Sister Act, MediaLane
change_status
Avatar
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  90
Geregistreerd  2015-10-04

MediaLane heeft een auditie oproep geplaatst voor Sister Act. Er staat nog geen datum bij en het Artwork van de Britse tour wordt gebruikt.

  [ # 1 ] 15 March 2023 12:25 PM
Avatar
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  90
Geregistreerd  2015-10-04

Ik lees net dat de voorstelling van oktober 2024 tot en met mei 2025 zal gaan spelen. Nog even geduld dus.

  [ # 2 ] 15 March 2023 01:11 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

De castingoproep:

Casting Sister Act
Schrijf je nu in voor de audities, die staan gepland in het voorjaar van 2023!

In seizoen 2024-2025 brengt Medialane Theater de hemelse hitmusical Sister Act terug naar Nederland!

Sister Act vertelt het verhaal van disco diva Deloris van Cartier wiens leven een verrassende wending neemt als ze getuige is van een moord en voor haar veiligheid wordt ondergebracht in een klooster. Als ze zich ontfermt over het koor helpt ze haar zusters hun ware stem te vinden en vindt ze ook zichzelf.

De muziek van deze hartverwarmende musical, die sterk beïnvloed is door Motown, disco en soul, is gecomponeerd door Tony - en Oscar winnaar Alan Menken.

Auditie
Voor deze productie zijn we op zoek naar een diverse cast (M/V/X) met sterke zang- & spel kwaliteiten van alle leeftijden en achtergronden met een relevante opleiding of werkervaring, die aansluit op onderstaande profielen. We vragen beschikbaar vanaf oktober 2024 t/m mei 2025.

Indien je niet volledig beschikbaar bent in deze periode, heeft het helaas geen zin om auditie te doen. we zien je dan graag een andere keer bij één van onze andere audities.


We zijn op zoek naar:

Deloris van Cartier:
Speelleeftijd: 25 tot 35 jaarVocal range top: F#5 | Vocal range bottom: E3
Een ambitieuze performer, op zoek naar roem en haar plek in de wereld. Wanneer ze gedwongen wordt onder te duiken in het klooster, weigert ze eerst haar nieuwe lifestyle te omarmen. Pas als ze aan het werk gaat met het koor accepteert ze haar nieuwe werkelijkheid. Ze heeft een grote mond en is bijdehand maar blijkt uiteindelijk ook zorgzaam en warm te kunnen zijn.

Zuster Mary Robert:
Speelleeftijd: 16 tot 25 jaar
Vocal range top: A5 | Vocal range bottom: F#3
Een novice, als kind achtergelaten bij het klooster en daar opgevoed. Verlegen en timide, totdat ze al zingend bij Deloris haar stem ontdekt. Ze lijkt een muurbloempje, maar wel één die gedurende het verhaal tot bloei weet te komen.

Zuster Mary Lazarus
Speelleeftijd: 50 tot 70 jaar
Vocal range top: B4 | Vocal range bottom: F3
Een non in het klooster en hoofd van het koor. Uitgestreken en het minst gastvrij van alle nonnen. Maar de soul muziek van Deloris weet haar toch uit haar tent te lokken.

Zuster Mary Patrick:
Speelleeftijd: 25 to 35 jaar
Vocal range top: F#5 | Vocal range bottom: E3
Een non in het klooster. Assertief en adrem en altijd te porren voor iets leuks.

Monseigneur O’Hara:
Speelleeftijd: 45 tot 60 jaar
Vocal range top: G4 | Vocal range bottom: E3
Eén van de hoofden van het klooster, continu bezorgd over de financiële beslommeringen.
Maar verrassend genoeg brengt de soul muziek hem in een betere stemming.

Curtis:
Speelleeftijd: 30 tot 40 jaar
Vocal range top: Ab4 | Vocal range bottom: A2
Clubeigenaar, beruchte gangster en het vriendje van Deloris. Dominante macho, altijd op de grens van gewelddadig.

Eddie Souther:
Speelleeftijd: 25 tot 35 jaar
Vocal range top: B4 | Vocal range bottom: Ab2
Bureauchef van de politie in Philadelphia en high school klasgenoot van Deloris, die hij helpt onder te duiken. Heeft onder druk enorme last van zenuwen , waardoor hij veel gaat zweten. Hij is nog altijd heimelijk verliefd op Deloris en droomt ervan haar held te zijn.

Ensemble - feature TJ:
Speelleeftijd: 16 tot 30 jaar
Vocal range top: Eb5 | Vocal range bottom: Db3
Het neefje van Curtis en één van zijn handlangers. Handig en zelfverzekerd maar in een constante staat van verrukkelijke onwetendheid.

Ensemble- feature Joey:
Speelleeftijd: 30 tot 40 jaar
Vocal range top: Eb5 | Vocal range bottom: Bb2
Eén van de handlangers van Curtis die zichzelf een geweldige versierder vindt.

