1 of 2 |  1 2 > 
Dagboek van een Herdershond
change_status
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1024
Geregistreerd  2013-05-26

Albert Verlinde brengt spektakel-musical naar Maastricht

‘Dagboek van een Herdershond’ wordt minstens 80 keer gespeeld in het MECC

Met de aankondiging van een nieuwe productie die vanaf mei 2022 in Maastricht moet gaan spelen keert Albert Verlinde terug als producent van musicals. Hij was eerder actief als directeur / eigenaar van V&V Entertainment (later Albert Verlinde Entertainment) en na de fusie met Joop van den Ende Theaterproducties als Algemeen Directeur van Stage Entertainment Nederland. Eind 2020 stopte hij in die functie. Volgend jaar keert hij terug met Albert Verlinde Produkties B.V., een handelsnaam die hij al sinds 1999 bezit.

Albert Verlinde Produkties en Toneelgroep Maastricht presenteren in mei 2022 de spektakelmusical Dagboek van een Herdershond in het MECC Maastricht. De legendarische televisieserie komt dit voorjaar tot leven in een speciaal gebouwd pop-up theater. Een grootschalige musical waarin de ziel van de Zuiderling tot leven komt! De kaartverkoop start aanstaande donderdag 27 mei. De voorstellingen worden zeven dagen per week gespeeld en er doen meer dan 75 acteurs mee.

In Dagboek van een Herdershond treedt de jonge kapelaan Erik Odekerke in 1914 toe tot een gelovige gemeenschap in Geleen. Een klein landbouwdorp in Limburg dat geregeerd wordt door de notaris, de herenboer en de pastoor. Door de opkomst van steenkolenmijnen in Limburg komt het rijke Roomse leven steeds meer onder druk te staan. De onhandige, naïeve Erik probeert zich staande te houden in het katholieke dorp. Maar ondanks zijn goede bedoelingen jaagt hij veel mensen tegen zich in het harnas.

Geschiedenis
Dagboek van een Herdershond was van 1978 – 1980 als televisieserie te zien op de KRO met de Vlaamse acteur Jo de Meyere als de jonge kapelaan Erik Odekerke. Andere rollen werden gespeeld door onder anderen Ko van Dijk en Renée Soutendijk. De serie werd een daverend succes en is uitgezonden in onder andere Duitsland, Finland en Zuid-Amerika.

De spektakelmusical Dagboek van een Herdershond, in regie van Servé Hermans, is van mei tot en met juli 2022 exclusief te zien in het MECC Maastricht.

De website is nog niet actief.

Bejaard Nederland zal wel extatisch zijn.

  [ # 1 ] 26 May 2021 05:25 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1024
Geregistreerd  2013-05-26

Op de website van Shownieuws vertelt Albert meer over zijn keuze voor deze musical.

Albert Verlinde gaat weer produceren, nieuwe musical in de maak

Toen hij vorig jaar stopte als directeur bij Stage Entertainment, hield hij zich even wat minder met musicals bezig. “Maar het bloed kruipt waar het niet gaan kan” en dus begon Albert Verlinde met zijn eigen bedrijf aan een nieuwe spektakelmusical. Dat is Dagboek van een Herdershond, naar de gelijknamige populaire serie uit 1978. “Ik liep al een aantal jaar met het idee rond, tot ik iemand tegenkwam met hetzelfde idee. Toen vielen alle stukjes op z’n plaats”, vertelt hij aan het ANP.

Toen hij vorig jaar stopte als directeur bij Stage Entertainment, hield hij zich even wat minder met musicals bezig. “Maar het bloed kruipt waar het niet gaan kan” en dus begon Albert Verlinde met zijn eigen bedrijf aan een nieuwe spektakelmusical. Dat is Dagboek van een Herdershond, naar de gelijknamige populaire serie uit 1978. “Ik liep al een aantal jaar met het idee rond, tot ik iemand tegenkwam met hetzelfde idee. Toen vielen alle stukjes op z’n plaats”, vertelt hij aan het ANP.

En die iemand was regisseur en artistiek directeur bij Toneelgroep Maastricht, Servé Hermans. “Ik zag Albert vaak door Maastricht lopen”, blikt Hermans terug. “Ik raakte eens met hem in gesprek en we liepen allebei al een tijd met hetzelfde plan rond. Dat was heel bijzonder.”

