455 of 458 | ‹ First  < 453 454 455 456 457 >  Last ›
Te zien op tv/ internet / in tijdschriften
  [ # 6811 ] 20 May 2022 11:17 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2700
Geregistreerd  2012-06-25

Vanaf vandaag musicalweek bij koffietijd. Zojuist was de beurt aan Aladdin.

   Handtekening   

Ik voel me voorgoed…..echt….. WICKED

  [ # 6812 ] 20 May 2022 02:46 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15


Het Uur van de Wolf:
Twee Mannen
Uitzending     woensdag 22 juni om 22.20 uur bij de NTR op NPO2
Trailer           https://vimeo.com/652507913/d3ff3903b2

Ivo van Hove: “Ik wil het beste toneel ter wereld maken, en dat wil Jan ook. Ik hou ervan dat het van ons samen is.”

Ivo van Hove is een wereldster. Als veelgevraagd regisseur van topproducties op Broadway en West End, door zijn samenwerking met sterren als David Bowie, Jude Law en Isabelle Huppert én met de altijd weer spraakmakende producties bij Internationaal Theater Amsterdam blijft hij zijn publiek verbazen. Minder bekend in dit succes is de rol van partner en scenograaf Jan Versweyveld, die tot nu toe de schaduw boven het voetlicht prefereerde. De documentaire Twee Mannen volgt deze twee grootheden van het Nederlandse theater tijdens het maken van de spektakelvoorstelling Age of Rage en zoomt in op hun professionele en persoonlijke relatie.

Bekijk de trailer hier:


Still: Ivo van Hove en Jan Versweyveld tijdens het productieproces van Age of Rage ©Docmakers

Jan Versweyveld: “Er kunnen zoveel dingen in toneel: je kunt mensen vermoorden en liefhebben, laten vechten en gelukkig laten zijn. Als het lukt om een wereld te creëren waarvan mensen een paar uur echt geloven dat dat de wereld is, kan je blij zijn.”

Als Ivo en Jan elkaar begin jaren ’80 in Antwerpen ontmoeten, is dat het begin van een intense, stormachtige liefdesrelatie, die pas toekomst krijgt als ze besluiten samen theater te gaan maken. Inmiddels delen de twee mannen ruim veertig jaar leven en werk en is er in hun theater een symbiose ontstaan waarbij ze soms niet meer weten welk idee van wie afkomstig is.

Voor de film Twee Mannen volgt filmmaker Suzanne Raes de twee theatermakers tijdens het slopende productieproces van Age of Rage, een zintuigelijke voorstelling over hoe geweld en wraak een familie ten gronde richt. Vuur, moord, dans, muziek en heel veel bloed: geen middel wordt geschuwd in deze ambitieuze ruim 3,5 uur durende voorstelling, waarin alles wat zij de afgelopen 40 jaar hebben uitgevonden bij elkaar moet komen. Journalist Frénk van der Linden onderwerpt ondertussen beide mannen in hun repetitiestudio aan een aantal persoonlijke interviews waarin de theatermakers ongekende kanten van zichzelf laten zien. Raes vervlecht al dit unieke materiaal tot een spannende film over een theaterliefde.

Twee Mannen focust op de microkosmos van de samenwerking van Van Hove en Versweyveld en ontrafelt het verhaal van een liefde, die kan bestaan door samen groots theater te maken.

Regie: Suzanne Raes
De documentaire Twee Mannen is een productie van Docmakers in coproductie met de NTR.

  [ # 6813 ] 04 June 2022 07:48 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1024
Geregistreerd  2013-05-26

Vanavond om 20.30 uur op BBC One: Platinum Party at the Palace.

Waarbij ook musical vertegenwoordigd is:
“The evening will pivot around global themes that have been born, or evolved, during the breadth of Her Majesty’s reign due to extraordinary British and Commonwealth contributions including Fashion, Sport, The Environment, 70 Years of Pop Music and Musicals – the latter curated by legendary composer Andrew Lloyd Webber, featuring a special appearance by Lloyd Webber and Lin-Manuel Miranda plus performances featuring casts and special guests from The Phantom Of The Opera, Hamilton, Six, The Lion King and Joseph And The Amazing Technicolour Dreamcoat.”

