2 of 127 |  < 1 2 3 4 >  Last ›
Londen Theater (voor vervoer en verblijf ander topic)
  [ # 16 ] 10 November 2008 10:36 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3825
Geregistreerd  2005-07-31

Jacco: waar gaat La Cage aux Folles precies over?
(is t wel Engels gesproken

Is gewoon een Engelse musical hoor. Amerikaans zelfs. Gaat over een stel wat een travestie nachtclub heeft en van wie de zoon van één van de 2 gaat trouwen, maar moeder is inmiddels hertrouwd met conservatieve man….veel gedoe met pruiken en slaande deuren. Als je ooit The Birdcage met Robin Williams en Nathan Lane hebt gezien herken je het verhaal.

Waanzinnig zleuke muziek zoals alleen Amerikanen die kunnen maken; beroemdste lied het gay anthem I am What I am….en als het goed is met een cast vol beeldschone heren. Hier een oud filmpje van de Toney Awards van 100 jaar geleden, maar het geeft wel een idee…

https://www.youtube.com/watch?v=fRUKwTgJ85U

Laatste revival (en vergis je niet…dit zijn allemaal mannen….:
https://www.youtube.com/watch?v=Qo0perOfl7c

En omdat ik er zelf altijd tranen van in mijn ogen krijg:

https://www.youtube.com/watch?v=TxUC_UcKFJk

   Handtekening   

And all shall know the wonder
Of Purple Summer

http://www.facebook.nl/toneelgroeprhetorica

  [ # 17 ] 17 November 2008 10:06 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  7944
Geregistreerd  2004-12-14

Dankjewel nog Jacco voor de filmpjes!
The Birdcage ken ik wel, heb ik alleen heeeel lang geleden gezien 😄
Maar dit lijkt me ook wel een toffe musical!

   Handtekening   

Sing like no one is listening, dance like no one is watching, and love like you’ve never been hurt.

  [ # 18 ] 17 November 2008 10:18 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1730
Geregistreerd  2002-07-10

Ook leuk in London, los van Billy Elliot (die je moet zien) zijn de foute tweedehands kleding winkels. Zeer geschikt voor een hilarisch half uurtje tussen door. Covent Garden natuurlijk, maar ook een backstage tour door een theater is zeker de moeite waard. ALs het lukt zou ik naar het theater gaan waar Lord of the rings speelt/speelde (grrr. hoe heet het daar ook al weer, oh ja:) Drury lane theatre. Die backstage tour was vier jaar geleden echt geweldig. De tour in het theatre van Mary Poppins was wel okay! Veel plezier…

En oh ja, zoek je nog een hotel, vraag Luuk om raad… :tong:

   Handtekening   

Bloemen zijn langs elke weg te vinden, maar niet iedereen weet er een krans van te vlechten.
Anastasius Grün

http://www.clownzoey.nl

  [ # 19 ] 17 November 2008 10:54 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  7944
Geregistreerd  2004-12-14

Oh dankjewel, shoppen gaan we vast doen (denk ik hoor) dus dat gaan we opzoeken!
Backstage tours lijken me ook heel leuk!
Joh, met al die tips moeten we 2 weken naar Londen *lol*

Ow ja, heeft iemand nog goede tips hoe er te komen?
We dachten zelf aan het vliegtuig, maar ik vind dat best eng.
Plus daarbij heb ik slechte oren, als ik een heuveltje op rij heb ik soms al pijn…
Ik moet nog aan mijn dokter vragen of het wel slim is voor mij om te vliegen.
(ik zei dus tegen Fleur: ik moet ff vragen of ik kan vliegen met mijn oren… sindsdien ben ik “Dombo” *lol*).
Maar anders met de boot is dat te doen?
Iemand nog andere tips? 😄

[ Gewijzigd: 17 November 2008 11:08 PM by Veertje ]
   Handtekening   

Sing like no one is listening, dance like no one is watching, and love like you’ve never been hurt.

  [ # 20 ] 17 November 2008 11:13 PM
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4893
Geregistreerd  2004-05-12

marly - 17 November 2008 10:18 PM

Ook leuk in London, los van Billy Elliot (die je moet zien) zijn de foute tweedehands kleding winkels. Zeer geschikt voor een hilarisch half uurtje tussen door.

Gewoon een doldwaze outfit uit het rek pakken en hup de pashokjes in.. Marly en ik hebben ons krom gelachen!
Wat een lelijke dingen zaten er bij.. Heerlijk!

