1 of 10 |  1 2 3 >  Last ›
Man van La Mancha: Musicalworld ten strijde tegen windmolens
change_status
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1415
Geregistreerd  2004-09-12

Zondag 21 december vond in Amstelveen de première plaats van Man van La Mancha van Opus One. Binnenkort Musicalworlds officiële recensie, maar eerst de gefilmde reportage van MusicalWorld.TV. 

De video is te bekijken op MWTV’s eigen plek of onder deze link.

Frans.

  [ # 1 ] 22 December 2008 11:24 AM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6522
Geregistreerd  2008-11-01

Leuke reportage en leuke interviews! Er staat inderdaad een groep mensen die als één geheel een gave voorstelling wil neerzetten, dat valt me bij deze productie echt op. Misschien komt dat wel omdat iedereen een rol heeft en ook de muzikanten meespelen. Eensgezind wordt de gehele voorstelling als hoogtepunt genoemd. Ik was er ook bij en heb na afloop ook met enkele musicaltalenten gesproken. Ik wens deze club mensen nog vele volle zalen met enthousiast publiek en ik hoop en verwacht dat enkele minpuntjes nog worden weggewerkt.

  [ # 2 ] 23 December 2008 09:26 AM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2217
Geregistreerd  2003-05-23

Heeft iemand in de kranten vandaag of gisteren recensies van Man van la Mancha gezien? Ik kan alleen van musicalwebsites recensies terugvinden.

  [ # 3 ] 23 December 2008 09:55 AM
Swing
RankRank
Totaal aantal Reacties:  45
Geregistreerd  2008-06-05

Nee, in de kranten helemaal niks gevonden nog…..
Inderdaad wel op een aantal musicalsites recensies gevonden…....

  [ # 4 ] 23 December 2008 11:19 AM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  158
Geregistreerd  2008-06-15

hier een recensie uit de volkskrant:

Droom overwint in ‘La Mancha’


THEATER, Patrick van den Hanenberg
gepubliceerd op 23 december 2008 02:45, bijgewerkt op 23 december 2008 09:28

AMSTELVEEN - Is zij Aldonza de hoer of de edele dame Dulcinea? Is het een tinnen scheerbekken of een gouden helm? Is het een windmolen of een vijandelijke ridder? Don Quichot van La Mancha, de dromerige edelman heeft de ‘droefmakende last van gezond verstand’ van zich afgeworpen en kijkt dwars door de kille werkelijkheid heen. Daarachter ziet hij een wereld van beleefdheid, eergevoel en hoge idealen. Fantasie is een hele goedkope vervanger van opium, en minstens zo effectief.


Peter Faber. Faber speelt de rol van Don Quichot in man van La Mancha. (ANP) Don Quichot is de schepping van de 16e eeuwse Spaanse schrijver Miguel de Cervantes. In de musical Man van La Mancha moet de schrijver, die met zijn geschriften het kerkelijk gezag heeft ondermijnd, voor de Inquisitie verschijnen. In de kerker waar hij zijn proces afwacht, neemt hij zijn medegevangenen mee in zijn fantasiewereld, de enige manier om aan de hel op aarde te ontsnappen.

De musical van de schrijvers Dale Wasserman en Joe Darion ging in 1965 in New York in première. De muziek van Mitch Leigh was voor Broadway-begrippen ingewikkeld. De Spaanse ritmes bewegen zich voort als een trots en eigenzinnig paard. Soms een tussensprintje, dan weer bruusk snelheid terugnemen en in galop verder.

De laatste Nederlandstalige Don Quichot is van vijftien jaar terug, toen Ramses Shaffy voor het Koninklijk Ballet van Vlaanderen tegen de windmolens vocht. Net als Jacques Brel, die de rol in Parijs heeft gespeeld, is Shaffy een wilde romanticus en dus uiterst geschikt voor de rol. Peter Faber valt in diezelfde categorie. Ook hij is een acteur die geen genoegen neemt met de werkelijkheid, maar kan daar prachtige droomwolken omheen weven. Met deze rol viert Faber zijn vijftigjarig toneeljubileum.

