7 of 11 | ‹ First  < 5 6 7 8 9 >  Last ›
Les Miserables 2023
  [ # 91 ] 10 April 2023 08:24 PM
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1642
Geregistreerd  2009-02-12

Ik zag de voorstelling vanmiddag. Erg leuk om Rene van Kooten als Jean val Jean te zien. Anders dan Milan. Maar zeker niet minder. Yoran de Bonth deed het goed als Javert maar ik miste toch Freek. Ben ook wel een groot Freek fan. :-) En dan was er nog een understudie op. Brecht was voor het eerst op als Marius. Hij deed het super goed! Zou hem graag nog eens zien. Kan alleen maar beter worden als hij nog meer is ingespeeld. :-)
Wat betreft schrikmomenten die zitten niet veel in de voorstelling. Alleen op de barricade evt. idd.. Is er nu alleen nog geen understudie voor de rol van Eponine opgeweest? Weet iemand wie dat is?

  [ # 92 ] 10 April 2023 10:39 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Ik vind het wel opvallend dat in de korte tijd dat Les Mis speelt er al zo ontzettend veel understudy’s op zijn geweest. Weet iemand wat daar de reden van is?

  [ # 93 ] 10 April 2023 11:14 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  348
Geregistreerd  2009-12-21

theaterstoel - 10 April 2023 07:58 PM

Wat ik mij afvraag, hoe vaak zijn er geweerschoten/schrikmomenten tijdens de voorstelling te horen? Is dit alleen tijdens de barricade?

Wij schrokken eigenlijk het meest toen de muziek na de pauze begon haha!

  [ # 94 ] 11 April 2023 10:42 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Les Mis terug naar Rotterdam
Geinig gedaan

Rotterdam komt in opstand tegen vertrek musicallegende Les Misérables



Het grote succes en de aanhoudende vraag naar kaarten heeft ervoor gezorgd dat de musicallegende Les Misérables eind augustus opnieuw terugkomt naar het Rotterdamse theater. Het theater maakt dit wereldkundig met een ludieke video. Hierin komen Rotterdamse Les Misérables fans in opstand tegen het vertrek van de musical.

De afgelopen weken werd het Luxor Theater overspoeld door e-mails en telefoontjes met de vraag naar meer voorstellingen. In 2008 stond Les Misérables negen maanden exclusief in het nieuwe Luxor Theater. Deze maand was de klassieker weer voor drie weken terug in Rotterdam. Opnieuw is het een groot succes met wel bijna 30.000 verkochte tickets.

Algemeen directeur Marc van Kaam zegt: ‘’Ik vind het heel bijzonder om te zien dat mensen massaal ons theater bezoeken om deze klassieker, vaak zelfs meerdere keren, te komen beleven. Met deze nieuwe aangekondigde reeks geven we Rotterdam en omgeving de kans om deze musical (nogmaals) te zien.’’

Over Les Misérables
Les Misérables is een verhaal over vriendschap, vrijheid en liefde. Frankrijk in een tijd van onrust, armoede en oneerlijkheid. Na 19 jaar gevangenschap lijkt Jean Valjean zijn vrijheid tegemoet te gaan. Javert helpt hem uit de droom en laat hem weten aan welke voorwaarden hij de rest van zijn leven moet voldoen. Om hieraan te ontsnappen verscheurt Jean Valjean zijn vrijlatingsbrief en neemt een nieuwe identiteit aan. Door de jaren heen bewijst hij een goed persoon te zijn en probeert hij zijn verleden achter zich te laten. Lukt het Jean Valjean om uit handen te blijven van de geobsedeerde Javert, die hem koste wat kost wil bestraffen voor het breken met de voorwaarden?

Deze versie heeft een sterrencast met nieuwe gezichten zoals Milan van Waardenburg als Jean Valjean en Vajèn van den Bosch als Eponine. Ook oude bekenden als Freek Bartels keert nu terug als Javert en René van Kooten (alternate Jean Valjean) zal regelmatig te zien zijn.

