“Vergeet Barbara”- Will Tura musical
change_status
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Gert Verhulst maakt opmerkelijk musicaldebuut
Studio 100 presenteert grootse musical met hits van Will Tura: “Vergeet Barbara”

De Vlaamse pers werd deze middag samengeroepen in het hoofdkwartier van Studio 100 voor de aankondiging van een nieuw groots project. Met “Vergeet Barbara” presenteert Studio 100 dé feelgood musical van 2020!  Dit jaar wordt Will Tura 80. Niet toevallig lanceert Studio 100 in dit jaar een prestigieus eerbetoon aan de keizer van het Vlaamse lied. En dat dit een ambitieus project wordt, blijkt al meteen uit de samenstelling van de hoofdcast die vanmiddag werd voorgesteld. Niemand minder dan bezieler en producent Gert Verhulst maakt met deze voorstelling zijn musicaldebuut. Hij wordt hierin bijgestaan door kleppers als Jonas Van Geel, James Cooke en Jelle Cleymans die in het nieuwe stuk zijn zonen zullen spelen. De indrukwekkende hoofdcast wordt op het podium geflankeerd door een 5-tal bijrollen, een 20-koppig ensemble en een spetterend live orkest dat een muzikale en humoristische reis maakt door het rijke oeuvre en de allergrootste hits van een icoon uit de Vlaamse muziekgeschiedenis: Will Tura!

Gert Verhulst: “Mijn bewondering voor Will Tura is enorm groot en ik ben een echte fan. Eigenlijk is Tura geen zanger maar gewoon een monument! Ik ben heel blij dat Will ons het vertrouwen heeft gegeven om met zijn rijke oeuvre aan de slag te gaan. Het zal dan ook bijzonder moeilijk zijn om voor deze voorstelling een keuze te maken uit al zijn prachtige songs. Ik ben ook bijzonder fier en dankbaar dat ik het podium mag delen met kleppers als Jonas Van Geel, James Cooke en Jelle Cleymans.”
Will Tura: “Met de spektakel-musical 40-45, waarvoor ik samen met Steve Willaert de muziek schreef, ging in 2018 een lang gekoesterde droom in vervulling. Studio 100 heeft van die voorstelling echt iets uniek gemaakt. Toen Gert Verhulst me vroeg of hij mijn muziek mocht gebruiken om een nieuwe feelgood musical te maken heb ik geen seconde getwijfeld! Ik heb er dan ook alle vertrouwen in!
Anja Van Mensel, CEO Studio 100: “Het verhaal dat we aan het schrijven zijn in het Studio 100 Pop-Up Theater wordt steeds mooier en langer. Na de succesmusicals 40-45 en Daens ben ik bijzonder blij dat we vanaf november “Vergeet Barbara” kunnen verwelkomen in Puurs. Deze keer geen voorstelling over een groot historisch thema maar een swingende feelgood musical!”
Regie           Tijl Dauwe
Script           Gert Verhulst
Muziek         Will Tura

“Vergeet Barbara” is vanaf 29 november
exclusief te zien in het Studio 100 Pop-Up Theater in Puurs.

verhaal
Het is 1976. De zomer is heet en zwoel.
Lucien Van Impe wint de Tour de France, Boudewijn zit 25 jaar op de troon en opent de allereerste metrolijn in Brussel,
Ivo Van Damme behaalt twee zilveren medailles op de Olympische spelen en de boeren gaan op bedevaart naar Scherpenheuvel om voor regen te bidden.

