15 of 16 | ‹ First  < 13 14 15 16 > 
Tina - Beatrix Theater Utrecht
  [ # 211 ] 30 March 2022 12:17 PM
Administrator
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  129
Geregistreerd  2011-01-17

Nyassa leunt (en geef haar eens ongelijk) op haar buitenaards imposante stem en speelt daarmee de zaal plat. Speltechnisch is het goed, maar niet meer dan dat in mijn ogen. Nurlaila (gisteravond gezien) moet zichtbaar keihard werken, maar is volledig in balans in de rol. Haar intensiteit en spelvreugde zijn onwijs indrukwekkend en dat maakt haar met name in de dialogen echt sterker. Ze moest wat op gang komen qua zang, maar ze zingt de rol toch ook echt wel sterk. Nurlaila is dus voor mij vooral een completere en meer gebalanceerde Tina.

   Handtekening   

Geniet van elk moment, want er is zoveel te beleven!

  [ # 212 ] 13 May 2022 05:02 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1099
Geregistreerd  2010-04-28

Bij Tina de musical is een grote castwissel op komst.
Momenteel is behalve Nyassa en Alternate Nurlaila drie covers actief nl Valerie, Chayenne en Gaia.
Ik verwacht dat hier iets gaat veranderen.

Stefan de Kogel zit inmiddels enige tijd in de cast.
Dieter Spileers was gisteren in het theater dus die gaat waarschijnlijk een rol spelen.

Er wordt gesproken over een hele verlenging voor seizoen 22/23.
Ambitieus omdat de zaal nu al amper vol is.

  [ # 213 ] 28 May 2022 07:59 PM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  169
Geregistreerd  2018-01-27

Ik zag laatst een casting oproep voorbij komen voor o.a. Roger, Rhonda en ensemble of swing met evt. cover voor Tina/Zelma. Ben inderdaad benieuwd naar de castwisselingen, zal mij niks verbazen als er ook enkele ensemble leden weg zullen gaan?

   Handtekening   

No good deed goes unpunished…

  [ # 214 ] 12 June 2022 03:27 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1099
Geregistreerd  2010-04-28

TheWickedLion - 28 May 2022 07:59 PM

Ik zag laatst een casting oproep voorbij komen voor o.a. Roger, Rhonda en ensemble of swing met evt. cover voor Tina/Zelma. Ben inderdaad benieuwd naar de castwisselingen, zal mij niks verbazen als er ook enkele ensemble leden weg zullen gaan?

Valerie. Urlingford is volgens mij al weg?

  [ # 215 ] 21 June 2022 01:52 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

sky14 - 13 May 2022 05:02 PM

Stefan de Kogel zit inmiddels enige tijd in de cast.
Dieter Spileers was gisteren in het theater dus die gaat waarschijnlijk een rol spelen.

In ieder geval niet als first cast Erwin Bach want er is zojuist een auditieoproep verspreid.

Er wordt in ieder geval beschikbaarheid gevraagd tot zomer 2023, dus dat riekt wel naar verlenging.

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 216 ] 21 June 2022 02:06 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  130
Geregistreerd  2012-04-19

Ik zag de auditieoproep net ook inderdaad. Tot en met zomer 2023 is wel erg ruim genomen gezien de zaalbezetting die toch echt niet goed is de komende weken/maanden.

Zouden ze het niet aandurven bij Stage Entertainment om nieuwe titels aan te kondigen op dit moment? Bang voor een nieuwe coronagolf met een sluiting en dus ‘veilig(er)’ kiezen voor een verlenging van een lopende productie? Of geloven ze erin dat deze show weer beter gaat verkopen?

De show is al in februari 2020 in premiere gegaan, daarna is er natuurlijk lange tijd niet gespeeld, maar de nieuwigheid voor het publiek is er nu toch echt wel van af denk ik. Deze eventuele verlenging vind ik wel erg optimistisch.

  [ # 217 ] 21 June 2022 02:25 PM
Avatar
Toneelhulp
Rank
Totaal aantal Reacties:  22
Geregistreerd  2019-06-29

DavevanderW - 21 June 2022 02:06 PM

Ik zag de auditieoproep net ook inderdaad. Tot en met zomer 2023 is wel erg ruim genomen gezien de zaalbezetting die toch echt niet goed is de komende weken/maanden.

Zouden ze het niet aandurven bij Stage Entertainment om nieuwe titels aan te kondigen op dit moment? Bang voor een nieuwe coronagolf met een sluiting en dus ‘veilig(er)’ kiezen voor een verlenging van een lopende productie? Of geloven ze erin dat deze show weer beter gaat verkopen?

De show is al in februari 2020 in premiere gegaan, daarna is er natuurlijk lange tijd niet gespeeld, maar de nieuwigheid voor het publiek is er nu toch echt wel van af denk ik. Deze eventuele verlenging vind ik wel erg optimistisch.

Ik heb middels iemand uit de cast vernomen dat ze tot augustus 2023 gaan spelen.

   Handtekening   

Onarchy how you say, how you say, anarchy?

  [ # 218 ] 22 June 2022 01:12 AM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1099
Geregistreerd  2010-04-28

June - 21 June 2022 01:52 PM
sky14 - 13 May 2022 05:02 PM

Stefan de Kogel zit inmiddels enige tijd in de cast.
Dieter Spileers was gisteren in het theater dus die gaat waarschijnlijk een rol spelen.

