3 of 6 |  < 1 2 3 4 5 >  Last ›
Rebecca op Broadway!
  [ # 31 ] 26 March 2012 02:07 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1005
Geregistreerd  2006-11-26

baud - 20 March 2012 09:01 PM

Overigens zonder de oorspronkelijk geplande cast. Sierra Bogess gaat naar Prince of Broadway en Tam Mutu wordt Javert in Les Mis Londen.

Ze zullen wellicht nog wel geschikte mensen vinden voor de rollen, zijn rollen waar verschillende types in passen, vind ik…

   Handtekening   

Was mich nicht umbringt, macht mich stark! Ich werde es allen beweisen!

  [ # 32 ] 07 July 2012 06:23 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

Teaser trailer voor Rebecca.

Jill Paice die ik vaak zag in ‘The Woman In White’ in Londen en later een paar keer in ‘Gone With The Wind’ vind ik een uitstekende keuze voor de hoofdrol. Ryan Silverman gaat de rol van Maxim de Winter spelen.

De rest van de cast is zoals oorspronkelijk aangekondigd met James Barbour als Jack Favell, Donna English als Beatrice de Winter, Karen Mason als Mrs. Danvers, Howard McGillin als Frank Crawley, Henry Stram als Ben en Nick Wyman als Giles. Ik vraag me alleen af wie Mrs Van Hopper gaat vertolken. Die rol is nog niet bekend gemaakt.

Ik vind ‘Rebecca’ een prachtige musical maar ik denk niet dat Broadway op deze productie zit te wachten. Ik wens ‘Rebecca’ een mooie run toe maar ik verwachte een hele dure flop.

   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

  [ # 33 ] 07 July 2012 10:07 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  395
Geregistreerd  2006-04-10

Theo - 07 July 2012 06:23 PM

Teaser trailer voor Rebecca.

Jill Paice die ik vaak zag in ‘The Woman In White’ in Londen en later een paar keer in ‘Gone With The Wind’ vind ik een uitstekende keuze voor de hoofdrol. Ryan Silverman gaat de rol van Maxim de Winter spelen.

De rest van de cast is zoals oorspronkelijk aangekondigd met James Barbour als Jack Favell, Donna English als Beatrice de Winter, Karen Mason als Mrs. Danvers, Howard McGillin als Frank Crawley, Henry Stram als Ben en Nick Wyman als Giles. Ik vraag me alleen af wie Mrs Van Hopper gaat vertolken. Die rol is nog niet bekend gemaakt.

Ik vind ‘Rebecca’ een prachtige musical maar ik denk niet dat Broadway op deze productie zit te wachten. Ik wens ‘Rebecca’ een mooie run toe maar ik verwachte een hele dure flop.

dit gaat inderdaad heel erg floppen. Men heeft een naam voor dit soort shows in NY: Eurotrash!

  [ # 34 ] 08 July 2012 07:23 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

Ik vind het ook onbegrijpelijk dat ze met ‘Rebecca’ naar New York gaan en niet naar Londen. Drama-musicals floppen de laatste jaren altijd in New York. Ik vrees dat het met ‘Rebecca’ niet anders zal gaan.

   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

  [ # 35 ] 09 July 2012 10:42 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1005
Geregistreerd  2006-11-26

Ik hoop dat het alsnog goed gaat lopen! Is echt een meesterwerk! Eurotrash, wat een verschrikkelijke naam!

   Handtekening   

Was mich nicht umbringt, macht mich stark! Ich werde es allen beweisen!

  [ # 36 ] 10 August 2012 07:57 AM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  198
Geregistreerd  2008-07-19

Op de onderstaande link de sneakpreview die onlangs in Bryantpark plaatsgevonden heeft.

http://broadwayworld.com/videoplay.php?colid=396814

Dat eerste nummer (Free Now): weer zo’n afschuwelijk nummer! In Wenen zat dit nummer niet in de show. In Stuttgart ook niet (?). Het wekt bij mij eenzelfde jeukaanval als ‘Toch nog’ op uit Miss Saigon.

  [ # 37 ] 10 August 2012 10:45 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  879
Geregistreerd  2009-01-18

In het begin vond ik dat ook, maar naar het einde toe vond ik het meevallen. De overige songs vind ik ook wel lekker klinken. Best goed vertaald ook. Al mag ik wel hopen dat het voor de gelegenheid was dat de titelsong gezongen werd door alle drie de hoofdpersonages (‘Ich/I’, Mrs. Danvers & Maxim) - zou anders best onlogisch worden. Ik kan me niet voorstellen dat Maxim de Winter zou zingen ‘Come home, Rebecca’.

  [ # 38 ] 10 August 2012 12:23 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Quin - 10 August 2012 10:45 AM

Best goed vertaald ook.

Rebecca is origineel in het Engels geschreven.

  [ # 39 ] 10 August 2012 01:09 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1540
Geregistreerd  2010-02-20

martijn-j - 10 August 2012 12:23 PM
Quin - 10 August 2012 10:45 AM

Best goed vertaald ook.

Rebecca is origineel in het Engels geschreven.

