7 of 10 | ‹ First  < 5 6 7 8 9 >  Last ›
Man van La Mancha: Musicalworld ten strijde tegen windmolens
  [ # 91 ] 17 March 2009 04:57 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6522
Geregistreerd  2008-11-01

IngeG - 03 March 2009 10:58 AM
Hanstmf - 02 March 2009 05:02 PM

7 april 2009 is er een extra voorstelling, en wel in Koninklijk Theater Carré te Amsterdam.

Hey, da’s mijn verjaardag! Maar dat even tussendoor….


Ik wil nog steeds een keer naar Man van La Mancha..toch maar eens gaan kijken wanneer en waar..

Heb je al een keus kunnen maken?

  [ # 92 ] 19 March 2009 08:04 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1711
Geregistreerd  2004-10-23

Ik heb gisteravond de voorstelling gezien en ik vond hem erg goed. Vooral Marjolein. Wow, ze speelt die rol zo mooi. Ik ging helemaal met haar mee en ik vond het einde erg ontroerend, vooral vanuit haar piont of view
Peter Faber is bijna onverstaanbaar en dan mag niet als acteur. Zijn zang viel niet tegen na alle verhalen hier… Ik vond het verhaal goed in elkaar zitten en het was een sterk ensemble, maar Marjolein heeft de voorstelling gemaakt. Naast geweldig dansen en goed zingen (hoewel deze musical qua zang niet geheel bij haar past vind ik) is ze ook een geweldig actrice die een rol meerdere lagen kan meegeven en snel kan schakelen. Haha ik herhaal mezelf, maar ik ben gewoon erg onder de indruk!

   Handtekening   

Ik durf het aan, er vol in te duiken
Ogen gespert, wel zien waar ik strand
Ik kom eraan, ik spring in het diepe
Liever echt leven, dan veilig aan land

  [ # 93 ] 19 March 2009 08:30 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1301
Geregistreerd  2005-06-07

Wat leuk dat je het zo mooi vond, gordijntje   😄  Weet precies wat je bedoeld over Marjolein. 


Er viel mij nog iets in van die keer dat ik geweest ben.  Voor mij zat een professionele fotograaf die onder de voorstelling foto’s aan het maken was van wat ik kon zien vooral van Peter Faber.  Op een gegeven moment was er in het midden een scene bezig en zat Marjolein met zo’n duister kwaaiig gezichtje aan de zijkant.  Ik vond dat zo’n mooi beeld. Had de neiging om op te staan en de camera van die fotograaf daar op te richten.

   Handtekening   

“And I, most royally, shall now to bed
To sleep off all the nonsense I’ve just said.”

  [ # 94 ] 20 March 2009 07:51 AM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6522
Geregistreerd  2008-11-01

gordijntje - 19 March 2009 08:04 PM

Ik heb gisteravond de voorstelling gezien en ik vond hem erg goed. Vooral Marjolein. Wow, ze speelt die rol zo mooi. Ik ging helemaal met haar mee en ik vond het einde erg ontroerend, vooral vanuit haar piont of view
Peter Faber is bijna onverstaanbaar en dan mag niet als acteur. Zijn zang viel niet tegen na alle verhalen hier… Ik vond het verhaal goed in elkaar zitten en het was een sterk ensemble, maar Marjolein heeft de voorstelling gemaakt. Naast geweldig dansen en goed zingen (hoewel deze musical qua zang niet geheel bij haar past vind ik) is ze ook een geweldig actrice die een rol meerdere lagen kan meegeven en snel kan schakelen. Haha ik herhaal mezelf, maar ik ben gewoon erg onder de indruk!

Ja, helemaal mee eens. Ik mocht er gisterenavond weer heen, absoluut geen straf. Marjolein en Milan (thuiswedstrijd) ontvingen het meeste applaus.

  [ # 95 ] 20 March 2009 10:45 AM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  7944
Geregistreerd  2004-12-14

Haha Milan had een grote groep mensen die naar hem kwamen kijken idd!
Dat applaus, WOW!
Ik vond het weer een top-voorstelling.
Op “De Onmoog’lijke droom” van Peter na…
Ik heb daar dan ook niet voor geapplaudisseerd.

   Handtekening   

Sing like no one is listening, dance like no one is watching, and love like you’ve never been hurt.

  [ # 96 ] 20 March 2009 05:55 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  349
Geregistreerd  2005-05-11

Hey hey,

Ik ben afgelopen woensdag eens gaan kijken in Eindhoven. Ik kende de voorstelling met name van de laatste revival cast cd. Moet zeggen dat de uitvoering best wel tegenviel. Qua spel was het goed maar qua verstaanbaarheid en vormgeving vond ik het zwaar tegenvallen. De voorstelling was verder ook op sommige vlakken saai en langdradig. En waarom ze Lurch uit de Adams Family erin hebben gezet is me helemaal een raadsel.
Enige hoogtepunt vond ik persoonlijk toch wel Marjolijn als Dulcinea/Aldonza. Lekker krachtig, fel en goed gezongen.
Ik heb al veel van Opus One gezien maar helaas was dit een dieptepunt uit minimaal de afgelopen 10 jaar.

