2 of 264 |  < 1 2 3 4 >  Last ›
Mary Poppins
  [ # 16 ] 04 June 2008 12:05 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4764
Geregistreerd  2006-12-26

Jacco - 04 June 2008 12:04 PM

Mary Poppins is zonder twijfel mijn favoriete Disney show. Beetje tuttig engels, maar daar hou ik nou eenmaal van.

En met jou kan ik praten 😉
Voor mij is het puur jeugdsentiment, want het was de eerste film die ik in een bioscoop zag! En waarvan ik ook de filmmuziek op lp kreeg!!

   Handtekening   

Groetjes,
Monique

http://www.MusicalNieuws.nl

  [ # 17 ] 04 June 2008 03:28 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2666
Geregistreerd  2005-01-21

Dus omdat er een kort fragmentje van Mary Poppins voorbij komt denkt iedereen nu dat het naar Nederland komt?

Waar blijft dan Bombay Dreams, We Will Rock You, Our House…

Ik snap de logica van sommige dan niet. Bij Priscilla wordt een dikke vette ‘hint’ gegeven en daar hoor je hier niemand over, maar een fragmentje van Mary Poppins en ineens is het ‘zeker’ dat ‘ie komt.

  [ # 18 ] 04 June 2008 04:24 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3825
Geregistreerd  2005-07-31

Our House zou ik toejuichen, mooi project voor V&V! We Will Rock You behoort tot mijn lijstje gruwelen dus die zie ik liever aan ons kikkerland voorbij gaan (maar ik ben bang….heel bang….). Bombay Dreams is genadeloos geflopt op Broadway en was een lauwwarm succes in Engeland met haar grote Indiaase bevolkingsgroep. Ik zou geen reden kunnen bedenken waarom dat naar Nederland zou moeten komen!
Maar Our House? JA GRAAG!

   Handtekening   

And all shall know the wonder
Of Purple Summer

http://www.facebook.nl/toneelgroeprhetorica

  [ # 19 ] 04 June 2008 04:34 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2666
Geregistreerd  2005-01-21

Jacco - 04 June 2008 04:24 PM

Our House zou ik toejuichen, mooi project voor V&V! We Will Rock You behoort tot mijn lijstje gruwelen dus die zie ik liever aan ons kikkerland voorbij gaan (maar ik ben bang….heel bang….). Bombay Dreams is genadeloos geflopt op Broadway en was een lauwwarm succes in Engeland met haar grote Indiaase bevolkingsgroep. Ik zou geen reden kunnen bedenken waarom dat naar Nederland zou moeten komen!
Maar Our House? JA GRAAG!

Het gaat mij er meer om dat aan die musicals ooit meer aandacht is besteed dan nu aan Mary Poppins… 😉

Ik zie dus echt geen logica in het hele “Mary Poppins komt!”

  [ # 20 ] 04 June 2008 04:48 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2217
Geregistreerd  2003-05-23

Jeap - 04 June 2008 04:45 PM
Lance - 04 June 2008 04:34 PM

[
Het gaat mij er meer om dat aan die musicals ooit meer aandacht is besteed dan nu aan Mary Poppins… 😉

Ik zie dus echt geen logica in het hele “Mary Poppins komt!”

Ehhh hij is van Disney én Joop heeft em al eens willen brengen (volgens sommigen hier). Net als bij Tarzan kan nederland weer gaan fungeren als de springplank voor de rest van Europa….

Dat laatste is geen argument, doordat Mary Poppins eerst in Engeland stond, voor ie naar Broadway ging.

  [ # 21 ] 04 June 2008 05:11 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2666
Geregistreerd  2005-01-21

Jeap - 04 June 2008 04:45 PM

Ehhh hij is van Disney én Joop heeft em al eens willen brengen (volgens sommigen hier). Net als bij Tarzan kan nederland weer gaan fungeren als de springplank voor de rest van Europa….

Dan nà³g is het echt vaag dat deze discussie weer wordt gevoerd omdat er wat beelden te zien zijn geweest zonder enige hint dat ‘t zal komen.

  [ # 22 ] 04 June 2008 05:12 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1730
Geregistreerd  2002-07-10

MoNieky - 04 June 2008 12:05 PM
Jacco - 04 June 2008 12:04 PM

Mary Poppins is zonder twijfel mijn favoriete Disney show. Beetje tuttig engels, maar daar hou ik nou eenmaal van.

En met jou kan ik praten 😉
Voor mij is het puur jeugdsentiment, want het was de eerste film die ik in een bioscoop zag! En waarvan ik ook de filmmuziek op lp kreeg!!

De film is ook één van mijn favoriete jeugdfilms en het boek heb ik super vaak gelezen. De sfeer die zowel het boek als de film creeeren kwam de avond dat ik de musical zag absoluut niet uit de verf! Het kan natuurlijk aan de cast liggen… maar los daarvan gruwel ik van musicals waarvoor ze meerdere bronnen als uitgangspunt houden (en boeken en films is te veel, denkt aan pietje bell en gruwelt…)

   Handtekening   

Bloemen zijn langs elke weg te vinden, maar niet iedereen weet er een krans van te vlechten.
Anastasius Grün

http://www.clownzoey.nl

  [ # 23 ] 04 June 2008 05:56 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2217
Geregistreerd  2003-05-23

Waar heb je de show gezien, Marly? En met welke cast?