  [ # 6814 ] 06 June 2022 04:16 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1024
Geregistreerd  2013-05-26

Het musicalblok van “Platinum Party at the Palace” staat op YouTube.

  [ # 6815 ] 20 June 2022 03:46 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1024
Geregistreerd  2013-05-26

Er was ook nog een uitvoering van Climb Every Mountain.

Wat mij betreft een totaal overschreeuwde versie. Dat hadden ze toch beter over kunnen laten aan Kim Criswell.

  [ # 6816 ] 08 July 2022 06:58 PM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  169
Geregistreerd  2018-01-27

Hoe Rick Engelkes coronamiljoenen incasseerde voor een spookmusical

Interessant stuk over hoe de corona subsidies naar theatermakers heeft uitgepakt. Zo te lezen was One hierdoor gered van faillissement en gaat het ook over de musical Willem van Oranje van Rick Engelkes

   Handtekening   

No good deed goes unpunished…

  [ # 6817 ] 03 August 2022 07:22 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1024
Geregistreerd  2013-05-26

Morgen om 15.20 uur op BBC Two: “Newsies: The Broadway Musical”.

https://www.bbc.co.uk/programmes/m000crgm

  [ # 6818 ] 11 August 2022 06:52 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

April Darby heeft meegedaan aan het komende seizoen van Expeditie Robinson.

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 6819 ] 02 October 2022 05:42 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1024
Geregistreerd  2013-05-26

Hier schrik ik van:  Martijn Vogel heeft op Instagram (het bericht beslaat meerdere pagina’s) gemeld dat hij vorige week getroffen is door een herseninfarct.

Veel sterkte, Britney! 😉

  [ # 6820 ] 11 October 2022 09:38 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

What’s on Stage meldt dat Angela Lansbury is overleden, op 96-jarige leeftijd.

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 6821 ] 12 October 2022 01:30 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

Een respectabele leeftijd natuurlijk maar toch weer een icoon die er niet meer is.

Ik denk met veel genoegen terug aan de enige keer dat ik haar in levende lijve heb mogen zien in het Gielgud Theatre in Blithe Spirit.

Society of London Theatre

The theatre world is a smaller place tonight after the passing of Dame Angela Lansbury whose work touched so many generations. She lit up every stage she graced, and her extraordinary talent will be very much missed.’

West End theatres will dim their lights for 2 minutes at 7pm this evening, 12 October, in memory of the Olivier and mulitple-Tony Award-winning veteran.

   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

  [ # 6822 ] 26 October 2022 06:55 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6522
Geregistreerd  2008-11-01

Syb van der Ploeg was vandaag bij Tijd voor Max. Hij vertelde daar over het 30 jarig bestaan van De Kast, dat gevierd wordt met een toer en een nieuw album. Daarvan speelde de band een nummer…. Het was zeker geen In Nije Dei en dan druk ik me nog voorzichtig uit.

Maar wat hij ook vertelde is dat hij ging spelen (nou ja het is allemaal al opgenomen) in een film over de Friese “held” Grutte Pier. Die film was voor mij nieuw, maar in de hoofdrol een goede bekende hier: Milan van Weelden!
https://www.metronieuws.nl/entertainment/films-series/2022/10/film-fries-grutte-pier-vrijheidsstrijder-of-plunderaar/
Als ik zo de eerste beelden zie komen de goede herinneringen aan De Vliegende Hollander buiten in Zoetermeer weer boven!

  [ # 6823 ] 03 November 2022 01:56 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1024
Geregistreerd  2013-05-26

Vrijdag om 21:05 op NPO 2: “De geknipte gast”, met Joop van den Ende.

  [ # 6824 ] 29 November 2022 08:27 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Jonathan Demoor is vanavond opgedoken in GTST.

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 6825 ] 24 December 2022 03:50 PM
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  87
Geregistreerd  2004-12-19

Vanavond NPO 1, 22.04 uur: Gedeelde smart, de theatershow van Jenny Arean en Brigitte Kaandorp

‹ First  < 453 454 455 456 457 >  Last ›
455 of 458