1 of 2 |  1 2 > 
In The Heights - de hit van dit moment
change_status
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4893
Geregistreerd  2004-05-12

Het verbaast me dat hier nog niks staat over In The Heights, de broadway hit van dit moment.
Het creatieve team heeft een lading Tony’s gewonnen, maar ze zijn ook uitgeroepen tot beste nieuwe musical!

Tijd voor wat meer aandacht op musicalworld dus!

Dit is de officiele site van de musical: http://www.intheheightsthemusical.com/
Je kan gelijk een paar previews en bijzondere specials bekijken!

Ook op wikipedia is een artikel waarin het verhaal beschreven word (in het engels) http://en.wikipedia.org/wiki/In_the_Heights_(musical)

De musical is bedacht en geschreven door Lin-Manuel, een jongen uit die buurt, zijn inspiratie kwam na het zien van Rent. Vervolgens is er een lang ontwikkelings proces geweest en een speelperiode op off-broadway. Dit was zo’n groot succes dat ze inmiddels al een half jaar op Broadway staan!

Zelf heb ik het castalbum hier liggen en de muziek klinkt fantastisch!! Ook de beelden die ik heb gezien zijn geweldig mooi..
Niet een standaard musical, maar iets nieuws.. niet te vergelijken met andere shows!

Het optreden tijdens de Tony Awards:
https://www.youtube.com/watch?v=CFfa1H5j-hc

Het optreden bij GMA:
https://www.youtube.com/watch?v=uyobtoYARQM

Het optreden bij The View:
https://www.youtube.com/watch?v=PEhOb0_D0yc

Verder staan op youtube nog een dozijn filmpjes van de optreden in het Bryant Park (maar die mogen jullie even zelf opzoeken)

Iemand toevallig al geweest? (klaske? :-p )

  [ # 1 ] 22 July 2008 04:56 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1182
Geregistreerd  2007-03-27

Het zat er natuurlijk aan te komen, een ‘urban-musical’. Leuk dat ze met iets nieuws komen!

Toch trekken de filmpjes mij niet echt… Maar dat ligt denk ik meer aan mijn smaak hoor.




(En dan even op de zeik-modus: die benen van het meisje staan ver uit elkaar… :tong: En op het tweede filmpje zingt ze vals op 4:03 minuten…)

  [ # 2 ] 22 July 2008 05:12 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2217
Geregistreerd  2003-05-23

Yep, ik heb In the Heights afgelopen meivakantie gezien en ik dacht ook, wat moet ik hier mee, maar je moet het zien!  Het is anders en de muziek past er gewoon bij :D

Je kon in de zaal merken waar welke etnische groep zat, op elke grap werd door een ander gedeelte gelachen 😊 Als ik een minpunt moet aangeven dan is het dat je als blanke Nederlandse een hoop mist 😉

  [ # 3 ] 22 July 2008 05:53 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  661
Geregistreerd  2005-05-05

Ik heb de show begin april gezien. De muziek is niet echt mijn stijl. Het verhaal en het decor zijn erg eenvoudig. Na ruim 2 uur weet je eigenlijk net zoveel als na 10 minuten.
Maar toch krijgt deze musical een voldoende omdat het met zoveel liefde gebracht wordt.
Het enthousiasme knalt van het podium af.

Leukste van de avond was na afloop toen voor een veiling voor “Broadway Cares - Equity Fights Aids” Lin-Manuel Miranda voor 1200 Dollar van een gulle bezoeker een personal ringtone maakte.

   Handtekening   

MarcelHensema*TimTeunissen*JobGreuter*Kooten,Spaaij,Bosch*Roosendaal, Boer*Michelle van de Ven*Luuk Ransijn*Marijn Brouwers*Marjolijn Touw*Renee van Wegberg*Rundfunk*Cinderella*The Visit

  [ # 4 ] 22 July 2008 07:10 PM
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4893
Geregistreerd  2004-05-12

Sndr - 22 July 2008 04:56 PM

En op het tweede filmpje zingt ze vals op 4:03 minuten…)

Ja,maar je moet erbij weten dat het programma rond 8/9 uur in de morgen word opgenomen. Op andere filmpjes zingt ze loep zuiver en prachtig!

Oke het verhaal steld niet zo heel veel voor, maar je maakt de ontwikkeling van een aantal karakters mee, dat vind ik zo bijzonder aan deze musical. Geen compleet verhaaltje van A tot Z maar 3 dagen uit het leven van ‘dood normale’ mensen.

