1 of 2 |  1 2 > 
Les Miserables 04-06-2008
change_status
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  370
Geregistreerd  2005-09-15

Ik ben gister voor de 3de keer naar Les Miserables geweest, en tot mijn grote vreugde ging Afra Voesenek op als Cosette, ze deed het erg goed veel beter dan Susan. Maar nog blijer was ik met Fanny Drenthe als Fantine. Vooral omdat ze dadelijk in Joe zal staan en haar nog niet kende was ik erg benieuwd, ze deed het super!

Alleen thuisgekomen even het programaboekje er bij gepakt, en daarin stond Fanny als swing en understudy fabriekarbeidster. Dus niet als understudy Fantine, is zij gister dan uit “hoge nood” opgegaan? Ze kreeg wel naast alle MAG winnaars een bloemetje op het eind, dus denk dat gister haar 1ste keer was. Wie weet hoe het zit?

   Handtekening   

Lees mijn recensies op Heart of Magic, Musical Reports: http://www.musicalreports.nl

http://www.maritslinger-fans.nl

  [ # 1 ] 05 June 2008 10:43 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Dat is typisch van Fanny. Kennelijk nood, want ze zou pas morgen voor het eerst op gaan.

  [ # 2 ] 05 June 2008 11:35 AM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  5640
Geregistreerd  2005-02-12

Nurlaila schijnt ziek te zijn heb ik gehoord, vandaar dat Fanny’s première als Fantine 2 dagen vervroegd is.

   Handtekening   

Love, peace & bananas!

  [ # 3 ] 05 June 2008 12:42 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1071
Geregistreerd  2002-07-30

In het programmaboekje staan heel veel fouten. Hilke als 1e understudy Mme. Thenardier terwijl ze 2e is. Bij Kirsten wordt niks vermeld terwijl die 1e understudy is. En bij Fanny zijn ze dus Fantine vergeten te vermelden… Ze is wel degelijk eerste understudy Fantine en Janneke is dus tweede. Fanny heeft dus ook gewoon gerepeteerd voor die rol hoor. Ze zou vrijdag premiere hebben, maar dat is dus inderdaad vervroegd. Iemand zomaar out of the blue opsturen zou onverantwoordelijk zijn.

sebas17 - 05 June 2008 10:01 AM

Alleen thuisgekomen even het programaboekje er bij gepakt, en daarin stond Fanny als swing en understudy fabriekarbeidster. Dus niet als understudy Fantine, is zij gister dan uit “hoge nood” opgegaan? Ze kreeg wel naast alle MAG winnaars een bloemetje op het eind, dus denk dat gister haar 1ste keer was. Wie weet hoe het zit?

  [ # 4 ] 05 June 2008 04:20 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  881
Geregistreerd  2007-10-06

S7rin - 05 June 2008 12:42 PM

In het programmaboekje staan heel veel fouten. Hilke als 1e understudy Mme. Thenardier terwijl ze 2e is. Bij Kirsten wordt niks vermeld terwijl die 1e understudy is. En bij Fanny zijn ze dus Fantine vergeten te vermelden… Ze is wel degelijk eerste understudy Fantine en Janneke is dus tweede. Fanny heeft dus ook gewoon gerepeteerd voor die rol hoor. Ze zou vrijdag premiere hebben, maar dat is dus inderdaad vervroegd. Iemand zomaar out of the blue opsturen zou onverantwoordelijk zijn.

sebas17 - 05 June 2008 10:01 AM

Alleen thuisgekomen even het programaboekje er bij gepakt, en daarin stond Fanny als swing en understudy fabriekarbeidster. Dus niet als understudy Fantine, is zij gister dan uit “hoge nood” opgegaan? Ze kreeg wel naast alle MAG winnaars een bloemetje op het eind, dus denk dat gister haar 1ste keer was. Wie weet hoe het zit?

Heb je nog nooit gelet op de zinsfouten in het verhaal van Les Miserables? Wel leuk dat Fanny op is gegaan, hoop dat ze het beter / gevoeliger doet dan Nurlaila. Niks tegen haar stem, haar persoon of haar kwaliteit .. maar dat gescheeuw was, tijdens het MAG ook al, vreselijk. Maarja!