Ensemble - feature Pablo:
Speelleeftijd: 25 tot 40 jaar
Vocal range top: F5 | Vocal range bottom: C4
Eén van de handlangers van Curtis. Een echte ‘volger’ die de hele tijd Spaans spreekt.

Ensemble en swings:
Sterke zangers (m/v/x) van alle leeftijden.
Het ensemble speelt onder andere ook: nonnen, vaste klanten in de bar (eigenaar, serveerster, biljartspeler, drag queen), zwervers, en fantasie dansers. Vanuit het ensemble worden tevens de features Michelle, Tina en Ernie gespeeld en worden de understudies voor de rollen gecast.

MediaLane Theater
We willen bijzondere producties produceren op de hoogst mogelijke kwaliteit en met talentvolle mensen. Dat geldt voor alle functies: creatief, op het toneel, in het orkest en achter de schermen.

Wij geloven er in dat alle ingrediënten belangrijk zijn voor een mooi en inspirerend eindresultaat. Theater maken is hard werken, maar tegelijkertijd willen we een heldere en transparante werkgever zijn, waarbij je weet waar je aan toe bent en waarbij je naast werknemer ook een beetje familie bent.

Auditieprotocol:
Wij vinden het bij Medialane essentieel dat iedereen in een veilige en open werkomgeving kan functioneren. Dit geldt vanzelfsprekend ook voor het auditieproces. Samen met meldpunt MORES hebben wij een helder auditieprotocol opgesteld waarin duidelijk alle richtlijnen en gedragsregels omschreven staan zodat je weet wat je kunt verwachten als je bij ons komt auditeren. Mochten we je uitnodigen voor een auditie dan krijg je dit protocol per mail toegestuurd.

Als je geïnteresseerd bent om auditie te doen voor Sister Act kan je je tot maandag 3 april 2023 inschrijven via onderstaande button.
Voor onze audities werken wij via het systeem In The Picture om de audities van MediaLane Theater te stroomlijnen. Je persoonsgegevens worden in dit systeem verwerkt door MediaLane Theater en indien gewenst kun je bij In The Picture je persoonsgegevens te allen tijde laten verwijderen.

In the picture.

Wat me opvalt: Moeder Overste staat er niet bij in het rijtje. Dat doet me vermoeden dat ze hiervoor al iemand hebben vastgelegd.

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 3 ] 17 March 2023 06:16 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

June - 15 March 2023 01:11 PM

Wat me opvalt: Moeder Overste staat er niet bij in het rijtje. Dat doet me vermoeden dat ze hiervoor al iemand hebben vastgelegd.

Medialane, dus gewoon weer Simone Kleinsma?

  [ # 4 ] 17 March 2023 11:40 AM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  130
Geregistreerd  2012-04-19

Ook mijn eerste ingeving was Simone Kleinsma aangezien ze redelijk ‘vast’ bij Medialane lijkt te zitten. Ik heb enorm leuke herinneringen aan de vorige versie in het Circustheater. Ik ben benieuwd naar deze versie en uiteraard ook naar de cast.

  [ # 5 ] 27 May 2023 06:54 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  740
Geregistreerd  2015-09-27

Iemand die al een gokje durft te doen qua invulling?

Ik zie Gaia Aikman wel Deloris spelen. Haar stem leent zich er uitstekend voor! Maar ik zie het April Darby ook wel (weer) doen of Nyassa Alberta. (Al mag Nyassa dan alleen wel iets meer gaan spelen dan ze nu in de Bodyguard doet, want daar is ze zo goed als nooit )

  [ # 6 ] 27 June 2023 08:14 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  216
Geregistreerd  2017-11-26

De finals zouden al geweest moeten zijn toch? April Darby als Deloris lijkt me een inkoppertje?

  [ # 7 ] 28 June 2023 04:35 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1042
Geregistreerd  2011-12-22

De finals waren de afgelopen dagen. Was te zien in een instastory van Carolina. Zij repeteert voor Mamma Mia waar dus ook de finals voor SA waren..

   Handtekening   

Hoop niet, droom niet, geen verwachting, geen verdriet…

  [ # 8 ] 14 February 2024 08:13 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Onlangs heeft Medialane een oproep verspreid voor crewleden. Saskia Schäfer deelde dit op haar Instagram. Het zou me dus niets verbazen als zij voor deze versie van Sister Act ook weer aanhaakt…

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 9 ] 17 February 2024 09:55 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1099
Geregistreerd  2010-04-28

June - 14 February 2024 08:13 PM

Onlangs heeft Medialane een oproep verspreid voor crewleden. Saskia Schäfer deelde dit op haar Instagram. Het zou me dus niets verbazen als zij voor deze versie van Sister Act ook weer aanhaakt…

Ja, ze past daar prima in. Lone van Roosendaal is afgewezen als Moeder Overste vertelde ze in een podcast. Gerrie van der Kleij? Als Deloris denk ik aan Tjindjara!