Greetz Peter!

  [ # 97 ] 20 March 2009 07:16 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1711
Geregistreerd  2004-10-23

Ik ben het helemaal met je eens dat het qua verstaanbaarheid te wensen overliet. Ik vond de live muziek goed werken en echt versterkend voor het stuk, maar het ging ten koste van de verstaanbaarheid. Maar ook zonder muziek was Peter Faber moeilijk te volgen.

Over de vormgeving ben ik het niet met je eens. Ik vond het juist erg mooi dat ik zag dat het een bordkartonnen trap was die meebewoog zodra er iemand opliep. Ook de coulissen-die-overduidelijk-coulissen waren, werkten heel erg voor mij. Toch de speling tussen werkelijkheid en fantasie. 
Ook mooi dat er met enkele kledingstukken hele personages werden gemaakt.

   Handtekening   

Ik durf het aan, er vol in te duiken
Ogen gespert, wel zien waar ik strand
Ik kom eraan, ik spring in het diepe
Liever echt leven, dan veilig aan land

  [ # 98 ] 20 March 2009 10:40 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6522
Geregistreerd  2008-11-01

palex - 20 March 2009 05:55 PM

En waarom ze Lurch uit de Adams Family erin hebben gezet is me helemaal een raadsel….
....Enige hoogtepunt vond ik persoonlijk toch wel Marjolijn als Dulcinea/Aldonza. Lekker krachtig, fel en goed gezongen.

Greetz Peter!

Wat Marjolein betreft, helemaal mee eens. Maar wie is dan die Lurch uit de Addams Family?

  [ # 99 ] 21 March 2009 12:52 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  349
Geregistreerd  2005-05-11

In de Adams Family is dat die lange lelijke man die de butler is. Dus daar bedoel ik in La Mancha de pastoor mee. Weet zo niet hoe die heet. Hij had een mooie stem, maar verder 1 gelaatsuitdrukking waar hij de rest van de avond mee deed. Vond ik persoonlijk zonde. Als je zo lang en opmerkelijk bent, doe dan wat meer je best qua spel.

Greetz

  [ # 100 ] 21 March 2009 12:57 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  7944
Geregistreerd  2004-12-14

palex - 21 March 2009 12:52 PM

In de Adams Family is dat die lange lelijke man die de butler is. Dus daar bedoel ik in La Mancha de pastoor mee. Weet zo niet hoe die heet. Hij had een mooie stem, maar verder 1 gelaatsuitdrukking waar hij de rest van de avond mee deed. Vond ik persoonlijk zonde. Als je zo lang en opmerkelijk bent, doe dan wat meer je best qua spel.

Greetz

Milan van Weelden dus.
Nou sorry, wat dat betreft ben ik het zeker niet met je eens, maar goed, ieder zijn persoonlijke smaak.

   Handtekening   

Sing like no one is listening, dance like no one is watching, and love like you’ve never been hurt.

  [ # 101 ] 21 March 2009 01:02 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1301
Geregistreerd  2005-06-07

Veertje - 21 March 2009 12:57 PM
palex - 21 March 2009 12:52 PM

In de Adams Family is dat die lange lelijke man die de butler is. Dus daar bedoel ik in La Mancha de pastoor mee. Weet zo niet hoe die heet. Hij had een mooie stem, maar verder 1 gelaatsuitdrukking waar hij de rest van de avond mee deed. Vond ik persoonlijk zonde. Als je zo lang en opmerkelijk bent, doe dan wat meer je best qua spel.

Greetz

Milan van Weelden dus.
Nou sorry, wat dat betreft ben ik het zeker niet met je eens, maar goed, ieder zijn persoonlijke smaak.

Een beetje vreemde beschrijving, dat wel   :sad:

Een gebrek aan gezichtsuitdrukking is mij niet opgevallen, hij was lang en opmerkelijk en gebruikte dat in zijn lichaamstaal.  Marjoleintje kon geen kant op met hem in de buurt.  Ik vond hem een mooie acteur   😄  Ik ben ook erg benieuwd naar wat hij hierna gaat doen.

   Handtekening   

“And I, most royally, shall now to bed
To sleep off all the nonsense I’ve just said.”