In Dagboek van een Herdershond, dat vanaf mei volgend jaar te zien is in Maastricht en waarvan de kaartverkoop donderdag start, treedt de jonge kapelaan Erik Odekerke in 1914 toe tot een parochie in Geleen: een klein landbouwdorp in Limburg dat geregeerd wordt door de notaris, de herenboer en de pastoor. Tegen de opkomst van steenkolenmijnen in Limburg komt het rijke Roomse leven steeds meer onder druk te staan. De onhandige, naïeve kapelaan Odekerke probeert zich staande te houden in het katholieke dorp.

Onderbelicht

Veel mensen in Limburg kennen wel iemand die in de steenkolenmijn werkte of hebben er veel over gehoord. “Maar het verhaal is eigenlijk nog te onbekend bij de rest van Nederland”, vinden Verlinde en Hermans. Dat het voor mensen buiten de provincie ook een leuke musical is, daar twijfelt Hermans geen seconde aan. “Het verhaal gaat over universele thema’s zoals liefde, worsteling met het geloof en over het individu. Limburg en de mijnen is slechts het decor van dit verhaal.”

Het sluiten van de mijnen was voor de Limburgers een enorme klap, zowel financieel als maatschappelijk, vertelt Verlinde. “Je kan niet eens aan je kleinkinderen laten zien hoe het vroeger was, want het was in één keer weg. Daardoor vergeten veel mensen hoe het was”, vertelt hij. “Met deze musical willen we dat ook echt warm houden. Dit mag niet vergeten worden.”

Daarnaast brengt het verhaal en de muziek ook warme herinneringen terug bij mensen die de serie kennen, denkt Verlinde. “Ik heb altijd een ding gehad voor verhalen die in het collectieve geheugen zitten. Je hoeft de muziek uit die serie maar te horen en je bent weer even terug”, vertelt Verlinde. “Soms vergeet je bijna dat je ergens zulke warme herinneringen aan hebt. Tot je het cellofaantje eraf haalt.”

  [ # 2 ] 27 May 2021 07:54 AM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1109
Geregistreerd  2005-08-14

Tja, inhoudelijk ben ik sceptisch maar ook planningsgewijs zie ik het niet zitten. Volgend jaar is er zoveel aanbod en een serie van 40 jaar geleden, gaan mensen daar echt voor naar Maastricht? En begrijp me niet verkeerd, TM is zeer kundig in het maken van toneel maar dat betekent niet dat je meteen musical beheerst. Ik moet het nog maar eens zien…

  [ # 3 ] 27 May 2021 11:32 AM
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4893
Geregistreerd  2004-05-12

Ze maken gelukkig wel gebruik van ervaren creatives:

Script: Andre Breedland (Liedteksten Diana & Zonen, Ciske de rat)
Muziek: Ad van Dijk
Staging: Martin Michel

https://www.dagboekvaneenherdershond.nl/

  [ # 4 ] 30 May 2021 04:36 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1561
Geregistreerd  2011-07-31

Pff weet niet voel hier nog niet zoveel voor. Misschien dat er bepaalde namen in gaan spelen waardoor ik toch nieuwsgiering word…

  [ # 5 ] 02 September 2021 03:05 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Joes Brauers speelt Kapelaan Odekerke in Dagboek van een Herdershond

Vandaag maken Albert Verlinde en Toneelgroep Maastricht bekend dat Joes Brauers de rol van Kapelaan Odekerke gaat spelen in de spektakelmusical Dagboek van een Herdershond. Vanaf volgend jaar mei is hij in een speciaal daarvoor opgebouwd pop-up theater in het MECC Maastricht twee maanden te zien. Ook maken zij vandaag bekend dat Suzan Seegers de rol van huishoudster juffrouw Katrien gaat spelen. ‘Het is niet geheel toevallig dat we voor Joes en Suzan hebben gekozen,’ laten Albert Verlinde en Servé Hermans weten. ‘Beide hebben hun sporen als acteur ruimschoots verdiend en bovendien komen ze ook nog eens uit Limburg, de provincie waar het verhaal van Dagboek van een Herdershond plaatsvindt. Zij kennen als geen ander het Limburgse gevoel en de sfeer.’

