1 of 2 |  1 2 > 
Blind Date
change_status
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Brigitte Heitzer en Owen Schumacher in nieuwe Nederlandse musicalcomedy


Brigitte Heitzer en Owen Schumacher zullen in het najaar van 2022 te zien zijn in de nieuwe Nederlandse musicalcomedy Blind Date. Dat maakt producent De Theater BV vandaag bekend. Blind Date wordt een doldwaze avond voor iedereen die verliefd was, is of het nog moet worden. De voorstelling gaat op maandag 10 oktober 2022 in DeLaMar in Amsterdam in première.

Producent Christian Seijkens: “Is het nog mogelijk om in tijden van Tinder, Facebook en Instagram zonder enig vooroordeel op date te gaan? Dat gaan we zien in Blind Date. En met Owen en Brigitte als daters Bob en Jenny zal dat ongetwijfeld tot hilarische momenten gaan leiden.” Producent en schrijver Allard Blom vult aan: “We zullen ook zeker gaan spelen met de wetten van het theater en het publiek er op bepaalde momenten bij betrekken.”

Op dit moment is Brigitte te zien in de door pers en publiek bejubelde voorstelling Diana & Zonen. Vorig seizoen speelde ze de rol van Marilyn Monroe in de intieme musical Goodbye, Norma Jeane. Owen was ruim dertien jaar één van de gezichten van het populaire tv programma Koefnoen en tourt dit seizoen langs de Nederlandse theaters met Koefnoen Live.

Het verhaal
Bob (Schumacher) en Jenny (Heitzer) zijn bijna wanhopig. Alle dates lopen in het honderd. De personen aan de andere kant van de tafel lijken in niets op de foto’s op hun Instagram account of blijken op Facebook alles aan elkaar te liegen. Beiden zijn op zoek naar iets echts. Daarbij doen mensen zich op social media vaak zoveel beter voor dan ze zijn, dat ze tijdens een date alleen maar ongelofelijk tegenvallen. Bob en Jenny gaan die uitdaging aan! Ze schrijven zich in op blinddate.nl en vanaf dat moment is alles een vraag. Blind Date is een avond vol herkenbare situaties, gênante toestanden en bizarre omstandigheden.

Blind Date wordt geschreven door Allard Blom met muziek van Sam Verhoeven. De regie is in handen van Joep Onderdelinden, Ivo Chundro maakt de choreografieën. Het live combo staat onder leiding van Frans Heemskerk. Blind Date is tot en met december 2022 te zien in heel Nederland.

Meer informatie: http://www.blindate.one

  [ # 1 ] 01 May 2022 02:24 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1024
Geregistreerd  2013-05-26

Owen Schumacher zal om onbekende reden niet meer meedoen in deze productie. De rol zal worden overgenomen door Freek Bartels. En Sanne Franssen is ook aan de cast toegevoegd.

Ik vind het wel jammer. Volgens mij had Owen het ongemak van een eerste date geweldig neer kunnen zetten.

  [ # 2 ] 14 September 2022 06:50 PM
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1642
Geregistreerd  2009-02-12

Ik heb al een tijd kaartjes voor Blind date liggen voor 10 okt. Ik zie nu dat dat de première is.. Is het de bedoeling dat je dan iets speciaals aantrekt wat betreft kleding?

  [ # 3 ] 16 September 2022 07:58 PM
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4893
Geregistreerd  2004-05-12

Als je er geen melding van hebt gekregen van het theater, dan is de dresscode vaak alleen van toepassing voor de gasten die op de rode lopen worden gefotografeerd. Meestal is het thema ‘feestelijk’ bij dit soort premières.

Dus trek gewoon iets leuks aan waar jij je comfortabel in voelt.

  [ # 4 ] 18 September 2022 04:38 PM
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1642
Geregistreerd  2009-02-12

Dankjewel, Er staat niks over een dresscode bij mijn gekochte kaartjes dus zal gewoon iets feestelijks aan doen.😊

  [ # 5 ] 22 September 2022 07:12 PM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  102
Geregistreerd  2009-01-17

Ik ben uitgenodigd voor de première en de dresscode is inderdaad feestelijk.

  [ # 6 ] 05 October 2022 06:01 PM
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1642
Geregistreerd  2009-02-12

Ik ben heel benieuwd. Iemand die de voorstelling al heeft gezien?