Meer informatie
De legendarische musical Les Misérables is vanaf 30 augustus tot en met 17 september te zien in het nieuwe Luxor Theater in Rotterdam. Kaarten zijn te koop via de website van het Luxor Theater.

VOORSTELLING: Les Misérables
LOCATIE: nieuwe Luxor Theater
DATUM: 30 augustus t/m 17 september

Vraag naar kaarten blijft massaal
Extra voorstellingen Les Misérables in Amsterdam, Rotterdam en Breda

Het enorme succes van de legendarische musical Les Misérables blijft aanhouden. Theaterproducent De Graaf en Cornelissen Entertainment, i.s.m. Van Lambaart Entertainment, is verheugd vandaag bekend te maken dat er, vanaf vandaag, vrijdag 7 april, 10:00 uur, 25.000 extra eersterangs kaarten beschikbaar komen. De speelperiodes in de theaters in Amsterdam, Rotterdam en Breda zijn uitgebreid en verlengd, waardoor er aan de grote vraag van het publiek kan worden voldaan. In het Amsterdamse Koninklijk Theater CARRÉ keert Les Misérables vanaf 5 juli niet voor vijf maar zelfs voor zeven weken terug - tot 20 augustus. In het Nieuwe Luxor Theater in Rotterdam zijn drie extra weken gepland van 30 augustus tot en met 17 september. En in het Chassé Theater in Breda zijn in de periode van 14 juni tot en met 2 juli extra voorstellingen gepland.
Nog voordat Les Misérables in première ging ontving de theaterproducent al de Diamanten Ticket Award voor de verkoop van meer dan 125.000 kaarten. En de vraag naar kaarten blijft onverminderd aanhouden. “Het is ongelooflijk”, laten de producenten weten. “De belangstelling voor deze productie is zo groot dat we extra data hebben toegevoegd. De recensies waren fantastisch en ook door de mond-tot-mond reclame wil het Nederlandse publiek massaal naar deze iconische musical. Daarom hebben we besloten om extra voorstellingen in Amsterdam, Rotterdam en Breda in te plannen waardoor er vijfentwintigduizend extra eersterangs kaarten zijn bijgekomen. Want het laatste dat we willen, is nee verkopen.”
Na de première van Les Misérables volgde een ware sterrenregen. In de unaniem lovende recensies met vijf en vier sterren kon men lezen: ‘Overdonderend’, ‘overrompeld’, ‘indrukwekkend’, ‘prachtige filmische scenes’ en ‘ijzersterke jonge cast pakt geweldig uit’.
Les Misérables is nog tot in november 2023 in Nederland te zien in Maastricht, Apeldoorn, Groningen, Den Haag, Breda, Amsterdam, Rotterdam en Eindhoven met een voorlopig laatste serie voorstellingen in Heerlen. Tevens volgen er reeksen voorstellingen in Antwerpen en Gent.
Ga voor de kaartverkoop en meer informatie naar http://www.lesmiserables.nl 

[ Gewijzigd: 11 April 2023 10:48 AM by Jeroen ]
  [ # 95 ] 18 April 2023 01:10 AM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6522
Geregistreerd  2008-11-01

Ik zag vanavond op de Belgische TV dat Les MIs ook naar Vlaanderen komt. Vanaf de herfst 2023.

In ieder geval met Ianthe Tavernier als Eponine: https://lesmiserables.live/musical-cast

  [ # 96 ] 18 April 2023 11:51 AM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  130
Geregistreerd  2012-04-19

Klopt, dat was vorig jaar juni al bekend. In samenwerking met Studio100 worden er ook voorstellingen in Vlaanderen gespeeld waarbij uiteindelijk 4 hoofdrollen vervangen worden door Vlamingen. Ik meen me te herinneren dat Studio100 heel veel namen had aangedragen aan Londen, maar dat ze maar weinig goedkeuring kregen.