Joes Brauers is in het verleden te zien geweest in Kruimeltje, Ciske de Rat en de films De Oost en All Stars en Zonen. Hij verheugt zich op zijn rol van kapelaan. ‘Voor mij is hij een man met de gedrevenheid om de boel bij elkaar te houden. Hij is niet graag alleen, maar onder mensen is hij weer verlegen. Een introvert gezelschapsdier. Hij is onbewust rebels door zijn onhandigheid. Hij schopt tegen dingen aan, trapt op tenen in een toen heel hiërarchische samenleving.’ Zelf komt Joes ook uit Limburg. ‘Ik woon nu in Amsterdam, maar in Limburg ben ik thuis. Flarden van het rijke, Roomse leven vind je niet alleen in het maatschappelijk-sociale leven terug, maar ook in het landschap. Er is ruimte om je gedachten te laten gaan. Uren lopen zonder dat je per se iemand tegenkomt.’



Foto: Roy Beusker

Suzan Seegers is een grote naam in de musicalwereld en maakte haar musicaldebuut bij Albert Verlinde in Kunt u mij de weg naar Hamelen vertellen meneer? Ze speelde daarna in producties als Les Misérables, We Will Rock You en My Fair Lady en heeft bij Toneelgroep Maastricht in de succesvolle producties Pinkpop en Emma gespeeld. ‘Ik kom uit Melick bij Roermond en woon na een aantal omzwervingen weer in Limburg. Ik herinner me vooral uit mijn jeugd het sterke gemeenschapsleven en de onderlinge verbondenheid. Het carnaval dat me met de paplepel is ingegoten, de fanfare Concordia waarin ik dwarsfluit speelde. Mijn moeder keek naar de tv-serie Dagboek van een Herdershond. Dit was tv waarvoor je thuisbleef, vertelde ze.’

Onlangs is bekend geworden dat Albert Verlinde volgend jaar als theaterproducent terugkeert. Met een productie waar hij al jaren van droomt. Vanaf het moment dat hij Servé Hermans, de artistiek leider van Toneelgroep Maastricht ontmoet, krijgt het idee echt vorm. Vooral omdat Servé ook al enige tijd met dit idee rondloopt. Vanaf volgend jaar mei wordt de musical grootschalig in Maastricht vertoond.

Het verhaal van Dagboek van een Herdershond gaat over de jonge en naïeve kapelaan Erik Odekerke die in 1914 in een Limburgse gemeente wordt geplaatst. Geleen, een klein landbouwdorp in Limburg dat geregeerd wordt door de notaris, de herenboer en de pastoor. Tegen de opkomst van steenkolenmijnen in Limburg komt het rijke Roomse leven steeds meer onder druk te staan. De onhandige, naïeve kapelaan Odekerke probeert zich staande te houden in het katholieke dorp. Hij weet zich gesteund door zijn Engelenbewaarder en goede vriend Lumens.

Meer informatie en kaartverkoop
De spektakelmusical Dagboek van een Herdershond zal in mei en juni 2022 exclusief in het MECC Maastricht te zien zijn. Kaartverkoop via http://www.dagboekvaneenherdershond.nl

Bijgaand een Youtube link met daarin de allereerste beelden van de spektakelmusical Dagboek van een Herdershond (Albert Verlinde Entertainment) met Joes Brauers als Kapelaan Odekerker.

https://youtu.be/nIiy5UkMooY

 

  [ # 6 ] 11 September 2021 04:33 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Anne-Mieke Ruyten speelt mevrouw Bongaerts in Dagboek van een Herdershond


Albert Verlinde en Servé Hermans zijn verheugd bekend te maken dat Anne-Mieke Ruyten in de spektakelmusical Dagboek van een Herdershond gaat spelen. Anne-Mieke, geboren in Limburg, zal de rol van mevrouw Bongaerts vertolken. Met Joes Brauers als kapelaan, Suzan Seegers als juffrouw Katrien en met Anne-Mieke Ruyten is Dagboek van een Herdershond nu al verzekerd van een echte sterrencast.