Gr.

   Handtekening   

We walk proudly and we walk strong. All together we will go as one, the ground is empty and cold as hell, but we all go together when we go Billy Elliot, ‘Once we were kings’

  [ # 5 ] 05 June 2008 08:45 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1449
Geregistreerd  2006-02-27

Wat super dat je Afra had.

Persoonlijk zou ik nog wel een keertje willen gaan als Barbara de rol van Eponin mag spelen.

  [ # 6 ] 05 June 2008 11:04 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  7944
Geregistreerd  2004-12-14

RoosjeBertens - 05 June 2008 08:45 PM

Wat super dat je Afra had.

Persoonlijk zou ik nog wel een keertje willen gaan als Barbara de rol van Eponin mag spelen.

Ik heb Afra en Barbara tegelijk gezien, zie mijn verslag van 31 mei 😉

Sebas, schrijf je nog verslag? 😄

   Handtekening   

Sing like no one is listening, dance like no one is watching, and love like you’ve never been hurt.

  [ # 7 ] 06 June 2008 07:51 AM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  5640
Geregistreerd  2005-02-12

Veertje - 05 June 2008 11:04 PM

Ik heb Afra en Barbara tegelijk gezien, zie mijn verslag van 31 mei 😉

Me too! En ze deden het helemaal niet slecht!

   Handtekening   

Love, peace & bananas!

  [ # 8 ] 06 June 2008 10:03 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  677
Geregistreerd  2004-07-08

Na het lezen van alle verhalen over Les Mis krijg ik er steeds meer zin in.
Ik ben heel benieuwd naar deze show.

   Handtekening   

Voor de laatste nieuwtjes van Tony:
http://www.tonyneeffansite.nl en https://www.facebook.com/TonyNeefFansite

  [ # 9 ] 06 June 2008 10:35 AM
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  67
Geregistreerd  2003-06-02

Ik was er ook 4juni en vondt de show helemaal geweldig.

Rene echt super goed. Jamai, Freek, Celine, allemaal echt goed. Fanny die dus voor het eerst op ging vond ik ook heel goed, was het ook echt haar aller eerste keer?
Alleen vond ik Afra wat minder eigenlijk, vond dat ze sommige hoge noten er heel erg uitperste en maar net haalde. Vind het zoiezo wel een erg kleine rol die van Cosette, dat had ik echt niet verwacht.

De kids vond ik ook super. Ik had Vinni, Rosa en Samantha. Vinne, hele goede stem en leuke gavroche. Rosa mooie stem voor zo’n kein meisje, heel schattig en goed zuiver gezongen. Samantha, tsjaah, wat doet die nou? Vind het jammer dat die Eponine zo’n kleine rol heeft. Mijn vader maakte al de opmerking dat als ik die rol had gehad, dat die me niet zo brengen, haha. Wel heel leuk voor zo’nmeisje natuurlijk op te spelen en alles mee te maken en snap dat het moet voor het verhaal, maar het heeft nou niet echt een duidelijke functie verder.

En dan waarom krijgen die kinderen geen applaus? Kan me voorstellen dat de cosette en eponine meteen naar huis kunnen in de pauze, maar Gavroche speelt na de pauze nog gewoon. Vond het heel raar!
En aan de tijd zou het toch ook niet liggen, want er zijn wel meer musicals laat afgelopen, waar toch ook kinderen in meespeelden.

Jitske.

  [ # 10 ] 06 June 2008 12:43 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  370
Geregistreerd  2005-09-15

Rosa mooie stem voor zo’n kein meisje, heel schattig en goed zuiver gezongen

ze was 1 kop kleiner dan madame thernadier, ik vond haar echt te groot

   Handtekening   

Lees mijn recensies op Heart of Magic, Musical Reports: http://www.musicalreports.nl

http://www.maritslinger-fans.nl

  [ # 11 ] 06 June 2008 07:11 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  5640
Geregistreerd  2005-02-12