Waar Faber als acteur in de loop van de voorstelling steeds dieper in de vluchtwereld van Don Quichot kruipt en het aannemelijk maakt dat zijn medegevangenen meegesleurd worden, schiet hij als zanger schromelijk te kort. Hij heeft moeite met het ritme, blijft in een enkele doffe klank hangen, en heeft de neiging om woorden naar binnen te duwen, waardoor het soms onverstaanbaar is.

Bij Marjolein Teepen als Aldonza/Dulcinea speelt precies het omgekeerde. Als actrice lijkt haar gezicht in een permanente stand van verontwaardiging geboetseerd, terwijl zij als zangeres het vuur werkelijk kan laten knetteren.

Het eerste half uur komt wat rommelig over, omdat de orkestleden eveneens acteren en iedereen elkaar een beetje in de weg lijkt te lopen. Na de pauze staat het echter als een huis. De slapstick van page Sanco Panchez (Frans Schraven) komt dan beter tot zijn recht en Faber zorgt ervoor dat je sympathie en zelfs ontzag voor de ridder krijgt en geen medelijden meer voelt.

Natuurlijk verliest de schrijver het tegen de bekrompen machtswellust van de Inquisitie, maar de overwinning voor de droom staat buiten kijf.

  [ # 5 ] 23 December 2008 11:20 AM
Toneelhulp
Rank
Totaal aantal Reacties:  18
Geregistreerd  2006-05-04

Vandaag in ieder geval een -redelijk positieve- recensie in de Volkskrant.

  [ # 6 ] 23 December 2008 11:22 AM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6522
Geregistreerd  2008-11-01

Peter Faber, een echte Don Quichot
Gepubliceerd op 22 december 2008, 17:26
Laatst bijgewerkt op 22 december 2008, 17:35

Te lezen in Noord-Hollands Dagblad en Het Parool

AMSTELVEEN - 
Door Hans Visser. In de nieuwe Nederlandse productie van de ‘Man van La Mancha’, die zondag in Amstelveen zijn première beleefde, haalt Peter Faber alles uit de kast. sommige rollen zijn een acteur op het lijf zijn geschreven. Zo is ook Cervantes typisch zo’n rol waarin een man als Peter Faber zich met zijn jongensachtige barokke spel volledig kwijt kan.

Een musical, jawel. Ook al wordt er niet zo gek veel in gezongen. Genoeg in elk geval om vast te stellen dat deze voorstelling het niet moet hebben van grote vocale prestaties. Ook het acteren van de spelers die het theaterdier Faber op het toneel omringen stemt weleens tot nadenken. Een raspaard met een halve eeuw podiumervaring schreeuwt dan ook om stevig tegenspel.

Gelukkig valt wel meteen op dat het een ijzersterk idee is om het aantal musici te beperken tot een minimum en ze te laten meedoen in de handeling. Een liedje is dan niet meer een liedje met begeleiding uit de orkestbak, maar een stuk muziek dat spelenderwijs opbloeit uit het verhaal en dat daarmee het drama versterkt. De term ‘muzikaal theater’ zou hier dan ook beter op zijn plaats zijn.

De voorstelling begint als de schrijver Cervantes en zijn hulp Sancho Panza in de gevangenis terecht komen tussen een uitgelezen gezelschap van dieven, moordenaars en hoeren. Daar houdt Cervantes zich staande door voor hen het verhaal te spelen van Don Quichot. Zo meeslepend dat hij zijn medegevangenen daarin meetrekt en hun eigen vaste onderlinge verhoudingen bijna ontregelt.

Faber transformeert prachtig als de vervallen dichter/acteur in de dromende ridder Don Quichot, die het tuig in het cachot van de Spaanse inquisitie aan het denken zet over het idee dat het leven met een droom een stuk gelukkiger maakt. Helaas: natuurlijk mag hij ook in zijn stem laten horen dat Cervantes en Don Quichot twee kapotte mannen zijn, maar als zanger schiet hij tekort.

Naast hem is Frans Schraven als zijn assistent Sancho Panza nogal aan de dartele kant, terwijl de rest van de rolbezetting hier en daar een onervaren indruk maakt. Zo ‘ruiken’ de twee hoeren toch nog te veel naar de musicalopleiding. Hier ligt tijdens de tournee een mooie bijrol voor Faber als toneelvader.