  [ # 21 ] 17 November 2008 11:48 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  537
Geregistreerd  2006-07-21

Veertje - 17 November 2008 10:54 PM


Ow ja, heeft iemand nog goede tips hoe er te komen?
We dachten zelf aan het vliegtuig, maar ik vind dat best eng.
Plus daarbij heb ik slechte oren, als ik een heuveltje op rij heb ik soms al pijn…
Ik moet nog aan mijn dokter vragen of het wel slim is voor mij om te vliegen.
(ik zei dus tegen Fleur: ik moet ff vragen of ik kan vliegen met mijn oren… sindsdien ben ik “Dombo” *lol*).
Maar anders met de boot is dat te doen?
Iemand nog andere tips? 😄

Ik ben vorig jaar met de trein gegaan, was goed te doen. Vanaf Brussel Zuid met de Eurostar door de kanaaltunnel, ben je met ongeveer 2,5-3 uurtjes in Londen. Ik geloof dat de trein aankomt op King’s Cross Station, midden in de stad dus.. 😉

   Handtekening   

Officiële fansite Willemijn de Vries:
http://willemijndevries.clubs.nl
Officiële fansite Michelle van de Ven:
http://michellevandeven.clubs.nl

  [ # 22 ] 17 November 2008 11:53 PM
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3045
Geregistreerd  2006-06-05

Veertje - 17 November 2008 10:54 PM

Maar anders met de boot is dat te doen?
Iemand nog andere tips? 😄

Ik ben zo’n 2 jaar geleden met de boot naar Londen geweest, maar zou dat toch niet zo snel meer doen. Het duurt erg lang, en het is ook niet goedkoop (http://www.stena-line.nl, als je meer wilt weten over kosten en tijden etc.). De boot was wel luxe en op zich genoeg te doen, maar op de terugweg gingen we ons toch op een gegeven moment vervelen, toen hadden we ‘t wel gezien. Bovendien moet je dan ook in alle vroegte weg uit je hotel om de boot te kunnen halen. Vliegen is een stàºk sneller en goedkoper als je een beetje op tijd boekt en bij de goede maatschappij. Vanaf Eindhoven kun je met een beetje geluk voor 20 of 30 euro vliegen naar Londen Stansted, dan moet je daarna nog 3 kwartier met de trein geloof ik tot hartje Londen.  Maar jullie wonen niet echt in de buurt van Eindhoven, of wel? 😉 Weet niet of er vanaf Amsterdam ook zulke handige dingen zijn naar Londen..vrees ervoor…
Probeer eens http://www.ryanair.nl of www.bmi-baby.com. En dan is er nog Easyjet enzo. Maar dat is dus allemaal voor als je wél gaat vliegen, dus mssch heb je wel helemaal niks aan al deze sites :p.

En dan heb je de trein nog natuurlijk, waar hierboven al wat over gezegd wordt.

Verder zou ik ‘t ook niet weten, als auto geen optie is…maar dan moet je alsnog met de boot 😛

  [ # 23 ] 18 November 2008 07:30 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

Ik zweer bij de Eurostar. Sinds de ingebruikname van de nieuwe terminal op King’s Cross St Pancras ben je in minder dan 2 uur van Brussel in hartje Londen. Retour kost maar € 99 vanaf elk station in Nederland. En je bent niet gebonden aan de meestal onmogelijke vertrektijden bij goedkope vluchten en je hebt geen last van dure transfers van en naar de luchthaven. Ligt er natuurlijk wel een beetje aan hoe ver je van Brussel woont.

   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

  [ # 24 ] 14 December 2008 02:02 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1182
Geregistreerd  2007-03-27

(Ik plaats het maar even in deze topic).

Eind januari ga ik naar Londen.

Donderdag
09:35 - Aankomst London Stansted. Transfer naar centrum (hotel ligt bij station Holborn).
Londen verkennen en musical (zone 1 en 2).
Vrijdag
Londen verkennen en musical (zone 1 en 2).
Zaterdag
Londen verkennen en musical (zone 1 en 2).
Zondag
Transfer naar vliegveld (hotel ligt bij station Holborn). 13:15 - Vertrek London Stansted.

Wie weet hoe ik het beste met het openbaar vervoer kan reizen en met welke tickets? Heeft er iemand ervaringen met een Oyster- of Travelcard? Want hoe zit het met dagkaartjes en 3-dagenkaartjes? Heeft het weekend daar nog iets mee te maken? En heeft er iemand tips voor de transfer Stansted - London Centrum en andersom?