  [ # 7 ] 11 October 2022 10:55 AM
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1642
Geregistreerd  2009-02-12

Ik zag de voorstelling gisteren. De musical trok me in eerste instantie niet zo maar ik werd er toch wel benieuwd naar. Zeker ook omdat ik Freek Bartels en Brigitte Heitzer hele fijne musical artiesten vindt. Het was echt erg leuk en goed. Met een heel enthousiast premiere publiek. Soms iets te want er werd op sommige momenten in de rij achter mij wel heel hard in mijn oor gelachen.😏

  [ # 8 ] 15 November 2022 05:34 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  886
Geregistreerd  2012-07-24

Ik ben afgelopen vrijdag naar Blind Date geweest. Freek en Brigitte zijn verschrikkelijk leuk samen, ik kan me hoegenaamd geen ander ‘stel’ voorstellen. Sanne Franssen is hilarisch (ik kende haar nog niet, maar ga haar zeker volgen).

De voorstelling zit goed in elkaar, goede teksten, leuke liedjes. Sommige grappen liggen wel heel erg voor de hand, evenals het einde, maar dit maakt de show nergens minder leuk. Zaal was helaas verre van vol, maar was enorm enthousiast.

Persoonlijke hoogtepuntjes zijn de solo van Freek met zijn musicalverwijzingen (2e acte) en de gortdroge zelfspot van Brigitte door de hele voorstelling heen (en haar fluit…). Ook heb ik het hele weekend nog ‘Liefde te koop’ geneuried (met dank aan Sanne).

Ik denk er serieus over om ‘m nog een keer te gaan zien. Mocht jij nog twijfelen, gewoon gaan!

   Handtekening   

En ook al vlieg ik solo, ik vlieg tenminste vrij!

  [ # 9 ] 15 November 2022 10:23 PM
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1642
Geregistreerd  2009-02-12

Jaaaa het is echt een leuke musical! Erg jammer die halfvolle zalen… En jij ook niet twijfelen en gewoon nog een keer gaan haha. Ik mag over 2 weken nog een keertje.😁

  [ # 10 ] 16 November 2022 02:51 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1561
Geregistreerd  2011-07-31

Ah klinkt goed! Ik ga het as vrijdag zien in Drachten!

  [ # 11 ] 18 November 2022 09:00 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  823
Geregistreerd  2011-03-21

Anme - 16 November 2022 02:51 PM

Ah klinkt goed! Ik ga het as vrijdag zien in Drachten!

Je gaat echt geen spijt krijgen!
Veel plezier vanavond!

Ik was er gisteren en heb echt genoten. Wat een heerlijke droge humor soms hehe.
De fluit kon je mij echt bij opvegen…..

  [ # 12 ] 21 November 2022 10:04 AM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1561
Geregistreerd  2011-07-31

lisatjuh1995 - 18 November 2022 09:00 AM
Anme - 16 November 2022 02:51 PM

Ah klinkt goed! Ik ga het as vrijdag zien in Drachten!

Je gaat echt geen spijt krijgen!
Veel plezier vanavond!

Ik was er gisteren en heb echt genoten. Wat een heerlijke droge humor soms hehe.
De fluit kon je mij echt bij opvegen…..

Vond het een geweldig leuke avond! Haha die fluit maar ook de persiflages op andere musicals waar ze veelal in hebben gespeeld.

  [ # 13 ] 11 December 2022 05:01 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Net in DeLaMar een enorm leuke musical gezien. Ze zijn volgens mij redelijk ver in de tour, maar als je kunt, ga nog kijken. Ik hoop dat ze in aanmerking komen voor een paar Musical Awards.

Deze matinee was redelijk kort geleden pas aangekondigd, maar het zat volgens mij, op een paar stoelen na, vol.

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 14 ] 08 May 2023 09:35 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Vanochtend in mijn krant (BN Die Stem): Blind Date wordt verfilmd. Regie door Johan Nijenhuis.

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 15 ] 08 May 2023 07:36 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Wat een bijzonder nieuws. Volgens mij is het niet eerder gebeurd dat een origineel Nederlandse musical verfilmd is. Of zie ik nu iets gigantisch over het hoofd?

 1 2 > 
1 of 2