In aanleg schuilt er in de nog wat beschaafde Marjolein Teepen een taaie, katachtige Aldonza, die uiteindelijk toch in de filosofie achter de droom van Cervantes gaat geloven. Dat klinkt zeker door in haar grote solo en spelend weet ze zelfs te ontroeren. Dat alles in een mooie en tijdloos aangeklede voorstelling, waarin Peter Faber zich als de bezieler van het geheel schaart in het rijtje van Jacques Brel, Guus Hermus en Ramses Shaffy.

  [ # 7 ] 23 December 2008 06:04 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2035
Geregistreerd  2008-08-31

Uit de recensie Van Jacques d’Ancona in het Dagblad van het Noorden (2 sterren):

- “Waar hij speelt zie je altijd Peter Faber als Peter Faber. In meeslepende soloproducties werkt dat. Sterker: is het een pré. In een musicalensemble moet hij echter hijsen en tillen. Dat trekt hij voacaal niet, met als dieptepunt De onmoog’lijke Droom, dat hij totaal aan gort zingt. Zijn spel is doorleefd. Voor een acteur geldt echter dat je kunt zingen als je in een musical gaat, zelfs als publiekstrekker. Zoals voor de dienaar Sancho Panza een ander dan Frans Schraven gezocht had kunnen worden.
Hoewel, daar is Marjolein Teepen, die de voorstelling redt. Prachtig van stem, intens en spijkerhard als de straathoer Aldonza/Dulcinea die alles aan kan, maar de liefde niet.”

- “Regisseur Dikzwager plaatst echter élke scène in een dramatische toonzetting front zaal, vermijdt nuances en tempo en bedacht het krankzinnige plan om Peter Faber als een manke op te zadelen met een kruk. Een man die ervoor gaat… De nieuwe Man van la Mancha kent ten minste één glorieuze , originele vondst: de mix van de muzikanten met de acteurs. Bovendien zijn Milan van Weelden en Simon Zwiers sterke pionnen in een verhaal dat nog steeds boeit.”

   Handtekening   

di 14 juni: Er was eens..
do 14 juli: Petticoat
wo 27 juli: Soldaat v Oranje
do 10 nov: Vroeger of later
wo 16 nov: The Producers
za 17 dec: Oorlogswinter
za 24 dec:Jurk
za 14 jan: Kantje Boord

  [ # 8 ] 24 December 2008 09:27 AM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  349
Geregistreerd  2005-05-11

Ach als je Idina Menzel gezien hebt in de rol van Elphaba dan blijkt dat je niet hoeft te kunnen acteren en vooral hard moet kunnen schreeuwen. Maar weer on topic…ik kijk ernaar uit om Marjolein te zien spelen als Aldonza. Op de musical awards zag het er veel belovend uit en ze wist me al te ontroeren als Evita (in tegenstelling tot Brigitte). Dus ik ben erg benieuwd! Peter Faber….tja dat is een ander verhaal en dat geloof ik wel.

  [ # 9 ] 24 December 2008 12:15 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6522
Geregistreerd  2008-11-01

Een recensie van Musicalsite.be:

‘De Man van La Mancha’ van Opus One is een merkwaardige voorstelling, die ik eerst even op een weegschaal moest leggen om de min- en pluspunten tegen elkaar te wegen. Dat doe je natuurlijk altijd, maar na afloop zat ik wel met héél tegenstrijdige gevoelens.

‘De onmogelijke droom’, gezongen door Peter Faber als Don Quichote was op de première een uitglijder van formaat die je in een professionele voorstelling zelden meer tegenkomt, de Aldonza van Marjolein Teepen miste pit en overtuigingskracht en het decor kwam blijkbaar uit de musical van een of andere basisschool. Maar waarom laat deze ‘Man van La Mancha’ me dan niet los? Niet omwille van Peter Faber, die een indringende en mooie vertolking brengt, van Marjolein Teepen die door haar ingehouden woede tegen alles en iedereen en haar verwrongen zelfbeeld imponeert, en omwille van de beperkte theatrale middelen die veel inventiviteit en creativiteit in de voorstelling hebben gebracht. Verward? Tegenstrijdig? Dat zei ik toch.