‘Ik ben echt enorm blij dat Anne-Mieke de rol van mevrouw Bongaerts gaat spelen,’ laat Albert Verlinde weten. ‘In het verleden hebben we vaker samen gewerkt en eigenlijk heb ik Anne-Mieke altijd al in gedachten gehad voor deze rol. Zij is zo’n veelzijdige actrice en zangeres. Wat het extra leuk maakt, is dat Anne-Mieke net als Joes en Suzan ook in Limburg is geboren.’

De spektakelmusical Dagboek van een Herdershond wordt geproduceerd door Albert Verlinde Producties en Toneelgroep Maastricht. Volgend jaar mei en juni is deze bijzondere voorstelling exclusief te zien in een nieuw te bouwen pop-up theater in MECC Maastricht.

Anne-Mieke Ruyten verheugt zich om volgend jaar maandenlang deze rol in Maastricht te gaan spelen. ‘Het is een fantastische rol. Mevrouw Bongaerts is het hart van alle roddels die verspreid worden in het dorp,’ vertelt Anne-Mieke. ‘Met haar bemoeizuchtige karakter legt ze kapelaan Odekerke meermaals het vuur aan de schenen.  Ze is een fel voorstander van dat alles blijft zoals het is. Ze wil het beste voor haar man, die vooral de solo’s in het kerkkoor zou moeten mogen zingen en haar zoon die toch een fantastische partij zou zijn voor de prachtige dochter van de Brouwer. Maar ook zij kan niet voorkomen dat de dingen in het dorp een andere loop nemen.’

HET VERHAAL
In Dagboek van een Herdershond treedt de jonge kapelaan Erik Odekerke in 1914 toe tot een gelovige gemeenschap in Geleen. Een klein landbouwdorp in Limburg dat geregeerd wordt door de notaris, de herenboer en de pastoor. Door de opkomst van steenkolenmijnen in Limburg komt het rijke Roomse leven steeds meer onder druk te staan. De onhandige, naïeve Erik probeert zich staande te houden in het katholieke dorp. Maar ondanks zijn goede bedoelingen jaagt hij veel mensen tegen zich in het harnas.

Meer informatie en kaartverkoop: http://www.dagboekvaneenherdershond.nl

  [ # 7 ] 19 October 2021 08:55 AM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Zojuist bekendgemaakt dat ook Angela Schijf aan de cast is toegevoegd.

  [ # 8 ] 31 October 2021 05:31 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

ook nog maar even de hele tekst

Angela Schijf speelt hoofdrol in Dagboek van een Herdershond

Albert Verlinde Producties en Toneelgroep Maastricht zijn enorm verheugd dat ze vandaag bekend mogen maken dat Angela Schijf een van de hoofdrollen gaat spelen in de spektakelmusical Dagboek van een Herdershond. Voor zowel Albert als Servé Hermans, de artistiek directeur van Toneelgroep Maastricht, was het een grote wens om Angela een hoofdrol te laten vertolken.

‘Ik vind Angela Schijf een van de grootste actrices van Nederland,’ laat producent Albert Verlinde weten. ‘Iedere rol die ze speelt weet ze zo eigen te maken dat dit voor het publiek geweldig is om naar te kijken. Of dat nu in een tv-serie als Flikken Maastricht is of in een theaterproductie. Angela weet je te betoveren. Het is lang geleden dat Angela in een musical heeft gestaan. Servé Hermans en ik zijn dan ook vereerd dat ze in Dagboek van een Herdershond haar comeback wil maken.  En dat ook nog eens in de stad Maastricht die mede door Flikken Maastricht zo in haar hart zit.’

Regisseur Servé Hermans: ‘Ik ben heel vereerd dat ik opnieuw ga samenwerken met Angela Schijf. Dagboek van een Herdershond wordt onze derde productie. Met Angela voel ik een enorme verbondenheid. Haar professionaliteit en haar passie maken van haar een vakvrouw pur sang. Angela gaat de rol van de Engelbewaarder spelen. In de tv-serie was de Engelbewaarder een stem; in onze musicalversie krijgt de stem een fysieke présence. Ik verheug me om samen met Angela deze belangrijke rol te gaan ontwikkelen.’