  [ # 5 ] 31 July 2008 02:49 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  689
Geregistreerd  2005-01-31

Heel goed dokter_P dat je hier aandacht geeft aan deze geweldige nieuwe musical!

Ik heb de productie helaas nog niet kunnen zien, maar ben helemaal weg van de cast recording.
Het staat elke dag op mijn iPod. Wat een heerlijke teksten en muziek.

Musicals als deze en Spring Awakening, Passing Strange en Rent geven mij hoop dat de musical zich nog aan het ontwikkelen is, niet stilstaat in nostalgie, en een nieuw publiek blijft bereiken. Wat helemaal positief is dat ze dit ook nog doen in het zwaar commerciele Broadway-veld.

Wat het verhaal betreft. Ik heb juist uit recensies en artikelen begrepen dat het verhaal juist conventioneel Broadway is. Vernieuwend is het milieu waarin het zich afspeelt en hoe het verteld wordt.

Meer van deze shows s.v.p.!

  [ # 6 ] 31 July 2008 03:13 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6476
Geregistreerd  2005-07-29

de muziek is in ieder geval echt geweldig

   Handtekening   

Als wij het niets doen, wie dan? we zien toch dat dit niet kan?
het is nu aan jou en mij
onze enige hoop
zijn wij

12/06 tanz der vampire
17/06 De tweeling

  [ # 7 ] 07 November 2008 08:02 PM
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4893
Geregistreerd  2004-05-12

Film in de maak..

Universal Pictures announced today that it has acquired the rights to produce a feature film based on In The Heights, a multi-generational and multi-ethnic musical by Tony Award winner, Lin-Manuel Miranda and Quiara Alegria Hudes.

In The Heights has exhilarated audiences both on and off Broadway since February 2007 and won four Tony Awards this year including Best Musical, Best Choreography, Best Orchestration and a Best Original Score Award and Best Actor nomination for Miranda.

In The Heights’ original Broadway producers, Kevin McCollum, Jeffrey Seller and Jill Furman, will executive produce and Quiara Alegria Hudes, who wrote the Tony nominated book for the show, will be writing the screen adaptation for the film.

Variety is reporting that Miranda is “expected to reprise his role in the film”, but there is no information regarding casting at this time.

Set over three days in the upper Manhattan neighborhood of Washington Heights, In The Heights is an exhilarating musical journey into one of New York’s most vibrant communities, where the lives of three generations come together in an unforgettable story of hope and self-discovery.

“In The Heights is a musical rich with storyline and characters that transcend the setting in which they are cast to entertain and speak to audiences from all walks of life,” said Donna Langley, President of Production for Universal Pictures.  “We are thrilled to be working with Lin-Manuel Miranda to bring this fantastic story to the big screen.”

Twenty-eight year-old Miranda, who wrote the music and lyrics and currently stars in the show, first conceived In The Heights while in his sophomore year at Wesleyan University. In The Heights is the story of a vibrant and tight-knit community of New York’s famed Washington Heights neighborhood.  The music pulses with the hopes and dreams of three generations as they struggle to forge an identity in a neighborhood on the brink of transition.

“Nearly nine years into my journey with Heights, I remain constantly humbled by all the opportunities we have been given.  I am thrilled to work with Universal and help bring this story to millions of people around the world,” said Miranda.

The deal was brokered by way of John Buzzetti of The Gersh Agency and Nancy Rose and Ira Schreck of Schreck, Rose, Dapello, Adams & Hurwitz.  Former President of Production at Miramax Meryl Poster, will produce In the Heights in her first project with Universal where she has a first-look deal with Universal Media Studios.  Miranda will also serve as a producer of the film.

Universal Pictures is a division of Universal Studios (http://www.universalstudios.com).  Universal Studios is part of NBC Universal, one of the world’s leading media and entertainment companies in the development, production and marketing of entertainment, news and information to a global audience.  Formed in May 2004 through the combining of NBC and Vivendi Universal Entertainment, NBC Universal owns and operates a valuable portfolio of news and entertainment networks, a premier motion picture company, significant television production operations, a leading television stations group and world-renowned theme parks.  NBC Universal is 80% owned by General Electric, with 20% controlled by Vivendi.

