Musicals Gone Mad 2022: The Great Reset
change_status
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1024
Geregistreerd  2013-05-26

Musicals Gone Mad is na 5 jaar terug: The Great Reset

Na 9 succesvolle voorstellingen in Rotterdam maakt de jaarlijkse Bonte Avond van het musicalseizoen op 13 juni a.s. een herstart in Amsterdam onder de noemer ‘The Great Reset’. De voorstelling is een vrolijke terugblik op vrijwel alle shows die de afgelopen 2 jaar (niet) te zien waren.

Vliegende tapijten, geïsoleerde eilanders, rondspokende royalty en een ‘vermusicaliseerde’ pandemie zijn slechts enkele van de onderwerpen die in de parodie aan bod komen. Een cast van 4 musicalacteurs, een verteller en een live combo brengen u een vrolijke voorstelling met een lach, een tiran en een bizarre complottheorie.

Het gedeeltelijk vernieuwde creative team bestaat uit Bart Mijnster (teksten), Aron Bruisten (teksten & muzikale supervisie), Marleen van der Loo (regie & choreografie) en Marinus de Graaf (vormgeving en productie). De cast zal zeer binnenkort bekendgemaakt worden.

De voorstelling is enkel te zien op maandag 13 juni in DeLaMar West, Laan van Spartaan 4, Amsterdam. Kaarten kunnen vanaf nu worden gereserveerd via http://www.delamar.nl.

Meer informatie over Musicals Gone Mad: The Great Reset is te vinden op http://www.musicalsgonemad.nl

Musicals Gone Mad is een productie van M Theaterproducties.

Ik had de hoop op een nieuwe editie eigenlijk al opgegeven. Al had ik het liever weer in het Oude Luxor gehad. Ik vond dat theater wel passen bij de voorsteling.

  [ # 1 ] 12 March 2022 09:53 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2700
Geregistreerd  2012-06-25

Op 13 juni is er weer een Musicals Gone Mad te zien in Amsterdam;
https://delamar.nl/voorstellingen/musicals-gone-mad/

   Handtekening   

Ik voel me voorgoed…..echt….. WICKED

  [ # 2 ] 14 March 2022 07:52 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1024
Geregistreerd  2013-05-26

Hier heb ik twee dagen geleden al een topic voor aangemaakt.

  [ # 3 ] 15 March 2022 07:46 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Musicals Gone Mad is natuurlijk een vervolg op Forbidden Musicals, die vanaf ongeveer 2000 jaarlijks werd georganiseerd en een feestje van artiesten voor artiesten was, en behoorlijk scherp. Die scherpte heb ik niet meer teruggezien onder de nieuwe naam, en juist een enorm theater doet het concept volgens mij helemaal geen goed. Ik zie de terugkeer naar een klein theater juist wel positief, en met nieuwe schrijvers hoop ik ook dat ik iets van de originaliteit van bijvoorbeeld Forbidden Broadway terug zal vinden. Voordeel is wel dat er veel is om uit te kiezen, en in mijn opinie ook heel veel om op te schieten.

  [ # 4 ] 11 June 2022 06:13 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1024
Geregistreerd  2013-05-26

Er is maandag ook nog een tweede voorstelling om 21.30 uur.

  [ # 5 ] 14 June 2022 06:36 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Jeroen - 15 March 2022 07:46 AM

met nieuwe schrijvers hoop ik ook dat ik iets van de originaliteit van bijvoorbeeld Forbidden Broadway terug zal vinden. Voordeel is wel dat er veel is om uit te kiezen, en in mijn opinie ook heel veel om op te schieten.

En oh wat hebben ze dit waargemaakt. Mijn stoutste verwachtingen zijn overtroffen. Natuurlijk, er waren een paar wat mindere stukjes, af en toe was het onverstaanbaar of ging het door een verspreking wat minder soepel, maar wat was dit over het geheel genomen wáááánzinnig goed. Soms was de insteek te verwachten en gewoon goed uitgevoerd, op andere momenten juist weer bijzonder origineel.