Ondertussen draait het terras van café ‘De sportvriend’ op volle toeren. Willy (Gert Verhulst) baat het café al jaren uit, samen met zijn oudste zoon Arthur (James Cooke). Zijn tweede zoon Achiel (Jonas Van Geel) is vooral bezig met muziek en probeert door te breken met zijn rockbandje. Maar Willy’s hoop is vooral gevestigd op zijn jongste zoon en oogappel Albert (Jelle Cleymans). Hij zou dit jaar de kermiskoers wel eens kunnen winnen.
Maar dan komt Barbara in het dorp wonen…
Vergeet Barbara

Studio 100 Pop-Up Theater Puurs
vanaf 29 november 2020

tickets & info via
http://www.vergeetbarbara.be

  [ # 1 ] 29 April 2020 04:33 PM
Swing
RankRank
Totaal aantal Reacties:  39
Geregistreerd  2016-04-17

Uitstel naar latere datum voor Vergeet Barbara. Ik kreeg deze namiddag volgende mail in mijn mailbox.

Beste,

Als gevolg van de voorzorgsmaatregelen van de FOD Volksgezondheid voor het voorkomen van de verdere verspreiding van het coronavirus, werden de geplande shows van Studio 100 in maart, april en mei verschoven naar een latere datum. Om deze uitgestelde voorstellingen te kunnen inplannen, is Studio 100 genoodzaakt om de theaterplanning van het Studio 100 Pop-Up Theater in Puurs te herzien. Hierdoor zullen de voorstellingen van Vergeet Barbara, de feelgood musical met de hits van Will Tura, verplaatst worden naar een latere datum.

Klanten die een ticket hebben gekocht voor één van deze voorstellingen via de officiële website van Studio 100 zullen zo snel mogelijk gecontacteerd worden via e-mail in verband met de omboeking naar de alternatieve speeldata. Gezien de huidige omstandigheden in corona tijden kunnen we onze klanten niet informeren per post of telefoon.

Wij danken je alvast voor je begrip en je geduld.

Met vriendelijke groeten,

Studio 100

[ Gewijzigd: 29 April 2020 05:13 PM by Deborah Adam ]
  [ # 2 ] 23 September 2022 03:29 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15


 
PERSBERICHT
22/09/2022

Wegens overweldigend succes krijgt feelgood musical “Vergeet Barbara” nu al extra voorstellingen vanaf 1 juni!


Al meer dan 45.000 mensen hebben zich verzekerd van een zitje. Ook Jelle Cleymans, Jonas Van Geel, James Cooke en Gert Verhulst hebben er véél zin in!


Jelle: “De muziek van Will Tura maakt deel uit van ons collectieve geheugen. Will heeft zo’n belangrijke rol gespeeld in de Vlaamse showbusiness, ik vind het fantastisch dat we zijn repertoire vieren met onze musical.”
Jonas: “Het publiek denkt daar hetzelfde over: mensen houden van die muziek en hebben zin in een musical waar ze vrolijk van worden.”
Gert: “Ik ben trouwens de enige van ons gezelschap die echt herinneringen heeft aan de jaren ’70. Het is voor mij pure nostalgie om deze kleren te dragen. Mijn drie kameraden lachen ermee, maar ik denk dat ze niet beseffen dat de mensen in de jaren ‘70 echt in deze kleding rondliepen. Inclusief ikzelf. (lacht).”
James: “Persoonlijk kijk ik ook enorm uit naar de musical. Het wordt een grootse musical met bewegende decorelementen, veel dansers en een groot ensemble. We kunnen beginnen aftellen naar de première op 11 december!”


In ‘Vergeet Barbara’ gaan we terug naar de hete zomer van 1976, het jaar dat Lucien Van Impe de Ronde van Frankrijk wint. Gert Verhulst is de cafébaas Willy. James Cooke, Jonas Van Geel en Jelle Cleymans zijn respectievelijk de zonen Arthur, Achiel en Albert. Willy staat samen met zijn oudste zoon Arthur achter de toog van café ‘De Sportvriend’, een volkscafé in de jaren ’70. De tweede zoon Achiel is vooral bezig met muziek en probeert door te breken met zijn rockbandje. De jongste zoon Albert is de oogappel van Willy, die hoopt dat hij dit jaar de kermiskoers wint. Op een dag verschijnt er in het dorp een mysterieuze dame, Barbara, die een groot geheim meedraagt. Het leven van de 4 mannen wordt volledig op stelten gezet. De musical heeft een zeer verrassende plot…!