‘Om het succes van de serie ervaren te hebben, ben ik nèt te jong,’ vertelt Angela Schijf. ‘Maar de titel gonst, ook in mijn generatie. Nu komt er dat spektakelstuk en wat heb ik zin om daar deel van uit te maken! Om, na meer dan 20 jaar, weer eens een musical te doen. En dan nog wel als een geestige, vrijdenkende Engel met collega’s waar ik me op verheug, in mijn geliefde Maastricht.’

Met Angela Schijf, Joes Brauers, Suzan Seegers en Anne-Mieke Ruyten krijgt de cast van Dagboek van een Herdershond steeds meer vorm. Het script van deze nieuwe musical is geschreven door André Breedland, de muziek is van Ad van Dijk en Martin Michel is verantwoordelijk voor de staging. De regie is in handen van Servé Hermans.

HET VERHAAL
In Dagboek van een Herdershond treedt de jonge kapelaan Erik Odekerke in 1914 toe tot een gelovige gemeenschap in Geleen. Een klein landbouwdorp in Limburg dat geregeerd wordt door de notaris, de herenboer en de pastoor. Door de opkomst van steenkolenmijnen in Limburg komt het rijke Roomse leven steeds meer onder druk te staan. De onhandige, naïeve Erik probeert zich staande te houden in het katholieke dorp. Maar ondanks zijn goede bedoelingen jaagt hij veel mensen tegen zich in het harnas.

Meer informatie en kaartverkoop: http://www.dagboekvaneenherdershond.nl     

  [ # 9 ] 02 May 2022 08:18 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Run op kaarten
Musical Dagboek van een Herdershond verlengd t/m 17 juli 2022

Albert Verlinde Produkties en Toneelgroep Maastricht hebben vandaag bekendgemaakt dat de spektakelmusical Dagboek van een Herdershond wegens grote belangstelling wordt verlengd. De musical, naar de televisieserie uit de jaren zeventig, zal in het pop-uptheater van MECC Maastricht nu te zien zijn tot en met 17 juli 2022.

‘We kunnen alleen maar dankbaar zijn,’ laten Servé Hermans van Toneelgroep Maastricht en producent Albert Verlinde weten. ‘Vooraf zet je in op twee maanden en hoop je dat het publiek naar Maastricht wil komen voor een fantastische voorstelling. Zelf hebben we er alle vertrouwen in gehad omdat we met een geweldige cast een prachtig verhaal laten zien. Niet alleen voor Limburgers, maar voor mensen uit heel Nederland. En dat is gebleken. Want de kaartverkoop is de afgelopen weken enorm geweest. We zijn dan ook heel trots nu te mogen melden dat Dagboek van een Herdershond tot en met 17 juli 2022 exclusief in Maastricht te zien zal zijn.’

Tijdens de perspresentatie van Dagboek van een Herdershond, in de eerste week van maart, is al bekend geworden dat er 25.000 kaarten zijn verkocht. Door de run op kaarten die hierna is ontstaan, hebben de producenten besloten de voorstelling te verlengen zodat iedereen de mogelijkheid krijgt om Dagboek van een Herdershond te gaan zien.

De hoofdrollen in deze unieke musical worden gespeeld door Angela Schijf, William Spaaij, Joes Brauers, Suzan Seegers, Nandi van Beurden en Anne-Mieke Ruyten. De regie is in handen van Servé Hermans, André Breedland is verantwoordelijk voor het script en Ad van Dijk heeft de muziek geschreven.

HET VERHAAL
In Dagboek van een Herdershond treedt de jonge kapelaan Erik Odekerke in 1914 toe tot een gelovige gemeenschap in Geleen. Een klein landbouwdorp in Limburg dat geregeerd wordt door de notaris, de herenboer en de pastoor. Door de opkomst van steenkolenmijnen in Limburg komt het rijke Roomse leven steeds meer onder druk te staan. De onhandige, naïeve Erik probeert zich staande te houden in het katholieke dorp. Maar ondanks zijn goede bedoelingen jaagt hij veel mensen tegen zich in het harnas.