In ieder geval niet als first cast Erwin Bach want er is zojuist een auditieoproep verspreid.

Er wordt in ieder geval beschikbaarheid gevraagd tot zomer 2023, dus dat riekt wel naar verlenging.

Stefan de Kogel was forst cast Erwin Bach.
Hij is dus alweer weg omdat ze per direct iemand zoeken.

Laatst zag ik Frank Beurskens-Fleuren in die rol en hij deed het écht leuk.
Maar die is Walk in cover / Swing van alle vier de mannen rollen. Ook hij heeft in een podcast gezegd dat hij tot en met augustus 2023 blijft.

Er komt ook een nieuwe Roger Davies van buitenaf.
Dat betekent dat Mischa of Frank niet doorschuiven naar eerste bezetting.

Misschien wel leuk als Stage binnenkort de nieuwe cast presenteert?
Liss Walravens zie ik ook nog wel als Rondha.

 

  [ # 219 ] 29 June 2022 05:58 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1099
Geregistreerd  2010-04-28

16 augustus is de cast-change bij Tina,

Tjindjara, Dieter Spileers, Danny Houtkoper, Steven Roox en Liss Walravens hebben vandaag gerepeteerd met de oude cast.

  [ # 220 ] 30 June 2022 08:39 AM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1561
Geregistreerd  2011-07-31

Ik vind dit wel een coole cast!

  [ # 221 ] 30 June 2022 02:51 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1561
Geregistreerd  2011-07-31

Viel mij op dat za 1 juli de 15:00 voorstelling is geschrapt verkoop en zondag 19:00 de avondvoorstelling. Je kunt hier geen tickets meer voor kopen. Weet iemand de reden hiervoor? Is het een uitverkoop?

  [ # 222 ] 29 July 2022 08:05 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1099
Geregistreerd  2010-04-28

Vanmiddag was een sitzprobe stond op de pagina van Jeanine LaRose en daar zong Tjindjara de partij van Tina Turner.
Zou dit zijn dat Tjindjara de nieuwe Tina wordt of Alternate?
Nyassa, Gaia en Nurlaila waren er niet.

Mischa Kiek stopt ook.
Hij wordt ensemble in MAMMA MIA! Hamburg.

  [ # 223 ] 30 July 2022 07:44 AM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  361
Geregistreerd  2011-11-01

Nurlaila heeft gezegd in een interview in het AD dat ze blijft tot de laatste Tina shows, dus verwacht dat ze blijft. Ik gok zelf dat Tjindjara op de plek van Chayenne Lont komt en cover Tina en cover Alline wordt. Ik ben wel benieuwd wanneer de nieuwe cast bekend wordt gemaakt.

  [ # 224 ] 04 August 2022 08:01 PM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  169
Geregistreerd  2018-01-27

De nieuwe castleden voor Tina zijn bekend:

Tjindjara Metschendorp - Ensemble/ cover Tina & Alline
Dieter Spileers - Erwin Bach/ cover Roger
Giovanni Eduard van Gom - Craig / Ensemble/ cover Richard
Sanne Groenen - Ensemble/ cover Rhonda
Pelé Yearwood - Ensemble
Quincy Denzel Sedney - Swing/ cover Raymond / Assistant dance captain
Jill Tjin Asjoe - Swing / cover Alline
Melissa Otten / Swing
Steven Roox - Roger
Liss Walravens - Rhonda
Dorith Creebsburg - Ensemble / cover Tina
Fatty - Jay Shaw - Ensemble
Danny Houtkoper - John Carpenter / Ensemble
Maryama Kassé - Ensemble
Rochelle Ramos - Swing
Frank Beurskens (al hoewel hij alweer een tijdje bij de cast zit) - Swing/ cover Roger
Channah Hewitt - Walk-in cover Tina

Een hele waslijst dus maar wel met veel leuke namen wat mij betreft! Ook een drietal castleden keren terug: Jasper Kerkhof, Qshans Thodé en Bart Mijnster.

Gekke vraag misschien maar wat houd een ‘Walk-in cover’ in? Betekend dit dat in dit geval Channah meteen al op gaat als Tina wanneer Nyassa/Nurlaila afwezig is of ligt dit nog anders? Aangezien je ook de ‘gewone’ covers voor Tina hebt.

   Handtekening   

No good deed goes unpunished…

  [ # 225 ] 04 August 2022 08:16 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  130
Geregistreerd  2012-04-19

Er zullen vast anderen zijn die meer thuis zijn in de termen, maar zoals ik het zie heeft Channah normaal gesproken geen rol, ensemble-plek of swing-plek in de show. Ze kan wel Tina komen spelen als dat nodig is, maar is dus niet elke show in het gebouw aanwezig.

Een ‘normale’ cover heeft een eigen aandeel/track in de show (een andere rol, ensemble-plek of swing-plek) en kan opgaan voor de rol die ze coveren, maar dan moeten hun oorspronkelijke plek worden ingevuld door een ander cast lid.

‹ First  < 13 14 15 16 > 
15 of 16
‹‹ De Nacht van Flipje      Hello Dolly ››