De origines van ‘The Man of La Mancha’ liggen in 1959, toen Dale Wasserman (ook bekend van de toneelversie van ‘One flew over the cuckoo’s nest) het toneelstuk ‘I, Don Quichote’ schreef voor de Amerikaanse tv. De musical zelf ging in 1965 op Broadway in première en is sindsdien niet meer van de affiche van theater- en operahuizen is verdwenen. Zowel het stuk als de musical is een ingenieus spel van werkelijkheid en schijn, en vertelt een verhaal in een verhaal, wat je ertoe dwingt om er je hoofd bij te houden.

Miguel de Cervantes, de schrijver van ‘De vernuftige edelman Don Quichote’, komt in de gevangenis terecht. Hij moet zich voor de Bloedraad verantwoorden, omdat hij in één van zijn schrijfsels Kerk en Staat heeft beledigd. Maar hij wordt ook berecht door zijn medegevangen, op de beschuldiging een goed mens te zijn en zich bezondigd te hebben aan idealisme. De inzet zijn z’n bezittingen. Cervantes verdedigt zich met een toneelstuk, het verhaal van ‘Don Quichote’, waarin de gevangenen een rol moeten spelen. Don Quichote is een oude edelman, die zich een ridder waant en de wereld intrekt om het onrecht te bestrijden. En met dat verhaal en een pleidooi om naar de wereld te kijken ‘zoals hij zou moeten zijn’, weet hij de gevangenen te verwurmen.

Regisseur Aike Dirkzwager is vertrokken van een uitgekiende tekstlezing, en bouwde daar een eigentijds en speels concept rond. De muzikanten zijn bijvoorbeeld ook acteurs, en met beperkte maar beproefde middelen worden de verschillende lagen van het verhaal aangeboord. Nieuw is dat Miguel Cervantes, die zijn verhaal van Don Quichote uitbeeldt, al net zo gehavend en broos is als zijn held. Hij bevindt zich aan het einde van een turbulent leven; nog één tegenslag en hij valt in stukken uiteen. De kruk die hij meetorst, zet dat beeld mooi in de verf. Ook anders is de typering van de hoer Aldonza, die Quichote tot zijn muze Dulcinea verheft. Zij is geen Carmen-figuur, met wuivende rokken zoals in andere producties, maar een boos, gekwetst meisje zonder enig zelfrespect, dat zich geen raad weet met Quichotes hoofse liefdesbetuigingen en niet bereid is om in haar hart te laten kijken. Dirkzwagers regie is uitgepuurd, en zijn visie klopt wat ons betreft als een bus.

Op het spel van Peter Faber valt weinig aan te merken. Zowel Cervantes als Quichote krijgen bij hem de allure van de grote tragische helden uit het theaterrepertoire. Hij gaat diep, speelt doorleefd en haalt de verschillende lagen die de dubbelrol typeren, mooi naar boven. Op dat vlak is het een waardige jubileumrol. Maar hij is geen zanger; meer nog, hij komt niet eens in de buurt. In zijn zangstukken ligt hij voortdurend overhoop met toon en ritme, met als dieptepunt ‘De onmogelijke droom’, dat voor hem werkelijk veel te hoog gegrepen is. En dat is jammer, want het verhindert ons om Fabers vertolking als ‘groots’ te kunnen bestempelen. En toch… dat hij zelfs dán nog weet te ontroeren en de boodschap van het nummer overtuigend kan te brengen, pleit voor zijn klasse als acteur. Maar in professioneel muziektheater is zo’n zangprestatie in wezen onvergeeflijk.

Met zingen heeft Marjolein Teepen geen probleem. Nochtans heeft componist Mitch Leigh Aldonza de moeilijkste zanglijnen van het stuk in de mond gelegd, maar Teepen glijdt er sierlijk en probleemloos overheen. Zoals gezegd, combineert zij dat met een heel ingetogen en misschien net daardoor te weinig afwisselend spel. Dat ligt deels aan de interpretatie van het personage, die volgens ons wel steek houdt. Maar zelfs binnen die beperking miste Teepen wat pit.

Het personage Sancho Panza is een moeilijk geval. Hij kan snel ontaarden in een kolderesk figuur zonder meer, maar Frans Schraven trapt maar zelden in die val. Hier en daar jaagt hij wel nadrukkelijk de lach na, maar meestal vindt hij de juiste balans als tragische clown. Hij is zelfs vaak ontroerend in zijn typering als trouwe hond die zijn meester tot in het absurde zou volgen.