In The Heights began previews on Broadway Thursday, February 14, 2008, after a six-month, award-winning 2007 Off-Broadway run.  The musical opened on Broadway to critical acclaim Sunday, March 9, 2008, at the Richard Rodgers Theatre and remains one of the most popular shows on Broadway today.


“In the Heights” launched Off Broadway in early 2007 and moved to Broadway, where it won four Tonys, including musical.

“It is a timeless Everyman story that has a universal appeal,” said Poster who, as an executive at Miramax Films, supervised and exec produced “Chicago.” “In the Heights” is the first feature she has set up under her first-look deal for TV and movie projects with NBC Universal.

Universal has watched “Mamma Mia!” become the highest-grossing musical in history with $558.8 million worldwide, is looking to bring another musical hit to the stage. The studio and producer Marc Platt are also in the nascent stages of turning the Broadway hit “Wicked” into a feature.

bron: broadwayworld.com

  [ # 8 ] 30 November 2008 04:20 PM
Toeschouwer
Totaal aantal Reacties:  1
Geregistreerd  2008-11-30

Ik ben benieuwd of die film wel gaat werken.
Er zit zo veel energie in, ik denk toch dat ze dat het beste overdragen door in het theater zo te zingen en dansen als ze nu doen.

Wat ik wel heel graag weten wil, waar heb je de OBCR gekocht?
Ik probeer hem te vinden maar het lijkt er niet op dat ze hem in nederland hebben.
Die muziek en dans die ze hebben vind ik echt geweldig.

De hele verhaallijn ken ik niet, maar bij avenue q is er ook geen sterke verhaallijn en die kan toch een goede boodschap op een leuke manier overbrengen. Ik denk dus niet dat dat betekent dat de musical niet veel inhoudt.

Weten jullie eigenlijk wie Lin-Manuel Miranda en Karen Olivo vervangen hebben?

  [ # 9 ] 30 November 2008 04:45 PM
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4893
Geregistreerd  2004-05-12

mimi - 30 November 2008 04:20 PM

Weten jullie eigenlijk wie Lin-Manuel Miranda en Karen Olivo vervangen hebben?

De nieuwe Vannessa is Marcy Harriell. Maar naar mijn weten zit Lin-Manuel nog gewoon in de show.
Volgens de officiele website van de show ook..

Het verhaal is inderdaad niet heel erg diep, maar het wordt op een originele mooie manier gebracht..

  [ # 10 ] 03 December 2008 10:46 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3825
Geregistreerd  2005-07-31

Zelfs Britney vond het mooi zag ik vanavond haha

   Handtekening   

And all shall know the wonder
Of Purple Summer

http://www.facebook.nl/toneelgroeprhetorica

  [ # 11 ] 04 December 2008 03:57 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2211
Geregistreerd  2008-04-20

Jacco - 03 December 2008 10:46 PM

Zelfs Britney vond het mooi zag ik vanavond haha

Haha, ik heb het gisteravond ook gezien :tong:

  [ # 12 ] 04 December 2008 04:45 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2217
Geregistreerd  2003-05-23

Nog even voor het leuk, de acceptance speech van Lin-Manuel Miranda voor de Tony beste score

https://www.youtube.com/watch?v=eI6icWf6CB8

  [ # 13 ] 04 December 2008 07:44 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2722
Geregistreerd  2006-11-28

stefucius - 04 December 2008 03:57 PM
Jacco - 03 December 2008 10:46 PM

Zelfs Britney vond het mooi zag ik vanavond haha

Haha, ik heb het gisteravond ook gezien :tong:

Ik wil het nog terugkijken, maar wat zei ze er dan over? Ik vind al die filmpjes hier trouwens echt heel leuk.

  [ # 14 ] 09 October 2009 09:07 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2722
Geregistreerd  2006-11-28

Dit topic is een beetje gaan zakken, maar ik heb een goede reden om het weer omhoog te halen. Lin-Manuel Miranda heeft weer een heel originele manier gevonden om zijn In the Heights te promoten. Dit keer gaat het om de nationale tour.

https://www.youtube.com/watch?v=l2zGNopB1WQ

[ Gewijzigd: 09 October 2009 09:10 AM by lisaatje ]
  [ # 15 ] 27 October 2010 02:21 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2722
Geregistreerd  2006-11-28

http://www.broadwayworld.com/article/IN_THE_HEIGHTS_to_Close_on_Broadway_January_9_2011_Miranda_to_Return_December_25_20101027

Hier baal ik van :huil:

 1 2 > 
1 of 2