Première op 11 december 2022 in het Studio 100 Pop-Up Theater in Puurs. Tickets en info zijn te verkrijgen via http://www.vergeetbarbara.be

 

  [ # 3 ] 09 October 2022 09:43 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Nog meer topnamen in de cast van ‘Vergeet Barbara’!

‘Vergeet Barbara’ is een feelgood-musical met muziek van Will Tura. Een onweerstaanbare mix van humor, bewegende decorelementen, veel dansers en een groot ensemble!

Eerder werd al bekend gemaakt dat Gert Verhulst, James Cooke, Jonas Van Geel en Jelle Cleymans de hoofdrollen voor hun rekening zullen nemen.
Vandaag werd onthuld wie de andere castleden zijn, en dat zijn alweer indrukwekkende namen: ook Peter Van de Velde, Free Souffriau, Goele De Raedt, Charline Catrysse, Michiel De Meyer, Tom Audenaert en Hilde Van Wesepoel zullen te zien zijn in ‘Vergeet Barbara’! Zowel de reeds gekende als de nieuwe cast heeft er enorm veel zin in. En Will Tura zag dat het goed was: “Wat een topcast! Ik vind het echt fantastisch dat zij dit eerbetoon aan mijn muziek gaan brengen.”

In ‘Vergeet Barbara’ gaan we terug naar de hete zomer van 1976, het jaar dat Lucien Van Impe de Ronde van Frankrijk wint. Gert Verhulst is de cafébaas Willy. James Cooke, Jonas Van Geel en Jelle Cleymans zijn respectievelijk de zonen Achiel, Arthur en Albert. Willy staat samen met zijn oudste zoon Achiel achter de toog van café ‘De Sportvriend’, een volkscafé in de jaren ’70. De tweede zoon Arthur is vooral bezig met muziek en probeert door te breken met zijn rockbandje. De jongste zoon Albert is de oogappel van Willy, die hoopt dat hij dit jaar de kermiskoers wint. Op een dag verschijnt er in het dorp een mysterieuze dame, Barbara, die een groot geheim meedraagt. Het leven van de 4 mannen wordt volledig op stelten gezet… en het verhaal eindigt met een erg verrassende ontknoping!

De muziek is van Will Tura & Steve Willaert, Tijl Dauwe neemt de regie voor zijn rekening.

Al meer dan 45.000 mensen hebben zich verzekerd van een zitje. Door de grote vraag zijn er al heel wat extra shows ingepland, vanaf 1 juni 2023!

Vanaf 14 december 2022 in het Studio 100 Pop-Up Theater in Puurs. Tickets en info zijn te verkrijgen via http://www.vergeetbarbara.be

  [ # 4 ] 24 May 2023 01:53 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

 
PERSBERICHT
17/05/2023
Vergeet Barbara wint de Ultima Publieksprijs 2022
Gisterenavond werden in Tour en Taxis in Brussel de Ultimas uitgereikt, de cultuurprijzen vanuit de Vlaamse overheid. Eens de laureaten bekend zijn, kan iedereen in Vlaanderen een stem uitbrengen op één van deze laureaten. In de categorie “Ultima Publieksprijs” werd de feelgood musical Vergeet Barbara na twee stemrondes tot winnaar uitgeroepen.

Gert Verhulst – bedenker en hoofdrolspeler. “Het begon als een cadeau voor Will Tura en groeide uit tot een succesvolle musical die gekoesterd wordt door het grote publiek. Deze prijs is de kers op de taart.”
Tijl Dauwe - regisseur “Will Tura heeft prachtige liedjes geschreven en ik denk dat daardoor de mensen de musical echt in hun hart gesloten hebben. Aan de musical is met veel mensen voor en achter de schermen heel hard gewerkt. Dus het is een enorm fijne erkenning.”

De feelgood musical Vergeet Barbara is nog tem 2 juli te zien in het Studio 100 pop-Up Theater in Puurs.
Alle info op http://www.vergeetbarbara.be