Het ensemble, met inbegrip van de muzikanten, heeft een heel belangrijke taak en ontgoochelt ook niet. Simon Zwiers combineert de akoestische bas met de rol als gouverneur, en doet dat met veel overtuiging. Milan van Weelden is alleen al door zijn lengte een indrukwekkende verschijning, maar speelt ook sterk als Pedro/Padre. Fardoe Swaanswijk en Debbie Beukers krijgen in ‘Ik denk alleen maar aan hem’ de kans om vocaal indruk te maken. De beperkte instrumentale bezetting ten slotte, met basgitaar, gitaar, fluit, percussie en accordeon is geen belemmering, maar haalt het uiterste uit de partituur.

En zo komen we weer bij mijn vertwijfeling van in het begin. Deze ‘Man van La Mancha’ heeft gebreken, zeker weten, maar op de weegschaal van mijn waardering gelegd, overheerst toch het gevoel van een waardevolle voorstelling. Dit briljante stuk, de visie van de regisseur erop en de inzet van cast en muzikanten verdienen weliswaar een grootser opgezette productie én een betere zanger dan Peter Faber. Maar als acteur krijgt hij dan weer mijn hele voorraad open doekjes.

Lang geleden dat een voorstelling mij nog zoveel kopbrekens heeft bezorgd.

Johan

  [ # 10 ] 24 December 2008 12:18 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6522
Geregistreerd  2008-11-01

En nog een van Musical-info.nl

Recensie: musical ‘Man van La Mancha’ — Dolende ridder Peter Faber op zoek naar zijn Dulcinea

‘Man van La Mancha’ is het wereldberoemde verhaal van dolende ridder Don Quichot die het opneemt tegen windmolens, maar die altijd het mooie en het goede in mensen blijft zien. Grote namen in de huidige productie zijn Peter Faber en Marjolein Teepen als respectievelijk Don Quichot en Aldonza/Dulcinea. Samen met de rest van de cast brengen zij de optimistische boodschap van Don Quichot op een mooie manier over.

Door Inouk Boerma

De musical ‘Man van La Mancha’ stamt al uit 1965. Het verhaal is gebaseerd op de klassieke zeventiende-eeuwse roman van Miguel de Cervantes over edelman Don Quichot. De Broadway-productie is zeer succesvol met bijna 2400 uitvoeringen en heeft enkele Tony Awards op zijn naam staan. In Nederland is de musical ongeveer vijftien jaar geleden voor het laatst opgevoerd met Ramses Shaffy in de hoofdrol. De huidige productie is van Opus One.

De musical ‘Man van La Mancha’ is een verhaal in een verhaal. Miguel de Cervantes, schrijver van de wereldberoemde roman ‘De vernuftige edelman Don Quichot van La Mancha’ komt in de gevangenis terecht wegens belediging van kerk en staat. In afwachting van zijn proces wordt hij samen met zijn assistent opgesloten in de gevangenis. Medegevangenen proberen Cervantes te beroven van zijn bezittingen met behulp van een eigen geïmproviseerde rechtszitting, maar Cervantes overtuigt hen ervan dat hij zichzelf mag verdedigen door zijn toneelstuk over Don Quichot op te voeren. Alle gevangenen krijgen een rol in het stuk en zij raken onder de indruk van de door Cervantes gecreëerde figuur van dolende ridder.

Fragiel versus boomlang
De hoofdrol in deze productie is weggelegd voor Peter Faber. Hij speelt de rol van Miguel de Cervantes en Don Quichot. Faber is natuurlijk een groot acteur en in zijn spel overtuigt hij ook zeker als de naïeve idealist Don Quichot. Zijn zang is echter een stuk minder. Faber zingt voornamelijk hard, maar is soms niet goed te verstaan. Ook zijn timing is niet altijd even goed.
Marjolein Teepen die de rol van straathoer Aldonza speelt, zingt daarentegen prachtig. Haar solonummer ‘Aldonza’ vormt het vocale hoogtepunt van de voorstelling. Don Quichot ziet Aldonza als zijn droomvrouw en noemt haar ‘Dulcinea’. Aldonza is daar echter in eerste instantie niet van gediend, maar langzamerhand krijgt ook zij sympathie voor de dolende ridder. Teepen moet het grootste gedeelte van de voorstelling de cynische en keiharde kant van Aldonza/Dulcinea laten zien. Helaas komt de wat vriendelijker kant van haar personage pas helemaal aan het eind van de voorstelling te voorschijn.
Teepens fràªle figuurtje staat in schril contrast met het boomlange lichaam — hij lijkt zeker twee meter lang - van Milan van Weelden. Deze acteur, die dit jaar pas afstudeert aan het conservatorium, valt niet alleen op door zijn verschijning. In de rollen van pastoor en Pedro zingt en acteert hij goed.