  [ # 6 ] 17 June 2022 10:11 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  158
Geregistreerd  2006-02-25

Jeroen - 14 June 2022 06:36 AM
Jeroen - 15 March 2022 07:46 AM

met nieuwe schrijvers hoop ik ook dat ik iets van de originaliteit van bijvoorbeeld Forbidden Broadway terug zal vinden. Voordeel is wel dat er veel is om uit te kiezen, en in mijn opinie ook heel veel om op te schieten.

En oh wat hebben ze dit waargemaakt. Mijn stoutste verwachtingen zijn overtroffen. Natuurlijk, er waren een paar wat mindere stukjes, af en toe was het onverstaanbaar of ging het door een verspreking wat minder soepel, maar wat was dit over het geheel genomen wáááánzinnig goed. Soms was de insteek te verwachten en gewoon goed uitgevoerd, op andere momenten juist weer bijzonder origineel.

Dank je, Jeroen, voor je impressie. Je hebt me nieuwsgierig gemaakt. Zie je het zitten om nog meer van je ervaring (en de inhoud) te delen?

Ik vond alvast ook deze recensie: https://www.theaterkrant.nl/recensie/musicals-gone-mad-the-great-reset/bart-mijnster-en-aron-bruisten/

  [ # 7 ] 20 June 2022 07:39 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

charlie - 17 June 2022 10:11 PM

Dank je, Jeroen, voor je impressie. Je hebt me nieuwsgierig gemaakt. Zie je het zitten om nog meer van je ervaring (en de inhoud) te delen?

Ik kan wat beschrijvingen geven, maar bij dit soort voorstellingen is het lastig om de beleving om te zetten in tekst. Ik hoop dat ze nog wat videofragmenten online zetten. Maar er is ook een “what happens ... stays ...” uitgesproken, dus ik hoop dat het binnen de regels blijft 😊. Ik heb inmiddels alweer 5 voorstellingen gezien, dus het is niet meer heel vers. Er ontbreekt dus vast wel wat.


Aladdin - veel bling-bling, weinig inhoud, ik mis Abu
Amélie - lied vanuit bezoekersperspectief op de minuut nauwkeurig
Annie - frustratie onder roodharige kinderen die buitenspel zijn gezet door het nieuwe uiterlijk
Belle en het Beest - Wie Disney verwacht komt bedrogen uit, met uitvergroting uiterlijkgrappen Titus & Fien
Come from away - cast wordt horendol schizofreen van het spelen van zo veel rollen
Diana & Zonen - statische 1,5 meter staging, wie is nu de hoofdrol.
Hello Dolly - Dansnummer al snel heel abrupt afgebroken.
One - de titelverklaring (zie je link), de freerunner wiens rol free runner blijkt te zijn, forno parodie
Rocky Horror Show - ijdeltuit Sven Ratske
Sound Of Music - de onzinnige kritieken tijdens de op zoek naar show , Nandi wint toch wel
Spring Awakening - onbehoorlijk taalgebruik, gecensureerd met toeters
Titanic - grote finale, over de worsteling van de creatives, het trapdecor, met de stuurhutdiscussie als climax met budget als onderwerp.
Tina - vanuit Ike perspectief de dominatie van Tina, en de klappen van Ike waar Tina per ongeluk tegenaan loopt
14 - de niet zingende hoofdrolspeler (die hier wel blijkt te kunnen zingen uiteindelijk)
Daarnaast:
- de afwezigheid van Mariska van Kolck vanwege een coronabesmetting.
- een Cellblock tango met frustraties van hoofdrolspelers.
- stuk interview Cornald Maas met Joop van den Ende, die zijn hele carriere behandeld als hem wordt gevraagd wat hij zijn grootste succes vindt.

Geinig: bij een heftige zoenscene tussen Maaike en Luuk wordt er gezegd. Maaike, je bent zestig. Luuk: Echt? (Meteen een voorbeeld dat het zien leuker is dan het beschrijven 😉).