Volgens mij is de tekst gewoon origineel van Michael Kunze, hoor, en is hij toen naar het Engels vertaald voor die demo (met Pia Douwes, Maike Boerdam e.a.).

Edit: Ik vind dat Free Now best aardig, maar in de show zou het volstrekt onnodig zijn. Wel een heel goede zangeres trouwens.
Die Danvers is dan weer minder naar mijn smaak. Maxim is wel goed (alleen jammer van die valse laatste noot in het duet).
Rebecca zo is inderdaad gek, maar dat zal wel een gelegenheidsdingetje zijn inderdaad (hopelijk).

[ Gewijzigd: 10 August 2012 03:01 PM by Joriss ]
  [ # 40 ] 11 August 2012 08:00 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

Ik vind de cast ijzersterk en geweldig om Jill Paice weer eens een keer te zien. Het nieuwe nummer vind ik in eerste instantie een beetje nietszeggend, maar misschien past het goed in de context van het verhaal.

In de video op BWW zingt overigens niet de eerste cast voor Mrs Danvers : Karen Mason maar Maree Johnson, zij zal dan de understudy zijn neem ik aan.

[ Gewijzigd: 19 August 2012 11:11 AM by Theo ]
   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

  [ # 41 ] 11 August 2012 08:54 AM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Joriss - 10 August 2012 01:09 PM

Volgens mij is de tekst gewoon origineel van Michael Kunze, hoor, en is hij toen naar het Engels vertaald voor die demo (met Pia Douwes, Maike Boerdam e.a.).

De tekst is ook van Michael Kunze, maar in het Engels geschreven. Later heeft hij het naar het Duits vertaald. Het was in eerste instantie volgens mij ook de bedoeling om in London te openen. Dat is niet gelukt en toen kreeg Wenen de wereldpremiere.

  [ # 42 ] 11 August 2012 11:30 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  348
Geregistreerd  2009-12-21

Ik ben ook heel benieuwd wat deze musical zal gaan doen in New York..  Rebecca is in vergelijking met de happy tapdance-shows op Broadway een behoorlijke draak, de typisch pompeuze musical-muziek etc. Het verhaal is in Amerika wel veel bekender (dankzij het boek en de film van Hitchcock) dan bijvoorbeeld het verhaal van Elisabeth/Sissi. Het is inderdaad al een tijd geleden dat er een succesvolle drama-musical op Broadway is gekomen. Billy Elliot was wel een succes maar dat is qua verhaal/muziek veel lichter en het is ook een export product vanuit Londen. Broadway heeft ook wel meer drama-musicals gehad zoals ‘The Secret Garden’. Prachtige muziek!

  [ # 43 ] 08 September 2012 06:24 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

Opnieuw grote problemen voor ‘Rebecca’ in New York. Het begin van de repetities die gepland stond voor 10 september is met twee weken uitgesteld. De produktie komt een bedrag van $ 4,5 miljoen tekort door het plotseling overlijden van één van de belangrijkste investeerders in de musical.

De eerste preview van ‘Rebecca’ zou plaatsvinden op 30 oktober, de première op 18 november. Nieuwe data worden binnenkort aangekondigd. Wordt ongetwijfeld vervolgd ...

   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

  [ # 44 ] 08 September 2012 07:14 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  729
Geregistreerd  2005-10-07

Klinkt allemaal wel erg bijzonder… Eén geldschieter van 4,5 miljoen? En geen clausule voor overlijden in de agreement? Als dit het eerste uitstel voor Rebecca was, zou ik ze nog he voordeel van de twijfel geven, maar nu…

Het is een beetje een epidemie deze week. Na Ghost, Disco Inferno en Daddy Cool nu ook Rebecca in de problemen.

  [ # 45 ] 08 September 2012 07:21 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

Ja volgens een persbericht van de producenten Sprecher en Forlenza van vandaag

“Since the tragic and sudden death of a major investor in early August, we have been working with the representatives of the estate to complete the committed investment.” ...  “We had been reassured that the commitment would be honored, and have tried day and night to finalize this matter, but as of yet have been unable to do so, which has left us no choice but to delay the start of rehearsals for Rebecca by two weeks. We are fiercely committed to resolving this issue as soon as possible and getting the production back on track in two weeks.”

De productie kost zo’n $ 12 miljoen en het lijkt toch een bijna onmogelijke opgave om 1/3e van dat bedrag binnen twee weken veilig te stellen.

Philip J. Smith van de Shubert Organization waartoe het Broadhurst behoort, uit zijn twijfels aan de NY Times

“We want to be cooperative and let them work it out, but it’s a very difficult, very unusual happening – I’ve been around here since 1950 and I’ve never seen a scenario quite like what’s happened to ‘Rebecca,’” ... “Evidently the lawyers for the estate seem to be cooperating, so there’s some hope, but estate business is very complicated and we just need to see what happens. But let’s face it: there’s a short window of time for this to be revolved.”

[ Gewijzigd: 08 September 2012 08:13 PM by Theo ]
   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

 < 1 2 3 4 5 >  Last ›
3 of 6