Meer informatie en kaartverkoop: http://www.dagboekvaneenherdershond.nl

  [ # 10 ] 06 May 2022 02:48 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Jo de Meyere en Bruni Heinke bij première musical Dagboek van een Herdershond

Albert Verlinde Producties en Toneelgroep Maastricht zijn enorm vereerd en verheugd dat de Vlaamse acteur Jo de Meyere en de Nederlandse actrice Bruni Heinke die samen schitterden in de televisieserie Dagboek van een Herdershond, zondag 8 mei aanwezig zijn bij de première van de spektakelmusical Dagboek van een Herdershond in MECC Maastricht. Naast de acteurs ziet ook familie van wijlen (televisie-)regisseur Willy van Hemert de voorstelling. Evenals een groep van 22 Limburgse oud-mijnwerkers. Het verhaal over de jonge kapelaan Erik Odekerke speelt zich af tijdens de opkomst van de steenkolenmijnen in Limburg met ingrijpende gevolgen voor het Roomse dorpsleven.

De televisieserie Dagboek van een Herdershond was van 1978 – 1980 te zien bij de KRO met Jo de Meyere als de jonge kapelaan Erik Odekerke en Bruni Heinke als Miete. Andere rollen werden gespeeld door onder anderen Ko van Dijk en Renée Soutendijk. De serie werd een daverend succes en is uitgezonden in onder andere Duitsland, Finland en Zuid-Amerika.

Half april lieten Servé Hermans van Toneelgroep Maastricht en producent Albert Verlinde weten dat de musical Dagboek van een Herdershond door de overweldigende belangstelling van het publiek verlengd is t/m 17 juli. Inmiddels zijn er al meer dan 45.000 kaarten verkocht!

De hoofdrollen in deze unieke musical worden gespeeld door Angela Schijf, William Spaaij, Joes Brauers, Suzan Seegers, Nandi van Beurden en Anne-Mieke Ruyten. De regie is in handen van Servé Hermans, André Breedland is verantwoordelijk voor het script en Ad van Dijk heeft de muziek geschreven.

Dagboek van een Herdershond is tot en met 17 juli 2022 exclusief te zien in het pop-uptheater van MECC Maastricht

Het verhaal
In Dagboek van een Herdershond treedt de jonge kapelaan Erik Odekerke in 1914 toe tot een gelovige gemeenschap in Geleen. Een klein landbouwdorp in Limburg dat geregeerd wordt door de notaris, de herenboer en de pastoor. Door de opkomst van steenkolenmijnen in Limburg komt het rijke Roomse leven steeds meer onder druk te staan. De onhandige, naïeve Erik probeert zich staande te houden in het katholieke dorp. Maar ondanks zijn goede bedoelingen jaagt hij veel mensen tegen zich in het harnas.

Meer informatie en kaartverkoop: http://www.dagboekvaneenherdershond.nl

  [ # 11 ] 04 June 2022 10:37 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Vanmiddag deze voorstelling gezien. Ik was in de buurt omdat Come From Away dit Pinksterweekend de laatste voorstellingen van de tour speelt, dus besloot deze mee te pikken na de positieve reviews. Ik ben verre van de generatie die de tv-serie heeft meegemaakt, het enige wat ik wist is dat Jo De Meyere de hoofdrol had, dus wat dat betreft ging ik er blanco in.

Op basis van wat ik nu qua titels voorbij heb zien komen voor komend seizoen, kan het niet anders dan dat deze voorstelling in de prijzen gaat vallen bij het Musical Awards Gala. De voorstelling zit goed in elkaar, nergens stoffig, lekker vlot gespeeld met meer dan één verwijzing naar het nu. Sterke, inhoudelijke songs, muziek prachtig. Solide prestatie van de cast. Een voorstelling die zonder al te ingewikkeld te doen toch spectaculair is.

Ik hoop op een verlenging, want het zal lastig worden voor half juli nog een keer naar Maastricht af te zakken.

Als je kunt, ga het zien!

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 12 ] 18 June 2022 12:16 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1561
Geregistreerd  2011-07-31

Goedendag.
Weet iemand hier of Dagboek van een Herdershond nog wordt verlengd? Zou met een goede vriendin pas in september kunnen gaan… Dank alvast!

  [ # 13 ] 18 June 2022 01:07 PM
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4893
Geregistreerd  2004-05-12

Het is altijd aangekondigd als tijdelijk. Veel castleden hebben meteen na de laatste alweer andere verplichtingen (de reprise van Rocky Horror Show en Falsettos in DeLaMar).
Het zou kunnen dat ze na de zomer een reprise doen. Maar ik gok eerder op een jaar later, als ze het al doen!