  [ # 25 ] 14 December 2008 02:06 PM
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3045
Geregistreerd  2006-06-05

Ik heb in april een Oysterkaart gekocht, die ik als ik naar Londen ga in februari natuurlijk ook weer meeneem. Wat ik ervan begrepen heb is dat de makkelijkste & goedkoopste manier van reizen, maar dan is het natuurlijk wel fijn als je vaker naar Londen gaat.. Ik vind ‘m zelf erg makkelijk, geen gedoe met kaartjes kopen van station naar station, maar gewoon dat ding af en toe een keer ‘opladen’ (meer geld er op zetten) en dan gwn reizen.

Ik zou voor de transfer Stansted - Centrum gewoon de trein nemen. Duurt 3 kwartier geloof ik en hij vertrekt ook meerdere keren in het uur. Wat het kost weet ik niet precies..

  [ # 26 ] 14 December 2008 05:20 PM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  170
Geregistreerd  2007-10-22

Retourtje Stansted-Centrum kost rond de 20 pond. Kaartje kan ik altijd in het vliegtuig al kopen, tegen een kleine korting. Bewaar het kaartje goed want je hebt het dus ook nodig voor je terugreis! Treinen gaan ieder kwartier dus je staat nooit lang te wachten.
Ik zou ook een Oyster card kopen. Je bent dan nooit duurder uit dan wanneer je een day card koopt, ingenieus systeempje dat alles bijhoudt en zodra je aan het ‘bedrag’ zit dat je anders aan een dagkaart zou besteden, gaat hij niet meer geld van de Oyster af halen. Je hoeft ook geen gedoe met extra kaartjes te hebben als je naar zone 3, 4 of verder zou willen gaan want je Oyster geldt voor alle zones. Normaal gesproken koop je een travelcard voor zones 1 en 2 namelijk.
Misschien klinkt het een beetje ingewikkeld maar dat is het niet, vind het moeilijk uit te leggen haha! Maar, als je van plan bent om Londen vaker te bezoeken dan is Oyster echt een aanrader. Al is het maar vanwege het feit dat je ook sneller door het poortje heen loopt omdat je niet zo zit te frunniken met een kaartje dat je door een sleufje moet halen. Oyster hoef je alleen maar voor een sensortje op het poortje te houden.

Mijn verhaal blijft ingewikkeld, hihi.

   Handtekening   

yayyyyyyyyyyyy!

  [ # 27 ] 14 December 2008 05:42 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1301
Geregistreerd  2005-06-07

Het Victoria & Albert Museum is ook de moeite waard om een paar uur in door te brengen.  😄

   Handtekening   

“And I, most royally, shall now to bed
To sleep off all the nonsense I’ve just said.”

  [ # 28 ] 14 December 2008 08:03 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1486
Geregistreerd  2008-06-15

Wimbledon was voor mij, als tennisliefhebber, toch ook wel de moeite waard. 😉 Is wel een eindje weg, en ik zou de bus nemen naar het complex, en niet gaan lopen, want dan ben je ineens langer bezig dan gepland! (Was ook erg leuk omdat Sjaak en Paultje nog op het scoreboard stonden.  :tong:)

   Handtekening   

The sea has many drops of water, but the salt won’t let you taste the sweet.

  [ # 29 ] 13 May 2009 03:40 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Doordat Spring Awakening gaat stoppen heb ik tijd voor één of twee extra voorstellingen in London, maar ik weet het even niet meer. Tips zijn dus welkom. Ik ga van 20-27 juni.

De volgende voorstellingen heb ik al in de planning:

zaterdag 20 jun:
- Sister Act
zondag 21 jun:
- Waiting for Godot
- Kerry Ellis - The British Songbook
maandag 22 jun:
- Priscilla, Queen of the Desert
dinsdag 23 jun:
- Carousel
- Oliver
woensdag 24 jun:
- Sunset Boulevard
- Hamlet
donderdag 25 jun:
- La Ca Aux Folles
- Hairspray
vrijdag 26 jun:
nog geen plannen
zaterdag 27 jun:
- A Little Night Music
- The King and I

Billy Elliot, Wicked, We Will Rock You, Avenue Q, Les Mis, Chicago, The Phantom, Blood Brothers en The Woman in Black heb ik al gezien.

  [ # 30 ] 13 May 2009 08:14 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1329
Geregistreerd  2008-11-20

wow…wat een lijst heb je al. Weet je zeker dat je niet een avondje niks wil?  😉

 < 1 2 3 4 >  Last ›
2 of 127