  [ # 97 ] 20 April 2023 10:19 AM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1161
Geregistreerd  2010-03-23

Op de site van De Graaf & Cornelissen zijn (volgens mij) nieuwe maanden aan de speellijst toegevoegd, t/m mei ‘24. Er staan nog geen precieze speeldata of theaters bij. 

martijn-j - 10 April 2023 10:39 PM

Ik vind het wel opvallend dat in de korte tijd dat Les Mis speelt er al zo ontzettend veel understudy’s op zijn geweest. Weet iemand wat daar de reden van is?

Viel mij ook op! Pure gok, maar afgaande op alle opmerkingen over kwaliteitsbewaking door het Engelse team denk ik dat ze graag goed ingespeelde understudies willen hebben.

  [ # 98 ] 22 April 2023 01:24 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1099
Geregistreerd  2010-04-28

Jammer dat de Graaf geen CD produceert van het stuk.

  [ # 99 ] 29 May 2023 01:11 AM
Avatar
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  72
Geregistreerd  2016-07-24

Blijkbaar is de show vanavond gecanceld na een kwartier. Iemand enig idee waarom?

  [ # 100 ] 29 May 2023 06:43 AM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  740
Geregistreerd  2015-09-27

Technisch mankement dat niet opgelost kon worden in korte tijd

  [ # 101 ] 06 June 2023 07:07 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1024
Geregistreerd  2013-05-26

Naast het programmaboek is er nu ook een souvenirbrochure te koop. Het kan ook besteld worden via de website van De Graaf & Cornelissen.

  [ # 102 ] 10 June 2023 10:27 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

In Vlaanderen zijn ze ook druk bezig

Meer dan 300 kinderen wagen hun kans voor een rol in Les Misérables

Dit najaar komt de succesmusical Les Misérables na meer dan 25 jaar terug naar Vlaanderen. Naast de volwassen cast is Studio 100 op zoek naar kinderen om de rollen van Gavroche, kleine Cosette en kleine Eponine in te vullen. Daarom werden er vandaag audities georganiseerd. Meer dan 300 kinderen waagden hun kans om een plekje in deze legendarische musical te veroveren. Ook Ianthe Tavernier, die de rol van Eponine zal spelen, maakte 25 jaar geleden haar musicaldebuut als kleine Cosette in Les Misérables en was er tijdens de audities bij.


Studio 100 zoekt voor de musical Les Misérables diverse jonge acteurs voor de rollen van Gavroche, jonge Cosette en jonge Eponine. Les Misérables was 25 jaar geleden voor het eerst te zien in de Antwerpse Stadsschouwburg. Het was de eerste grote succesmusical in Vlaanderen en betekende de doorbraak van het genre bij het grote publiek. Een legendarisch, maar vooral enorm aangrijpend en tijdloos verhaal.


In de volwassen cast vinden we naast Ianthe Tavernier sterkhouders als Jonas Van Geel, Goele De Raedt en Nordin De Moor. Zij zullen deze legendarische productie tot leven brengen. De Vlaamse première is voorzien voor 15 oktober 2023 in Stadsschouwburg Antwerpen, nadien zal de voorstelling ook nog te zien zijn in Capitole Gent.

 

Ianthe Tavernier, speelt Eponine: “Les Misérables was de eerste musical waar ik als kind ooit in meespeelde. Vanaf dan begon bij mij de liefde voor het vak te kriebelen! Het was dan ook heel leuk om vandaag het enthousiasme van alle kinderen te zien die auditie kwamen doen. Ik weet hoe spannend zo’n auditie kan zijn.”


Indrukwekkende cast
Voor de nieuwe Vlaamse productie werd een cast samengesteld met de beste namen uit de lage landen: een combinatie van sterke Nederlandse acteurs aangevuld met Vlaamse topnamen. Zo geeft Nordin De Moor in de Vlaamse versie gestalte aan inspecteur Javert en zien we Ianthe Tavernier als Eponine, die mag schitteren met het beklijvende solonummer “On my own” (Heel alleen). Jonas Van Geel en Goele De Raedt vormen samen de Thénardiers, een herbergierskoppel met een bedenkelijke reputatie. Ook de sterkhouders uit de Nederlandse productie blijven aan boord. Zo voert Milan van Waardenburg de hoofdcast aan als Jean Valjean en zien we Channah Hewitt terug als Fantine die eerder op de persvoorstelling al heel wat indruk maakte met haar beklijvende versie van “Mijn droom”. Voorts zullen ook Sem Gerritsma als Cosette, Michael Muyderman als haar geliefde Marius en Mark Roy Luykx als studentenleider Enjolras er bij zijn.