  [ # 14 ] 01 July 2022 08:32 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

inclusief het woord definitief

Spektakelmusical nog drie weken in Maastricht te zien
75.000 verkochte kaarten voor Dagboek van een Herdershond

Producenten Albert Verlinde en Servé Hermans van Toneelgroep Maastricht hebben vandaag bekendgemaakt dat de spektakelmusical Dagboek van een Herdershond 75.000 kaarten heeft verkocht. Nog steeds, acht weken na de première, komt het publiek massaal naar het MECC Maastricht, daar is Dagboek van een Herdershond nog slechts drie weken te zien.

Avond aan avond speelt de cast van Dagboek van een Herdershond, met daarin onder andere Angela Schijf, William Spaaij, Joes Brauers en Nandi van Beurden, voor goed gevulde zalen. ‘We kunnen trots melden dat we tot nu 75.000 kaarten hebben verkocht,’ laten Albert Verlinde en Servé Hermans weten. ‘Een getal waar we vooraf alleen maar op konden hopen, zeker ook omdat we om ons heen horen dat het theaterpubliek bij andere voorstellingen terughoudend is in het kopen van kaarten. Maar door de fantastische recensies en de mond-tot-mondreclame heeft het publiek massaal kaarten gekocht. We kunnen daarvoor alleen maar dankbaar zijn.’

Wie de spektakelmusical Dagboek van een Herdershond nog wil zien, moet snel zijn. Op 17 juli 2022 wordt de laatste voorstelling gespeeld. ‘Er zijn nog kaarten verkrijgbaar voor de laatste drie weken, maar met de vakantie in het vooruitzicht raden we mensen op tijd te reserveren. Want na 17 juli valt definitief het doek voor de musical.’

Voor de liefhebbers van de musical van Dagboek van een Herdershond is er nu ook een cd verschenen met daarop alle liedjes die in de voorstelling worden gezongen. De cd is verkrijgbaar in het theater of via Spotify te beluisteren.

Voor meer informatie en kaartverkoop:
http://www.dagboekvaneenherdershond.nl en www.eventim.nl

  [ # 15 ] 03 July 2022 08:03 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1109
Geregistreerd  2005-08-14

Vanmiddag de show gezien, van tevoren had ik 0 verwachtingen. Laat ik beginnen met de venue; Ontvangst en controle liep lekker vlot en foyerruimte bood genoeg ruimte om te staan of zitten. Horeca was belachelijk duur, ik dacht even dat ik bij een Studio 100 voorstelling zat. De stoelen op de tribune zitten voor geen meter en theaters in Londen hebben meer beenruimte dan deze onzin.

Dan de voorstelling zelf: De grootsheid in speelvloer en het decor slaat als een tang op een varken, het voegt werkelijks niks toe aan de voorstelling behalve irritatie bij de kijker. De tribune is heel breed en er wordt vooral middenvoor gespeeld, hierdoor zie je niets als je maar iets van het midden zit. Het ensemble Incl. figuratie is te klein voor de hoeveelheid oppervlakte, het ruimtegebruik is daardoor slecht.  Het gebruik van een paard en auto is in dit geval geen spektakel maar effectbejag. Ik denk dat de regisseur leentjebuur heeft gespeeld bij Frank van Laecke en Ivo van Hove om vervolgens de plank mis te slaan.
De spelscenes zijn ijzersterk maar vallen weg in de ruimte. De twee aktes lijken ook totaal verschillende voorstelling waarbij de tweede akte stukken beter is dan de eerste..
Spel was over het algemeen heel goed en waren de rollen mooi vormgegeven, in de zang heb ik geen valse noot gehoord. De figuranten en harmonie downgraden de voorstelling wel tot een uit de kluiten gewassen buurttheatervoorstelling.

Behalve commercie begrijp ik niet wat de reden was om dit niet in een theater te spelen, zonder alle toeters en bellen. Jammer, deze voorstelling heeft veel potentie.

[ Gewijzigd: 03 July 2022 11:45 PM by Judaz ]
 1 2 > 
1 of 2