  [ # 102 ] 21 March 2009 01:37 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6522
Geregistreerd  2008-11-01

Kiepkantel - 21 March 2009 01:02 PM
Veertje - 21 March 2009 12:57 PM
palex - 21 March 2009 12:52 PM

In de Adams Family is dat die lange lelijke man die de butler is. Dus daar bedoel ik in La Mancha de pastoor mee. Weet zo niet hoe die heet. Hij had een mooie stem, maar verder 1 gelaatsuitdrukking waar hij de rest van de avond mee deed. Vond ik persoonlijk zonde. Als je zo lang en opmerkelijk bent, doe dan wat meer je best qua spel.

Greetz

Milan van Weelden dus.
Nou sorry, wat dat betreft ben ik het zeker niet met je eens, maar goed, ieder zijn persoonlijke smaak.

Een beetje vreemde beschrijving, dat wel   :sad:

Een gebrek aan gezichtsuitdrukking is mij niet opgevallen, hij was lang en opmerkelijk en gebruikte dat in zijn lichaamstaal.  Marjoleintje kon geen kant op met hem in de buurt.  Ik vond hem een mooie acteur   😄  Ik ben ook erg benieuwd naar wat hij hierna gaat doen.

In Man van La Mancha zie je weinig lachende gezichten. Zeker niet in de scenes in de gevangenis, maar in het toneelstuk dat Don Quichot opvoert spelen de meeste spelers (allereerst) met tegenzin. Het is niet voor niets dat als de schaakstukken worden neergezet, in een vaste houding, dat op het gezicht van de pastoor (Milan van Weelden) door Cervantes (Faber) de mond wordt opengetrokken, zodat een lach ontstaat. Is het een zwaar triest stuk zonder humor? Nee, dat ook niet. Hiervoor zorgen met name het dappere kappertje (Jacobs) en Sancho Panza (Schraven), die regelmatig de lachers op hun hand krijgen.
Verder sluit ik mij aan bij de woorden van Veertje en Kiepkantel.

  [ # 103 ] 21 March 2009 02:42 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  349
Geregistreerd  2005-05-11

Oh over de analyses van man van la mancha hoef je weinig te vertellen. Ik ken het stuk en het verhaal. Ben daar juist ook voor gegaan. Heb in de afgelopen 20 jaar voldoende gezien om dergelijke verhalen te begrijpen haha. En Milan dus, wat ik al zei..ik vond hem een mooie stem hebben. Een stem die je niet direct zou verwachten bij zijn postuur. Maar qua spel vond ik hem er nu niet echt uitschieten. Dat hij een forum favoriet is maakt dat ik de reacties ook wel snap. Maar ben benieuwd wat hij nog zou kunnen doen. Hij heeft een markante kop en postuur wat maakt dat hij moeilijk weg te werken valt in het ensemble en vind hem persoonlijk voor een hoofdrol te kort schieten. Maar ben benieuwd :D

Greetz Peter!

  [ # 104 ] 21 March 2009 04:10 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6522
Geregistreerd  2008-11-01

palex - 21 March 2009 02:42 PM

Oh over de analyses van man van la mancha hoef je weinig te vertellen. Ik ken het stuk en het verhaal. Ben daar juist ook voor gegaan. Heb in de afgelopen 20 jaar voldoende gezien om dergelijke verhalen te begrijpen haha. En Milan dus, wat ik al zei..ik vond hem een mooie stem hebben. Een stem die je niet direct zou verwachten bij zijn postuur. Maar qua spel vond ik hem er nu niet echt uitschieten. Dat hij een forum favoriet is maakt dat ik de reacties ook wel snap. Maar ben benieuwd wat hij nog zou kunnen doen. Hij heeft een markante kop en postuur wat maakt dat hij moeilijk weg te werken valt in het ensemble en vind hem persoonlijk voor een hoofdrol te kort schieten. Maar ben benieuwd :D

Greetz Peter!

Ik vind de Pastoor één van de mooiste bijrollen in MvlM en ik ben blij dat daar iemand voor gecast is die echt goed kan zingen, tenslotte zingt hij drie nummers. Hans Peter Janssens is ook zo zijn musicalcarriere begonnen, 15 jaar geleden. Ik ben ook benieuwd wat Milan nog allemaal kan. Ik heb hem begin oktober 2008 gezien samen met Rianne Veenstra in Totale Finsternis uit Tanz der Vampire en dat was ook kippenvel! Maar idd gezien zijn lengte moeilijk weg te werken!

Ik ben trouwens wel benieuwd wat Milan van zichzelf vind. Want hij is natuurlijk een opvallende verschijning gezien zijn postuur en dat heeft toch beperkingen tot gevolg.

  [ # 105 ] 25 March 2009 06:32 AM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6522
Geregistreerd  2008-11-01

Op de recensie-pagina van de MvlM site zijn er weer een aantal recensies uit kranten - tijdschriften etc. geplaatst. Klik hier.

‹ First  < 5 6 7 8 9 >  Last ›
7 of 10