten, maar dat hoeft natuurlijk niet.

Sophie: Esmee Mardjan
Roos: Mariska van Kolck (wellicht beetje te oud naast Brigitte, maar vind die rol haar wel passen), Nandi van Beurden, Rosalie de Jong, Maike Boerdam
Tanja: Renee van Wegberg, Wieneke Remmers, Esmee Dekker, Rosalie de Jong
Sam: René van Kooten (dat kan niet anders)
Bart:  David van den Tempel, Robbert van den Bergh
Harrie: Dennis Willekens, Barry Beijer
Sky: Jordy van Loon, Martijn Vogel, Thom Koolem, Jimi Hendrikse

 1 2 3 >  Last ›
1 of 6