sebas17 - 06 June 2008 12:43 PM

Rosa mooie stem voor zo’n kein meisje, heel schattig en goed zuiver gezongen

ze was 1 kop kleiner dan madame thernadier, ik vond haar echt te groot

Ja ik had laatst een soortgelijk gevoel toen Valerie speelde… Niet dat zij zo groot is, maar ze heeft een hele volwassen stem voor een 12 jarige! Als je je ogen dicht had, zou je denken dat er een veel ouder meisje aan het zingen was! Ik ben benieuwd hoe Jeroen en Tim (Lance) dit vanavond zullen ervaren, want ze speelt vanavond (samen met Enzo en Elaine).
Sowieso een interessante cast vanavond, vier understudy’s weer (Richard als JVJ, Fanny als Fantine, Afra als Cosette en Barbara als Eponine).

   Handtekening   

Love, peace & bananas!

  [ # 12 ] 06 June 2008 09:57 PM
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  67
Geregistreerd  2003-06-02

Scarletwoman - 06 June 2008 07:11 PM
sebas17 - 06 June 2008 12:43 PM

Rosa mooie stem voor zo’n kein meisje, heel schattig en goed zuiver gezongen

ze was 1 kop kleiner dan madame thernadier, ik vond haar echt te groot

Ja ik had laatst een soortgelijk gevoel toen Valerie speelde… Niet dat zij zo groot is, maar ze heeft een hele volwassen stem voor een 12 jarige! Als je je ogen dicht had, zou je denken dat er een veel ouder meisje aan het zingen was! Ik ben benieuwd hoe Jeroen en Tim (Lance) dit vanavond zullen ervaren, want ze speelt vanavond (samen met Enzo en Elaine).
Sowieso een interessante cast vanavond, vier understudy’s weer (Richard als JVJ, Fanny als Fantine, Afra als Cosette en Barbara als Eponine).

Ja, ze was misschien wel wat groot voor de rol van Cosette, zeker in verhouding met de Eponine, die wel vrij klein was. Maar haar stem klonk nog niet volwassen, die was nog wel klein en schattig.

Weet iemand nog antwoord op mijn vraag, van waarom ze niet bij het appalus zijn?

  [ # 13 ] 06 June 2008 10:09 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  5640
Geregistreerd  2005-02-12

Dat mag niet van de Arbo… De kinderen moeten voor 23 uur uit het gebouw zijn (uitzonderingen daargelaten, denk aan première, laatste voorstelling).

   Handtekening   

Love, peace & bananas!

  [ # 14 ] 07 June 2008 10:17 AM
Toneelhulp
Rank
Totaal aantal Reacties:  12
Geregistreerd  2007-01-13

Scarletwoman - 06 June 2008 07:11 PM
sebas17 - 06 June 2008 12:43 PM

Rosa mooie stem voor zo’n kein meisje, heel schattig en goed zuiver gezongen

ze was 1 kop kleiner dan madame thernadier, ik vond haar echt te groot

Ja ik had laatst een soortgelijk gevoel toen Valerie speelde… Niet dat zij zo groot is, maar ze heeft een hele volwassen stem voor een 12 jarige! Als je je ogen dicht had, zou je denken dat er een veel ouder meisje aan het zingen was! Ik ben benieuwd hoe Jeroen en Tim (Lance) dit vanavond zullen ervaren, want ze speelt vanavond (samen met Enzo en Elaine).
Sowieso een interessante cast vanavond, vier understudy’s weer (Richard als JVJ, Fanny als Fantine, Afra als Cosette en Barbara als Eponine).

Wat vond je van richard als JVJ? Ben razend benieuwd… Had er graag zelf willen zijn, maar het kwam niet goed uit. Ik hoop dat ik hem nog eens kan zien (tussen Rene en Tony in dan…)

  [ # 15 ] 07 June 2008 10:56 AM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  5640
Geregistreerd  2005-02-12

Ik heb het niet gezien hoor, ik wist toevallig wie er gisteravond speelden aangezien ik ‘s middags nog in het Luxor Theater ben geweest. Helaas geen tijd gehad om de show te gaan bezoeken. Maar er zijn wel een aantal andere leden van deze site gaan kijken. Dus we zullen even op hun verslagen moeten wachten… 😉

   Handtekening   

Love, peace & bananas!

 1 2 > 
1 of 2