Ik had de eerste keer op Broadway een understudy voor Mary en de chemie tussen haar en Bert was een stuk minder dan toen ik hem zag met de eerste cast. Dat droeg wel absoluut bij aan de charme van de show.

  [ # 24 ] 04 June 2008 05:59 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1730
Geregistreerd  2002-07-10

Klaske - 04 June 2008 05:56 PM

Waar heb je de show gezien, Marly? En met welke cast?

Ik had de eerste keer op Broadway een understudy voor Mary en de chemie tussen haar en Bert was een stuk minder dan toen ik hem zag met de eerste cast. Dat droeg wel absoluut bij aan de charme van de show.

Ik heb de show vorig jaar februari gezien in London… Ik denk dat je Luuk beter kan vragen wie er toen speelden, want ik let daar nooit op. De backstage tour door het theater was trouwens wel ontzettend leuk, maar dat heeft niets met de musical te maken.

   Handtekening   

Bloemen zijn langs elke weg te vinden, maar niet iedereen weet er een krans van te vlechten.
Anastasius Grün

http://www.clownzoey.nl

  [ # 25 ] 04 June 2008 07:25 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  259
Geregistreerd  2004-07-21

marly - 04 June 2008 09:24 AM

Ik vond Mary Poppins afgrijselijk!!! Net niet de film, net niet het boek! Waarom niet kiezen voor of de verhaallijn van het boek, met nieuwe liedjes… of de film, maar dan ook echt de film aanhouden

Euhm eigenlijk zijn alle scenes terug te vinden in de boeken! wel is waar niet 1 op 1 maar komen overeen met het de boeken. Weet niet of je alle boeken gelezen heb? Het zijn er namelijk wel 8!

Ik was wel blij met de show, had niet de eindeloos durende scenes zoals TLK om het maar op te vullen.

Ik kan niet wachten tot al het groen uit het CT verdwijnt en plaats maakt voor onze nanny!

  [ # 26 ] 04 June 2008 08:42 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3825
Geregistreerd  2005-07-31

......psssssst…..ik heb eerlijk gezegd liever dat er wat groens blijft….zoals een vliegende heks….

   Handtekening   

And all shall know the wonder
Of Purple Summer

http://www.facebook.nl/toneelgroeprhetorica

  [ # 27 ] 04 June 2008 08:43 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2211
Geregistreerd  2008-04-20

Jacco - 04 June 2008 08:42 PM

......psssssst…..ik heb eerlijk gezegd liever dat er wat groens blijft….zoals een vliegende heks….

Haha, dat verkies ik ook boven Mary Poppins 😛

  [ # 28 ] 04 June 2008 10:40 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1730
Geregistreerd  2002-07-10

cremi - 04 June 2008 07:25 PM
marly - 04 June 2008 09:24 AM

Ik vond Mary Poppins afgrijselijk!!! Net niet de film, net niet het boek! Waarom niet kiezen voor of de verhaallijn van het boek, met nieuwe liedjes… of de film, maar dan ook echt de film aanhouden

Euhm eigenlijk zijn alle scenes terug te vinden in de boeken! wel is waar niet 1 op 1 maar komen overeen met het de boeken. Weet niet of je alle boeken gelezen heb? Het zijn er namelijk wel 8!

Ik was wel blij met de show, had niet de eindeloos durende scenes zoals TLK om het maar op te vullen.

Ik kan niet wachten tot al het groen uit het CT verdwijnt en plaats maakt voor onze nanny!

juist (natuurlijk heb ik alle boeken gelezen) Maar waarom dan de filmliedjes gebruiken en niet film verhaallijn! Dat schept verwarring en verwachtingen die niet waar gemaakt worden.

   Handtekening   

Bloemen zijn langs elke weg te vinden, maar niet iedereen weet er een krans van te vlechten.
Anastasius Grün

http://www.clownzoey.nl

  [ # 29 ] 04 June 2008 11:29 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2217
Geregistreerd  2003-05-23

Voor de bekendheid hebben ze de liedjes moeten gebruiken, alleen de schrijfster heeft altijd een hekel gehad aan de filmbewerking en de liedjes, maar besefte heel goed dat het zonder die nummers nooit de kassa zou doen rinkelen. Het is contractueel vast gelegd dat de componisten van de film zich nooit meer met het verhaal zouden inlaten.

Cameron Mackintosh heeft het met Travers besproken, wat zijn ideeën waren, dat hij de boeken en de film wilde combineren. En daar gaf ze uiteindelijk voor haar dood toestemming voor.

Ik kan je het ‘making-off’-boek heel erg aanraden, “Anything Can Happen”, daarin wordt veel verteld over het hoe en waarom.

  [ # 30 ] 07 June 2008 03:43 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3287
Geregistreerd  2006-05-26

mensen niet schrikken, maar ik PERSOONLIJK (= mijn mening aub niet op aanvallen) zou Brigitte Heitzer graag willen zien als Mary naar Nederland zou komen..

 < 1 2 3 4 >  Last ›
2 of 264