Diepliggende boodschap
De eerste helft van de voorstelling verloopt een beetje rommelig en is af en toe wat langdradig. De tweede helft gaat een stuk vlotter en dat komt mede door de rol van trouwe knecht Sancho Panza. Deze rol van Frans Schraven vormt de komische noot in het geheel. In de tweede akte komt Schraven beter tot zijn recht en dat maakt de voorstelling wat lichter.
De orkestleden maken deel uit van de cast. Leuk detail is dat de muziek geïntegreerd wordt in het verhaal. Zo zorgen enkele castleden zelf voor de geluidseffecten bij een grote vechtpartij.
‘Man van La Mancha’ is geen heel toegankelijke voorstelling. Het is geen vrolijke musical met grote zang- en danspartijen, maar eerder een theatervoorstelling met zangnummers. Ook het decor is sober en donker; het moet dan ook een gevangenis voorstellen. De cast, met daarin veel acteurs die net of nog net niet afgestudeerd zijn, brengt de boodschap echter op een mooie manier: ‘‘je moet de wereld niet zien zoals hij is, maar zoals hij zou moeten zijn.’‘

  [ # 11 ] 24 December 2008 02:52 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2217
Geregistreerd  2003-05-23

Ook de Trouw heeft eindelijk de recensie geplaatst: http://www.trouw.nl/cultuur/theater/article1931001.ece/Man_van_La_Mancha_diepgaand_en_gedreven.html

  [ # 12 ] 28 December 2008 11:03 AM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6522
Geregistreerd  2008-11-01

De recensie in Trouw is erg positief en inmiddels heb ik ook Musicalworlds eigen recensie gelezen en met veel van wat daar gezegd werd ben ik het toch eens. Ik was uitgenodigd voor de premiere en kwam helaas tot de conclusie dat het niveau van de try-outs die ik had gezien, daar niet werd gehaald. Premierestress? zou kunnen, maar na afloop begreep ik van de acteurs dat een aantal daarvan ook een eigen strijd voerden tegen bacterien en virussen.

Gisteravond naar de voorstelling in Den Haag geweest en dat was weer een hele mooie!  :engel:

  [ # 13 ] 28 December 2008 03:30 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2217
Geregistreerd  2003-05-23

Jeap - 23 December 2008 10:52 PM

ik hoop toch volle zalen voor ze!

Blijven hopen, de voorstelling van vanavond in Den Haag is geannuleerd. Wel jammer, ik had gepland te gaan.

  [ # 14 ] 28 December 2008 03:36 PM
Swing
RankRank
Totaal aantal Reacties:  45
Geregistreerd  2008-06-05

Wat ontzettend jammer!

Blij dat ik toch niet in de planning had om te gaan vanwege andere verplichtingen…
Maar niet leuk dat ie geannuleerd is. Hoop dat dat niet vaker gaat gebeuren, want dit stuk verdient wel volle zalen!
Laten we hopen dat ie de waardering krijgt die het verdiend.

  [ # 15 ] 29 December 2008 09:07 AM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6522
Geregistreerd  2008-11-01

Afgelopen zaterdag zat de zaal voor zo’n 90% vol, zo rond de Kerst is dat niet verkeerd. Ik heb het even nagevraagd en de reserveringen voor zondagavond bleven sterk achter, waardoor die voorstelling is geannuleerd. Ach, heeft de cast een iets langere welverdiende kerstvakantie!

Gerelateerd bericht:
de schrijver van het scriptvan Man van La Mancha, Dale Wasserman, is op 94-jarige leeftijd overleden aan een hartstilstand. Volgens diverse media is hij op 27 dec. overleden, volgens andere en de engelse wikipedia, die behoorlijk betrouwbaar is, al op 21 december, ja dus op de premieredatum van de nieuwe Nederlandse productie.

 1 2 3 >  Last ›
1 of 10