Studio 100 brengt deze topmusical in samenwerking met
De Graaf en Cornelissen Entertainment en Van Lambaart Entertainment uit Nederland.


VANAF 15 OKTOBER 2023
Stadsschouwburg Antwerpen - Capitole Gent
LESMISERABLES.LIVE

  [ # 103 ] 18 June 2023 11:05 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Gisterenavond in het Chassé theater nogmaals de voorstelling gezien.

Deze keer met Milan als Valjean. Milan is echt bizar goed als Valjean. Jammer voor de ervaren René van Kooten, maar Milan zingt en speelt René er zonder twijfel uit. En: ik heb Les Mis al best een aantal keren gezien, vooral in Londen, met verschillende casts, en ik kan me niet herinneren dat Valjean zo breekbaar gespeeld werd op het einde. Milan past zijn hele lichaamshouding aan, zijn tempo, zijn stem, en is m.i. absoluut overtuigend als oude man. Dit viel me enorm op, maar gedurende het hele stuk is hij supersterk. Zonder te willen afdoen aan Freek zijn prestatie, denk ik dat ik het zelfs onterecht vind dat Freek de musicalaward gewonnen heeft.
Ook Yannick Plugers had zijn m.i. awardnominatie mogen verzilveren. Samir Hassan was leuk in Sweeney, maar Yannick maakt op mij meer indruk. Hij overheerst nergens, maakt zichzelf niet belangrijker dan de rest. Dat heb ik wel eens anders gezien bij Thenardiers.
Michiel Muyderman is heel sterk als Marius, hij heeft nog sprongen gemaakt sinds de vorige keer. Zijn Lege stoelen, lege tafels is hartverscheurend.

In zijn algemeenheid denk ik dat de voorstelling beter zit bij de hele cast, iedereen was echt on fire.

Gisteravond waren twee understudy’s op: Isaura Kuyt als Fantine en Janne Kolpa als Eponine. Isaura duidelijk gegroeid ten opzichte van de vorige keer, ze maakt nu meer indruk in de korte tijd dat ze op het podium staat als Fantine. Janne heeft niet de ervaring van Vajen, maar blijft overeind. Qua zang vind ik haar een stuk prettiger klinken dan Vajen.

Het viel me trouwens op dat na de oproep voor vrouwen, kinderen en vaders van kinderen om de barricade te verlaten, dat er toch nog een vrouw achterbleef (en Gavroche, natuurlijk). Is dit altijd zo of zaten ze krap in de swings?

[ Gewijzigd: 18 June 2023 11:07 AM by June ]
   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 104 ] 18 June 2023 11:28 AM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1561
Geregistreerd  2011-07-31

Ik heb 2 xles mis nu gezien
1e keer had ik Freek en René van K

2e keer Yoran en Milan (Yoran vond ik sterk)

Ik heb juist de ervaring dat Milan minder krachtig was en niet overeind bleef in zang. Erg jammer. Freek en René was vuurwerk!

  [ # 105 ] 19 June 2023 01:24 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1071
Geregistreerd  2002-07-30

June - 18 June 2023 11:05 AM

Het viel me trouwens op dat na de oproep voor vrouwen, kinderen en vaders van kinderen om de barricade te verlaten, dat er toch nog een vrouw achterbleef (en Gavroche, natuurlijk). Is dit altijd zo of zaten ze krap in de swings?

Dat is de “Lesbian Poet” (geen grap, zo heet de rol echt). Die blijft in de nieuwe versie altijd achter op de barricade.

‹ First  < 5 6 7 8 9 >  Last ›
7 of 11