2 of 2 |  < 1 2
Zaal RAI theater Amsterdam
  [ # 16 ] 24 December 2018 07:01 PM
Toeschouwer
Totaal aantal Reacties:  2
Geregistreerd  2018-12-24

Dit is een verschrikkelijke zaal. We hebben al veel theaters bezocht, maar nog nooit hebben we zo’n slecht zicht op het podium gehad. En dat terwijl we toch dure plaatsen hadden. Het hoogteverschil van de zaalstoelen is zo klein dat je altijd tegen de hoofden voor je kijkt. Ook de volwassenen voor ons hadden daar last van. Zij besloten daarom in de pauze stoelverhogers voor kinderen te halen zodat ze het beter konden zien.
Dat is dan een onaangename verrassing als je achter deze slimmeriken zit (dat heeft dan ook niet lang geduurd). Het is voor ons onbegrijpelijk dat de ontwerpers van deze ruimte niet even zelf in de zaal zijn gaan testzitten. Dan hadden ze direct ontdekt wat wij ook merkten: omdat je voortdurend tussen de hoofden voor je moet kijken geniet je geen moment van de voorstelling: voor ons was dat Cats, ongetwijfeld fantastisch als je het in ieder ander theater ziet dan deze Rai-zaal.
Dit is een van de grootste theaters van Amsterdam, maar zonder twijfel de slechtste. Hier gaan we nooit meer naar toe.

  [ # 17 ] 24 December 2018 10:30 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Het RAI Theater is ook eigenlijk geen theater, maar een congreszaal. Het is dus nooit ontworpen met het idee dat mensen hier naar voorstellingen gaan kijken. Hetzelfde geldt voor bijvoorbeeld het World Forum in Den Haag. Daar kun je ook beter ver bij uit de buurt blijven.

  [ # 18 ] 24 December 2018 11:00 PM
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1642
Geregistreerd  2009-02-12

Maar het is toch belachelijk dat je een groot bedrag betaald en dan zo’n belabberd zicht hebt. Ik zag ciske de rat ooit in de rai. Mooie plaatsen op rij 10 zou je denken. Maar helaas het zicht was heel erg slecht. Gelukkig heb ik die voorstelling nog een paar keer in andere theaters gezien.

  [ # 19 ] 14 January 2019 04:02 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  986
Geregistreerd  2013-09-09

Welke zitplekken zijn beter in het RAI theater, balkon rij 3 of zaal rij 23?

Echt sorry dat ik het nog een keer hier plaats, maar ik heb wat haast met boeken. En ik heb gewoon geen enkel idee wat ik van de zaal kan verwachten. (Snap dat het nogal drammerig overkomt.)

  [ # 20 ] 14 January 2019 07:17 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  740
Geregistreerd  2015-09-27

Op beide plekken heb je mensen voor je en dat is per definitie niet fijn in dat theater omdat d’r stoelen niet ver genoeg oplopen. Ik zou eerder rij 3 balkon adviseren. Denk dat je dan meer ziet

  [ # 21 ] 14 January 2019 07:34 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  986
Geregistreerd  2013-09-09

Ook voor dit antwoord heel erg bedankt. Ik weet nu welke plaats ik moet gaan boeken!

 < 1 2
2 of 2